Sekmadienis, 24 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Kaip sudominti vairuotojo darbu?

www.alkas.lt
2022-08-10 12:53:51
1
Autobusas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Autobusas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Vairuotojų pastaruoju metu trūksta visoje Europoje. Stoja vilkikai, viešojo transporto įmonės priverstos ieškoti naujų galimybių, kaip pritraukti daugiau autobusų ar troleibusų vairuotojų, kaip sudominti žmones šia profesija.

Pasak Lietuvos keleivių vežimo asociacijos (LKVA) prezidento Gintaro Nakučio, vairuotojų trūkumo problemą dar labiau paaštrino koronaviruso pandemija, kai, sumažėjus keleivių, dalis vairuotojų, buvusių priverstinėse prastovose, susirado kitus darbus. Pasibaigus pandemijai, jie į ankstesnius darbus negrįžo. „Šiuo metu vien LKVA priklausančioms įmonėms trūksta apie 350 autobusų ir troleibusų vairuotojų, visoms šalies keleivinio transporto įmonėms – maždaug tūkstančio, arba apie 10 proc. Be to, pastaruoju metu beveik dvigubai sumažėjo norinčiųjų įgyti teisę vairuoti D kategorijos transporto priemones, o ir iš jų tik kas penktas pasirenka autobusų vairuotojo profesiją“, – pabrėžia G. Nakutis.

Vairuoti autobusus – nuo 19-kos

LKVA parengė ir pateikė Susisiekimo, Socialinės apsaugos ir darbo, Krašto apsaugos, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoms bei Užimtumo tarnybai pasiūlymus, kaip būtų galima spręsti autobusų ar troleibusų vairuotojų trūkumo problemas. Tarp jų – galimybė mažinti minimalų amžių, nuo kurio būtų leidžiama vežti keleivius komerciniais tikslais, taip pat – ruošti autobusų vairuotojus profesinio rengimo centruose, kariuomenėje, atsisakyti reikalavimo troleibusų vairuotojams turėti B kategoriją, autobusų vairuotojams suteikti teisę vairuoti ir troleibusus,  lengviau įdarbinti užsieniečius, ypač – ukrainiečius ir pan.

Asociacijos nuomone, minimalus amžius turėtų mažėti iki 19 m. (kai kuriais atvejais – iki 20) ne tik skirtingų kategorijų autobusų, bet ir troleibusų vairuotojams. Baimes, jog jauni vairuotojai veš keleivius nesaugiai, išsklaido IRU atlikti tyrimai, įrodantys, kad autobusų avarijų šalyse, kuriose minimalus vairuotojų amžius yra 21-eri, įvyksta netgi daugiau nei ten, kur vairuotojo profesiją galima įgyti sulaukus 18-kos.

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Darius Aleknavičius pritaria, kad amžiaus cenzas būtų reikšmingas postūmis siekiant pritraukti jaunus vairuotojus: „Mūsų bendrovėje vairuotojų amžiaus vidurkis – 52 metai, apie 10 proc. yra pensinio amžiaus. Įvertinę tai, siūlome motyvacinius priedus, tačiau suprantame, kad tai tik laikinas sprendimas. Atsižvelgdami į dar didesnį vairuotojų amžių šalies keleivinio transporto įmonėse, kuris pasiekė 54 m., matome, kad po kelerių metų vairuotojų poreikis tik didės”.

Pasak bendrovės „Kautra“ rinkodaros direktoriaus Gintauto Pakuso, autobusų vairuotojų amžiaus cenzo sumažinimas labai pagerintų padėtį. „Ši profesija – patraukli, darbas su žmonėmis teikia moralinį pasitenkinimą. Tereikia ją tinkamai pristatyti jaunimui. Jei žmogus, norintis vairuoti keleivinę transporto priemonę, baigęs vidurinę mokyklą, negali įgyti D kategorijos, jis tiesiog pasirenka kitą darbą ir į profesiją vėliau negrįžta“.

Mokymo programos – Profesinio rengimo centruose ir kariuomenėje

Dar vienas vežėjų siūlymas – rengti autobusų vairuotojus profesinio rengimo centruose, kur jaunuoliai valstybės lėšomis įgytų profesinę kvalifikaciją (95 kodą) išsyk po mokyklos baigimo. „Vairuoti keleivinę transporto priemonę – labai specifinis darbas, kuriam reikia ne tik išmokti saugiai vežti keleivius, bet ir išmanyti techniką, turėti bendravimo įgūdžių, psichologijos žinių. Profesinio rengimo centruose vidurinį išsilavinimą įgiję žmonės turėtų galimybę mokytis ir įgyti autobuso vairuotojo profesinę kvalifikaciją. Atskiros programos galėtų būti ir pagrindinę mokyklą baigusiems jaunuoliams“, – siūlo LKVA prezidentas.

Keleivinio transporto įmonių vadovai teigia pasirengę motyvuoti jaunus žmones mokytis autobusų vairuotojo profesijos. „Jei Profesinio rengimo centruose atsirastų tokia mokymo programa, mielai mokėtume jaunuoliams stipendijas, priimtume praktikai, stažuotėms, vėliau – į darbą. Dabar vairuotojus rengiame savo įmonėje patys“, – teigia G. Pakusas.

Keleivių vežėjų manymu, įgyti teisę  vairuoti C ir D kategorijų transporto priemones jaunuoliai galėtų ir privalomos karo tarnybos metu. „Akivaizdu, kad Rusijai užpuolus Ukrainą ir vykstant karui, profesionalių vairuotojų poreikis Ukrainoje ženkliai išaugo, jiems tenka vežti žmones iš karo zonų, vairuoti karinę techniką. Manome, kad susiklosčius krizinėms situacijoms, profesionaliai parengti vairuotojai būtų svarbūs ir mūsų šaliai. Be to, autobusų vairuotojus taip pat derėtų įtraukti į profesijų, kurių darbuotojų šalyje labiausiai trūksta, sąrašą“, – pabrėžia G. Nakutis.

Greitesnis užsieniečių įdarbinimas

Autobusų ir troleibusų vairuotojų trūkumo problemą galima spręsti spartinant užsieniečių įdarbinimo procesus ir peržiūrint perteklinius apribojimus. Pasak D. Aleknavičiaus, bendrovėje „Vilniaus viešasis transportas” jau dirba keletas ukrainiečių, savo tėvynėje dirbusių panašų darbą. Ukrainos piliečiams, gavusiems leidimą laikinai gyventi Lietuvoje, nėra reikalingas darbo leidimas, jų turimi vairuotojų pažymėjimai pripažįstami – tai ženkliai paspartina įdarbinimo procesą.

„Tačiau kitų šalių piliečių įdarbinimas trunka išties ilgai, be to, yra ir kitų perteklinių reikalavimų. Pavyzdžiui, užsieniečiai, turintys ilgametę troleibuso vairavimo patirtį ir vairuotojo pažymėjimą T kategorijai, po 6 mėnesių privalo pasikeisti jį į lietuvišką. Tam visų pirma privaloma išlaikyti egzaminus bei gauti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą ir tik tuomet laikyti egzaminus troleibuso kategorijai įgyti. Manome, kad toks reikalavimas yra perteklinis, imlus laikui, kainuoja papildomai ir mažina motyvaciją įsidarbinti”, – sako D. Aleknavičius.

LKVA tikisi, kad nuo šių metų  rugpjūčio 1 d. įsigalioję Užsieniečių teisinės padėties įstatymo pakeitimai palengvins ir sutrumpins įdarbinimo procedūras. Vis dėlto, keleivių vežėjų manymu, būtina ieškoti ir kitų užsieniečių palankesnio įdarbinimo galimybių.

G.Nakučio teigimu, šiuo metu ukrainiečiai, ketinantys dirbti autobuso ar troleibuso vairuotojais, bet neturintys D kategorijos vairuotojo pažymėjimo, 4 ar net 6 mėnesius turi laukti teigiamo sprendimo leidimui laikinai gyventi Lietuvoje. Per šį laikotarpį jie negali laikyti egzamino vairuotojo pažymėjimui gauti, nes neturi Lietuvoje suteikto asmens kodo. „Tokiu būdu prarandame nemažai potencialių keleivinio transporto vairuotojų – ilgas laukimas verčia užsieniečius ieškoti kitų galimybių įsidarbinti. Asociacijos nuomone, derėtų apsvarstyti galimybę leisti laikyti vairuotojo egzaminą ukrainiečiams, dar neturintiems Lietuvos suteikto asmens kodo, pavyzdžiui, išdavus laikiną vairuotojo pažymėjimą pagal užsieniečio registracijos Lietuvoje kortelę“, – siūlo asociacijos prezidentas.

Užimtumo tarnybai kartu su keleivių vežėjais reikėtų ieškoti naujų, prioritetinių autobusų ir troleibusų vairuotojų įdarbinimo priemonių. „Ankstesniais metais nebuvo tokio didelio atotrūkio tarp autobusų bei troleibusų vairuotojų paklausos ir pasiūlos, todėl, mūsų manymu, turėtų atsirasti naujų programų, kurios per optimalų laikotarpį galėtų perkvalifikuoti ieškančius darbo žmones dirbti autobusų ir troleibusų vairuotojais”, – teigia G. Nakutis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. „Verslo balsas“: Kaip keisis Vilniaus viešasis transportas? (audio, video)
  2. 80-mečiai keleiviai Vilniaus autobusais ir troleibusais gali važinėti už 10 litų per metus
  3. Kauno rajono gyventojai persės į naujus autobusus
  4. Vilniuje rengiamas viešojo transporto reformos priešininkų mitingas
  5. Siūloma pensininkams, tremtiniams ir nepriklausomybės gynėjams Kaune sumažinti transporto bilietų kainas
  6. Daugiavaikėms kauniečių šeimoms – viešasis transportas už simbolinį mokestį
  7. Dieną be automobilio viešuoju transportu galima bus važiuoti nemokamai
  8. Į Panevėžio gatves išriedės nauji autobusai
  9. Atsižvelgiant į keleivių srautus, Vilniuje dar kartą keičiami viešojo transporto tvarkaraščiai
  10. Į Vilniaus gatves išvažiuos 50 naujų autobusų
  11. Sekmadienį Vilniuje – pažintinės kelionės troleibusais, autobusais, dviračiais ir pėsčiomis
  12. Sostinėje keleivius pasitinka naujos švieslentės
  13. Autobusai dar vyksta į Baltarusiją, vežėjai stebi padėtį
  14. Iki 2030 m. – tik ekologiški autobusai
  15. Vilnius laukia naujų autonominės ridos troleibusų

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Vairuotojas says:
    3 metai ago

    Nesekite pasakų, vienintelis sudominimas yra atlyginimas o ne pašalpa. Be to yra tų vairuotojų tik atitinkamą atlyginimą mokėkite ir normalias darbo sąlygas suteikite. Bet daugumai ne vairuotojų trūksta o pigiai jiems turtą kraunančių vergų.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Mokiniai | smsm.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Išsaugotos 42 miestelių gimnazijos, kurioms grėsė pertvarka dėl per mažo mokinių skaičiaus

2025 08 23
Žemės ūkis
Lietuvoje

Ministerija ramina ūkinkus dėl galimo įsipareigojimų nevykdymo

2025 08 22
Piniginė
Lietuvoje

Ką svarbu žinoti skolininkui, susidūrusiam su sunkumais?

2025 08 22
Vaistinė
Gamta ir žmogus

Atnaujinama vaistų išrašymo ir išdavimo tvarka

2025 08 22
J. Basanavičiaus gatvė
Lietuvoje

Dėl archeologinių tyrimų keičiasi eismas J. Basanavičiaus gatvėje

2025 08 22
Klaipėdos daugiabučiai
Lietuvoje

Klaipėdoje toliau didinamas statymo vietų skaičius

2025 08 22
„Vytis“
Lietuvoje

Steigiamas gynybos ir saugumo inovacijų kūrimo centras

2025 08 22
Telefonas
Lietuvoje

„Sodra“ įspėja apie sukčių skambučius

2025 08 22

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • kas tie komunistai? apie M. Kundrotas. Buvusio politikėlio išpažintis
  • >+++ apie T. Labutienė. Tomaševskis grįžta su LVŽS pagalba?
  • +++ apie Utenoje piketas prieš mokymą rusų kalba
  • +++ apie T. Labutienė. Tomaševskis grįžta su LVŽS pagalba?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kad terasos netaptų čiuožykla
  • Trys paprastos taisyklės, nepamirštamam patiekalui
  • Atostogos – teisė, kurią verta išnaudoti laiku
  • Egzotiniai vaisiai – vitaminai kūnui ar nematoma grėsmė lėkštėje?

Kiti Straipsniai

J. Basanavičiaus gatvė

Dėl archeologinių tyrimų keičiasi eismas J. Basanavičiaus gatvėje

2025 08 22
Įvažiavimas į Neringą

Mažėja vietinės rinkliavos dydžiai už įvažiavimą į Neringą

2025 08 21
Automobilių stovėjimo aikštelė

Kelyje Kaunas–Marijampolė–Suvalkai atidaryta stovėjimo aikštelė

2025 08 20
Degalinė

Važiuojant iki paskutinio lašo pasekmės gali būti liūdnos

2025 08 15
Žemės ūkis

Ūkininkams primenama apie kelių mokesčio lengvatą

2025 08 14
Tiltas per Dubysą

Raseinių rajone prasideda tilto per Dubysą atnaujinimo darbai

2025 08 14
Kelio ženklas

Keliuose – papildomi ženklai prie greičio matuoklių

2025 08 13
J. Basanavičiaus gatvė

Prasideda sostinės J. Basanavičiaus gatvės atnaujinimas

2025 08 12
Kelio darbai

Kelininkai: viena neatidumo akimirka gali kainuoti gyvybę

2025 08 08
Kelias Vilnius–Panevėžys

Baigti ginčai dėl elektroninės kelių rinkliavos projekto

2025 08 07

Skaitytojų nuomonės:

  • kas tie komunistai? apie M. Kundrotas. Buvusio politikėlio išpažintis
  • >+++ apie T. Labutienė. Tomaševskis grįžta su LVŽS pagalba?
  • +++ apie Utenoje piketas prieš mokymą rusų kalba
  • +++ apie T. Labutienė. Tomaševskis grįžta su LVŽS pagalba?
  • skt. apie A. Valotka. Valininiai ledai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Gitanas Nausėda | lrp.lt nuotr.

Čiuožėjų pora išbraukta iš apdovanotųjų sąrašo

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai