Įsibėgėjus vasaros karščiams AB „Kelių priežiūra“ teigia, darbų netrūksta – šie metai išsiskiria greitai augančia žole, po žiemos atsivėrusių išdaužų juodose dangose kiekiu bei intensyvesnės priežiūros reikalaujančiais žvyrkeliais.
AB „Kelių priežiūra“ kelių priežiūros darbus atlieka pagal reglamentuotus reikalavimus, vienas iš jų – žolė, auganti kelio juostoje, turi neviršyti tam tikro aukščio, kad būtų užtikrinta gera kelio konstrukcijos būklė, nuvedant nuo jos vandenį ir stabdant krūmynų formavimąsi. Be to, žolės pjovimas praplečia matomumą, kas leidžia mažinti autoįvykių pavojų.
„Žolė pjaunama trijose šienavimo zonose, jos leidžiamas aukštis priklauso nuo kelių priežiūros lygio. Visose zonose sekame žolės augimo greitį, šiais metais užfiksavome, kad jis išaugo kone dvigubai: žolė į viršų stiebiasi ypač sparčiai – pernai per septynias dienas užaugdavo vidutiniškai 5 cm, šiemet šis rodiklis tam tikrose zonose siekia 9 cm. Dvigubai sparčiau auganti žolė – dvigubai daugiau darbo ją šalinant“, – teigia AB „Kelių priežiūra“ atstovas Petras Džervus.
Valstybinius kelius prižiūrinti bendrovė, įvertinusi žolės augimo greitį ir siekdama užtikrinti reikalavimų vykdymą, perorganizavo darbus, optimizavo mechanizmų ir rankinio darbo brigadų maršrutus, pagal galimybes pasitelkė papildomą techniką ir pritaikė lankstesnius darbo grafikus, taip pailgindama technikos išnaudojimo galimybes šviesiu paros metu.
„Ypač didelį dėmesį skiriame darbų saugai, nes šienavimas (tiek rankinis, tiek mechanizuotas) eismo zonoje – tai padidintos rizikos darbas. Pastarųjų mėnesių įvykiai rodo, kad šie sprendimai – itin būtini, norint užtikrinti eismo dalyvių saugumą.
Apmaudu, kad vasarą vairuotojai yra įpratę galvoti, jog gali leistis į nerūpestingą kelionę automobiliu, nes nei sniegas, nei plikledis neužklups: atsipalaiduoja, linkę mažiau koncentruotis, nukreipia dėmesį nuo kelio, tikėtina, viršija greitį ir pasitaiko atvejų, kai atsitrenkia į kelius prižiūrintį judantį transportą, nepaisant ant jo mirksinčių švyturėlių, LED rodyklės ir apie vykstančius darbus kabančių įspėjančių ženklų“, – atkreipia dėmesį P. Džervus.
Dirbama visose srityse
Įpusėjant vasarai, nepamažėja problemų ir žvyrkelių priežiūroje: intensyviai lyjant, žvyro dangos sparčiau banguojasi, o duobutėse telkšantį vandenį pravažiuojantys automobiliai ištaško ir mažos duobelės labai greitai virsta didelėmis problemomis.
Per šių metų balandžio-birželio mėnesio laikotarpį „Kelių priežiūra“ suprofiliavo kiek daugiau kaip 8,2 tūkst. km. žvyrkelių. Pernai šis skaičius buvo dvigubai mažesnis – per tą patį laikotarpį buvo suprofiliuota apie 3,6 tūkst. km kelių su žvyro danga.
Dar viena didelė bėda – po žiemos masiškai pabirusios kelių dangos. Šiltas vasaris ir kovas tiesiog „pasėjo“ galybę duobučių, kurios labai greitai virto rimtomis išdaužomis.
Praėjusiais metais nuo balandžio vidurio iki birželio pabaigos „Kelių priežiūra“ darbuotojai užtaisė daugiau nei 1,3 tūkst. m2 išdaužų asfalto dangose. Per tą patį laikotarpį 2022 m buvo užtaisyta bene 4 kartus daugiau – virš 5,1 tūkst. m2.
„Bendrovė užtikrina spartų atsiradusių kritinių išdaužų užtaisymą šaltuoju asfaltbetoniu, o rimtesnis remontas, pasitelkiant dangos frezavimą ir karštą asfaltbetonį, vis dar tęsiasi. Tuo labiau, kad ir dangos „duobėtis“ nepaliauja.
Dėl didesnio nei įprasta išdaužų kiekio vairuotojų prašome būti atidžiais, atkreipti dėmesį į kelio ženklus, įspėjančius apie galimas duobes kelyje, pasirinkti saugų greitį, ypač sutemus, lyjant lietui ar po jo, kai išdaužos prisipildo vandens“, – teigia „Kelių priežiūros“ atstovas.