SEO yra labai svarbi skaitmeninės rinkodaros dalis, siūloma siekiant maksimalaus tikslinio lankytojų srauto ir geriausių pokyčių. Tačiau SEO srityje gausu ir klaidingos informacijos, nesusipratimų bei klaidingų įsitikinimų.
Taip yra visų pirma dėl to, kad „Google“ nėra linkusi atskleisti visų savo algoritmų veikimo principų, todėl atsiranda daug erdvės vartotojų spekuliacijoms ir spėlionėms.
SEO gali būti ne tik naudingas, bet padaryti ir žalos, jei bus atliekamas neteisingai. Bet koks neteisingas svetainės optimizavimo sprendimas gali lemti prastesnius rezultatus ar net „Google“ nuobaudą, todėl labai svarbu remtis teisinga informacija.
Siekdami palengvinti jums SEO procesą, pabandysime išsklaidyti kelis vyraujančius SEO mitus, kurie gali jus klaidinti.
SEO jau atgyvenęs
Dažnai girdime, kad SEO jau atgyvenęs, tačiau taip nebuvo, nėra ir nebus. Šis mitas įsivyrauja po reikšmingesnio „Google“ paieškos sistemos algoritmo atnaujinimo, dėl kurio svetainių savininkams tenka koreguoti taikomą SEO strategiją, norint ir toliau siekti aukštų pozicijų.
Dėl šio nuolatinio aukštesnių rezultatų siekio ir sistemingų pastangų kai kurie verslo savininkai ima manyti, kad ši rinkodaros sritis darosi nebeaktuali.
Nuolatinis algoritmų atnaujinimas ir pasitaikantys pozicijų pablogėjimai nėra priežastis tokioms išvadoms. Algoritmai atnaujinami tam, kad vartotojams būtų galima pateikti dar aktualesnius rezultatus, kurie optimaliai atitinka jų poreikius.
Svetainės savininkas turėtų sekti kintančias SEO tendencijas ir atitinkamai koreguoti savo SEO strategiją. Taigi, vien dėl strategijos ir metodikų pokyčių SEO vertė nesumažėja.
SEO – vienkartinis procesas
Vienas iš populiarių mitų yra tai, kad SEO yra vienkartinis procesas. Svetainės optimizavimas nėra tai, ką galima padaryti „vieną kartą“ ir visam laikui užsitikrinti pasiektus rezultatus.
Norint, kad pasiekti SEO rezultatai būtų stabilūs, reikia nuolatinių svetainės optimizacijos darbų.
„Google“ paieškos sistemos algoritmas nuolatos tobulėja, kasdien atsiranda vis daugiau naujų svetainių ir auga konkurencija, todėl SEO procesas turi būti nuolatinis, jei norima iš svetainės gauti kuo daugiau naudos savo verslui.
Taikant vienkartinę SEO praktiką, po rezultatų pagerėjimo neilgai trukus galima pastebėti, kad konkurentai, nuosekliai optimizuodami savo tinklalapius, jus aplenkia, prarandate dalį turėtų atgalinių nuorodų, jūsų svetainės turinys darosi nebeaktualus, o socialinis atsakas ir dalijimasis informacija socialiniuose tinkluose su kiekviena diena mažėja.
Štai kodėl dauguma SEO specialistų už savo teikiamas paslaugas ima mėnesio atlygį, o ne siūlo paslaugas už vienkartinę kainą.
Jie supranta, kad SEO yra nuolatinis procesas, reikalaujantis ilgalaikių investicijų, kol bus pasiektas norimas rezultatas.
Taigi, jei norite užsitikrinti ilgalaikius rezultatus, neturėtumėte sustoti optimizavę savo svetainę.
Dublikuotas turinys lemia nuobaudas
Daugelis tiki, kad už dublikuotą (arba pasikartojantį) turinį paieškos sistemos taikys nuobaudas, bet tai yra tik dar vienas mitas. Už dublikuotą turinį nėra baudžiama, tačiau jis gali pakenkti svetainės pozicijoms internetinės paieškos sistemos rezultatų puslapiuose (SERP).
Jei skirtinguose svetainės puslapiuose naudojamas pasikartojantis turinys, paieškos sistema padalina autoritetą tarp tokių puslapių, ir jų pozicijos galiausiai susilpnėja, nes „Google“ siekia indeksuoti tik kokybiškus ir vartotojams aktualius puslapius, kad paieškos rezultatuose būtų išvengiama pasikartojančio turinio.
Siekiant išvengti nesusipratimų dėl dublikuoto turinio naudojimo svetainėje, SEO specialistai paprastai nurodo paieškos sistemoms, kuris puslapis turėtų būti indeksuojamas, kartu teisingai naudojant ir kanonines nuorodas į pagrindinius puslapius ir suformuojant svetainės žemėlapį bei pasitelkiant į aktualius puslapius nukreipiančias vidines nuorodas.
Tai padeda užtikrinti, kad svetainėje esantis dublikuotas turinys nepablogins svetainės pozicijų.
Socialiniai tinklai gerina pozicijas
Nors socialinių tinklų pagalba galima didinti savo prekės ženklo žinomumą ir veiksmingai paskatinti didesnį vartotojų įsitraukimą, klaidinga manyti, kad tai padės pagerinti svetainės pozicijas internetinėje paieškoje. Taigi, tai, kad socialiniai tinklai turi tiesioginės įtakos organinėms pozicijoms, yra dar vienas mitas.
Nors 2012 m. „Google“ teigė bandanti socialinius signalus įtraukti į svetainių reitingavimo procesą (turbūt daugelis pamenate „Google+“ ir netgi kurį laiką paieškos rezultatuose buvusius mažus „1+“ mygtukus), tačiau 2014 m. paieškos sistemų milžinė pripažino, kad tai nepasiteisino ir socialiniai tinklai neturi įtakos pozicijoms.
Visgi, būtų klaidinga teigti, kad socialiniai tinklai visai nėra svarbūs svetainės optimizavimui, nes yra priešingai. Socialinių tinklų pagalba galima gauti nemokamų nukreipimų, padidinti prekės ženklo žinomumą ir sulaukti didesnio lankytojų srauto.
Daugiau pasidalijimų lemia didesnį žinomumą, o tai neretai nulemia ir daugiau atgalinių nuorodų, kurios, verta pabrėžti, yra vienas iš svetainių reitingavimo veiksnių.
Aukštesnėse pozicijose esantys puslapiai paprastai sulaukia ir didesnio lankytojų srauto, o dalis tokių lankytojų naudodamiesi socialiniais tinklais juose dalijasi svetainėse rastu turiniu. Taigi, nors socialiniai tinklai tiesiogiai negerina pozicijų, jie gali tapti naudinga priemone vykdant svetainės SEO.
Kuo daugiau atgalinių nuorodų, tuo geriau
Atgalinės nuorodos (arba išorinės nuorodos) – tai, ką paieškos sistemos traktuoja kaip vartotojų pateikiamus vertinimus arba balsus. Kai svetainė nukreipia į kitą svetainę, tai yra vadinama atgaline nuoroda, kuri paprastai gaunama už tai, kad svetainės turinys yra naudingas, informatyvus ir autoritetingas. Taigi, atgalinės nuorodos yra vienas iš „Google“ paieškos sistemos reitingavimo veiksnių, labai svarbus svetainės pozicijoms.
Tačiau įsitikinimas, kad kuo daugiau atgalinių nuorodų turės jūsų svetainė, tuo geresnių rezultatų galėsite tikėtis, taip pat yra mitas. Kai „Google“ paieškos sistema vertina svetainės autoritetą, ji atsižvelgia ne tik į svetainę nukreipiančių atgalinių nuorodų skaičių, bet ir į tai, iš kur jos atkeliauja.
Tai reiškia, kad paieškos sistema vertina ir nukreipiančių svetainių autoritetą, bandydama nustatyti, ar tokios nuorodos yra kokybiškos. Šimtai ar net tūkstančiai nuorodų iš mažo autoriteto svetainių neduos tokios didelės naudos kaip kelios atgalinės nuorodos iš labai aukšto autoriteto svetainių. Todėl didžiausią dėmesį rekomenduojama skirti ne atgalinių nuorodų kiekybei, o kokybei.
Galima užtikrinti aukščiausias pozicijas
Kadangi kiekvienas svetainės savininkas siekia aukščiausių pozicijų, nenuostabu, kai tiek daug vartotojų susižavi mitu, kad galima pasiekti užtikrintas pozicijas.
Sistemingomis ir etiška praktika paremtomis SEO pastangomis iš tikrųjų galima pasiekti pirmąją poziciją internetinės paieškos sistemos rezultatų puslapyje, tačiau šito garantuoti negali nei vienas SEO specialistas.
Jei šių paslaugų teikėjas teigia užtikrinsiantis aukščiausias jūsų svetainės pozicijas, akivaizdu, kad jis sako netiesą arba jam tiesiog trūksta patirties ir žinių. Garantijomis ir pažadais pasiekti konkrečias pasirinktų raktažodžių pozicijas nereikėtų tikėti, nes tai SEO mitas.
Mokama (PPC) reklama padeda pozicijoms
Mitas ir tai, kad mokama „Google Ads“ reklama (PPC) padeda pagerinti svetainės pozicijas. Jis atsirado dėl įsitikinimo, kad „Google“ paieškos sistema turėtų būti palankesnė toms svetainėms, kurios naudojasi mokama reklama. Tačiau taip nėra.
„Google“ paieškos sistemos algoritmas, kuris yra atsakingas už organinės paieškos rezultatus, skiriasi nuo „Google“ algoritmo, naudojamo „Google Ads“ reklama besinaudojančių svetainių pozicijoms nustatyti.
Nors „Google Ads“ reklamos kampanijų pasitelkimas kartu atliekant svetainės optimizaciją paieškos sistemoms gali būti naudingas dėl kitų priežasčių, tarp organinių ir mokamų rezultatų nėra tiesioginės sąveikos, todėl tai neturės įtakos geresnėms svetainės organinėms pozicijoms.
Pozicijų pokyčius lemia tik atgalinės nuorodos
Atgalinės nuorodos yra labai svarbios kiekvienos svetainės optimizavimo procese, tačiau klaidinga manyti, kad tik jos lemia svetainės pozicijas.
Toks mitas susiformavo todėl, kad pradžioje nuorodų kūrimas buvo gana „laukinis“ procesas, kuomet nedidelėmis pastangomis ir didelio atgalinio nuorodų skaičiaus pagalba būdavo galima pasiekti neblogų rezultatų. Tačiau „Google“ algoritmas nuolat sparčiai tobulėja ir geba atsijoti nekokybiškas nuorodas.
Be to, paieškos sistemos algoritmai pasitelkia daugiau nei 200 skirtingų veiksnių svetainėms reitinguoti, o tai reiškia, kad nors atgalinės nuorodos yra svarbios, siekiant užimti aukštesnes pozicijas, svetainės optimizacija turėtų būti sudaryta iš kompleksinių priemonių.
Norint, kad lankytojai ilgiau būtų svetainėje ir padidėtų konversijos rodikliai, atgalinės nuorodos tikrai nėra vienintelis dalykas, kuriam turėtumėte skirti savo pastangas.
SEO gali atlikti ir IT specialistas ar programuotojas
Tai, kad IT specialistas arba programuotojas gali atlikti SEO, yra mitas, nes vien techninių žinių SEO strategijos įgyvendinimui nepakanka. SEO yra atskira sritis, kuri negali būti tapatinama su IT ar programavimu. Norint tinkamai optimizuoti tinklalapį, reikėtų kreiptis į SEO specialistus.
Nesivadovaukite prasimanymais apie SEO
Žinoma, norisi tikėti, kad SEO pastangų rezultatais galėsime džiaugtis artimiausiu metu, tačiau atliekant svetainės optimizaciją reikia vadovautis realistišku požiūriu ir nepasiduoti daugybei SEO srityje vyraujančių mitų. „Google“ paieškos sistemos algoritmai nuolat keičiasi, todėl labai svarbu sistemingai prižiūrėti savo svetainės SEO procesą.
Visko, kas slypi už „Google“ algoritmų veikimo ir jų reguliaraus atnaujinimo, niekada nesužinosime, todėl, atidėjus SEO mitus į šalį, reikia kurti kokybišką turinį ir nesusigundyti mintimi pabandyti išnaudoti vieną ar kitą aptiktą paieškos sistemos spragą, nes ji galiausiai bus panaikinta. Visada remkitės etiškomis praktikomis ir laikykitės „Google“ reikalavimų.