Ketvirtadienis, 13 lapkričio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Sumažėjus automobilių, didėja greitis

www.alkas.lt
2022-07-27 17:32:30
0
Policijos automobilis | policija.lt nuotr.

Policijos automobilis | policija.lt nuotr.

       

Praėjusią savaitę Kauno apskrities keliuose Kelių policijos pareigūnai mobiliaisiais greičio matavimo prietaisais nustatė 943 greičio viršijimo atvejus. Anot Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (Kauno apskr. VPK) Kelių policijos skyriaus viršininko Viginto Lukošiaus, nors vasaros metu Kauno gatvėse eismo dalyvių mažiau, bet šis pokytis turi ir šalutinį poveikį.

Kai gatvėse mažiau automobilių, tada padidėja transporto priemonių greitis bei eismo įvykių pasekmės, praneša policija.

Jau įžvelgia reformos privalumus

Nuo birželio 1 dienos Kauno apskr. VPK Kelių policijos valdyba tapo Kelių policijos skyriumi. Jeigu seniau valdybą sudarė penki skyriai, šiuo metu Kelių policijos skyriuje yra du poskyriai. „Nuo šiol vykdome tik su eismo saugumu susijusias funkcijas“, – aiškino V. Lukošius. Kelių policijos skyriaus 1-asis poskyris pagrindinę savo darbo dalį skiria proaktyviai veiklai, įvairiausių Kelių eismo taisyklių (KET) fiksavimui, pareigūnai ypač didelį dėmesį skiria pavojingiausiems KET pažeidimams, neblaivių vairuotojų išaiškinimui ir pan.

„Mūsų pareigūnai tam pasitelkia įvairią specialią techniką, pavyzdžiui, keturračius, vaizdo stebėjimo įrenginius, greičio matuoklius, triukšmo matuoklius. Būtų sudėtinga sugalvoti kažką naujo, pajuokaujame, kad reikėtų ir kokio vandens katerio“, – šypsojosi V. Lukošius.

Siekdami išaiškinti pažeidėjus, Kelių policijos pareigūnai taiko neviešą ir viešą teisės pažeidimų fiksavimą. Pareigūnai neviešai patruliuoja apie 70 proc. Tuo tarpu Kelių policijos skyriaus 2-ajame poskyryje pareigūnai dirba su pasekmėmis – tiria su eismo įvykiais susijusias administracines teisenas.
Anot V. Lukošiaus, naujas skyrius jau gali išskirti ir privalumų.

„Jeigu anksčiau savaitgalio metu patikrindavome apie 3 tūkst. vairuotojų blaivumą, pavyzdžiui, šventinį Joninių savaitgalį turėjome galimybę patikrinti apie 10 tūkst. vairuotojų blaivumą“, – tikino pašnekovas.

Išskiria keturias vairuotojų kategorijas

Kelių policijoje V. Lukošius dirba šešerius metus, anot jo, padėtis Kauno miesto keliuose gerėja. Nors paskutiniu metu fiksuojamas didesnis sužalotų žmonių skaičius eismo įvykiuose, tačiau praėjusiais metais eismo įvykiuose žuvusių asmenų skaičius buvo mažiausias per pastaruosius dešimt metų. „Tai ne tik policijos pareigūnų, kurie aktyviai ir daug dirba keliuose, indėlis. Nemažai prisideda ir miesto savivaldybė.

Pavyzdžiui, per paskutinius tris mėnesius buvo įrengtos net trys reguliuojamos pėsčiųjų perėjos. Taip pat ir žmonės, kurie sėda prie vairo sąmoningėja, keičiasi vairuotojų kultūra – jie dažniau užleidžia kitus eismo dalyvius, neskuba ir kumščiais pravažiuodami mažiau grūmoja“, – dėstė V. Lukošius.

Anot jo, prie tokių pokyčių prisideda ir vairuotojus ugdančios mokyklos, kurios akcentuoja mandagų važiavimą ir pagarbą kitiems. „Kalbėdamas apie eismą visuomet išskiriu tris svarbiausius komponentus – kelius, mašinas, žmones. Jeigu bus gera infrastruktūra, techniškai tvarkingi automobiliai ir geri vairuotojai, tada viskas bus gerai“, – pridūrė pašnekovas.

Anot V. Lukošiaus, Kauno miesto vairuotojus taip pat galima suskirstyti į skirtingas kategorijas – pradedančiųjų, vairuotojų, kurie galvoja, kad jau moka vairuoti, vairuotojų, kurie iš tikrųjų moka vairuoti ir vairuotojų, kurie retai vairuoja. Kelių policijos skyriaus viršininko teigimu, kelyje pavojingiausiai manevruoja galvojantys, jog moka vairuoti ir tie, kurie transporto priemones vairuoja epizodiškai.

„Pavyzdžiui, žiemą automobilis stovi kieme, o pavasarį išvažiuoja į kokią sodybą. Net ir po kelių mėnesių nevairavimo, gerai vairuojantis žmogus, prie vairo jausis nejaukiai“, – aiškino V. Lukošius. Jis pridūrė, jog mažiausią pavojų kelia geri vairuotojai, kurie turi patirties, sąmoningumo, žino pasekmes, kurias galėtų iššaukti neatsakingas vairavimas. „Džiugu, kai sustabdžius vairuotojus pamatome, kad jie turi 10 – 15 metų vairavimo stažą ir niekada nėra pažeidę KET. Būna ir taip“, – tikino V. Lukošius.

Daugiau įvairių transporto priemonių, didesnis greitis

Vasarą, prasidėjus atostogoms, pareigūnai pastebi daugiau išsiblaškiusių ir atsipalaidavusių eismo dalyvių. Maža to, V. Lukošius pastebėjo, jog, pavyzdžiui, žiemos metu, kai keliai pasidengia ledu, vairuotojai būna labiau susikoncentravę, neskuba, todėl slidus kelias neretai priverčia važiuoti atsargiau ir lėčiau nei vasarą. Šiltuoju metu į gatves išrieda daugiau dviratininkų ir paspirtukininkų.

Be to, gatvėse galima sutikti ir daugiau mažųjų piliečių.

„Pastebime ir liūdnesnius vaizdus, kai, pavyzdžiui, mama ar tėtis sugalvoja vaiką pervesti per gatvę ne tam skirtoje vietoje. Tokie vaizdai liūdina, turime ugdyti jaunų piliečių sąmoningumą. Kita didelė bėda – pėstieji, kurie galvoja, kad perėja reiškia šimtaprocentinį saugumą, ji suteikia pėsčiajam teisę pereiti gatvę ir pirmenybę, tačiau perėja nereiškia, kad vairuotojas pastebės pėsčiąjį ir automobilis tikrai sustos. Raginame pėsčiuosius prie perėjų nesielgti neprognozuojamai, neišeiti į gatvę staiga, įdėmiai apsidairyti, nesinaudoti mobiliuoju telefonu, kuris gali išblaškyti dėmesį“, – dėstė V. Lukošius.

Jis priminė, jog pėstieji yra labiausiai pažeidžiama eismo dalyvių grupė, todėl eismo įvykio metu pasekmės pėsčiajam eismo dalyviui būna skaudesnės.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vairuotojų laukia pokyčiai: miestuose net ir 50 km/h greitis yra per didelis
  2. Mažėja didžiausias leistinas greitis, galima važinėti dygliuotomis padangomis
  3. Įsivyravus karščiams didėja avarijų tikimybė
  4. Keisis automobilių statymo taisyklės
  5. Laisvėjant karantinui būtina pasirūpinti ir automobiliu
  6. Stebimi teigiami pokyčiai automobilių rinkoje
  7. Nuo audrų nukentėjo itin daug automobilių
  8. Dėl karantino keičiasi automobilių techninės apžiūros tvarka
  9. Už automobilių stovėjimą Trakuose galima atsiskaityti ir telefonu
  10. Išvykai automobiliu į užsienį – svarbu tinkamai pasiruošti
  11. Pareigūnai daugiau dėmesio skirs vagystėms iš automobilių
  12. Automobilių taršos mokestis: dažniausiai užduodami klausimai
  13. Aplinkosaugininkai visoje Lietuvoje tikrins automobilių išmetamąsias dujas
  14. Nors vagysčių iš automobilių mažėja, budrumo prarasti nereikėtų
  15. Automobilių elektronikos gedimai kelyje – vis dažnesnis iššūkis vairuotojams

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Elektra
Energetika

„Litgrid“ pradeda elektros linijos Lietuvos elektrinė–Neris atnaujinimą

2025 11 13
Pinigai
Lietuvoje

Savivaldybių projektams ministerija paskirstė 2,4 mln. eurų

2025 11 13
Saulės žybsnis
Astronomija ir kosmonautika

Žemę talžanti magnetinė audra: kas vyksta ir ko tikėtis?

2025 11 13
Mėsa, maistas
Lietuvoje

Žemės ūkio ir maisto politika pripažinta strategiškai svarbia nacionaliniam saugumui

2025 11 13
Pinigai
Lietuvoje

Trečiąjį ketvirtį sukčiai iš gyventojų išviliojo apie 5 mln. eurų

2025 11 13
Vilniaus rotušė
Lietuvoje

Pradėtas Vilniaus rotušės atnaujinimas

2025 11 13
Lietuvos kariuomenės analitikai
Lietuvoje

Spalį stebėtas priešiško informacinio spaudimo augimas iš Baltarusijos

2025 11 13
Lietuvos mokslo taryba pristato Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūros kelrodį
Lietuvoje

Seimo komisija į plenarinį posėdį kviečia LMT pimininką

2025 11 13

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kęstutis K.Urba apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • Tik apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • Rimgaudas apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • „Litgrid“ pradeda elektros linijos Lietuvos elektrinė–Neris atnaujinimą
  • Savivaldybių projektams ministerija paskirstė 2,4 mln. eurų
  • Žemę talžanti magnetinė audra: kas vyksta ir ko tikėtis?
  • Žemės ūkio ir maisto politika pripažinta strategiškai svarbia nacionaliniam saugumui

Kiti Straipsniai

Kelio darbai

Duomenys rodo, kad Šiaulių gatvių būklė ženkliai pagerėjo

2025 11 12
Arūnas Paulauskas ir Artūras Anužis

A. Anužis. Nei pinigų, nei ginklų ir liemenių

2025 11 09
Automobilių spūstys

Gyvieji „šviesoforai“ – nepakeičiami pagalbininkai eismo spūstyse

2025 11 09
Automobilis

Ką apie automobilį gali pasakyti ankstesni taisymo įrašai

2025 11 09
Biržuose rengiama didžiausia istorinių automobilių paroda

Kolekciniai automobiliai: didžiausi kainų šuoliai ir nuvertėjimai

2025 11 08
Šuo, kelionė

Kad kelionė su šunimi būtų be streso

2025 11 08
Policija

Liberalai ragina valdančiuosius didinti pareigūnams atlyginimus

2025 11 07
Tiltas

Tęsiami Kauno Islandijos plento atnaujinimo antro etapo darbai

2025 11 07
Pirmas sniegas keliuose

Pirmasis sniegas keliuose: ką privalo žinoti vairuotojai

2025 11 07
Kelio darbai

Kelyje A1 ties Biruliškių viaduku – laikini eismo ribojimai

2025 11 06

Skaitytojų nuomonės:

  • Kęstutis K.Urba apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • Tik apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • Rimgaudas apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kur pirkti vaistus gyvūnui Vilniuje | freepik.com nuotr.

Kur pirkti vaistus gyvūnui Vilniuje?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai