Rugpjūčio 25 d. nuo ryto neveikiant Registrų centro valdomoms duomenų bazėms, notarai negali aptarnauti klientų.
„Vienas pagrindinių notaro įrankių – Registrų centro valdoma Nekilnojamojo turto sandorių viešoji elektroninė paslauga (NETSVEP) – dirba visiškai nestabiliai, nuolat stringa, dėl to notarinių veiksmų atlikimas užsitęsia, gaištamas tiek klientų, tiek notarų ir jų darbuotojų laikas“, – sakė Lietuvos notarų rūmų prezidentas Marius Stračkaitis.
Jo teigimu, nekilnojamojo turto sandorių tvirtinimas notarams sunkiai prognozuojamas: NETSVEP sistemą nuolat ištinka trumpalaikiai sutrikimai, be to, itin sunku elektroninėje erdvėje rengti sandorius, nes NETSVEP nuolat „lūžta“, dažnai nepavyksta išsaugoti sutarties duomenų. Registrų centras į Notarų rūmų raštiškus užklausimus nereaguoja.
Pasak jo, notarų nusiskundimai nuo ankstyvo ryto pasiekia Notarų rūmus iš visų Lietuvos regionų, tiek mažų, tiek didelių notarų biurų.
Kiti valstybiniai registrai veikia, bet lėčiau. Nuo pat liepos 20 dieną Registrų centrą ištikusios krizės, kai liūtis užliejo duomenų centrą, neveikia notarų darbinės aplinkos – sistemos eNotaras – sąsajos su Nekilnojamojo turto registru.
Notarų rūmai: kai kurių sandorių tvarkymas Registrų centre pabrango 2-5 kartus
– 15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/notaru-rumai-kai-kuriu-sandoriu-tvarkymas-registru-centre-pabrango-2-5-kartus-56-1386062?copied