Pirmadienis, 2 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Lietuvos vežėjai savo verslą kelia svetur

www.alkas.lt
2021-08-23 15:20:50
0
Pasienyje su Lenkija driekiasi ilgos vilkikų eilės

Krovininiai automobiliai | VSAT nuotr.

Pagal naujų sunkiasvorių automobilių įsigijimų skaičių Lietuva lygiuojasi su Vakarų Europos valstybėmis, tačiau dėl nepalankios verslo aplinkos mūsų šalies transporto ir logistikos bendrovės savo investicijas plėtrai nukreipia į  kitas ES šalis.

Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su pernykščiu laikotarpiu, Lietuvoje registruotų sunkiasvorių komercinių transporto priemonių, kurių masė viršija 16 tonų, skaičius išaugo 174 proc., iki 4,9 tūkst.

Pagal jų įsigijimus Lietuva kartu su Latvija per pirmąjį pusmetį augo sparčiausiu tempu ES, kurioje bendrasis augimas siekė 39 proc.

Tarp ES šalių Lietuva buvo 7 vietoje, įsigijusi didžiausią naujų sunkiasvorių transporto priemonių parką, į priekį užleidusi Nyderlandus, Ispaniją, Italiją, Lenkiją, Prancūziją ir Vokietiją.

Tačiau didelė dalis Lietuvos įmonių įgytų vilkikų registruojama užsienyje, sako Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) vadovas Povilas Drižas. Jo teigimu, vien TTLA priklausančios įmonės per pastaruosius du metus užsienyje bendrai jau yra įregistravusios 4,5 tūkst. vilkikų.

Šis skaičius atitinka dešimtadalį Lietuvos vilkikų parko, kurie vykdo tarptautinius krovinių pervežimus.

„Iš vienos pusės, tai liudija apie sektorius pajėgumus vykdyti suplanuotas investicijas ir verslo plėtrą.  Iš kitos – pinigai išvažiuoja iš Lietuvos investicijų ir prarastų mokesčių pavidalu“, – sako P. Drižas. Jo teigimu, vienas įdarbintas vilkikas įvairių mokesčių pavidalu per metus šalies biudžetą papildo iki 8 tūkst. eurų.

Statistikos departamento duomenimis, Lietuvos transporto ir saugojimo sektoriaus tiesioginės investicijos užsienyje kasmet didėja – 2020 metais jos buvo didžiausios, pasiekusios 128 mln. eurų.

Verslo konsultacijų paslaugas teikiančios bendrovės „Savesta Consulting“ atstovas Ignas Volbikas patvirtina, kad Lietuvos verslo susidomėjimas plėtra užsienyje neblėsta – per mėnesį dėl to sulaukiama daugiau, nei 20 užklausų.

Jo teigimu, plėsti, ar iškelti verslą į Lenkiją apsimoka įmonėms, turinčių nuo 10 vilkikų, o tokių transporto ir logistikos įmonių Lietuvoje yra apie 950.

„Pavyzdžiui, Lenkijoje, palyginti su Lietuva, darbdaviai susiduria su mažesniais kaštais išlaikyti darbo vietą. Skirtingai nei Lietuvoje, Lenkijoje vairuotojų atlyginimams nėra taikomas algos kėlimo koeficientas.

Be to, Lenkijoje yra greičiau ir paprasčiau įdarbinami vairuotojus iš trečiųjų šalių – be jokių įdarbinimo ribojimų, be kvotų. Tai rodo, kad valstybė yra suinteresuota savo verslo konkurencingumo stiprinimu“, – sako I. Volbikas.

Tuo tarpu Lietuvoje imigracinės politikos ir jos reguliavimo procesas tapo pernelyg biurokratinis, ilgas ir brangiai kainuojantis verslui, pažymi jis. Palyginimui vieno asmens dokumentų sutvarkymo laikas Lietuvoje ir Lenkijoje skiriasi tris kartus, o kaina – daugiau nei 10 kartų. „Įsteigti bendrovę nuo nulio Lenkijoje galima per du – tris mėnesius“, – pažymi I. Volbikas.

Pasak Lietuvos pramonininkų konfederacijos generalinio direktoriaus Ričardo Sartatavičiaus, valstybei prieš priimant sprendimus dėl verslo reguliavimo ar mokesčių dydžio keitimo, būtina įvertinti situaciją, kaip atrodysime kaimyninių valstybių kontekste.

„Visada raginame politikus atsakingai įvertinti tokių sprendimų galimą poveikį nacionalinio verslo konkurencingumui. Jeigu kaimyninės valstybės sukuria palankesnes investicines, verslo aplinkos ir mokestines sąlygas, o mes Lietuvoje tik kuriame papildomus trikdžius, suprantama, kad verslas pradeda galvoti apie verslo perkėlimą ten, kur yra palankesnės sąlygos“, – sako R. Sartatavičius.

Nuo pernai metų Lietuva jau neteko per 140 transporto įmonių, kurios išsikėlė į Lenkiją, Vokietiją ir kitas valstybes.

R. Sartatavičius teigimu, tai rimtas signalas, kad verslo plėtros tempai užsienyje intensyvės, jeigu valstybė skubiai nepadidins užsieniečių įdarbinimo kvotos, kuri išnaudota dar pavasarį.

„Mes jau seniai pralaimime konkurencinę kovą su Lenkija, kurioje yra daug lankstesnė darbuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimo politika, Lietuvoje norinčių dirbti, o negyventi iš pašalpų taip pat mažėja. Valstybė pagaliau turi įsivertinti konkurencinę aplinką su kitų valstybių darbo rinkomis ir priimti greitus ir racionalius sprendimus“, – sako R. Sartatavičius.

Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Andrius Romanovskis sako, Lietuvos transporto sektorius labai svarbus valstybei, nes visoje ES sukuria didžiausią BVP dalį, o pagal sausumos transporto užimamą dalį mūsų šalies vežėjai yra pirmi Europoje.

„Lietuvos transporto sektorius sugebėjo augti per pandemiją – kritiniu ekonomikai laikotarpiu šalies eksportuojančiai ir importuojančiai pramonei užtikrino reikiamus logistinius pajėgumus. Tai reiškia, kad vežėjai tiesiogiai ir netiesiogiai prisidėjo prie to, kad išsaugoti tūkstančius darbo vietų. Tad valstybė turėtų ne varžyti, o padėti savam verslui dirbti”, – sako A. Romanovskis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Lietuvos krovinių vežėjai dėl COVID-19 patiria milžiniškus nuostolius, rodo apklausa
  2. Iš naujos Vyriausybės vežėjai tikisi glaudesnio bendradarbiavimo
  3. Vežėjai sunerimę dėl klaidinančių panešimų atakų
  4. Vežėjai prašo papildomų darbo vietų užsieniečiams
  5. Vežėjai ieško būdų, kaip laikytis Mobilumo paketo taisyklių, kurios vis dar rengiamos
  6. Didžiausia Europos Parlamento frakcija ragina nutraukti diskriminuojančius Lietuvos vežėjų patikrinimus Rusijos pasienyje
  7. 2019-aisiais bankai paskolas transporto įmonėms dalija atsargiau
  8. R. Garuolis. Darbdavių atstovai kompromituoja darbdavius

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Ukrainos dronų ataka Rusijos gilumoje | Alkas.lt koliažas
    Ukrainos balsas

    Rusijos „Perl Harboras“: susprogdinti bombonešiai, sąmyšis Maskvoje ir Stambulo derybų kortos

    2025 06 01
    Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 12 12 10:45
    Ukrainos balsas

    Rusiškos „derybos“: reikalavimas pasiduoti

    2025 06 01
    Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais | lzs.lt nuotr.
    Etninė kultūra

    Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais

    2025 06 01
    Saulės elektrinė | statybunaujienos.lt nuotr.
    Energetika

    Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?

    2025 06 01
    Bernadetos gobelenas | valdovurumai.lt nuotr.
    Kultūra

    Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

    2025 06 01
    LNM
    Architektūra

    Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

    2025 06 01
    Sūduviai
    Etninė kultūra

    Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

    2025 05 31
    Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
    Istorija

    Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

    2025 05 31

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Net jeigu taip - apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
    • Kas toliau? - apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
    • Tam mokestį naudotų? apie R. Šimaitis. 230–276 mln. eurų kasmet –nedirbantiems užsieniečiams, o lietuviams NT mokestis po kaklu?
    • +++ apie Z. Vaišvila. Kur mus vedate?

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Rusijos „Perl Harboras“: susprogdinti bombonešiai, sąmyšis Maskvoje ir Stambulo derybų kortos
    • Rusiškos „derybos“: reikalavimas pasiduoti
    • Kai televizorius tampa kibernetinių atakų taikiniu
    • Tik sporto ir mitybos apsisaugoti nuo celiulito gali nepakakti

    Kiti Straipsniai

    Išrinkti vardai sostinės laivams

    Išrinkti vardai naujiems elektriniams sostinės laivams

    2025 05 30
    Vilnius | S. Žiūros nuotr.

    Pradedamas įgyvendinti Vilniaus Žaliojo miesto veiksmų planas

    2025 05 29
    Transporto ministrų susitikimas

    Vilniuje – įsipareigojimas stiprinti karinio mobilumo jungtis

    2025 05 28
    Avarija

    Kai nedidelė avarija paralyžiuoja miestą: ką žinoti vairuotojams?

    2025 05 25
    Komisija

    Vilnius kviečia balsuoti už 4 geriausius vardus laivams

    2025 05 20
    Valakampių tiltas

    Įsigaliojo eismo ribojimai vykstant Valakampių tiltu

    2025 05 19
    Kelias Vilnius–Kaunas | lakd.lt nuotr.

    Plečiamas mokamų kelių tinklas

    2025 05 14
    Valakampių tiltas

    Sostinėje prasideda Valakampių tilto kapitalinis atnaujinimas

    2025 05 13
    Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

    Iššūkių Lietuvos keliuose nemažėja

    2025 05 11
    Paspirtukas

    Vilniuje trečdaliu padaugės paspirtukų stovėjimo vietų

    2025 05 10

    Skaitytojų nuomonės:

    • Net jeigu taip - apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
    • Kas toliau? - apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
    • Tam mokestį naudotų? apie R. Šimaitis. 230–276 mln. eurų kasmet –nedirbantiems užsieniečiams, o lietuviams NT mokestis po kaklu?
    • +++ apie Z. Vaišvila. Kur mus vedate?
    • +++ apie Rusijos „Perl Harboras“: susprogdinti bombonešiai, sąmyšis Maskvoje ir Stambulo derybų kortos
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Sienos pažeidėjai | pasienis.lt nuotr.

    Prezidentų susitikime – regiono atsakas migracijai

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai