Šiandien lietuvius skaldo vienas klausimas. Teisėtai ar klastojant teisę vienas pagyvenęs žmogus gavo valstybės vadovo titulą. Kam nuoširdžiai rūpi šis klausimas, tas gali pasižiūrėti į Laikinąjį pagrindinį įstatymą. 86-asis straipsnis viską sudėlioja į vietas.
Sąjūdžio programa ir kiti ketinimų protokolai nėra valstybiniai teisės aktai. Visgi šis klausimas sprendžiamas ne teisės aktų, o simpatijų ir antipatijų pagrindu. Šalininkai ir priešininkai verti vieni kitų.
Lietuvių tauta nyksta akyse. Dar kiek laiko ir vienam darbingam žmogui teks išlaikyti du, o gal ir keturis pensininkus.
Į tuštėjančią Lietuvą žvalgosi migrantai, pretenduojantys užimti istorinės lietuvių tautos vietą. Suvirškinti Lietuvos likučius mielai pasišovusi tiek imperinė Rusija, tiek virštautinė Europos Sąjunga. Klausimas „žūti ar būti“ jau ne rytojaus, o šiandienos klausimas.
Ką į jį atsako dabartinė pozicija ir opozicija, įskaitant antisistemininkus? Tauškia apie patriarchus ar ožius.
Tai rodo, kad mūsų politika skendi gūdžioje provincijoje. Ne tik pasauliniai procesai, dvasinės tiesos, bet ir savo pačių tautos išlikimo klausimai redukuojami į buitines smulkmenas.
Visiems taip besielgiantiems politikams – sisteminiams ir antisisteminiams – belieka užduoti perfrazuotą klausimą, kurį Ostapas Benderis uždavė Kysai Vorobjaninovui: kam jums valdžia, jūs juk neturit fantazijos.
Iš dabartinio Seimo grupių vienintelė Laisvės partija turi kažką panašaus į viziją. Deja, tai – vizija, kuri veda į pragaištį. Legalūs narkotikai, šeimos deformacijos, tautos atminties ištrynimas.
Džiaugsimės fylingu ir palaimingai nyksime, kaip išnyko Romos imperija. Kitos parlamentinės partijos tesugeba kartoti dešimtmečiais pasenusias formules – rusai puola (lyg tai kada jie būtų liovęsi tai daryti), ginsime tautines vertybes (aha, patvirtinę Migracijos paktą), o visų pirma – visiems duosime pinigų (tik iš kur jų paimsime?).
Antisisteminės partijos teikia ne ką daugiau vilties. Viena jų orientuojasi į plebėjus, kuriems terūpi sočiau pavalgyti, kita svaigsta apie žmogų, laisvą nuo valstybės, kuris pats išspręs visas problemas, pasirodžiusias pernelyg sunkiomis gausiais ištekliais disponuojančiam šalies aparatui, trečia primena sektą, garbinančią savo vaduką, o aplink save štampuojanti priešus – pragaro agentus.
Dauguma tokių partijų verda savose sultyse be jokio viešojo dialogo ir kompromisų paieškų, o pirmiausiai – be gyvybingos vizijos. Svarbiausi egzistenciniai klausimai lieka neatsakyti.
Nuo pat XVIII a. pabaigos Lietuva mėgdžioja svetimas madas, liguistai ieškodama svetimų precedentų. Paskutinis ir ne itin sėkmingas bandymas būti originalia, savarankiškai formuluojant savą viziją, buvo Gegužės 3-osios Konstitucija.
O ir joje buvo mėgdžiojami Vakaruose jau praeitin slinkę luominės ir klerikalinės valstybės pavyzdžiai. Nuo tol visą laiką buvome svetimų pavyzdžių sekėjai.
Jeigu jau taip norime ką nors mėgdžioti, yra gyvybingų valstybių pavyzdžių. Izraelis ir Japonija kaip tautinės valstybės pavyzdžiai.
Šveicarija kaip brandžios demokratijos pavyzdys. Vengrija ir Lenkija kaip prigimtinę šeimą ir socialinį teisingumą ginančių valstybių pavyzdžiai.
Deja, mūsų provincijos administratoriai orientuojasi į išmirštančių Vakarų ir Šiaurės Europos šalių pavyzdžius. O bandantys būti alternatyva daugiau dėmesio skiria asmeniškumams, simpatijoms ir antipatijoms, nei vizijoms.
Iliustratyvus pavyzdys iš vienerių rinkimų. Į apylinkę atėjo močiutė ir ėmė klausinėti rinkimų komisijos narių, kur čia tarp kandidatų ta gera mergaitė, dalijanti senoliams sauskelnes. Ji kalbėjo apie Viliją Blinkevičiūtę.
Nežinodama nei jos pavardės, nei programos, nei jos atstovaujamos partijos, nei asmeninės biografijos. Kol Lietuvoje vyrauja tokie rinkėjai ir į juos besiorientuojantys politikai, Lietuvai vilties nėra. Jokios. Nė trupučio.
Ir kalta dėl to ne močiutė, o jos sprendimus legitimuojanti sistema.
Visa galva aukščiau, bet vis tiek provincija dvelkia kita močiutė, balsuojanti už Dangiškąją dinastiją, nes ji vienintelė galinti išgelbėti nuo Rusijos.
Ši močiutė bent jau šį tą supranta apie idėjas, vertybes ir idealus. Ji bent jau žino, kad tokie dalykai egzistuoja. Nors ir suvokia juos primityviai.
Problemiškiausias – hipsterinis jaunimėlis, balsuojantis už laisves degraduoti, kurios daugumai visuomenės atsiliepia vergove.
Problemiškiausias, nes įvardytos močiutės greitai paliks rinkėjų gretas, o šis jaunimėlis, jei tik išlaikys motyvaciją ir įtaką, dar ilgai formuos mūsų valstybės veidą. Jo požiūriu bet kokios apeliacijos į prigimtinę šeimą, krikščionišką dorą ar tautinę valstybę – blogis, kurį reikia drausti ir už jį bausti.
Gėris – gyvenimas dėl šiandienos malonumo ir pageidautina – svetima sąskaita.
Žmonės, balsuojantys už sauskelnes, medžiaginę gerovę ar fylingą, tai pavyzdžiai iš mūsų liaudies. Būtent liaudies, nes iki tautos jiems toli. Tautą reprezentuoja leisgyvė inteligentija, išsisklaidžiusi tarp sisteminių ir antisisteminių partijų.
O dauguma liaudies išvis ignoruoja rinkimus, nes „visi jie ten vienodi“. Tiesa tokia, kad visos veikiančios partijos turi trūkumų. Bet vienos jų – ydingesnės už kitas. Ir balsavimas už mažesnį blogį nėra balso išmetimas į balą.
Pagaliau, tautos likučiai dar turi galimybę daryti įtaką antisisteminėms partijoms. Jose dar ne viskas pasidalyta. Yra, ką paspausti.
Liaudies atstovų politikoje užtenka. Trūksta tautos atstovų. Su pinigingomis liaudies partijomis, kurias populiarina perkama žiniasklaida, antisistemai varžytis beviltiška.
Vienintelė išeitis – kreiptis į tautą, kurti tautą iš ne tokių beviltiškų liaudies likučių, įsiklausyti į tautą. Reikalingi vizionieriai, atviri dialogui.
Kai kurios partijos turi tam potencialo, ypač – tos, kurios suvokia vienybės svarbą. Tereikia labai mažai ir kartu – tiek daug: stiprinti intelektualinį potencialą ir komunikaciją. Istorija nėra sentimentali. Ji išaukština tik tuos, kurie pasižymi drąsa ir išmintimi.
Visų kitų vieta – užmarštyje.
Autorius yra politologas
Apklausa
– respublika.lt/lt/apklausa/,filter.4
Ar gerai atidirbo Seimas šią pavasario sesiją? –
Puikiai ……………………0.87%
Gerai………………………0.41%
Vidutiniškai ……………..1.24%
Blogai …………………… 8.74%
Tragedija ……………… 87.3%
Neturiu nuomonės … 1.43%
Data: 2022-07-01 10:28:37
Viso dalyvių: 2654
Geras straipsnis. Nerandame savo vadų. Lieka vizija vėl prisiimti svetimus… USA, UKB ar Lenkija… Kažkodėl netinka vokiečiai nei prancūzai (nes jų vadai – tik satrapiški). O jaunesniųjų partnerių mes baidomės, nes baisimės – negi galime rasti savus vadus? Argi Galime paremti Vengrijos vadą? Argi galime tapti Baltijos šalių aviakompanijos dalininkais? Va – jeigu tai būtų ponų lenkų (nebūtinai net “britų”) kompanija – tai būtų “mūsų”… Liūdna ta mūsų pasaulėžiūra. Ir geras straipsnis. Tik be konkretumų? Remsime partiją, kuri siekia vienybės? O kas ši partija? Dar problema – JUK VISOS PARTIJOS BLOGOS!
Geras straipsnis, taip. Netgi labai, nes verčia susimastyti, ieškoti išeities.
Vakar pažiūrėjau gerą video apie pagrindinius Visatos dėsnius. Vienas iš jų – Lygybės.
Dievui – visi lygūs, nėra nei didelių, nei mažų, vertingų, nei beverčių. Dėka šio dėsnio egzistuoja dvasinė Vienovė.
Kas save aukština, Kitą žemina, tas griauna šitą dievišką tvarką, sukuria iliuziją…
Prieš nieką nesilankstyk, prieš nieką nesipusk. Nedaryk skirtumo tarp savęs ir Kito. Tai elementariausios gairės į Vienybę. Tame tarpe ir į tą pačią, apie kurią “vienybė te žydi”.
Vien kreipinys “pone” šitą tikrovės srautą jaukia. O ką jau kalbėti apie kitką.
• Ruslanas Baranauskas. Sadomozochistinis Lietuvos administravimas ir neviltis
− pozicija.org/ruslanas-baranauskas-sadomozochistinis-lietuvos-administravimas-ir-neviltis/
• Slepiami KGB sąrašai
− pozicija.org/slepiami-kgb-sarasai/
• Vytautas Radžvilas. Grumtynių dėl istorinės tiesos spektaklis
− pozicija.org/vytautas-radzvilas-grumtyniu-del-istorines-tiesos-spektaklis/
• Jonas Ivoška. KODĖL LUOŠAS LIETUVOS VALSTYBINGUMAS
− pozicija.org/jonas-ivoskas-kodel-luosas-lietuvos-valstybingumas/
• Audrius Bačiulis. Lietuva jaučiasi pralaimėjusi konfliktą: Rusija gali vėl vežti prekes į Kaliningradą – toks yra susitarimas
− pozicija.org/audrius-baciulis-lietuva-jauciasi-pralaimejusi-konflikta-rusija-gali-vel-vezti-prekes-i-kaliningrada-toks-yra-susitarimas/
• Neringa Venckienė: Žmogus valstybei yra niekas
– pozicija.org/neringa-venckiene-zmogus-valstybei-yra-niekas/
Išlepintas vaikas ( o seneliai, perfrazuojant O.Benderį, gali būti prilyginti vaikams!), gavo taip geidžiamą “žaislą”, t.y., atgaline data suteikėme jam nebuvusias ir nesamas Valstybės Vadovo pareigybes. Ir kas toliau? Nieko ypatingo. Tik apsijuokėme prieš visą svietą. Nei daugiau, nei mažiau.
Na Petrai… Vadovu Jis buvo. Ir tikrai buvo drąsus. Beveik “kovinis” …tik taikai tokie nelabai… Bet kai anksčiau buvo galvojama paskelbti jį Prezidentu… Mano manymu – gal tik Karaliumi.
Gerb. Vidmantai, visi labai gerai žinome, kas jis buvo iš tikrųjų… Tokios pareigybės kaip “Valstybės vadovas” anuo metu nebuvo!!! Na, nebuvo ir tiek. Tai kieno jis buvo vadovas? “Megztųjų berečių būrelio” vadovas? Gal… Nežinau.
Aukščiausia Lietuvos valdymo institucija tada buvo Aukščiausia Taryba. O Jis ir buvos išrinktas AT Pirmininkas. Pateisino savo tuometines aukščiausias pareigas Lietuvos Respublikoje. Argi ne? Be to – valstybės vadovas nebūtinai Prezidentas. Gali būti Kancleris ir AT pirmininkas, kaip ir buvo Lietuvoje ir lieka Vokietijoje. Dabar gerai. Blogai buvo paskelbti Prezidentu atgaline data!
Gerb. Vidmantai, tai kad Lietuvą tada valdė ne V. Landsbergis, o Aukščiausioji Taryba ir jos Prezidiumas. Mūsų visų baisiai mylimas V.L. buvo tik AT pirmininkas, kuris vesdavo AT posedžius, kas visiškai neatitinka valstybės vadovo statuso. Valstybės vadovo (vadovės) statuso greičiau nusipelnė Premjerė K.Prunskienė, kuri tada “užsieniuose” sprendė Lietuvai svarbius klausimus. Man negaila, jei V.L. bus vadinamas Vadovu, Valdovu, Karaliumi ar Imperatoriumi… Man svarbu, kad “ant tos Lietuvos” būtų teisybė. Jei mūsų visų baisiai mylimas ir gerbiamas V.L. buvo Pirmininkas (kaip, beje, Kinijoje buvo vadinsmas didysis Mao Dzedunas!), tai taip jį ir vadinkime, o ne išsigalvokime pareigybių, kurių tada nebuvo.
broliai Strugackiai “Sunku būti dievu” – “mes turim kurti gėrį iš blogio, nes daugiau nėra iš ko”.
Labai gerai pasakyta – “Mes turime kurti gėrį iš blogio, nes daugiau nėra iš ko”.
Pirmasis principas, dėsnis yra – Laisvos valios. Dėka jo turime pasirinkimo laisvę. Tai, ką turime savo gyvenime, kiekvienas atskirai ar visi, kaip Tauta, valstybė, yra visu 100% rezultatas, pasekmė ankstesnių mūsų pasirinkimų. Šiame gyvenime ar ankstesniuose.
Mes patys kuriame savo likimą, “karmą”. ir ne tik poelgiais, veiksmais. Dar pirmiau būna mintys. Jeigu žmogus save laiko reikšmingesniu už kitą, jį menkina, skriaudžia ar net atima gyvybę, tai jis iškrenta iš Tikrovės energetinio srauto. Taip sukurdamas iliuziją – blogį ir praranda ryšį su dieviškumu.
Ko rezultate įsijungia Pusiausvyros, darnos dėsnis. Tai energijos, jėgos, kurios stengiasi sugrąžinti “paklydusius” į Tikrovės (dieviškąjį) srautą geruoju – kai jaučiama intuityviai ir paklūstama sielos balsui. Arba (praignoravus sąžinės balsą) “paklydėlis” šiame ar kitame gyvenime, atsidurs aukos rolėje arba (pagal situaciją) kuls ką pasėjo. Kaip toje užstalės dainoje:
Nieks kits čia ne kalts
Tik mergele tu pati
Su berneliais trali vali
Labai buvai akvati
Man kažkaip aiškėja pagrindinė Patriarcho problema. Tai yra tas gyvenimas savo bendraminčių rate. “Karalius nuogas” – ir nėr kam to pasakyti?
Dievaži, dar viena grybauskaitė: po laiko loja apie savo nepadarytus darbus trečiu asmeniu.
Straipsnio citata: “Antisisteminės partijos teikia ne ką daugiau vilties.” Velniai griebtų, autorius yra tokios antisisteminės partijos, turinčios savo atstovą Seime politinės tarybos narys, prisistato politologu, nors iš tikro tėra politoglotas.
Kartu su Pusiausvyros dėsniu veikia ir Priežasčių – Pasekmių, Atspindžio, taip pat ir jau paminėtas Lygybės. Jie lyg kelių vijų kasa persipynę tarpusavyje.
Labai svarbu pagal pasekmes, išmokti atsekti jų priežastis. Nebekartoti tų pačių klaidų. Jau vien klaidų suvokimas labai dažnai daro stebuklingą “blogio” transformaciją į “gėrį”. Pvz. sūnus alkoholikas labai dažnai vertinamas, kaip šeimos nelaimė, kaip prakeiksmas ar nepelnytas “kryžius”.
Bet Dievas neskirsto į gerus ir blogus, į vertus ir beverčius. Jis myli visus…
Gal sūnus atėjo kitokios patirties? Pasikeitus požiūriui į sūnų, jis pradeda keistis…
Tikras buvęs valstybės vadovas galėjo paprašyti anūko to nedaryti, nes visos valstybės pajungimas jo garbinimui nekelia šalies prestižo.
Prikimšta visokiausių fylingų, intelektualinį potencialą, komunikaciją, sentimentali, redukuojami, legetimuojama, reprezentuojama, disponuojančiam ir t.t. Tai toks lietuvių kalbos mokėjimas ir gerbimas? Viena cituoja Šveiką, kitas „Ostapas Benderis uždavė Kysai Vorobjaninovui“. Tai toks apsiskaitymas? Nesusigaudymas vietiniame politikavime, nes nėra jokios opozicijos. Gal yra tik keli asmenys, ir tai viskas. Anksčiau žmonės rašė, kad yra tradicinė šeima. Dabar rašytojas mini prigimtinę šeimą. Nėra jokios prigimtinės šeimos, nes yra tik šeima, viena vienintelė šeima: žmona, vyras ir vaikai. Juk, jei sakoma, kad yra prigimtinė šeima, tai tuo pačiu pasakoma, kad gali būti ir kitokia, kad ir neprigimtinė.
Politikos ir biurokratijos kraujomaiša
– iq.lt/komentarai/politikos-ir-biurokratijos-kraujomaisa/258715
• Po sunkiųjų narkotikų dekriminalizavimo Portlandas panašėja į „narkotikų turgų po atviru dangumi“
– pozicija.org/po-sunkiuju-narkotiku-dekriminalizavimo-portlandas-panaseja-i-narkotiku-turgu-po-atviru-dangumi/
• Ar kada nors žodį „mokytojas“ rašysime IŠ didžiosios raidės?
– pozicija.org/ar-kada-nors-zodi-mokytojas-rasysime-is-didziosios-raides/
• Niekur neįstojai – stok į pedagogiką
– respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/niekur-neistojai—stok-i-pedagogika/
• Seime opozicijos nėra …ir nebus
– pozicija.org/seime-opozicijos-nera-ir-nebus/
• Ar pasiduosime leisdami griauti šalį iš vidaus?
– respublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/bus_isklausyta/ar-pasiduosime-leisdami-griauti-sali-is-vidaus/
• Šeštadienio „Respublikoje” skaitykite: Ignoruoti rinkimus – ne išeitis
– respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/sestadienio-respublikoje-skaitykite-ignoruoti-rinkimus—ne-iseitis/
• Šventė praėjo. Vienybė nesužydėjo
– respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/svente-praejo-vienybe-nesuzydejo/
• Apie zuikius, asilus, imperatorius ir smarvę Seime
– diena.lt/naujienos/lietuva/politika/apie-zuikius-asilus-imperatorius-ir-smarve-seime-1086210
• Vytautas Radžvilas. Skirtingos atostogos
– propatria.lt/2022/07/vytautas-radzvilas-skirtingos-atostogos.html?showComment=1657367109638#c9193874939385301691
• Šeši konservatoriai siūlo bausmę už tyčiojimąsi iš religinių įsitikinimų maldos namuose
– tv3.lt/naujiena/lietuva/sesi-konservatoriai-siulo-bausme-uz-tyciojimasi-is-religiniu-isitikinimu-maldos-namuose-n1176669
Negirdėjau – o Romuva jau pripažinta? Ar vis dar ,,nebuvo laiko”?
• Nausėda: antrai kadencijai nesiruošiu, labai įdomi ir kelianti iššūkių yra pirmoji
– delfi.lt/news/daily/lithuania/nauseda-antrai-kadencijai-nesiruosiu-labai-idomi-ir-kelianti-issukiu-yra-pirmoji.d?id=90714773
• Vertina Anušausko galimybes užimti ne tik Nausėdos, bet ir TS-LKD pirmininko postą
– delfi.lt/news/daily/lithuania/vertina-anusausko-galimybes-uzimti-ne-tik-nausedos-bet-ir-ts-lkd-pirmininko-posta.d?id=90712389
juk turi kažkas pasirūpinti, kad iždas nebūtų perpildytas? –
Alkaniems Seimo nariams ir vabalas – mėsa Iš mokesčių mokėtojų pinigų nori apmokėti net savo pramogas
– respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/alkaniems-seimo-nariams-ir-vabalas—mesa/