Kazlų Rūdos Plutiškių gimnazijoje fizikos mokytoju dirbantis Evaldas Matijošaitis į švietimo sistemą pasuko vos baigęs universitetą ir tapęs programos „Renkuosi mokyti!” dalyviu.
Jauno mokytojo manymu, vaikams būdingas įgimtas smalsumas ir noras pažinti pasaulį. Deja, dažnam mokiniui šis noras mokykloje nuslopsta – nesudominus mokomuoju dalyku, ištisos mokslo sritys mokiniams tampa nebepatrauklios.
E. Matijošaitis įsitikinęs, kad puoselėti žinių troškimą ir ugdyti jauno žmogaus pasaulio suvokimą ir yra pagrindinė mokytojo užduotis.
Sutapo vertybės
Studijuodamas universitete Evaldas įsitraukė į aukštojo mokslo sistemos tobulinimo projektus, o tai padėjo suprasti, kad siekiant kai kurių pokyčių, pirmiausia reikia spręsti mokykloje kylančius iššūkius.
„Karantino metu, kai pasikeitė planai, sulėtėjo gyvenimo tempas, nusprendžiau ir pats prie to prisidėti – išmėginti jėgas mokykloje“, – prisipažino fizikos mokytojas.
Apie darbą mokykloje Evaldas svarstė jau seniai, tačiau konkretaus tikslo mokyti pašnekovas neturėjo. Visgi, daugiau sužinojęs apie „Renkuosi mokyti!“ programą, pasiryžo išmėginti mokytojo duoną.
„Apsisprendžiau dalyvauti „Renkuosi mokyti!“, nes atitiko programos ir mano požiūris į švietimą, vertybes, pabrėžiamas dėmesys kiekvienam vaikui“, – prisiminė nuo 2021 metų rugsėjo mokytoju dirbantis Evaldas.
„Be fizikos mokytojo darbo toje pačioje gimnazijoje dar mokau ir robotikos, taip pat studijuoju švietimą Vilniaus universitete bei dirbu tyrėju ekspertinėje nevyriausybinėje švietimo organizacijoje“, – apie veiklas pasakojo jaunasis mokytojas.
Gyventi regione – privalumas
Evaldas šiuo metu gyvena savo gimtajame mieste – Marijampolėje, mokytojauja Plutiškėse, darbo reikalais tenka keliauti ir į Vilnių, kur, pasak pašnekovo, praleidžia net daugiau laiko nei anksčiau.
Minties gyventi tiek Marijampolėje, tiek Vilniuje Evaldas neatsisako ir, kaip pats juokauja, kol kas gyvena autostradoje.
Marijampolė, pasak mokytojo, niekuo nesiskiria nuo didesnio miesto. „Skirtumas gal tik tas, kad vakare gali rinktis ne iš visos kavinių gatvės, o iš kokių penkių, tačiau miestas atsigauna ir nėra jokio liūdesio čia gyvenant.
Nors iki mokyklos man apie 30 km, iš namų užtenka išvažiuoti pusvalandį prieš pamokas. Į miesto centrą ar netgi į kitą jo galą galima nueiti per mažiau nei valandą laiko“, – tikino Evaldas.
Paklaustas, kaip sekasi įgyvendinti išsikeltus tikslus ir dirbti su vaikais, pašnekovas pripažįsta – tai vienas dažniausiai jam užduodamų klausimų, tačiau atsakymą į jį surasti kol kas sunku: „Kai atėjau į mokyklą, manęs klausdavo, kaip sekasi, bet aš atsakydavau, kad nežinau, nes dar nepradėjau mokyti“.
Pasak Evaldo, norint pradėti mokyti ir pasiekti gerų rezultatų, pirmiausia reikia užmegzti ryšį su vaikais, o tai užtrunka: „Susipažinti su mokiniais pavyko neblogai – pastebiu, kad jiems patinka, kai mokytojas bendrauja su jais kaip su lygiais, nuoširdžiai domisi, kaip jiems sekasi, kuo gyvena.
Pasišnekam ir apie naujienas, ir kokių tinklalaidžių klauso, ir koks komikas geresnis“.
Klasė – pagrindinė scena
Į jauną žinovą vaikai, pasak Evaldo, reaguoja teigiamai – drąsiai užduoda klausimus, noriai bendrauja, domisi.
Moksleivių smalsumas ir noras suprasti mokytoją džiugina labiausiai, todėl pamokose jis stengiasi parodyti, kaip teorinės žinios veikia praktikoje ir kad kasdien mus supantys reiškiniai taip pat yra fizikos mokslo dalis.
„Džiugina, kai vaikuose atsiranda supratimas, kaip dalykai veikia. Smagu ir tai, kad jie patys ima klausti, domisi. Iš pradžių to nebuvo, o dabar tokių klausimų vis daugiau. Tai pažinimo džiaugsmas ir jis atsiranda“, – pasakoja pašnekovas.
Tačiau pripažįsta susiduriantis ir su iššūkiais – kartais moksleiviams tenka įrodinėti, jog mokykloje dėstomos žinios yra reikalingos: „Kartais tenka ir daugiau padiskutuoti, kad vaikai suprastų, kam tų žinių reikia ir kaip tai pasitarnaus ateityje“.
Evaldas pasakoja studijų metu turėjęs ir kitų planų – rinktis renginių rengimo sferą, tačiau dabar visą laiką skiria mokyklai: „Prie šios minties kada nors dar grįšiu, kol kas vienintelė scena lieka prieš klasę“.
„Renkuosi mokyti!“ šiuo metu vykdo naujų dalyvių atranką. Užpildykite kandidato anketą www.renkuosimokyti.lt iki kovo 5 d. ir keiskite savo, švietimo ir kiekvieno vaiko ateitį.
Apie programą „Renkuosi mokyti!“
Programa „Renkuosi mokyti!“ telkia švietimo bendruomenę – programos dalyvius ir alumnus, mokytojus, mokyklas – ir siekia į Lietuvos švietimą atnešti teigiamus pokyčius.
Siekdama pokyčių, programa pritraukia motyvuotus, į pagalbą kitam orientuotus dalyvius, kurie mokyklose dirba dvejus metus.
Baigus programą, apie 75 proc. dalyvių lieka švietimo lauke ir tęsia darbą, kaip mokytojai, mokyklų vadovai, akademinės bendruomenės ar švietimo politikos nariai.
Prie pokyčių prisideda ir šalies mokyklos – kartu su programos dalyviais jos įgyvendina pokyčio projektus.
Programa rengia VšĮ „Mokyklų tobulinimo centras“. Pokyčius padeda kurti pagrindinis programos partneris „Vilniaus prekybos“ paramos fondas „Dabar“.