Pirmadienis, 13 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Lietuvos vežėjai savo verslą kelia svetur

www.alkas.lt
2021-08-23 15:20:50
0
Pasienyje su Lenkija driekiasi ilgos vilkikų eilės

Krovininiai automobiliai | VSAT nuotr.

       

Pagal naujų sunkiasvorių automobilių įsigijimų skaičių Lietuva lygiuojasi su Vakarų Europos valstybėmis, tačiau dėl nepalankios verslo aplinkos mūsų šalies transporto ir logistikos bendrovės savo investicijas plėtrai nukreipia į  kitas ES šalis.

Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su pernykščiu laikotarpiu, Lietuvoje registruotų sunkiasvorių komercinių transporto priemonių, kurių masė viršija 16 tonų, skaičius išaugo 174 proc., iki 4,9 tūkst.

Pagal jų įsigijimus Lietuva kartu su Latvija per pirmąjį pusmetį augo sparčiausiu tempu ES, kurioje bendrasis augimas siekė 39 proc.

Tarp ES šalių Lietuva buvo 7 vietoje, įsigijusi didžiausią naujų sunkiasvorių transporto priemonių parką, į priekį užleidusi Nyderlandus, Ispaniją, Italiją, Lenkiją, Prancūziją ir Vokietiją.

Tačiau didelė dalis Lietuvos įmonių įgytų vilkikų registruojama užsienyje, sako Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) vadovas Povilas Drižas. Jo teigimu, vien TTLA priklausančios įmonės per pastaruosius du metus užsienyje bendrai jau yra įregistravusios 4,5 tūkst. vilkikų.

Šis skaičius atitinka dešimtadalį Lietuvos vilkikų parko, kurie vykdo tarptautinius krovinių pervežimus.

„Iš vienos pusės, tai liudija apie sektorius pajėgumus vykdyti suplanuotas investicijas ir verslo plėtrą.  Iš kitos – pinigai išvažiuoja iš Lietuvos investicijų ir prarastų mokesčių pavidalu“, – sako P. Drižas. Jo teigimu, vienas įdarbintas vilkikas įvairių mokesčių pavidalu per metus šalies biudžetą papildo iki 8 tūkst. eurų.

Statistikos departamento duomenimis, Lietuvos transporto ir saugojimo sektoriaus tiesioginės investicijos užsienyje kasmet didėja – 2020 metais jos buvo didžiausios, pasiekusios 128 mln. eurų.

Verslo konsultacijų paslaugas teikiančios bendrovės „Savesta Consulting“ atstovas Ignas Volbikas patvirtina, kad Lietuvos verslo susidomėjimas plėtra užsienyje neblėsta – per mėnesį dėl to sulaukiama daugiau, nei 20 užklausų.

Jo teigimu, plėsti, ar iškelti verslą į Lenkiją apsimoka įmonėms, turinčių nuo 10 vilkikų, o tokių transporto ir logistikos įmonių Lietuvoje yra apie 950.

„Pavyzdžiui, Lenkijoje, palyginti su Lietuva, darbdaviai susiduria su mažesniais kaštais išlaikyti darbo vietą. Skirtingai nei Lietuvoje, Lenkijoje vairuotojų atlyginimams nėra taikomas algos kėlimo koeficientas.

Be to, Lenkijoje yra greičiau ir paprasčiau įdarbinami vairuotojus iš trečiųjų šalių – be jokių įdarbinimo ribojimų, be kvotų. Tai rodo, kad valstybė yra suinteresuota savo verslo konkurencingumo stiprinimu“, – sako I. Volbikas.

Tuo tarpu Lietuvoje imigracinės politikos ir jos reguliavimo procesas tapo pernelyg biurokratinis, ilgas ir brangiai kainuojantis verslui, pažymi jis. Palyginimui vieno asmens dokumentų sutvarkymo laikas Lietuvoje ir Lenkijoje skiriasi tris kartus, o kaina – daugiau nei 10 kartų. „Įsteigti bendrovę nuo nulio Lenkijoje galima per du – tris mėnesius“, – pažymi I. Volbikas.

Pasak Lietuvos pramonininkų konfederacijos generalinio direktoriaus Ričardo Sartatavičiaus, valstybei prieš priimant sprendimus dėl verslo reguliavimo ar mokesčių dydžio keitimo, būtina įvertinti situaciją, kaip atrodysime kaimyninių valstybių kontekste.

„Visada raginame politikus atsakingai įvertinti tokių sprendimų galimą poveikį nacionalinio verslo konkurencingumui. Jeigu kaimyninės valstybės sukuria palankesnes investicines, verslo aplinkos ir mokestines sąlygas, o mes Lietuvoje tik kuriame papildomus trikdžius, suprantama, kad verslas pradeda galvoti apie verslo perkėlimą ten, kur yra palankesnės sąlygos“, – sako R. Sartatavičius.

Nuo pernai metų Lietuva jau neteko per 140 transporto įmonių, kurios išsikėlė į Lenkiją, Vokietiją ir kitas valstybes.

R. Sartatavičius teigimu, tai rimtas signalas, kad verslo plėtros tempai užsienyje intensyvės, jeigu valstybė skubiai nepadidins užsieniečių įdarbinimo kvotos, kuri išnaudota dar pavasarį.

„Mes jau seniai pralaimime konkurencinę kovą su Lenkija, kurioje yra daug lankstesnė darbuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimo politika, Lietuvoje norinčių dirbti, o negyventi iš pašalpų taip pat mažėja. Valstybė pagaliau turi įsivertinti konkurencinę aplinką su kitų valstybių darbo rinkomis ir priimti greitus ir racionalius sprendimus“, – sako R. Sartatavičius.

Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Andrius Romanovskis sako, Lietuvos transporto sektorius labai svarbus valstybei, nes visoje ES sukuria didžiausią BVP dalį, o pagal sausumos transporto užimamą dalį mūsų šalies vežėjai yra pirmi Europoje.

„Lietuvos transporto sektorius sugebėjo augti per pandemiją – kritiniu ekonomikai laikotarpiu šalies eksportuojančiai ir importuojančiai pramonei užtikrino reikiamus logistinius pajėgumus. Tai reiškia, kad vežėjai tiesiogiai ir netiesiogiai prisidėjo prie to, kad išsaugoti tūkstančius darbo vietų. Tad valstybė turėtų ne varžyti, o padėti savam verslui dirbti”, – sako A. Romanovskis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Lietuvos krovinių vežėjai dėl COVID-19 patiria milžiniškus nuostolius, rodo apklausa
  2. Iš naujos Vyriausybės vežėjai tikisi glaudesnio bendradarbiavimo
  3. Vežėjai sunerimę dėl klaidinančių panešimų atakų
  4. Vežėjai prašo papildomų darbo vietų užsieniečiams
  5. Vežėjai ieško būdų, kaip laikytis Mobilumo paketo taisyklių, kurios vis dar rengiamos
  6. Didžiausia Europos Parlamento frakcija ragina nutraukti diskriminuojančius Lietuvos vežėjų patikrinimus Rusijos pasienyje
  7. 2019-aisiais bankai paskolas transporto įmonėms dalija atsargiau
  8. R. Garuolis. Darbdavių atstovai kompromituoja darbdavius

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Ministrė Pirmininkė Inga Ruginienė dalyvavo Trakų kultūros ir meno centre vykstančioje Lietuvos kultūros centrų asociacijos konferencijoje
Kultūra

Įvyko konferencija „Kultūros galia: regionų kultūros centrų vaidmuo valstybės atsparumui“

2025 10 13
Prasidėjo Lietuvos mėgėjų teatrų šventės „Atspindžiai“ regioniniai turai
Kultūra

Prasidėjo Lietuvos mėgėjų teatrų šventės „Atspindžiai“ regioniniai turai

2025 10 13
Barakuda
Kultūra

Varšuvos kino šventėje dėl apdovanojimų varžosi penki lietuviški filmai

2025 10 13
Vyriausybė turėtų apginti visuomenę nuo pedofilija apkaltinto kardinolo vardo ženklų Vilniaus rajone
Lietuvoje

Vyriausybė turėtų apginti visuomenę nuo pedofilija apkaltinto kardinolo vardo ženklų Vilniaus rajone

2025 10 13
Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas Sausio 13-osios minėjimo projektams
Kultūra

Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas Sausio 13-osios minėjimo projektams

2025 10 11
Arūnas Gelūnas | Alkas.lt nuotr.
Lietuvoje

R. Žemaitaitis viešai pasišlykštėjęs A. Gelūno poelgiu – vėl sujudino koaliciją

2025 10 10
Išmaniosios programėlės gali išnykti – kas taps jų įpėdiniu?
Lietuvoje

Lietuva statys dirbtinio intelekto gamyklą

2025 10 10
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

KAM ir LSA susitarė dėl naudų savivaldybėms su poligonais

2025 10 10

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kęstutis K.Urba apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie T. Baranauskas. Nebeįžeidinėkime žydų!
  • ... apie Prieš 105 metus pasirašyta Suvalkų sutartis
  • ... apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Įvyko konferencija „Kultūros galia: regionų kultūros centrų vaidmuo valstybės atsparumui“
  • Prasidėjo Lietuvos mėgėjų teatrų šventės „Atspindžiai“ regioniniai turai
  • R. Pauliukaitienė. Ji svajojo tapti mokytoja (I)
  • Varšuvos kino šventėje dėl apdovanojimų varžosi penki lietuviški filmai

Kiti Straipsniai

Motociklai

Kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

2025 10 11
Ričardas Garuolis

R. Garuolis. Trūksta ne darbuotojų, o darbo vietų!

2025 10 11
Motociklai

Siūloma supaprastinti motociklo vairavimo egzaminą

2025 10 08
Kelio darbai, kelio ženklas

Dėl labai blogos būklės uždaromas tiltas per Kančioginos upę

2025 10 03
Degalai

Dėl akcizų vežėjai degalus pila Lenkijoje

2025 10 03
Senas automobilis

Vairuotojams nebenaudojamo automobilio atsisakyti bus paprasčiau

2025 10 01
Informacinis stendas

Magistraliniuose keliuose – nauji stendai

2025 09 30
Akcija „Garažiukas“

Bus tikrinama eksploatuoti netinkamo transporto tvarkytojų veikla

2025 09 29
Automobilis

5 patarimai renkantis nuomojamą automobilį kelionei

2025 09 27
Elektriniai autobusai

Trakų rajone – 4 nauji elektrobusai

2025 09 26

Skaitytojų nuomonės:

  • Kęstutis K.Urba apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie T. Baranauskas. Nebeįžeidinėkime žydų!
  • ... apie Prieš 105 metus pasirašyta Suvalkų sutartis
  • ... apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
  • +++ apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Sienos pažeidėjai | pasienis.lt nuotr.

Prezidentų susitikime – regiono atsakas migracijai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai