Penktadienis, 1 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Įvairenybės

Su priekaba be specialių žinių – nelaimė čia pat

www.alkas.lt
2022-06-11 16:17:43
0
Su priekaba be specialių žinių – nelaimė čia pat

Priekaba | pixabay.com, Babylass nuotr.

Daugelis besimokančiųjų valdyti automobilį vairavimo mokyklose apie priekabos tempimą išgirsta tik viena ausimi. Mokytis to praktiškai niekas nereikalauja, jei nereikia specializuotos kategorijos.

Bet prijungus priekabą transporto priemonės valdymas smarkiai  keičiasi, dėl to specifinių žinių ir įgūdžių trūkumas dažnai ir tampa nelaimės priežastimi.

Skirtingoms priekaboms – skirtingos kategorijos

Lietuvos kelių eismo taisyklės numato, kad tuo atveju, kai tempiamos priekabos leidžiamoji masė yra mažesnė nei 750 kg, B kategoriją turintiems vairuotojams papildomų mokymų ir vairavimo su priekaba įgūdžių patikrinimo nereikia.

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas sako, kad „paprastosios“ B kategorijos vairuotojai praktiškai yra nė kiek neparengti vairuoti priekabas – jie galbūt būna tik viena ausimi girdėję šiek tiek teorijos apie didesnius dinaminius priekabos gabaritus.

„Vairavimo mokyklose besimokančiųjų tikslas yra kuo greičiau įgyti licenciją, o ne kuo daugiau išmokti, todėl nėra daug norinčių mokytis vairuoti su priekaba“, – aiškina ekspertas.

„Nežinodami dinaminio gabarito priekabą tempiantys vairuotojai gali nubraukti šonus, užvažiuoti ant šaligatvių“, – priduria instruktorius.

Anot Emilijos Bardauskienės, „Regitros“ atstovės spaudai, norintiems naudoti transporto priemonę su didesnėmis priekabomis (tempiamais nameliais ant ratų, priekaba žirgui, oro balionui ar panašiai) tenka išsilaikyti specialius egzaminus, po kurių suteikiama B96 arba BE vairavimo kategorija.

B96 kategoriją galima gauti išlaikius praktinį egzaminą. Turint tokį pažymėjimą, bendras automobilio ir priekabos svoris negalės  būti didesnis nei 4250 kg.

BE kategorijai gauti jau reikės ne vien praktikos, bet ir teorijos egzamino, tačiau išlaikius tokius egzaminus vairuotojams leidžiama vilkti priekabą, kurios pačios leistinas svoris yra iki 3500 kg.

Keičiasi dinamika

Lengvosios priekabos prikabinimas automobilio valdymą pakeičia nedaug, tačiau priekabos svoriui augant vis akivaizdžiau juntama, kad ir greitėjimui, ir stabdymui reikia daugiau laiko, o kylant įkalnėmis tenka persijungti ir žemesnę pavarą. Iš vairuotojo tai reikalauja gerokai didesnio dėmesingumo ir savo veiksmų planavimo toliau į priekį.

Dėl netinkamo svorio paskirstymo, kelio nelygumų ar vėjo gūsių važiuojant didesniu greičiu gali tekti susidurti su pavojinga priekabos švytavimo problema. Šiuolaikiški automobiliai gana dažnai turi priekabos vingiavimo stabilizavimo sistemas, tačiau jų galimybės ribotos.

Dėl to vairuotojui dažniausiai taip pat tenka imtis veiksmų: palengva mažinti greitį kol priekaba išsitiesins. Tačiau tą supranta toli gražu ne kiekvienas.

„Neturintys tinkamos patirties tokioje situacijoje dažnai spaudžia akceleratorių arba per staigiai stabdo, o tuomet nutinka vadinamosios žirklės – priekabą užmeta į šoną, o ji paskui save nusitempia automobilį“, – apie vieną iš pavojingiausių situacijų tempiant priekabą aiškina A. Pakėnas. Tiesa, instruktorius pabrėžia, jog tokių situacijų Lietuvoje yra pasitaikę vos keletas.

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) primena, jog labai svarbu tinkamai paskirstyti svorį vienaašėse priekabose. „Jei krovinio svorio centras yra priekabos gale, priekaba kelia transporto priemonės galą ir suvaldyti ją sunku, o kartais ir  neįmanoma.

Todėl kraunant krovinį į priekabą, reikia stengtis, kad svorio centras būtų priekabos priekyje ir būtų spaudžiamas sukabintuvas“, – nurodo LTSA atstovė Eglė Kučinskaitė.

A. Pakėnas taip pat primena, kad jokiu būdu nereikėtų prie automobilio kabinti priekabos, kuri yra sunkesnė už patį automobilį, nes automobilio stabdžiai tokiai priekabai nėra pritaikyti, stabdymo metu automobilis gali būti nustumtas nuo kelio, o tokios priekabos sukeltas švytuoklės efektas būtų labai pavojingas.

Nemažai daliai vairuotojų sunkiai įveikiamos užduotys vairuojant automobilį su priekaba yra ir šoninis parkavimasis bei važiavimas atbuline eiga su priekaba. Instruktoriai primena, kad atliekant minėtus manevrus, pati priekaba suksis į priešingą pusę nei tikisi nepatyręs vairuotojas, tad prieš išvažiuojant į kelią, vertėtų pasitreniruoti aikštelėje, kur daug vietos ir mažai rizikos apgadinti kitas eismo priemones.

Nelaimių su priekabomis pagausėja atšilus orui

BTA draudimo Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis teigia, kad žiemą siekiant žalos atlyginimo dėl įvykių, kuriuose figūruotų priekabos, kreipiamasi retai.

„Atšilus orui padėtis visiškai pasikeičia: suaktyvėja darbai soduose ir sodybose, o į automobilį telpa ne visi įrankiai, todėl paprasčiausias išeitis yra prisikabinti priekabą, ir į ją susikrauti reikiamus daiktus.

Deja, praktika rodo, kad ne visais atvejais vairuotojai tą daro saugiai. Numoja ranka ir į kelių eismo taisykles, ir į techninius reikalavimus“, – sako draudimo bendrovės ekspertas.

Jo teigimu, su priekabomis susijusios nelaimės įvyksta ne tik važiavimo metu. „Viena iš dažnai pasitaikančių problemų – nesaugus priekabos pastatymas neįsitikinus, kad ji nenuriedės. Būna, naudotojas pastato priekabą nuokalnėje, o po kiek laiko randa ją nuriedėjusią.

Todėl, jei nėra galimybės priekabą palikti saugiai, užfiksuoti jos vietą ratų atsparomis, geriau iš viso nepalikinėti atkabintos nuo automobilio ir paieškoti kitos parkavimo vietos. Deja, su riedančiomis transporto priemonėmis, pasitaiko ir labai skaudžių nelaimių“, – aiškina A. Žiukelis.

Ekspertas taip pat nurodo, jog ne kartą teko susidurti su atvejais, kai žalos atlyginimo siekiama dėl iš priekabos iškritusio krovinio. „Krovinys turi būti pritvirtintas, neturi byrėti, kristi iš priekabos. Reikėtų įvertinti, ar važiuojant vėjas neišpūs krovinio – statinių ar kitų daiktų.

Taip pat reikia atsižvelgti, jog vežant sunkų krovinį, pvz., smėlį, priekabos negalima perkrauti ir stengtis, kad bendras jos svoris būtų ne didesnis už pusę ją velkančiojo automobilio svorio“, – pataria A. Žiukelis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Net ir mažos vairuotojų nuodėmės gali baigtis skaudžia nelaime
  2. Klaidos sportuojant gali baigtis nelaime
  3. Ir maža nelaimė kelyje gali virsti didele bauda
  4. Neatsakingai naudojamos tolimosios žibintų šviesos – tiesus kelias į nelaimę
  5. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  6. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  7. Iš pažiūros nekaltas automobilių pardavėjų poelgis gali atsisukti baudomis
  8. Persukus laikrodžių rodykles padaugėja avarijų, pastebi draudikai
  9. Prieš kelionę nepamirškite tinkamai nuvalyti automobilio
  10. Vairuojant krentant stipriam sniegui svarbi kiekviena smulkmena
  11. Kelių sukčių karantinas „neišgydė“
  12. Eismo taisyklė, kurią pamiršta ir patyrę vairuotojai
  13. Draudikai: vairuotojai išnaudoja ne visas galimybes
  14. Jei automobilis ima slysti šlapiame kelyje
  15. Plikledis jau pridarė nemažai nuostolių

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Putinas, Kremlius, žemė veriasi po kojomis
Ukrainos balsas

A. Navys, M. Sėjūnas. Putino režimas kabo ant plauko

2025 07 31
Naikintuvai
Lietuvoje

NATO oro policijos misiją perėmė Vengrija ir Ispanija

2025 07 31
D. Trampas davė 10 dienų V. Putinui
Užsienyje

Trampo ultimatumo laikrodis tiksi – ką darys Rusija?

2025 07 31
Autobusas
Lietuvoje

Susisiekimo ministerija atvėrė duomenis apie viešąjį transportą

2025 07 31
Medininkų žudynių minėjimas
Lietuvoje

Prezidentas pagerbė Medininkų žudynių aukas

2025 07 31
FNTT | fntt.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

G. Palucko brolienės įmonėje atliktos kratos, sulaikytas jos direktorius

2025 07 31
Kelias
Lietuvoje

Iki rudens bus atnaujinta beveik 30 km blogiausios būklės kelių

2025 07 31
Ligoninė
Lietuvoje

Ligoninės užtikrins sąlygas oriai atsisveikinti su mirštančiuoju

2025 07 31

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Michailas Pavlivas apie G. Palucko brolienės įmonėje atliktos kratos, sulaikytas jos direktorius
  • Aleksandras Dubinskis apie Trampo ultimatumo laikrodis tiksi – ką darys Rusija?
  • Draudžiamą turinį skaitot? apie A. Navys, M. Sėjūnas. Putino režimas kabo ant plauko
  • Globalistas apie Gintautas Paluckas traukiasi iš pareigų

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • A. Navys, M. Sėjūnas. Putino režimas kabo ant plauko
  • NATO oro policijos misiją perėmė Vengrija ir Ispanija
  • Trampo ultimatumo laikrodis tiksi – ką darys Rusija?
  • Susisiekimo ministerija atvėrė duomenis apie viešąjį transportą

Kiti Straipsniai

Vairuotojo pažymėjimas

Nuo rugpjūčio 20 d. didės vairuotojo pažymėjimų kainos

2025 07 30
pixabay.com, Vika_Glitter nuotr.

6 iš 10 šeimų dėl vaikų išdaigų turi paploninti piniginę

2025 07 27
Vaikai

Įsibėgėjus stovyklų metui – patarimai tėvams

2025 07 26
Gelbėjimosi ratas

Skendimo prevencijos diena: kaip išvengti skaudžių nelaimių?

2025 07 25
Žaliųjų ežerų paplūdimys

Į sostinės paplūdimius – autobusu ar dviračiu

2025 07 24
Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Daugėja gaisrų dėl netinkamo ličio jonų baterijų naudojimo

2025 07 21
Kelionė, automobilis

2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos

2025 07 20
Atostogos

Kaip pasiruošti užsienio kelionei, kad netektų kreiktis į gydytojus?

2025 07 20
Degalinė | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kaip išvengti didelių degalų sąnaudų?

2025 07 19
Automobilis BMW

Greičio mėgėjų įpročiai nesikeičia

2025 07 18

Skaitytojų nuomonės:

  • Michailas Pavlivas apie G. Palucko brolienės įmonėje atliktos kratos, sulaikytas jos direktorius
  • Aleksandras Dubinskis apie Trampo ultimatumo laikrodis tiksi – ką darys Rusija?
  • Draudžiamą turinį skaitot? apie A. Navys, M. Sėjūnas. Putino režimas kabo ant plauko
  • Globalistas apie Gintautas Paluckas traukiasi iš pareigų
  • (Ne)sureikšminkime? apie Gintautas Paluckas traukiasi iš pareigų
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kaip apsaugoti naminius nuo erkių?

Augintinis ir graži veja. Kaip suderinti?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai