Lietuvos centrinis archyvas pristato virtualią parodą apie tarpukario Lietuvos uniformas, parengtą stacionarios parodos pagrindu.
Specialieji drabužiai – uniformos buvo ir yra svarbus veiksnys bendruomenėje, asmenų ir grupių santykiuose. Asmenys, vilkėdami specialiuosius drabužius, aplinkai transliuoja vaizdines užuominas.
Iš dėvinčiojo šiuos drabužius yra tikimasi tam tikro elgesio, jis imamas sieti su tam tikru socialiniu statusu, vaidmeniu. Specialieji drabužiai yra neatsiejami nuo tokių temų kaip individualumas ir tvarkos palaikymas, gebėjimas valdytis ir identiteto vaizdinė išraiška.
Šie drabužiai padeda atskirti „savus“ nuo „pašalinių“, sustiprinti esamą hierarchiją, gali būti skirti padėti išsiskirti iš minios ar pasislėpti. Iki šiol nesutariama, kiek stipriai reglamentuota turi būti apranga, kad ji būtų priskiriama specialiųjų drabužių kategorijai.
Ar kiekviena aprangos dalis turi būti standartizuota, ar specialiuosius drabužius gali sudaryti tik kelios dalys, dėvimos kartu su individualiai pasirinktomis aprangos dalimis?
Parodoje „Tarpukario Lietuvos uniformose“ galima išvysti įvairių valstybės įstaigų, organizacijų specialiųjų drabužių projektų piešinius, aprangos aprašymus ir asmenų, dėvinčių tokius drabužius, nuotraukas.
Rašytiniai šių drabužių aprašymai, projektų piešiniai atskleidžia kaip jų kūrėjai suvokė specialiuosius drabužius, kaip suprato jų paskirtį ir būdą, kaip jie turėtų būti dėvimi. Piešiniai lieti akvarele, dailinti tušu, dalis jų – atkurti.
Didžiausią parodos dalį sudaro Lietuvos Respublikos kariuomenės aprangų projektų piešiniai. Tik paskelbus nepriklausomybę, pirmenybė buvo skiriama ne kariuomenės aprangai, o karių fiziniam ir taktiniam parengimui.
Husarų pulko istoriją nagrinėjęs kapelionas J. Vaišnoras aprašė „labai keistą“ pirmųjų raitelių išvaizdą: „[…] inteligentas su plonais batukais, klierikas su ilga sutana, ūkininkas su klumpėmis ar vyžomis“.
Tačiau kaip liudija parodos eksponatai, 1920–1923 m. buvo dedamos rimtos pastangos suvienodinti Lietuvos kariškių aprangas, dėmesys buvo kreipiamas į patogumą, estetiką, buvo dairomasi po tuometines kariškių drabužių madas.
Parodoje taip pat eksponuojami Lietuvos moksleivių, sukarintų organizacijų, policininkų, medikų, Susisiekimo ministerijos darbuotojų aprangų projektų piešiniai, nuotraukos. Didžioji dalis parodos eksponatų visuomenei pristatomi pirmą kartą.
Pereme madas is carines rusijos..