Šylant orams, norėdami išvengti automobilyje kaitros, neretai susiduriame su poreikiu papildyti oro kondicionavimo sistemą, kad jaustumėmės patogiai.
Nors šiais laikais oro kondicionierius daugelyje automobilių jau įrengiamas kaip standartinė įranga, ne visi žinome, kaip tinkamai ją prižiūrėti. Kokie požymiai rodo, kad atėjo laikas pildyti automobilio kondicionavimo sistemą?
Gerai veikianti kondicionavimo sistema – vienintelė atgaiva automobilyje
Lietuvos autoservisus vienijančios platformos „Motointegrator.com“ atstovas Mindaugas Šerėjus sako, kad automobilio oro kondicionavimo sistema ne visada yra tvarkinga ir svarbiausia čia nustatyti priežastį, kodėl sistema ne visada veikia nepriekaištingai.
„Pirmasis požymis, rodantis, kad kondicionavimo sistema veikia netinkamai – įjungus oro kondicionierių, iš automobilio vėdinimo sistemos ortakių pučiamas į automobilio vidų pernelyg šiltas oras, ar sklinda blogas kvapas, girdimi garsai “, – teigia M. Šerėjus.
Pasak jo, dažnai pasitaikantis gedimas – nesandari šaldymo agento (freono) cirkuliacijos sistema. Net ir nedidelis freono sumažėjimas sistemoje smarkiai sumažina šaldymo veiksmingumą. Freono sumažėjus vos 10 proc., šaldymo veiksmingumas sumažėja net 20 proc.
Plačiai paplitęs pramanas, kad laikui bėgant automobilio kondicionavimo sistemą reikia nuolat pildyti freonu, nors sandarioje sistemoje freonas neturi ir negali niekur išgaruoti.
Žinovo teigimu, sistemos nesandarumą gali lemti įvairios priežastys, pavyzdžiui, korozija, susidėvėję sistemos dalys ar agregatai arba net remontuojant automobilį ar avarijos metu pažeista kondicionavimo sistema.
Kur ir kaip pildyti kondicionieriaus sistemą?
Dažnai vairuotojai freoną linkę pildyti palapinėje prie parduotuvės. Neretai dėl to paskui jie turi papildomų rūpesčių.
Pasak M. Šerėjaus, pildydami automobilio kondicionavimo sistemą freonu kur papuola vairuotojai rizikuoja ne tik sugadinti sistemą, bet ir likti be garantijų. Dažnai tokios palapinės teikia tik sistemos pildymo paslaugą, bet reikia turėti omenyje, kad freono sistemoje sumažėjo dėl sistemos nesandarumo.
„Tik tinkamą įrangą turintis autoservisas gali nustatyti problemą, rasti nuotekio vietą, pašalinti gedimą ir tinkamai papildyti sistemą ilgam laikui. Kitu atveju sistemos pildymas freonu šalto oro trūkumo problemą panaikins tik laikinai, ir vos po kelių dienų ji vėl gali atsinaujinti“, – sako M. Šerėjus.
Taip pat vertėtų atkreipti dėmesį, kad kai kurie nesąžiningi paslaugos teikėjai, norėdami sutaupyti, naudoja nelegaliai įsigytas nesertifikuotas dujas, jos dažnai būna ne tik nuodingos ir pavojingos aplinkai, bet ir labai degios. Atsiradus freono nuotėkiui ar netinkamai susiklosčius aplinkybėms, automobilis gali net užsiliepsnoti.
Dažniausia pasitaikantys kondicionieriaus sistemos gedimai
Netinkamai papildyta automobilio kondicionavimo sistema ilgai nelaikys ir vairuotojas gali netrukus pajusti pasekmes. Kondicionavimo sistemą papildžius netinkamu ar nesertifikuotu freonu pirmiausia sugenda oro kondicionavimo kompresorius – brangiausia sistemos sudedamoji dalis.
„Jei sistema buvo nesandari ir, nepašalinus gedimo, papildyta freonu, šaldymo agento lygis labai greitai vėl sumažės.
Sistemoje esant mažai freono, kondicionieriaus garintuvas gali pasidengti ledu, o jam ištirpus drėgmė ir šiluma sukuria tinkamas sąlygas daugintis pelėsiui ir bakterijoms, vėliau jais kvėpuoja automobilio keleiviai“, – teigia Lietuvos autoservisus vienijančios platformos „Motointegrator.com“ atstovas.
Jis primena, kad tokiu atveju sistemą reikia dezinfekuoti specialiomis cheminėmis medžiagomis. Freono lygiui sumažėjus iki kritinės ribos, dažnai perkaista oro kondicionavimo kompresorius. Taigi oro kondicionavimo sistemą prižiūrint netinkamai ar laiku ja nepasirūpinus, gresia ne tik pavojus sveikatai, bet ir didelės finansinės išlaidos.
Tinkamas autoservisas padės išvengti bėdos
M. Šerėjaus teigimu, visų šių problemų galima išvengti. Tinkamą kondicionavimo sistemos priežiūrą galima atlikti anaiptol ne kiekvienoje palapinėje prekybos centro aikštelėje, todėl patartina rinktis tik tinkamą įrangą turinčius ir sertifikuotas gamintojo patariamas medžiagas naudojančius autoservisus.
„Tik nedaugelis autoservisų teikia visą sistemos remonto ir techninės priežiūros paslaugą. Kaip jau žinome, tik papildyti oro kondicionavimo sistemą freonu neužtenka, taigi reikia rinktis atsakingai“, – pataria M. Šerėjus.
nieko nėra blogiau, nei +30 lauke ir neveikianti kondiškė mašinoj 😀 žiauru, pas mane ta pati situacija buvo, lipau prie odinių sėdynių.. vežiau tvarkyt mašiną, greit sutvarkė, vėl šaldo.