Žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas pirmąją vizito Jungtinėse Amerikos Valstijose dieną su Lietuvos generaline konsule Čikagoje Sigrida Mulevičiene ir vietos verslininkais aptarė lietuviškų žemės ūkio ir maisto produktų eksporto plėtros galimybes į šią rinką.
Pasak ministro K. Navicko, JAV rinka yra patraukli ir turinti daug galimybių plėsti lietuviško maisto produktų eksportą, tačiau pirmiausia turi būti atlikti paruošiamieji darbai.
„Įmonėms labai svarbu įvertinti savo pasiryžimą, galimybes bei riziką, susijusią su didele konkurencija šioje rinkoje.
Sėkmės gali tikėtis išskirtinių bei produktų su tvariomis pakuotėmis gamintojai, galintys tiekti didesnius produkcijos kiekius, ir atsakingai įgyvendinantys savo patekimo į rinką strategijas.
JAV didžiuosiuose prekybos tinkluose jau yra sėkmingai parduodamų lietuviškų įmonių produktų – šia patirtimi ir pavyzdžiais būtų neišmintinga nepasinaudoti.
Bendradarbiaujant su vietos ekspertais ir pasinaudojus jų pagalba, tokių sėkmės istorijų tik daugės“, – sako ministras.
Susitikime su tarptautinės kompanijos „PointOne International“ partneriu Linu Klimavičiumi aptarta, kokios konsultacijos ir pagalba reikalinga Lietuvos eksportuotojams, prieš žengiant į labai patrauklią, daugiau kaip 320 milijonų gyventojų turinčią JAV rinką.
Dėmesys skirtas ir galimiems iššūkiams, kurių šioje itin konkurencingoje rinkoje netrūksta. Diskutuota ir apie tai, kaip galima padėti įmonėms juos įveikti.
Ministras taip pat susitiko su Čikagoje įsikūrusiais verslininkais, dirbančiais maisto produktų importo ir distribucijos srityse, kurie pasidalijo savo bendradarbiavimo su lietuviškomis maisto pramonės įmonėmis patirtimi bei įžvalgomis.
Kompanijos „Baltic Food Distributing“ vadovai su ministru K. Navicku aptarė iššūkius, kokius patiria vietos verslininkai dėl darbuotojų trūkumo įvairiose maisto produktų tiekimo grandyse bei apie problemas dėl užsitęsiančių produktų gabenimo terminų.
Ši kompanija užsiima daugelio lietuviškų maisto produktų distribucija Čikagos regione, labiausiai orientuojasi į etnines ir vietines parduotuves.
Anot ministro, kiek labiau suklusti turėtų tradicinių lietuviškų maisto produktų ar gėrimų eksportuotojai, nes lietuvių diaspora jaučia vis mažiau sentimentų nacionaliniams produktams, pavyzdžiui, juodai duonai. Tokius pokyčius lemia vis didesnės pasirinkimo galimybės ir pagerėjęs mobilumas.