Ketvirtadienis, 7 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Aikštelėse apgadinama vis daugiau automobilių

www.alkas.lt
2022-10-09 11:25:57
0
Saugus automobilio statymas daugiabučio kieme – ne lengva užduotis | Pixabay nuotr.

Saugus automobilio statymas daugiabučio kieme – ne lengva užduotis | Pixabay nuotr.

Vairuotojai gyvenamųjų namų kiemuose ir kitose aikštelėse, kur tenka statyti automobilius, turi būti ypatingai atidūs. Besikertančios eismo dalyvių trajektorijos, siauri pravažiavimai ir didelis noras būti statymo čempionu, pasistatant automobilį kuo arčiau įėjimo. Apibraižyti bamperiai, automobilių durelių žymės ant kitos transporto priemonės – tai tik dalis niuansų iš kasdienybės stovėjimo aikštelėse.

Nors atrodo, kad žala arba kilusios problemos automobilių statymo vietoje daugiausiai kainuoja laiko ir nervų, tačiau BTA draudimo bendrovės ekspertai konstatuoja kitą neigiamą tendenciją – automobilių apgadinimų skaičius auga. Tuo metu policija pastebi, kad šiemet padaugėjo ir pasišalinusiųjų iš eismo įvykio vietos skaičius.

Draudimo bendrovės duomenimis, šiemet KASKO turėtojai dėl stovėjimo aikštelėse patirtos žalos jau kreipėsi panašiai tiek kartų, kiek pernai per visus metus.

„Jei nukentėjusysis eismo įvykio metu būna vietoje, dažnai viskas pasibaigia deklaracijos užpildymu. Tačiau ne visi vairuotojai elgiasi pilietiškai, dalis tokių incidentų pasibaigia pasišalinimu iš eismo įvykio vietos. Tad, jei policijai nepavyksta rasti avarijos kaltininko, nukentėjusiajam atsiranda nenumatytų išlaidų – susitvarkyti avarijos padarinius iš savo kišenės. Be abejo, KASKO turėtojams tokiu atveju taisymo išlaidas padengia draudimo bendrovė“, – sako BTA Ekspertizių padalinio vadovas Andrius Žiukelis.

Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad ne visas žalas galima pastebėti plika akimi. Naujos kartos automobiliai yra gerokai sudėtingesnės konstrukcijos, turi daugybę jutiklių ir komforto funkcijų, todėl ne visada vizualiai galima nustatyti, kad dalys yra pažeistos. A. Žiukelio teigimu, pasitaiko ir situacijų, kai įvykio kaltininkas tiesiog nusprendžia, kad žalos nepadaryta, ir ramiai išvažiuoja, tačiau praktika rodo, kad taip būna itin retai.

Paliktas raštelis – ne išeitis

Skubantys eismo įvykio kaltininkai kartais tikisi sutaupyti laiko laukiant nukentėjusio automobilio šeimininko arba policijos palikdami raštelį su savo kontaktiniu numeriu už valytuvo. A. Žiukelis sako, kad tai nėra padėties sprendimas ir problemų toks vairuotojas prisivirti gali dar daugiau.

„Niekas nėra užtikrintas, kad tą raštelį nukentėjusysis ras. Jis gali išblukti nuo lietaus, arba koks praeivis gali jį tiesiog nuimti. Jei šeimininko nepavyksta sulaukti, privalu kreiptis į policiją ir pranešti apie įvykį. Net jei ir policijai nepavyks susisiekti su apgadinto automobilio šeimininku, pareigūnai užfiksavę įvykį gali leisti palikti eismo įvykio vietą“, – pažymi BTA atstovas.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis per pirmąjį šių metų pusmetį užregistruota 2 850 atvejų, kai automobilių vairuotojai pasišalino iš eismo įvykio vietos. 2021 metais per tą patį laikotarpį buvo 2 500 tokių atvejų.

Pareigūnai įspėja, kad net ir minimalus kito automobilio kliudymas kaltininkui gali kainuoti ne tik baudą, bet ir vairuotojo pažymėjimą. Pasitraukimas iš eismo įvykio vietos, kai vairuotojas yra su juo susijęs, vairuotojams užtraukia baudą nuo 600 iki 1100 eurų su galimu teisės vairuoti atėmimu nuo 1 iki 3 metų. Padarius didesnę žalą – bauda siekia nuo 1100 iki 2000 eurų su galimu teisės vairuoti atėmimu nuo 1 iki 3 metų.

Vairuotojai linkę taikyti savo taisykles

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova pastebi, kad stovėjimo aikštelėse vairuotojai neretai manevruoja improvizuodami ir taikydami kelių eismo taisykles (KET) pagal savo poreikius.

„Vairuotojai važiuoja taip, kaip jiems atrodo teisinga. Dažnu atveju, jei važiuoja tiesiai, vairuotojas galvoja, kad jo kelias yra pagrindinis. Tačiau pamirštama, kad jei stovėjimo aikštelėje nėra ženklų, reikia vadovautis dešinės rankos taisykle. Šią taisyklę taikyti reikia prieš atliekant manevrą, o ne veiksme“, – vieną pagrindinių eismo įvykių aikštelėse priežasčių įvardija ji.

Ekspertė taip pat atkreipia dėmesį, kad stovėjimo aikštelėse maksimalus greitis siekia 20 km/val., jeigu nėra ženklo, kuris nurodytų kitą greitį. Tačiau dažnas vairuotojas, anot O. Židovlenkovos, manevruodamas stovėjimo aikštelėje net nežiūri į spidometrą.

„Vairuotojai neretai dar užsiima ir papildoma veikla – žvalgosi laisvos vietos, naudojasi telefonais, o tai dar labiau blaško. Reikia nepamiršti, kad pėstieji bet kurią akimirką gali iššokti iš už priparkuotų automobilių“, – atkreipia dėmesį ji.

O. Židovlenkova pažymi, kad riziką išaugina tyliau važiuojantys elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai. Jos teigimu, ne kiekvienas pėsčiasis iš karto suvokia, kad artėja transporto priemonė, o pėsčiųjų reakciją dar labiau apsunkina ausinių naudojimas eisme.

Atsakingumą skatina vaizdo kameros

Vilniuje gyvenantis Artūras yra patekęs ne į vieną eismo įvykį stovėjimo aikštelėje. Tiesa, anot pašnekovo, vairuotojams sąmoningumo suteikia žinojimas, kad nemažai aikštelių yra filmuojamos.

„Vieną vakarą, išvažiuodamas iš parkavimo vietos savo automobilio bamperiu įsirėmiau į kitą automobilį. Iš pirmo žvilgsnio, žalos visiškai nebuvo, bet nerizikavau, kreipiausi į policiją. Tiesa teko palaukti ne vieną dešimtį minučių, tačiau pareigūnai pagal valstybinį numerį rado automobilio savininką ir su juo susisiekė. Vos tik atėjęs šeimininkas šypsojosi – policijos skambutis skambėjo grėsmingai, tačiau automobilis sveikutėlis. Šeimininkas neturėjo pretenzijų. Nors tai kainavo laiko, tačiau nesielgiu taip, kaip nenorėčiau, kad su manim elgtųsi“, – savo istorija dalijasi vyras, ragindamas ir kitus eismo dalyvius elgtis pilietiškai.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ženkliai daugėja automobilių dalių vagysčių
  2. Nuo audrų nukentėjo itin daug automobilių
  3. Iš pažiūros nekaltas automobilių pardavėjų poelgis gali atsisukti baudomis
  4. Nuo audrų vienodai nukentėjo tiek būstų, tiek automobilių savininkai
  5. Vagys nusitaikė į automobilių detales
  6. Keisis automobilių statymo taisyklės
  7. Kelionė nuomotu automobiliu: ką žinoti?
  8. Laisvėjant karantinui būtina pasirūpinti ir automobiliu
  9. Automobilių oro gaivikliai gali pridaryti žalos
  10. Vilniuje keičiama automobilių statymo tvarka
  11. Išvykai automobiliu į užsienį – svarbu tinkamai pasiruošti
  12. Klaipėda pasitinka didesniais mokesčiais už automobilių statymą
  13. Nors vagysčių iš automobilių mažėja, budrumo prarasti nereikėtų
  14. Automobilių elektronikos gedimai kelyje – vis dažnesnis iššūkis vairuotojams
  15. Šalta žiema išryškino ir vairuotojų ir automobilių silpnąsias vietas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Oro taršos duomenys
Gamta ir ekologija

Švieslentėje – duomenys apie į orą išmetamų teršalų kaitą

2025 08 07
Kelias Vilnius–Panevėžys
Lietuvoje

Baigti ginčai dėl elektroninės kelių rinkliavos projekto

2025 08 07
Vilniaus maudyklos
Gamta ir žmogus

Vilnius atveria duomenis apie vandens kokybę maudyklose

2025 08 07
Krašto gynyba
Lietuvoje

Valstybės kontrolierė: ką reiškia finansuoti gynybą protingai?

2025 08 07
Ar saugus šulinių ir gręžinių vanduo?
Gamta ir žmogus

Asmeninių gręžinių vanduo: kada susirūpinti jo kokybe?

2025 08 07
Geležinkelis
Lietuvoje

Ministerija susirūpino geležinkelių saugumu

2025 08 07
Kombainas
Gamta ir žmogus

Prasidėjus javapjūtei – ugniagesių įspėjimas

2025 08 07
Gatvė
Lietuvoje

Svarstomi sprendimai dėl vienos judriausių Klaipėdos sankryžų

2025 08 07

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kęstutis Čeponis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis Čeponis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Užsižaidę „galingieji" apie A. Ramanauskas-Vanagas įkvepia Lietuvos žmones – valia gintis ir remti Ukrainą kovoje prieš okupantus
  • Kęstutis Čeponis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Švieslentėje – duomenys apie į orą išmetamų teršalų kaitą
  • Baigti ginčai dėl elektroninės kelių rinkliavos projekto
  • Vilnius atveria duomenis apie vandens kokybę maudyklose
  • Valstybės kontrolierė: ką reiškia finansuoti gynybą protingai?

Kiti Straipsniai

Pinigai

Lietuviai sukčiams atidavė dar beveik 7 mln. eurų

2025 08 04
Elektrinis dviratis

Draudikai įvardija dažniausias dviratininkų ir paspirtukininkų klaidas

2025 08 03
Audra, lietus

Draudikai skaičiuoja liūčių nuostolius

2025 08 01
pixabay.com, Vika_Glitter nuotr.

6 iš 10 šeimų dėl vaikų išdaigų turi paploninti piniginę

2025 07 27
Vaikai

Įsibėgėjus stovyklų metui – patarimai tėvams

2025 07 26
Gelbėjimosi ratas

Skendimo prevencijos diena: kaip išvengti skaudžių nelaimių?

2025 07 25
Žaliųjų ežerų paplūdimys

Į sostinės paplūdimius – autobusu ar dviračiu

2025 07 24
Audra

Audrų nuostoliai siekia dešimtis tūkstančių. Kaip apsisaugoti?

2025 07 24
Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Daugėja gaisrų dėl netinkamo ličio jonų baterijų naudojimo

2025 07 21
Kelionė, automobilis

2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos

2025 07 20

Skaitytojų nuomonės:

  • Kęstutis Čeponis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis Čeponis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Užsižaidę „galingieji" apie A. Ramanauskas-Vanagas įkvepia Lietuvos žmones – valia gintis ir remti Ukrainą kovoje prieš okupantus
  • Kęstutis Čeponis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis Čeponis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Lietuvoje veikia 110 didelių gabaritų atliekų priėmimo aikštelių | Asociatyvi nuotr.

Jau veikia 110 didelių gabaritų atliekų priėmimo aikštelių

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai