Netolimoje ateityje Klaipėdą ir Nidą galėtų sujungti naujas keleivinis maršrutas – elektra varomo katerio linija. Ieškoti galimybių įsigyti elektrinį katerį įmonei „Smiltynės perkėla“ pasiūlyta antradienį Neringos savivaldybės tarybos posėdyje su Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovais.
Liberalų sąjūdžio frakcijos nario Andriaus Bagdono teigimu, „Smiltynės perkėlos“ vizija turi būti pervežti ne kuo daugiau automobilių, o žmonių. „Todėl su kitais politikais „Smiltynės perkėlai“ iškėlėme tikslą įsigyti ne pramoginę, o susisiekimo priemonę: ne lėtaeigį keltą, o greitaeigį katerį. Toks būdas pasiekti Nidą būtų ir pažangus, ir ekologiškas“, – sako Seimo narys.
Elektra varomas kateris vienu metu galėtų gabenti 150 keleivių, orientacinė jo kaina sudaro 10 mln. eurų. Tiesa, kartu reikėtų rekonstruoti Nidos ir Juodkrantės krantines, kur būtų kraunama tokio laivo baterija. „Smiltynės perkėla“ įvertins naujo transporto būdo parengimo sąnaudas ir ieškos finansavimo šaltinių. Uostamiesčio bendrovė paties laivo žvalgys Švedijoje, kur naujos kartos keleiviniai elektriniai kateriai pradėjo kursuoti šiais metais.
Be to, antradienį Susisiekimo ministerija pristatė valstybinės reikšmės kelio Smiltynė–Nida rekonstrukcijos projektą – planuojama jį remontuoti neplatinant. „Bus daromas kelio remontas kelio neplatinant, kad projektas atitiktų saugomų teritorijų reikalavimus ir nepažeistų Naglių rezervato. Bus keičiama kelio danga, o ne jo plotas“, – sako A. Bagdonas.
Šių metų gruodį planuojama pradėti viešųjų pirkimų procedūras, patys kelio remonto darbai vyktų kitais metais.