Keleivis, kuris po skrydžio atgavo sugadintą bagažą, iš oro vežėjo gali reikalauti atlyginti žalą. Tačiau tam, kad būtų paprasčiau apginti vartotojo teises, reikia atlikti kelis žingsnius.
Tai tik viena iš daugelio pasitaikančių situacijų, kai skrydžio iš Londono į Vilnių metu buvo sugadintas vartotojos iš Lietuvos lagaminas. Jį atsiėmusi Vilniaus oro uoste, vartotoja nedelsdama užpildė specialios formos dokumentą (vadinamąjį PIR – angl. Property Irregularity Report), kuriame buvo patvirtinta, kad bagažas sugadintas nepataisomai.
Vartotoja pateikė pretenziją Airijoje registruotam oro vežėjui ir už sugadintą bagažą pareikalavo kompensacijos. Oro vežėjas pasiūlė pakeisti sugadintą lagaminą nauju. Keleivė su tuo sutiko.
Deja, nurodžiusi adresą, kur siųsti naująjį lagaminą, vartotoja jo taip ir nesulaukė. Keletą kartų vartotoja kreipėsi į oro vežėjo atstovus, priminė jų įsipareigojimus. Vis sulaukdavo pažadų juos įvykdyti, tačiau lagamino taip ir negavo.
Vartotojai savo jėgomis problemos išspręsti nepavyko, todėl ji kreipėsi pagalbos į Europos vartotojų centrą (EVC) Lietuvoje. Centras, bendradarbiaudamas su EVC Airijoje, padėjo vartotojai gauti naują lagaminą vietoj sugadintojo skrydžio metu.
EVC Lietuvoje vadovaujanti dr. Raimonda Balnienė, kiekvienu atveju, kai vartotojui savarankiškai nepavyksta išspręsti ginčo su paslaugos teikėju ar prekės pardavėju, kviečia kreiptis pagalbos į EVC Lietuvoje.
„Centro specialistai padeda sprendžiant problemas, atsiradusias vartotojams Europoje, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą kitose ES valstybėse narėse, Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje ar Islandijoje. Vartotojams suteikiama kvalifikuota nemokama pagalba“, – paaiškino ji.
Kad būtų paprasčiau apginti vartotojų teises, keleiviai, kurių bagažas per skrydį buvo sugadintas, dar oro uoste turi užpildyti specialios formos PIR dokumentą, o jo kopiją pasilikti. Reikėtų išsaugoti ne tik ją, bet ir įlaipinimo kortelę, bagažo etiketes.
„Surinkite informaciją apie sugadinimą. Pažeidimus nufotografuokite, gaukite nepriklausomo eksperto patvirtinimą, kad lagaminas sugadintas nepataisomai, ar apytikslę taisymo kainą. Sugadintų ar sunaikintų daiktų pirkimo dokumentai taip pat būtų naudingi“, – patarė dr. R. Balnienė.
Galiausiai vartotojai turėtų pateikti rašytinę pretenziją oro vežėjui dėl kompensacijos. Čia svarbu nepraleisti nustatytų terminų. Pagal Monrealio konvenciją rašytinę pretenziją dėl kompensacijos už bagažo sugadinimą oro vežėjui reikia pateikti per 7 dienas nuo sugadinto bagažo gavimo dienos.
Teikiant pretenziją reikia pridėti visus minėtus dokumentus, o pretenzijos kopiją išsaugoti.
***
Reklama: lagaminaivisiems.lt