Verslo planavimo procesas skirtas atsakyti į du klausimus: kur mes esame dabar? Kur norime eiti? Šio proceso rezultatas yra verslo planas, kuris yra vadovas, padedantis vadovybei valdyti įmonę. Verslo planas, kuriame aprašomos svarbiausios užduotys, kurias reikia atlikti, ir įvykdymo terminas, leidžia įmonėms paskirstyti išteklius tikslams pasiekti.
Įmonės pradeda planavimo procesą kritiškai pažvelgdamos į dabartinę verslo būklę. Vadovų komanda įvertina, kas įmonei sekasi gerai ir kur nesiseka. Tiplkslai gali būti pajamų arba įmonės patikimumo reputacijos nustatymas rinkoje. Planavimo procesas yra visų sričių tobulinimo planas.
Konkurentų sekimas yra nuolatinis procesas versle, tačiau planavimo cikle ši informacija naudojama vertinant kiekvieno konkurento stipriąsias ir silpnąsias puses.
Ši analizė parodo vadovybei, kaip pozicionuoti įmonės produktus ar paslaugas, kad jie galėtų efektyviau konkuruoti. Gali būti, kad geriausias būdas kovoti su konkurentu yra siūlyti geresnį klientų aptarnavimą, o ne žemesnes kainas.
Verslo sėkmė yra produktų ir paslaugų, kurios patenkina klientų poreikius žymiai geriau nei konkurentai, rezultatas. Prieš pristatydama produktą ar įeidama į naują rinką, vadovybė turi nustatyti stiprų kliento poreikį išspręsti problemą.
Kliento problemos sprendimas turi būti svarbus ir skubus. Kadangi jokia įmonė neturi neribotų išteklių, šie sprendimai, kokias galimybes geriausia išnaudoti, yra labai svarbūs įmonės sėkmei.
Rinkodaros plane išsamiai nurodoma, į kurias klientų grupes bus nukreipta ir kaip šie klientai bus įtikinti pirkti. Planavimo procesas turi sukurti konkrečią ir detalią taktiką, o ne neaiškius bendrumus.
Užuot sakę, kad įmonė naudos internetinę rinkodarą, plane turi būti detaliai nurodyta, kurios interneto rinkodaros kategorijos bus akcentuojamos, kokios svetainės bus naudojamos ir reklamos kaina. Į planą taip pat turi būti įtrauktos priežastys, kodėl šios strategijos gali būti sėkmingos.
Planavimo procesas nustato, kaip visas įmonės turtas bus paskirstytas tikslams ir uždaviniams pasiekti. Kruopštus planavimas leidžia protingai panaudoti finansinius išteklius, o įmonės žmogiškieji ištekliai būtų kuo produktyvesni.
Planavimas padeda išvengti problemų, tokių kaip grynųjų pinigų trūkumas, nesugebėjimas pristatyti produktų pagal grafiką arba nepakankamas darbuotojų skaičius.