Rugsėjo 21 dieną, trečiadienį, minėdama Europos judumo savaitę, Susisiekimo ministerija visuomenei, savivaldybių merams ir dviratininkų bendruomenei pristatys nacionalinės dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros plėtros žemėlapį.
Jame susisteminti duomenys, pristatantys dabartinę šių takų būklę Lietuvoje ir iliustruojantys, kaip pėsčiųjų ir dviračių takai šalies teritorijoje išsišakos iki 2035 m.
„Per pastaruosius tris dešimtmečius dviračių infrastruktūros plėtra Lietuvos mastu buvo vykdoma gan epizodiškai, esama infrastruktūra nebuvo inventorizuota, nebuvo nustatytos infrastruktūros pirmenybės.
Šiandien pirmą kartą visa valstybės ir savivaldybių žinios susistemintos ir įtrauktos į vieną žemėlapį.
Dėl to visų savivaldybių gyventojai turės galimybę matyti aiškų vaizdą:
kur esame, kur norime nueiti ir ką reikia padaryti, kad galėtume užtikrinti patogias ir saugias dviratininkų keliones ir jungtis, kuriant dviračių Lietuvą“, – teigia susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Nacionalinės dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros plėtros žemėlapį su esamais ir numatomais takais Susisiekimo ministerija sudarė bendradarbiaudama su Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), savivalda ir dviratininkų bendruomenėmis.
Šiuo metu Lietuvoje yra apie 3 000 km dviračiams skirtos infrastruktūros, o įvertinus numatomų tiesti takų poreikį, nustatyta, kad aukšto prioriteto takų poreikis siekia ne mažiau kaip 2000 km.
Kuriant dviračių Lietuvą, 2023–2024 m. siekiama sukurti 150–200 km dviračių eismui pritaikytos ir patogios infrastruktūros.
Pirmenybinės – kasdienes keliones dviračiais užtikrinančios dviračių jungtys miestuose bei priemiesčiuose.
Renginyje trečiadienį dalyvaus Lietuvos savivaldybių asociacija, savivaldybių merai, LAKD, Lietuvos dviračių sporto federacijos ir dviračių verslo asociacijos, šalies dviratininkų bendrijos atstovai.
Visuomenei šis renginys bus transliuojamas Susiekimo ministerijos „Facebook“ paskyroje tiesiogiai 10–11 val. Prisijungti galima čia.
Po pristatymo ministerijoje susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė merus ir kitus renginio svečius pakvies į nedidelį turą per miestą dviračiais nuo Kudirkos aikštės iki Lukiškių aikštės ir atgal.
Turbūt pagal “dviračių-pėsčiųjų”(!) takų žemėlapį aš jau negalėčiau važinėti tais maršrutais kaip jaunystėje. 5 dienos Kaunas-Elektrėnai- Maišiagala-Nemenčinė-Molėtai-Ignalina-Visaginas-Zarasai-Utena-Ukmergė-Jonava-Kaunas; Kaunas-Vilkija-Jurbarkas-Tauragė-Šilutė-Pabradė-Klaipėda-Nida ir 4 dienos atgal per Klaipėdą-Skuodą-Sedą-Mažeikius-Žagarę-Joniškį-Šiaulius-Raseinius-Ariogalą į Kauną…? Tas dviračių-pėsčiųjų takas reiškia, kad pro pėsčiuosius turėčiau važiuoti maždaug 5 km/val. greičiu? O tada važinėdavau plentais vidutiniu 20-25 km/val. greičiu…