Tarptautinis Šiaulių oro uostas ketina susitelkti į krovinių bei logistikos infrastruktūros sukūrimą šalia oro uosto valdomame sklype, kuris vienintelis kol kas neišnuomotas privačiam verslui. Investuotojo pritraukimas, leisiantis Šiaulių oro uostui siūlyti visą paslaugų spektrą krovinių gabenimo verslams, įtrauktas į naujausią oro uosto 2023-2025 metų strateginį planą.
Planą gruodžio mėnesį patvirtino Šiaulių oro uosto valdyba. Oro uosto vadovė Aurelija Kuezada sako, kad tikslų peržiūrėjimas ir aiškus jų suformulavimas leis kryptingai siekti norimo rezultato.
„Mažais, bet tikslingais žingsniais kovojame už savo vietą skrydžių žemėlapyje. Mūsų vizija – tapti patikimu ir nuosekliai augančiu krovininiu oro uostu regione. Tam, kad galėtume pereiti į kokybiškai naują plėtros etapą, turime pasirūpinti krovinių aptarnavimui reikalinga infrastruktūra ir tam planuojame pritraukti privačių investuotojų. Tai kritiškai svarbi sąlyga Šiaulių oro uosto veiklos sėkmei ateityje“, – teigia A. Kuezada.
Jos teigimu, Šiaulių oro uostas ir toliau išnaudos galimybę bendradarbiauti su verslu, o pats liks Šiauliuose kuriamo aviacijos ir su ja susijusių verslų centro ašimi.
„Pastaraisiais metais išties aktyviai užsiėmėme investuotojų pritraukimu ir sėkmingai įveiklinome oro uosto teritorijoje turėtas laisvas erdves. Paskutinis, prie oro uosto „prigludęs“ daugiau kaip 2 hektarų ploto žemės sklypas yra numatomas konkrečiai paskirčiai, tačiau iki pradedant investuotojo paieškos procesą dar turime sutvarkyti keletą likusių būtinų teisinių procedūrų. Sklypo nuomos aukcioną planuojame mėnesio pabaigoje“, – sako oro uosto vadovė.
Sėkmingas investuotojų pritraukimas Šiaulių oro uostui leido pelningai veikti net koronaviruso pandemijos metu, kuomet aviacija stagnavo. Tikimasi, kad oro uosto finansiniai rezultatai bus teigiami ir 2023-2025 metų periodu – strategijoje numatytas atsargus 3 proc. augimas.
„Finansines prognozes dėliojame atsargiai, kadangi jos stipriai priklauso nuo mūsų oro uoste vis dar įsikūrimo stadijoje esančių investuotojų veiklos ir jos apimčių. Jei prognozės pasitvirtins, jau 2024 metais oro uosto pajamos turėtų peržengti 800 tūkst. eurų ribą, o grynasis pelnas, planuojame, svyruos apie 150 tūkst. eurų“, – skaičiuoja A. Kuezada.
Per koronaviruso pandemiją atsigavęs ir augimo kryptį išlaikantis tarptautinis Šiaulių oro uostas 2021 metais, audituotais duomenimis, gavo 473 tūkst. eurų pajamų ir uždirbo 50,4 tūkst. eurų grynojo pelno – 83,6 proc. ir 9,5 proc. daugiau, palyginti su 2020 metais. Audituotus 2022 metų finansinius veiklos rezultatus oro uostas skelbs vėliau, tačiau, preliminariais duomenimis, pernai fiksuotas ženklus tiek pajamų, tiek pelno augimas.
„Praėję metai mums iš esmės buvo palankūs. Be kitų priežasčių, teigiamos įtakos turėjo pratęstos sutartys su „GetJet Airlines“, „Aviatic MRO“ dėl orlaivių ilgalaikio parkavimo bei antžeminių paslaugų ir naujai sudaryti susitarimai su „J&C Aero““, – sako A. Kuezada.
Savo tempu Šiaulių oro uostas tęs investicijas į infrastruktūrą ir įrangą, planuoja aplinkai draugiškesnių sprendinių plėtrą teritorijoje, prie darbuotojų komandos prisijungė už komercinės veiklos plėtrą atsakingas specialistas.
„Savo parametrais esame ypatingi. Oro uostas pajėgus priimti bei išleisti transatlantinio dydžio, maksimaliai pakrautus orlaivius. Be to, pas mus, priešingai negu kituose oro uostuose, negalioja ir triukšmo ribojimai. Krovinių aptarnavimo infrastruktūros sukūrimas yra labai svarbus klausimas, tačiau lygiagrečiai suintensyvinsime kontaktus su potencialiais partneriais, didinsime Šiaulių oro uosto žinomumą, supažindinsime su bendradarbiavimo galimybėmis, kad kitam veiklos plėtros etapui būtume maksimaliai pasiruošę“, – vardina Šiaulių oro uosto direktorė.