Sekmadienis, 8 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Laive „Nemunas“ pasirašytas istorinis memorandumas

www.alkas.lt
2021-10-01 17:25:12
2
Laive „Nemunas“ pasirašytas istorinis memorandumas

Memorandumo pasirašymas | sumin.lrt.lt nuotr.

Atgaivinta idėja laivybos šliuzu bei žuvitakiu sujungti Nemuno aukštupį ir žemupį tapo bendra Kauno miesto ir valstybės strategija.

Penktadienio popietę laive „Nemunas“, simboliškai stabtelėjusiame ties Kauno hidroelektrinės (KHE) užtvanka, meras Visvaldas Matijošaitis, susisiekimo ministras Marius Skuodis, Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas ir kitų ministerijų bei institucijų atstovai pasirašė memorandumą, patvirtinantį vieningą siekį įgyvendinti šį nacionalinės reikšmės projektą.

 Reikšmė visai šaliai

„Šliuzo ir žuvitakio įrengimas svarbus visai Lietuvai, todėl tik bendromis pastangomis galime įgyvendinti šį ambicingą projektą. Pavasarį tai galbūt skambėjo kaip utopija, bet jau dabar galime pradėti kalbėti apie konkrečius planus ir įsipareigojimus.

Tikiu, kad žodžiai neliks tuščiomis kalbomis. Turime realią galimybę ištaisyti istorinę klaidą ir šį nebaigtą darbą atlikti iki galo.

Kaunas pasirengęs rūpintis projektinių pasiūlymų parengimu ir šį klausimą pristatysime artimiausiame miesto tarybos posėdyje, o toliau neišvengiamas ir kitų institucijų dalyvavimas, įgyvendinant šį projektą nacionaliniu lygiu“, – sakė Kauno meras V. Matijošaitis.

Istorinis memorandumo pasirašymas įvyko laive „Nemunas“. 1959 metais anuometiniame Leningrade pastatytas laivas buvo paskutinis įplaukęs į tuomet dar būsimą Kauno marių akvatoriją prieš pat upės užtvenkimą.

Pasak Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) generalinio direktoriaus Vladimiro Vinokurovo, laivyba Lietuvoje jau kurį laiką išgyvena renesansą, o šliuzo įrengimas ties vadinamuoju HES‘u yra daugiau nei realus – praeityje techniškai jis buvo numatytas.

„Dedame pastangas, kad sudarytume tam palankias sąlygas, kurdami infrastruktūrą. Šiuo metu vykdomas Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) vandens kelio modernizavimo projektas yra esminis lūžis gerinant laivybos sąlygas Nemuno upėje. Į viską žiūrime kompleksiškai.

Tikslas – eksploatuoti abi Nemuno upės atkarpas abipus Kauno HE užtvankos, kam neabejotinai reikalingas laivų šliuzo įrengimas.

Kauno miesto iniciatyva idealiai atitinka mūsų planus. Direkcija nuolat gauna laivavedžių klausimų, kada pagaliau bus galima patogiai perplaukti visu Nemunu neiškeliant laivų iš vandens, išvengti nepatogumų perkeliant laivą per sausumą“, – komentavo VVKD generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.

Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, su Europos komisija jau pradėtos derybos dėl Nemuno aukštupio įtraukimo į Transeuropinį transporto tinklą (TEN-T), todėl neabejojama, kad ateityje bus sudarytos visos reikiamos sąlygos šliuzui įrengti.

„Įgyvendinus bunų projektą ir pagilinus upės vagą, laivyba žemupiu bus geresnė. Išsprendus šį klausimą, reikės klausti, o ką daryti su likusia Nemuno dalimi?

Po kelerių metų ties hidroelektrine prasidės didelės statybos – bus nauja „Rail Baltica“ geležinkelio vėžė, prasidės Pietinio aplinkkelio statybos. Kauno mero iniciatyva – pačiu laiku, kad vykdydami darbus į viską žvelgtume kompleksiškai“, – teigė susisiekimo ministras M. Skuodis.

Sugrįžta prie pirminės idėjos

Daugiau kaip prieš pusę amžiaus pastatyta KHE ir net 20 metrų aukštį siekianti užtvanka tapo kliūtimi nenutrūkstamai laivybai ir žuvų migracijai.

„Aplinkosauginiu aspektu, krovinių bei keleivių gabenimą iš sausumos transporto perkėlus į vandens transportą, saugi laivyba, akivaizdu, būtų aplinkai draugiška transporto rūšis. Tad teigiamų dalykų daug.

Tačiau turėtų būti vertinama ir klimato kaitos aspektu, nepamirštant, kad Lietuvos upės kuo toliau, tuo labiau susidurs su sausros efektu. Įgyvendinant projektą, turės būti atliekamas poveikio aplinkai vertinimas, ką mes ir pažymime šiame memorandume“, – kalbėjo aplinkos viceministrė Raminta Radavičienė.

Šliuzo įrengimas ties vadinamuoju HES‘u net ir dabar yra pažymėtas Kauno miesto bendrajame plane.

Anksčiau toks sumanymas buvo numatytas ir hidroelektrinės statybų projekte, tačiau iki šiol liko neįgyvendintas. Šliuzo vietą ties Kauno HE žymi tik žemių sankasa.

Naujos galimybės kelionėms ir logistikai

„Kauno hidroelektrinė yra sėkmės istorija, skaičiuojanti daugiau kaip 60 metų, o dabar planuojamas projektas yra dar didesnė galimybė.

Čia pagaminama per 4 procentus visos Lietuvoje suvartojamos „žalios“ elektros energijos. Tai yra labai svarbus objektas, savotiškas perlas energetikos sektoriuje ir labai džiugu, kad yra didinamos galimybės jį panaudoti aplinkai tvariu, saugiu būdu“, – pastebėjo energetikos viceministrė Daiva Garbaliauskaitė.

Tuo metu bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ komunikacijos vadovas Mantas Dubauskas apgailestavo, kad kol kas geležinkelis yra bene vienintelis mūsų šalyje išvystytas aplinkai draugiškas transportas:

„Atvėrus Nemuną nepertraukiamai laivybai, toks vandens kelias atitinkamai atvertų naujas galimybes. Gerai išvystytos sistemos viena kitą papildo, o ne konkuruoja tarpusavyje.“

Šliuzo projekto įgyvendinimas sujungtų visą beveik 500 km Lietuvoje ir pasienio ruožuose su Baltarusija bei Kaliningrado sritimi besidriekiančią Nemuno atkarpą. Nenutrūkstamu keliu būtų galima plaukti nuo Druskininkų iki pat Kuršių marių.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kaunas ketina atverti Nemuną laivybai per visą Lietuvą
  2. Kaunas ragina išnaudoti Nemuno galimybes
  3. Laivybai Kaune – naujos galimybės
  4. Ministerija ruošiasi viešojo transporto pertvarkai
  5. Iki 2024 m. siekiama atnaujinti laivybą Nemunu
  6. Kaunas imasi išskirtinio plano: metas atverti Nemuną laivybai per visą Lietuvą
  7. Kauniečiams atsivers išskirtinis gamtos kampelis, apie kurį nedaug kas žino (video)
  8. Kaune pristatytas atsinaujinęs Napoleono kalnas – su ryškiu istorijos prieskoniu
  9. Pradėtas tyrimas dėl bunų statybų Nemune

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 2

  1. Global-Kapitalistas says:
    4 metai ago

    ” Atgaivinta idėja laivybos šliuzu bei žuvitakiu sujungti Nemuno aukštupį ir žemupį” Šaunu, pagaliau išsiaiškinom kaip atsirado Žemaitija ir Aukštaitija. Bet kodėl taip ilgai užtruko ?

    Atsakyti
  2. Kažin says:
    4 metai ago

    Jau regis ir Nemuną nuo variklių kriokiančia “autostrada” užsimota paversti. Kiek ta Kauno HES – tos elektros pagamina? Gal ji jau atgyveno, gal didesnis ekonominis, gamtosauginis efektas būtų, jeigu išlaisvintume Nemuną nuo tos užtvaros ir žuvys galėtų patekti į visas upes, dingtų ir tie Kauno marių užlieti plotai. Dabar viena ranka norime taršą mažinti, o kita – šia užsimota Nemuno laivininkyste ją padidintume. Apskritai, Nemunas aukštyn nuo Kauno tenaudotinas tik turizmo, poilsinių zonų vystymui. Manau, kad tokia žmonių nuomonė būtų. Taigi, prieš imantis laivybos Nemunu strategijų – ministrui derėjo visų Lietuvos žmonių nuomonės atsiklausti. Juk Tautos dainuojama ne šiaip sau: “Prie Nemuno buvom senovėj ir būsim kol Nemunas bus”…

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Selemonas Paltanavičius | vdu.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Prezidento V. Adamkaus gamtosauginės premijos laimėtojas S. Paltanavičius: patys geriausi darbai atliekami nelaukiant ir nesitikint jokių premijų

2025 06 08
LMA - Lietuvos muziejų asociacija | lma.lt nuotr.
Istorija

Lietuvos muziejų asociacija: kviečiame Valstybės kontrolę dialogui dėl muziejinių vertybių apskaitos

2025 06 07
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

Ministerijos susitarė dėl bendrų veiksmų ugdant pilietišką jaunimą

2025 06 06
Lėktuvas | sumin.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Sukčių taikiklyje – neatidūs keliautojai

2025 06 06
Sveikata | sam.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Kada ligoniai siunčiami į kitas šalis ir kas už tai moka?

2025 06 06
Dviračių takas
Lietuvoje

Klaipėdoje atnaujinami dviračių ir pėsčiųjų takai

2025 06 06
Ankstyvojo skaitymo erdvė
Lietuvoje

Sostinės darželiuose – naujos ankstyvojo skaitymo erdvės

2025 06 06
Gelbėjimosi ratas
Gamta ir žmogus

Prasidedant maudyniu metui – ugniagesių įspėjimai

2025 06 06

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Reikalavimas apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • :( :( :( apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • Ne apie didvyrius daina apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Klausimėlis: apie A. Zuokas siūlo neapmokestinti pagrindinio būsto ir mažinti tarifus

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Prezidento V. Adamkaus gamtosauginės premijos laimėtojas S. Paltanavičius: patys geriausi darbai atliekami nelaukiant ir nesitikint jokių premijų
  • Dvigubi pasiekimai: gabiausi Kauno mokiniai pagerbti šventėje
  • Vasaros pietums – suktinukai su traškiomis daržovėmis
  • Žinovai įvardijo pagrindines motociklininkų avarijų priežastis

Kiti Straipsniai

Nemunu iš Baltarusijos atplaukė meška

Į Lietuvą iš Baltarusijos naktį atplaukė meška

2025 06 05
Lampėdžių paplūdimys

Kauniečius pasitinka atnaujinti paplūdimiai

2025 05 29
Rustemas Umerovas

Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo

2025 05 29
Kauno gimtadienis | kaunas.lt nuotr.

Su šūkiu „Kaunas džiaugiasi!” miestas pasitinka 617-asias Magdeburgo teisių gavimo metines

2025 05 20
Kęstutis Budrys

Aptartos priemonės Rusijos šešėliniam laivynui užkardyti

2025 05 16
Vydūno alėjos g. 4 | Kauno miesto savivaldybės nuotr.

Įspėjimai atlaisvinti valstybinę žemę duoda vaisių: nuo spygliuotų tvorų ruošiamasi išvaduoti apleistą teritoriją Kauno Ąžuolyne

2025 05 14
Kaunas kviečia dalyvauti patobulintoje Paveldotvarkos programoje: paraiškų laukiama ištisus metus |kaunas.lt nuotr.

Kaunas kviečia dalyvauti patobulintoje Paveldotvarkos programoje: paraiškų laukiama ištisus metus

2025 05 10
Renginiai Kaune

Kaune – naujos kultūros erdvės ir augantis renginių skaičius

2025 04 24
Kaip ateityje galėtų atrodyti Žemoji Freda?

Kaune kyla du tiltai, ruošiamasi statyboms abipus Neries krantų

2025 04 10
Darbai Rotušės aikštėje

Kauno Rotušės aikštės atnaujinimas artėja prie naujo etapo

2025 04 01

Skaitytojų nuomonės:

  • Reikalavimas apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • :( :( :( apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • Ne apie didvyrius daina apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Klausimėlis: apie A. Zuokas siūlo neapmokestinti pagrindinio būsto ir mažinti tarifus
  • jo apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Alkas.lt koliažas

R. Trimakas. Quod licet homini alieno, non licet indigeno (I)

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai