Kaip šiandien keičiasi (ar nesikeičia) socialiniai tinklai? Kokį turinį reikėtų viešinti internete norint sudominti kitus? Ar šiandien, kuriant turinį socialiniams tinklams, pakanka vien išmaniojo telefono?
Apie šiuos klausimus susimąsto beveik visi, turintys „Facebook“, „Instagram“ ar kito socialinio tinklo paskyras.
Pirmiausiai, pasak žinomos šalies tinklaraštininkės, didžėjos ir soc. tinklų nuomonės formuotojos Simonos Burbaitės, kuriamas turinys turi būti įdomus pačiam kūrėjui.
Kai jis įdomus kuriančiam – susidomėjimas persiduoda ir kitiems.
„Vis pasitaiko kalbų, kad socialinių tinklų era baigsis ir nuomonės formuotojai nebeturės darbo, bet tuo vis dar sunku patikėti. Iš tikrųjų – viskas atsiremia į kuriamą turinį bei rinkos/industrijos pokyčius.
Tikriausiai, su laiku socialiniuose tinkluose gali būti vis sunkiau patraukti vartotojų dėmesį, bet viskas priklauso nuo pačių kūrėjų bei jų sumanymų.
Jeigu į turinio kūrimą žmogus žvelgia kūrybišai, jei jis mato prasmę tame, ką daro – paprastai tai tampa įdomu ir kitiems.
Todėl turinio kūrimas, žiūrint bendriau, yra tarsi savęs ieškojimas, išsigryninimas ir puiki vieta savirealizacijai.
Šalia to svarbios ir besikeičiančios socialinių tinklų tendencijos, į kurias taip pat verta atkreipti dėmesį“, – sako S. Burbaitė ir išskiria ryškiausias soc. tinklų tendencijas, kurias pastebi šiandien.
Paklausiausias – video turinys
Kaip išskiria žinoma tinklaraštininkė, vaizdo įrašų paklausa šiuo metu yra viena ryškiausių tendencijų, kuriai pradžią davė smarkiai išgarsėjęs soc. tinklas „TikTok“.
„Įvairių apklausų duomenys rodo, kad nors nuotraukos vartotojus vis dar veikia labiau, bet šiais metais video turinys socialiniuose tinkluose įgavo pagreitį ir beveik visos žinomiausios platformos tobulino video kūrimo įrankius.
„TikTok“ pradėta trumpų vaizdo įrašų tendencija padarė stiprią įtaką ir kitiems socialiniams tinklams.
Pavyzdžiui, „Instagram“ dar nuo seniau turi IGTV funkciją, kuri leidžia kelti ilgesnius vaizdo įrašus, bet paskutiniu metu atsirado ir trumpų vaizdo įrašų funkcija – „reels“, kuri jau dabar sulaukia žymiai daugiau peržiūrų ir įsitraukimo nei įprasti „Instagram“ įrašai.
Ir, bent jau kol kas, pastaroji funkcija soc. tinkle „Instagram“ nukonkuruoja ilgesnius vaizdo įrašus. Be to, naudodamas video formatą turinio kūrėjas turi kur kas daugiau galimybių atskleisti savo kūrybiškumą“, – išskiria S. Burbaitė.
Natūralumas išstumia nuotraukų redagavimą
„Kitas dalykas, į kurį pastaruoju metu atkreipiu dėmesį ir kaip vartotoja, ir kaip kūrėja – nuotraukos, kurias pasirenkame kelti į savo soc. tinklus.
Anksčiau buvo dažnas nuotraukų retušavimas, įvairūs filtrai, ganėtinai žymus pačių nuotraukų pagražinimas ir kūrėjai, siekdami tobulumo, stengėsi visa tai išnaudoti maksimaliai.
Bet dabar pastebiu, kad vis daugiau žmonių renkasi natūralesnes spalvas, mažiau retušo, sudaromas įspūdis, tarsi turinys sukurtas be pastangų, fiksuojamos paprastos, bet kartu estetiškos gyvenimo akmirkos.
Ypač garsėja juostinė fotografija. Kitaip sakant, tai, ko anksčiau buvo stengiamasi išvengti, pakeisti dirbtiniu būdu, dabar kaip tik tampa tam tikra siekiamybe.
Įdomus faktas, kad šiemet Norvegijoje buvo priimtas įstatymas, jog nuomonės formuotojai iš viso negali skelbti filtrais padailinto turinio, kuris neatitinka tikrovės“, – pastebi nuomonės formuotoja.
Kokybiškas turinys reiškia dideles investicijas į telefoną?
Burbaitė pastebi, kad nors profesionalios nuotraukos socialiniuose tinkluose vis dar žavi vartotojus, tačiau joms niekuo nenusileidžia išmaniuoju telefonu fotografuoti kadrai, nes žiūrint į juos atrodo, kad esi arčiau nuotraukoje užfiksuoto žmogaus.
Be to, tokios rūšies nuotraukas labai lengvai gali pakartoti ir patys vartotojai, nes tam nebereikia brangiausių išmaniųjų telefonų, profesionalaus fotografo, makiažo ar stilistų paslaugų.
„Anksčiau gera, išskirtinė ir kokybiška kamera išmaniajame telefone buvo prabanga, tačiau šiandien į gerą kainos ir kokybės santykį sutelkti telefonai, pavyzdžiui, „Huawei nova 9“ turi išskirtines kameras ir net 5 objektyvus.
Be to, netgi pigiau kainuojantys telefonai šiandien gali nustebinti kiek netikėtomis funkcijomis ar sprendimais.
Pavyzdžiui, telefonas „nova 9“ turi funkciją „vlog“, kuri leidžia iš karto filmuoti tiek su priekine, tiek su galine kamera ir perjungti vaizdą tarp jų kada panorėjus.
Taigi, nauji išmanieji telefonai ne tik nuolat gerina kainos ir kokybės santykį, bet ir pristato naujoves, kurių iki tol nesiūlė kiti telefonai“, – išskiria S. Burbaitė.
Išskirtinumo nereikėtų siekti dirbtinai
Pasak žinomos tinklaraštininkės, jeigu kurdamas turinį kūrėjas daro taip, kaip visi – išsiskirti bus labai sunku.
„Man patiko mintis, kad jeigu duotume dviem, dešimt ar daugiau žmonių žiūrėti į tą patį daiktą, visi jį pamatytų skirtingai.
Todėl to kitoniškumo, išskirtinumo nereikėtų bijoti ir kuriant savo soc. tinklų turinį. Žinoma, daug dalykų ateina iš aplinkos – stebi, kaip daro kiti, matai, kuo dalinasi draugai ar sekamos įžymybės užsienyje.
Bet tai tampa tik įkvėpimo šaltiniais, o svarbiausia tai, kas ateina iš kūrėjo vidaus, kokią žinutę savo kuriamu turiniu jis skleidžia.
Nes dažnai tenka išgirsti klausimus „kaip man tapti žinomu“ arba „ką man daryti, kad būtų kuo daugiau sekėjų“ ir pan.
Todėl pirmas ir svarbiausias dalykas, kurio neturėtų pamiršti turinio kūrėjams socialiniuose tinkluose yra labai paprastas: būk savimi ir nesistenk kopijuoti. Išskirtinumas yra tai, kas labiausiai žavi“, – apibendrina S. Burbaitė.
Socialiniai tinklai – didelė dalis gyvenimo šiandien. Ne tik jaunimo tarpe, tačiau ir verslo įmonių. Tokiu būdu lengviausiai pasiekiamas potencialus klientas, tad renkantis turinį, kuriuo dalinamasi, reikia būti atsakingu, o visų geriausias sprendimas – patikėti tokį darbą šios srities specialistams.