Rimvydas Kepežinskas – Lietuvos grafikas ir iliustratorius, sukūręs plakatus pirmiesiems Vilniaus mažojo teatro spektakliams. Dabar, po 30 metų, toks pat ištikimas rankų darbui, menininkas prisideda kuriant artėjančių Vilniaus mažojo teatro pristatymų plakatus. Į kūrybinį duetą R. Kepežinską pakvietė jaunų dizainerių komanda, sumaniusi sujungti istoriją, dabartį ir gal net kruopelę ateities.
Žemiau – pokalbis su grafiku Rimvydu Kepežinsku, dizaineriais Nerijumi Kebliu ir Mantu Rimkumi.
Plakatai Vilniaus mažajam teatrui – prieš 30 metų ir dabar
Lietuvos grafikas Rimvydas Kepežinskas buvo tas, kuris sukūrė plakatus pirmiesiems Rimo Tumino spektakliams. Tiems, kuriuos šiandien vadiname legendiniais, Vilniaus mažojo teatro pradžią skelbusiais kūriniais, tokiais kaip 1988 m. pasirodęs spektaklis „Čia nebus mirties“ arba 1990 m. žiūrovams pristatytas „Vyšnių sodas“.
Šių ir kitų spektaklių plakatų autorius R. Kepežinskas darbus su Vilniaus mažojo teatro kūrėjais atsimena šviesiai – viskas buvo labai paprasta: „Man paskambindavo Rimas Tuminas, papasakodavo, kokį spektaklį kuria, o aš paruošdavau kokius penkis kūrinius, kurių vienas galiausiai ir tapdavo spektaklio plakatu.“
Anot R. Kepežinsko, anuomet, prieš keletą dešimtmečių, spektaklių ir meno įvykių nebuvo gausu, todėl kiekvienas buvo įspūdingas. „Tokius dramaturgus kaip Antonas Čechovas statė ir statys visuomet, tačiau štai nuspėti, koks įsimintinas ir svarbus darbas bus R. Tumino „Čia nebus mirties“, nebuvo lengva. Net nenumaniau, kad su juo atsiras ir tikras Vilniaus mažasis teatras, gyvuojantis iki šiol“, – pasakoja grafikas.
Kalbėdamas apie savo darbo būdus, R. Kepežinskas tikina esantis senamadiškas – kompiuteriai ir visas technologijų pasaulis jam svetimas. „Dirbu kaip anksčiau – man patinka rankų darbas. Kurdamas rankomis, privalai susitelkti. Jei padarai klaidą, viską pradedi iš naujo. Dabar paprasčiau sukūrus plakatą jį atspausdinti ir turėti, tam pakanka savaitės. Anksčiau tai užtrukdavo keletą mėnesių, kartais net pusmetį – tai dėl įvairių institucijų patikrinimo, ar plakate nėra ko antitarybinio ir pan.“, – prisimena R. Kepežinskas.
Grafikas R. Kepežinskas darbą su Vilniaus mažuoju teatru prisimena ne veltui – prisidėjo jis ir prie naujų teatro veiklos metų plakatų kūrimo. Jau visai netrukus į teatrą žiūrovus kvies plakatai, kuriuose susijungė R. Kepežinsko rankų darbas ir jaunųjų dizainerių – Nerijaus Keblio, Manto Rimkaus ir Antano Laukaičio – komandos sumanymai.
Į istoriją pažvelgė atidžiai
Apie tai, kaip sekėsi kurti naują Vilniaus mažojo teatro veiklos metų vaizdinę reklamą, papasakojo nepriklausomi dizaineriai Nerijus Keblys ir Mantas Rimkus. Naujų veiklos metų spektaklius pristatančiuose plakatuose susijungs R. Kepežinsko kaligrafija, spektakliuose skambantys tekstai ir dizainerių pasitelktas šiuolaikinis žvilgsnis bei priemonės.
Anot vieno iš kūrėjų, Manto Rimkaus, teatre vykstantis kūrybinis procesas toks spartus, kad daug sumanymų ir minčių kyla vos jame apsilankius, pasigavus detales, stebint ir bendraujant su kūrėjais: „Daug ką sumanėme tiesiog po apsilankymų Vilniaus mažajame teatre, eidami Vilniaus gatve atgal į savo biurą.“
Nerijus Keblys teigia, kad, kuriant naują veiklos metų kampaniją, padėjo susipažinimas su vaizdine teatro istorija. „Mums pasisekė, kad Vilniaus mažajame teatre surengta spektaklių plakatų paroda, teko juos apžiūrėti, pavartyti. Daug kalbėjome apie tai, kaip keitėsi plakatų kūrimas, kas buvo daroma anksčiau, o kas – dabar“, – pasakoja N. Keblys.
Pasak dizainerių, jiems buvo svarbu sujungti istoriją ir šiandieną: „Džiaugiamės, kad dirbome su R. Kepežinsku, kūrusiu plakatus Vilniaus mažajam teatrui prieš 30 metų. Taip naujuosiuose spektaklių plakatuose jungiame ir grafiką, kurtą ranka, ir šiuolaikinius 3D bruožus.“
Parengė Virginija Sližauskaitė.