Nors Lietuvos jūrų muziejaus lankyti dėl karantino dar negalima, jo darbuotojai jau parengė ir veda švietėjiškų užsiėmimų programas nuotoliniu būdu.
Per atstumą muziejaus darbuotojai dirba ne pirmi metai. Pirmieji bandymai jau buvo prieš gerą penketą metų. Tačiau būtent karantinas paskatino grįžti prie nuotolinių užsiėmimų, ypatingą dėmesį atkreipiant į jų kokybę.
Pasak muziejaus kultūrinės veiklos organizatorės Ievos Jašinskienės, nuotolinės pamokos vedamos kompetentingų, nemenką patirtį turinčių darbuotojų, pasitelkiant įvairius kūrybinius metodus, taip pat ir turimą archyvinę medžiagą, muziejaus ekspozicijas ir eksponatus.
Kultūrinės veiklos organizatorė tvirtina, kad klysta tie, kurie įsivaizduoja, kad nuotolinis užsiėmimas yra panašus į paskaitą.
–Jokiu būdu! – sako Ieva. – užsiėmimuose dirbame kūrybingai: moksleivių grupė suskirstoma į pogrupius, yra skiriamos specialios užduotys, joms pateikiama vaizdo medžiaga iš muziejaus. Išradingumas ir lankstumas sudėtingą teorinę pamokos medžiagą padeda pristatyti patraukliai, atsižvelgiant į moksleivių amžių. Visi edukaciniai užsiėmimai papildo formaliąsias bendrojo lavinimo programas.
Muziejininkai parengė tris nuotolines programas, skirtas pradinukams ir penkias, skirtas 5-8 klasių moksleiviams. Užsiėmimai aprėpia jūros biologijos ir istorijos sritis.
Galimybę bent virtualiai nukeliauti į pajūrį ir taip praturtinti sudėtingą karantino laikotarpį, jau įvertino pedagogai: per sausį surengta beveik 30 nuotolinių pamokų. Netrukus bus atnaujinta ir Kultūros paso programa. Į ją įtraukti ir du nuotoliniai užsiėmimai – „Pingvinai. Kuo mes panašūs?“ (pradinukams) ir „Vėjų uostas“ (5-8 kl.) .
Pradinukams taip pat siūlomi užsiėmimai „Baltijos jūra – mūsų namai“ ir „Kaip atsiranda perlas?“.
Vyresnių klasių moksleiviams parengti penki nuotoliniai užsiėmimai. Užsiėmimas „Vandens gyvenimo linija“ pristato ruonius, jų tarpusavio santykius, gyvenimo būdą. Švietėjiškas užsiėmimas „Plėšrūs ir pavojingi. Mitai ar realybė?“ (5-7 kl.) kviečia iš arčiau pažvelgti į plėšrūnų veidus ir susimąstyti, kaip dažnai plėšrūno bruožai atsispindi ir mūsų veiduose.
Švietėjiškas užsiėmimas užsiėmimas „Vėjų uostas“ (5-8 kl.) paskatins dalyvius domėtis ir tyrinėti vėją, ne tik kaip gamtos reiškinį, veikiantį gyvosios gamtos ir žmogaus gyvenimą, bet ir kaip objektą, atskleidžiantį Lietuvos ir pasaulio kultūros bei mokslo pažangos kontekstą. O švietėjiško užsiėmimo „SOS! Žmogus už borto!“ (5-8 kl.) metu moksleiviai sužinos apie pagrindinius jūrose slypinčius pavojus ir kaip jų išvengti.