Reaguojant į Vilniaus gyventojų išreikštą nuomonę apie būsimus pokyčius, JUDU (SĮ Susisiekimo paslaugos) praneša, kad nauja bilieto žymėjimo sistema kas kartą įlipus į transporto priemonę nebus diegiama. Po sistemos atnaujinimo liks galioti ta pati, senoji bilietų aktyvavimo tvarka.
„Vertiname, kad vilniečiai aktyviai įsitraukia į miesto aktualijas. Išgirdome nuogąstavimus dėl galimų nepatogumų, susijusių su duomenų rinkimu. Ieškosime patogesnių sprendimų, kurie padės planuoti maršrutus ir optimizuoti srautus. Tikime, kad nauja ir moderni e. bilieto sistema, veikianti be anksčiau planuoto ilgalaikio bilieto žymėjimo funkcijos kiekvienos kelionės metu, gerins klientų patirtį“, – teigia JUDU (SĮ Susisiekimo paslaugos) direktorius Gintaras Macijauskas.
Kodėl seną e. bilieto sistemą reikia keisti nauja?
Vilniaus viešojo transporto e. bilieto sistema technologiškai pasenusi: įranga susidėvėjusi ir net nebegaminama, o pati sistema – dažnai susidurianti su gedimais bei techniniais sutrikimais, kurie apsunkina bilietų įsigijimą bei viešojo transporto organizavimą.
Moderni ir saugi nauja e. bilieto sistema atneš ryškų kokybinį pokytį – nuo itin greitų ir tikslių komposterių iki įrangos, kuri viešojo transporto dispečeriams leis stebėti viešojo transporto judėjimą tikru laiku, greičiau reaguoti į padėtį kelyje, pranešti keleiviams bei pagreitinti bilietų kontrolės procesą.
Veiks ir atsinaujinusi savitarnos sistema bei „m.Ticket“ programėlė. Šiose platformose keleivį bus galima identifikuoti pagal paskyrą, o ne laikmeną ar telefono numerį, todėl praradus laikmeną (Vilniečio ar JUDU kortelę, telefoną), bilietų keleivis nepraras ir jam nebus būtina saugoti atsiskaitymo dokumentų, įrodančių, kad bilietai priklauso jam.
Būtina kelionių statistika bus renkama kitais būdais
Šiuo metu duomenis apie vilniečių keliones viešuoju transportu leidžia surinkti automatinė keleivių skaičiavimo įranga (AKSĮ), kurios pagalba gautus duomenis ir išvadas planuojama susieti su bendrovės „Vilniaus planas“ turimais duomenimis. Jais remiantis ateityje bus galima koreguoti viešojo transporto maršrutus bei valdyti keleivių srautus.
Kai pasirodo tokie ir kitokie sumanymai ar įstatymai (pvz., neriboto ilgio darbo savaitė, gyvenamųjų ar kt. paskirties pastatų projektavimas ir statyba per arti aukštos įtampos linijų ar kt. sveikatai bei gyvybei pavojingų vietų ir t.t.), nesuprantu, kaip apskritai tokie gali pasirodyti, kodėl atitinkamos įstaigos ar NVO (Visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba, SAM, Ligonių kasa, SODRA, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba, ŽT ir t.t.) neatlieka savo tarnybinės pareigos (už ką ir algas gauna), kodėl nestoja piestu, neleisdamos nė prasižioti tokia tema? Tikimasi, kad tokių klausimų neišmanantys piliečiai nesuvoks, kokį pavojų tai kelia, ir prastums savo sumanymą?