Ketvirtadienis, 25 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Raginama atlikti „Lietuvos geležinkelių“ auditą

www.alkas.lt
2021-08-26 15:00:34
5
Traukinys | litrail.lt

Traukinys | litrail.lt

       

Aiškėjant faktams, kad įmonė AB „Lietuvos geležinkeliai“ vis dažniau susiduria su keleivinių traukinių gedimais, jų nuolatiniais vėlavimais ir prastėjančia vežimo paslaugų kokybe, Seimo narys socialdemokratas Eugenijus Sabutis kreipėsi į susisiekimo ministrą Marių Skuodį ir valstybės kontrolierių Mindaugą Macijauską, ragindamas nedelsiant atlikti valstybinį auditą dėl Lietuvos geležinkelių infrastruktūros būklės ir eksploatuojamų traukinių saugumo.

„Tiek susiekimo ministras, tiek Lietuvos geležinkeliai nuolat deklaruoja siekį persodinti gyventojus iš automobilių į traukinius, kaip tvarų, ekologišką ir patogų transportą. Bet šiandieninė situacija rodo ką kitą – gendantys dyzeliniai traukiniai tapo vos ne kasdienybe.

Susidaro įspūdis, kad labiau viešaisiais ryšiais besirūpinanti bendrovė susidūrė su realia krize – tokia pat, kokia buvo prieš 30 metų. Anuomet kelyje sugedusius keleivinius traukinius tampė manevriniai šilumvežiai, tą pačią situaciją matome ir šiandien“, – pabrėžė E. Sabutis.

Pasak Seimo nario, viešojoje erdvėje vis dažniau pasirodo pranešimas apie gendančius ir vėluojančius traukinius. Dėl nuolatinių keleivinių traukinių techninių gedimų, jo teigimu, keleiviai patiria didžiulių nepatogumų ir nuostolių – keliautojai yra sunerimę ir atvirai kelia klausimą, ar tikrai saugu važinėti traukiniais.

„Žiniasklaidoje iškylantys atvejai rodo, kad gana naujus keleivinius traukinius turi traukti atskirai užsakyti senesni, bet dar važiuojantys šilumvežiai.

Vienas iš tokių atvejų fiksuotas visai neseniai Kirtimuose, kitas – rugpjūčio antroje pusėje Klaipėdos geležinkelių stotyje, kai 2016 m. pagamintas dyzelinis traukinys patyrė gedimą. Įmonė tuomet buvo priversta organizuoti kitą lokomotyvą – seną manevrinį šilumvežį, tačiau ir tai nepadėjo. Atskirai užsakytas šilumvežis po keliasdešimties kilometrų kelionės tęsti taip pat nebegalėjo“, – sako Seimo narys.

E. Sabučio manymu, susidaro įspūdis, kad „Lietuvos geležinkelių“ keleiviniai traukiniai tvarkomi tik kosmetiniu perdažymu ir ženklo „Vytis“ užklijavimu.

„Į viešumą kylantys faktai leidžia manyti, kad Lietuvos geležinkelių vadovybė bet kokiomis priemonėmis labiau rūpinasi pelnu ir pervedamais kuo didesniais dividendais į valstybės biudžetą, bet galimai nekompetentingi jų sprendimai kelia pavojų geležinkelių eismo ir keleivių saugumui“, – teigia socialdemokratas.

Pasak Seimo nario, „Lietuvos geležinkelių“ vadovai turėtų galvoti ne tik apie pelnus, bet ir rūpintis, kad jų traukinių parkas būtų atnaujinamas ir laiku prižiūrimas taip, kaip reikalauja paprasčiausios techninės sąlygos.

Seimo narys mato, kad įmonė susiduria ir su kitomis problemomis – paskutinę minutę be perspėjimo keičiami traukinių sąstatai, kai vietoje žemagrindžio traukinio atvažiuoja ne pirmos jaunystės, bet vis dar važiuojantis keleivinis traukinys, elektroninio bilieto pardavimų sistemos gedimai, sveikatai kenkiančios keliavimo sąlygos tiek keleiviams, tiek darbuotojams.

„Kitą vertus, tokia padėtis neturėtų stebinti. Beveik prie tris metus atliktas auditas nustatė, kad Lietuvos geležinkeliuose yra rimtų bėdų. Svarbiausia to tyrimo išvada yra ta, kad kaupiasi remonto, kapitalinio remonto darbai – per daugiau nei 10 metų poreikis remonto darbams išaugo 55 procentais.

Dabar jau matoma, kad „Lietuvos geležinkeliai“ po šio audito nepadarė reikiamų žingsnių, o lėšos ir investicijos nuėjo kita linkme – tikrai ne į keleivių saugumo didesnį užtikrinimą, nors bilietų kainos tuo laikotarpiu sparčiai augo“, – pabrėžė E. Sabutis.

Pasak Seimo nario, natūraliai kyla klausimas, ar „Lietuvos geležinkelių“ turto valdymui skiriamas pakankamas dėmesys ir ar nesimato galimo neskaidraus tokio turto panaudojimo apraiškų.

Susiklosčiusi padėtis, jo teigimu, reikalauja aiškių ir nedviprasmiškų atsakingų institucijų atsakymų, nes išsamių paaiškinimų dabar trūksta.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ruošiamasi didinti geležinkelių eismo ir aplinkos saugą
  2. Dėl „Lietuvos geležinkeliams“ skirtos baudos Lietuva kreipsis į ES teismą
  3. Dėl koronaviruso „Lietuvos geležinkeliai“ laikinai stabdo 25 traukinių reisus
  4. „Lietuvos geležinkeliai“ naujuoju maršrutu ruošiasi sujungti Kauną su Varšuva
  5. Elektriniu traukiniu nuo Lietuvos ir Baltarusijos sienos iki Klaipėdos bus galima pasiekti jau nuo 2022 m.
  6. Į Lietuvos pajūrio kurortus vėl pajudės „Pajūrio ekspresas“
  7. Vilniaus geležinkelio stotyje – nauja susisiekimo sostinėje erdvė
  8. Atstatytu geležinkelio ruožu pajudėjo pirmasis traukinys į Latviją
  9. „Rail Baltica“ Kaunui atveria naujų galimybių
  10. Nuo Vilniaus iki Kauno per 38 min. Įmanoma?
  11. Dėl įvykio Baltarusijos oro erdvėje kreiptasi į ICAO
  12. Ir esant kraštutinei situacijai valstybės biudžeto lėšos turi būti naudojamos atsakingai
  13. Šešėlinė Vyriausybė kreipėsi į Europos Komisiją
  14. DP kreipėsi dėl nepaprastosios padėties įvedimo
  15. Keleivių vežėjai sako negalėsiantys užtikrinti, kad visi keleiviai turėtų Galimybių pasą

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 5

  1. Žodžio laisvė says:
    4 metai ago

    Geležinkelyje turi dirbti tik geležinkelių transporto specialistai,o ne agronomai , buhalteriai ir kitokie kitur nepritapę
    specai . Ateis tokia diena,kai bus pasakyta,kad geležinkeliais vežti keleivių neturi kuo ir neapsimoka. Juk jau buvo kažkaip panašiai ,kai buvo išardyti net geležinkelių ruožai . Ardyti apsimoka,nes atsiranda perteklinio metalo,a ne ,
    ponai geležinkelių vadai??? R-65 – 65 kg metalo,o tuo pačiu ir gražaus pinigėlio privačioje kišenėje . Plėšikai įsisiurbę į valstybės kūną ,jų taip lengvai replėmis neištrauksi .

    Atsakyti
  2. Žemyna says:
    4 metai ago

    „Dingusių 20-ies vagonų“ byla: tyrimas klampus, įtarimai dar niekam nepareikšti
    − vz.lt/verslo-aplinka/2021/08/24/dingusiu-20-ies-vagonu-byla-tyrimas-klampus-itarimaidar-niekam-nepareiksti#ixzz74eeZA4Kc

    Atsakyti
  3. Arvidas says:
    4 metai ago

    Esu rašęs apie savivaliavimą,kuomet turėdamas bilietą nebuvau įleistas į traukinį ,važiavusį maršrutu N.Vilnia Kaunas. Geležinkelio ponai atsirašinėjo meluodami,kad tai daro ekonominiais sumetimais,nors traukinys ir toliau važinėjo tuo laiku nesustodamas stotyje ir neimdamas keleivių. Aš turėjau galiojantį nuolatinį bilietą. Jie,ponai, manęs neatsiprašė,negrąžino pinigų už bilietą ir nepadėjo visa tai aprašius L.ryto laikraštyje. Patyriau ir daugiau nemalonių akimirkų per 12 metų važinėjant traukiniais. Matomai, gaudami nepelnytai gerus atlyginimus vyrukai “suponėjo”.

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      4 metai ago

      Jei kada turėsite laisvo laiko, nuvykite į Japoniją ir pakeliaukite po ją traukiniais. Neįtikėtinas tikslumas, greitis, švara, paslaugumas. Kodėl pas juos visiškai kitaip? Pirmiausia todėl, kad bolševikai Japonijos nebuvo okupavę. Tiesa, jie užgrobė Kurilų salas. Be to, japonų galvosena kita…

      Atsakyti
  4. Kažin says:
    4 metai ago

    Valstybinis auditas reikalingas ir dėl to, kad būtų atsakyta į klausimą, kaip galėjo atsitikti, kad “Rail Baltica” maršrutas turėjęs eiti per sostinę tapo tylių tyliausiai nuvestas per Kauną, tuo padarant žalą ne tik valstybės prestižui (tarsi valstybė neturėtų sostinės), bet ir ekonominė žala valstybei. Juk, akivaizdu, kad didžiausią keleivių srautą šiam greitajam traukiniui Lietuvoje duotų Vilnius tiek kaip kelis kartus didesnis už kitus miestus šalyje, tiek kaip sostinė, be to, juo dėl geografinės padėties naudotųsi ir kaimynė Baltarusija.
    Taigi būtina, kad Seimo narys keltų ir šį netgi svarbesnio audito klausimą.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Vilnius
Lietuvoje

Prisiregistravusiems gyventojams Vilnius siūlys iki 1000 Eur per dvejus metus

2025 09 24
Margarita Robles Fernandes ir Dovilė Šakalienė
Lietuvoje

Šiauliuose lankosi Ispanijos gynybos ministrė

2025 09 24
Ukrainos vėliava
Lietuvoje

Laikinoji apsauga ukrainiečiams pratęsta iki 2027 m. kovo 4 d.

2025 09 24
Česlovo Radzinausko tiltas
Lietuvoje

Nuo šiandien tęsiami darbai ant Č. Radzinausko tilto

2025 09 24
Vyriausybė
Lietuvoje

Vyriausybė pritarė lankstesnėms scenos meno kūrėjų darbo sutartims

2025 09 24
Kultūros ministerija
Lietuvoje

A. Zuokas siūlo „išpirkti“ kultūros ministro postą iš „Nemuno aušros“

2025 09 24
Lėktuvas
Lietuvoje

„Norwegian“ lėktuvai skraidys tarp Palangos oro uosto ir Bergeno

2025 09 24
Vaikai
Lietuvoje

Ką žinoti, jei už vaiko būrelį norite mokėti mažiau?

2025 09 24

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Saulės Vilna apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • Mike Adams apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • Rimgaudas apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • Manau apie Lietuvių kalbos komisija kviečia pasikalbėti nuotoliniame forume „Kalba kaip ginklas: ar esame atsparūs manipuliacijoms?“

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Prisiregistravusiems gyventojams Vilnius siūlys iki 1000 Eur per dvejus metus
  • Šiauliuose lankosi Ispanijos gynybos ministrė
  • Laikinoji apsauga ukrainiečiams pratęsta iki 2027 m. kovo 4 d.
  • Nuo šiandien tęsiami darbai ant Č. Radzinausko tilto

Kiti Straipsniai

Rudeninis nerimas

Rudeninis nerimas: kodėl jis užklumpa net stipriausius ir kaip sau padėti?

2025 09 24
Burbiškio dvaro scenoje teatras „Labas“ ir vaikai kūrė Vilnių

Burbiškio dvaro scenoje teatras „Labas“ ir vaikai kūrė Vilnių

2025 09 24
Lietuvos piliečių gretose – vienu Čiurlioniu daugiau

Lietuvos piliečių gretose – vienu Čiurlioniu daugiau

2025 09 24
Medijų pamokos ir tyrimų centro „Meno avilys“

Lietuvių moterų kūrėjų filmai Japonijoje

2025 09 24
Lukas Geniušas ir Anna Geniušienė (Anna Geniushene)

Muzikos šventė „Gaida“ šiemet pristato išskirtines pasaulinio garso muzikos asmenybes

2025 09 24
Seimas

Seimas panaikino dviejų Seimo narių neliečiamybę

2025 09 23
Šiuolaikinių technologijų paroda: architektūros, dizaino ir meno sumanymai – po vienu stogu

Šiuolaikinių technologijų paroda: architektūros, dizaino ir meno sumanymai – po vienu stogu

2025 09 23
Sofija ir Juozapas Tiškevičiai. Frankfurtas prie Maino, 1882–1885 m.

D. Kaniavienė. Grafas Vladislovas Tiškevičius ir satyros žiupsnis Palangoje

2025 09 23
Tarp iškovotų pergalių trofėjų

Devynmečiui Vyčiui didžiausia pergalė – vyresniųjų sportininkų pagarba

2025 09 23
Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus

S. Birgelis. M. K. Čiurlionio muziejus Druskininuose (III)

2025 09 23

Skaitytojų nuomonės:

  • Saulės Vilna apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • Mike Adams apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • Rimgaudas apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • Manau apie Lietuvių kalbos komisija kviečia pasikalbėti nuotoliniame forume „Kalba kaip ginklas: ar esame atsparūs manipuliacijoms?“
  • Ž. R.: Atviras pokalbis apie V. Sinica. Britams gana migracijos, maža žodžio laisvės
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Žemės ūkis

Dėl teisės aktų painiavos žemdirbiai netenka 8 mln. eurų

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai