Trečiadienis, 24 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Žiemą ypač svarbu geri automobilio žibintai

www.alkas.lt
2022-11-20 15:00:27
0
Automobilio žibintai | Pixabay nuotr.

Automobilio žibintai | Pixabay nuotr.

       

Trumpėjant šviesiajam paros metui ir prastėjant oro sąlygoms, važiuojamoji kelio dalis eismo dalyviams tampa prasčiau įžiūrima. Vairuotojams ir pėstiesiems ypač sudėtinga tose atkarpose, kurios nėra pakankamai apšviestos, o tokių šį rudenį dėl taupomos elektros energijos Lietuvos keliuose daugėja.

Jose vienintelis išsigelbėjimas – tinkamos automobilio šviesos. Tamsiuoju metu jos turi būti ypač gerai sureguliuotos, kad vairuotojas kelyje laiku pastebėtų kliūtį ar kitus eismo dalyvius. Draudikai pataria, kaip automobilio žibintus paruošti tamsiausiam metų laikui.

„Kai prie transporto priemonės vairo dažniau sėdate tamsiu paros metu, būtina daugiau dėmesio skirti saugumui kelyje. Dėl nepakankamo apšvietimo galite laiku nepastebėti pėsčiųjų, dviratininkų, paspirtukininkų, miško gyvūnų ar kitų kliūčių. Judant tamsiuoju paros metu ypatingą dėmesį reikia skirti atstumui tarp jūsų ir kitų eismo dalyvių. Taip pat būtina laikytis leistino važiavimo greičio, prireikus jį mažinti pagal kelio dangos būklę, oro sąlygas, o ypač – pablogėjus matomumui važiavimo kryptimi“, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Nors, pasak V. Katilienės, važiuojant tamsoje svarbu pasirinkti tinkamą greitį ir būti ypač atsargiems, dar svarbiau – aiškiai matyti kelią. „Prastai apšviestose kelio atkarpose tai užtikrins jūsų automobilio žibintų sukuriamas šviesos spindulys. Todėl, prieš išvažiuojant į kelią, būtina patikrinti automobilio žibintų būklę. Pastebėjus, kad priekiniai žibintai tapo blyškesni arba jų šviesos spindulys nėra pakankamai ryškus, juos būtina laiku sutvarkyti. Dažniausiai, jei apšvietimas visiškai dingsta, tereikia pakeisti lemputę ir problema bus išspręsta. Tačiau silpno apšvietimo priežastys gali būti įvairios ir jas reikėtų kuo greičiau išsiaiškinti, kad kelyje galėtumėte jaustis saugiai“, – kalba draudimo bendrovės atstovė.

Žibintų efektyvumas žiemą  – svarbiausias

Techninės pagalbos įmonės „RedGo Lithuania“ vadovas Ignas Krasauskas pateikia patarimus, į ką vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį, kad jų automobilio žibintų šviestų efektyviau.

1.Plastikinis apsauginis žibintų stiklas. Automobilio priekinių žibintų dalis, lemputes, reflektorius, valdymo blokus ir kitas svarbias detales važiavimo metu nuo išorės aplinkos saugo skaidri organinio stiklo kompozitinės medžiagos apsauga. Tačiau, laikui bėgant ir veikiama saulės spindulių, ji gali pagelsti, tapti nepermatoma, slopinanti šviesą, taip pat ją gali subraižyti akmenys, nešvarumai ir kitos kelio šiukšlės.

Dėl pažeistos detalės žibintai gali atrodyti blankūs, net jei jie neturi kitų defektų ar pažeidimų. Jeigu joje nėra įtrūkimų, šią organinio stiklo kompozitinės medžiagos apsaugą galima pataisyti poliruojant, perlakuojant ar kitais atnaujinimo metodais, kad spindulys vėl taptų ryškus. Tačiau, jeigu ji yra pažeista, turėsite pakeisti šią detalę arba net pakeisti visą žibintą.

2.Automobilio elektronika. Viena galimų problemų – priekinius žibintus su maitinimo šaltiniu jungiantys laidai ir jų jungtys. Tai – elektros grandinės dalis, kuri tiekia elektrą žibintams, užtikrindama jiems reikalingą srovės galią. Jeigu šie laidai arba jungtys yra pažeisti ar paveikti korozijos, elektra jais negali laisvai tekėti, todėl jie turi būti suremontuoti arba pakeisti. Nors tokio remonto kaina nėra didelė, mechanikui jas pakeisti prireiks šiek tiek laiko, todėl svarbu laiku nuvykti į servisą, kad problema būtų kuo greičiau išspręsta.

3.Generatorius ir jo dirželis. Gali būti, kad problema slypi po automobilio kapotu: dažnai kaltas gali būti ir automobilio generatorius arba nusidėvėjęs generatoriaus dirželis.

Apie generatoriaus problemas dažniausiai praneša automobilio prietaisų skydelyje matomas įspėjamasis signalas. Tačiau dažnai nutinka taip, kad šis signalas nepasirodo, o akumuliatorius pakraunamas nevisiškai. Jeigu įtariate generatoriaus gedimą, galite patys atlikti nedidelius bandymus. Įjungus degimą, automobilio žibintai dega, naudojant akumuliatoriaus gaminamą srovę. Jei, užvedus automobilį, priekinių žibintų spindulys išlieka toks pat arba net pritemsta, gali būti, kad generatorius tiekia nepakankamai galios ir jį reikėtų patikrinti.

Jei iš žibintų sklindanti šviesa atsitiktiniais intervalais tai ryškėja, tai vėl pritemsta bei pasigirsta gumos girgždesiui būdingas garsas, tai gali reikšti, kad reikia patikrinti generatoriaus dirželio įtempimą ar jo susidėvėjimą.

4.LED, halogeninis ar ksenoninis apšvietimas. Šiuolaikiniuose automobiliuose dažniausiai montuojamas vienas iš trijų priekinio apšvietimo tipų – LED, halogeninis arba ksenoninis. Labiausiai paplitę halogeninių lempučių žibintai – jie yra nebrangūs ir lengvai prižiūrimi. Geltona jų šviesa yra švelnesnė, tačiau tokio tipo apšvietimas nėra toks energetiškai efektyvus.

LED lempučių apšvietimas beveik negeneruoja šilumos ir didžiąją dalį energijos paverčia šviesa. Tai reiškia, kad LED apšvietimas mažina automobilio degalų sąnaudas ir emisijas bei tarnauja ilgiau nei halogeninės ar ksenoninės lemputės. Tačiau LED žibintuose esantys šviesos diodai nėra keičiami, skirtingai nei ksenoniniai ar halogeniniai žibintai. LED žibintų keitimas yra daug brangesnis ir sudėtingesnis. Tačiau ksenoninių lempučių privalumas yra apšvietimo ryškumas. Jis net tris kartus ryškesnis už halogenines lempas.

Laikui bėgant, jų šviesos intensyvumas palaipsniui mažėja ir jos neužgęsta iš karto, todėl galima laiku suplanuoti jų pakeitimą.

Negalima pamiršti teisingai sureguliuotų žibintų

V. Katilienės teigimu, tinkamiausias apšvietimas priklauso nuo jūsų poreikių. Tamsiuoju paros laiku tikrai ryškiausi bus ksenoniniai ir LED priekiniai žibintai. Halogeninis apšvietimas, jei žibintai yra tvarkingi, veiks lygiai taip pat gerai, bet kainuos pigiausiai. Žinoma, šviesos ryškumas priklauso ir nuo lemputės kokybės. Nors ksenoninės šviesos dažnai būna pačios ryškiausios, kokybiška halogeninė lemputė gali šviesti net ryškiau nei prastos kokybės ksenoninė. Prieš keisdami lemputes, pasikonsultuokite su specialistu, kad galėtumėte išsiaiškinti, kokį apšvietimą geriausia sumontuoti jūsų automobilyje. Taip per techninę apžiūrą išvengsite nereikalingų netikėtumų.

Pasak V. Katilienės, tamsiausiu metų sezonu verta patikrinti ir šviesos spindulio aukštį. Draudikės teigimu, net jei automobilio apšvietimo elementai bus puikios būklės, bet jų šviesos spindulys nebus tinkamai sureguliuotas, vairuotojas kelyje nelabai ką matys ir trukdys kitiems eismo dalyviams, juos akindamas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ką reikia žinoti sėdantiems prie pakaitinio automobilio vairo?
  2. Kokių priemonių imtis užšalus automobilio durelėms ar langams?
  3. Penktadalis didmiesčių gyventojų nevairuoja automobilio
  4. Remontuoti įdaužas ar keisti automobilio stiklą?
  5. Prieš kelionę nepamirškite tinkamai nuvalyti automobilio
  6. Geri orai ar trikojai matuokliai mažina eismo įvykių skaičių?
  7. Ketvirtadalis Lietuvos žmonių neturi automobilio, vis didesnę paklausą įgyja paspirtukai
  8. Vairuotojus žiema dažnai užklumpa nepasiruošusius
  9. Į avarinę padėtį žiemą patekę 6 iš 10 vairuotojų
  10. Žiema dar nesibaigė: keliuose budrumas – būtinas
  11. Šalta žiema išryškino ir vairuotojų ir automobilių silpnąsias vietas
  12. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  13. Draudikai primena, kur nederėtų statyti automobilio
  14. Kokiomis automobilio dalimis pasirūpinti svarbiausia belaukiant žiemos
  15. Artėja padangų keitimo laikas: ką svarbu žinoti?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Dviračių takas
Lietuvoje

Pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais

2025 09 23
Žievėgraužis tipografas | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Žievėgraužio tipografo kiekis miškuose reikšmingai sumenko

2025 09 23
Seimas
Lietuvoje

Prašoma panaikinti Sauliaus Bucevičiaus teisinę neliečiamybę

2025 09 23
Bepilotis orlaivis
Lietuvoje

Seimas uždegė žalią šviesą stipresnei oro gynybai

2025 09 23
Seimas
Lietuvoje

Patikslinta atsakomybė už piktnaudžiavimą tarnybine padėtimi

2025 09 23
Seimas
Lietuvoje

Seimas panaikino dviejų Seimo narių neliečiamybę

2025 09 23
Elektrą laivams tieksiantis įrenginys
Lietuvoje

Klaipėdos uoste pastatytas elektrą laivams nuo kranto tieksiantis įrenginys

2025 09 23
Ekologijos diena
Gamta ir ekologija

Prasideda pirmoji Lietuvoje Ekologijos savaitė

2025 09 23

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • >Naivus klausimas apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • Seniai laikas apie Seimas uždegė žalią šviesą stipresnei oro gynybai
  • Aleksandr Artamonov apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • Rasa Čepaitienė apie Kultūros bendruomenė prieš politinius žaidimus: žmogaus teisių gynėjai reikalauja palikti Šarūną Birutį ministru

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais
  • Žievėgraužio tipografo kiekis miškuose reikšmingai sumenko
  • Prašoma panaikinti Sauliaus Bucevičiaus teisinę neliečiamybę
  • Seimas uždegė žalią šviesą stipresnei oro gynybai

Kiti Straipsniai

Automobilis

Suklastota rida – ne šiaip formalumas

2025 09 21
Greičio matuoklis

Išradingumas nepadės išvengti ir atsakomybės už greičio viršijimą

2025 09 20
Nelaimė dviratis

Rudeniniai pavojai už dviračio vairo

2025 09 20
J. Basanavičiaus gatvė

Sostinėje jau atlaisvinta sankryža su Pylimo gatve

2025 09 19
Eismo ribojimai

Šilutės plente pradedami atnaujinimo darbai

2025 09 18
Kelio darbai

Eismo saugumui „Kelių priežiūra“ diegia naujausias priemones

2025 09 18
Kelio darbai

Prasideda kelio Lapiakalnis–Abromiškės–Žebertonys atnaujinimas

2025 09 17
Tarandė

Tarandės tunelio statybos darbai įsibėgėjo

2025 09 16
„Swedbank Vilniaus maratonas“

Savaitgalį Vilniuje vyks didžiausias šalies maratonas

2025 09 12
Tilto statybų pradžia

Sostinėje prasidėjo naujo tilto statybos

2025 09 12

Skaitytojų nuomonės:

  • >Naivus klausimas apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • Seniai laikas apie Seimas uždegė žalią šviesą stipresnei oro gynybai
  • Aleksandr Artamonov apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • Rasa Čepaitienė apie Kultūros bendruomenė prieš politinius žaidimus: žmogaus teisių gynėjai reikalauja palikti Šarūną Birutį ministru
  • O jei iš tiesų? apie Rusija surengė išpuolius prieš NATO rytinį sparną – Estiją ir Lenkiją
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Vaikų darželis

Kad pakeliui į darželį nebūtų ašarų

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai