Geras matomumas – viena pagrindinių sąlygų norint saugiai vairuoti. Būtent kokybiški valytuvai užtikrina, kad vairuotojo regos laukas vairavimo metu būtų aiškus ir gerai matomas. Seni, neprižiūrėti valytuvai stiklą valo prasčiau, todėl vairuotojas gali laiku nepastebėti kito automobilio, kelio kliūties ar pėsčiojo.
Siekiant užtikrinti saugų ir kokybišką vairavimą, žinovai pataria, kada reikėtų keisti valytuvus ir kaip juos tinkamai išsirinkti.
Venkite valyti prišalusį ledą
„Inter Cars Lietuva“ atstovas Kazys Jakseboga pabrėžia, kad sunku nustatyti, kada tiksliai reikia keisti valytuvus. Yra nemažai veiksnių, lemiančių jų tinkamumo laiką. Gamintojai dažniausiai pataria valytuvus keisti kasmet. Tačiau tai nereiškia, kad valytuvai išlieka tinkami būtent tiek laiko.
„Itin svarbus veiksnys – kaip dažnai valytuvai yra naudojami. Pavyzdžiui, žiemos metu vairuotojai daro klaidą, valytuvais bandydami nuvalyti prišalusį ledą – toks jų naudojimas itin sutrumpina tinkamumo laiką. Tokiu būdu gerus, kokybiškus valytuvus galima paversti nenaudojamais vos per kelis mėnesius“, – aiškina K. Jakseboga.
Žinovas atkreipia dėmesį ir į tai, kad valytuvo tinkamumo naudoti laikui įtakos gali turėti ir langų plovimo skysčiai. Vairuotojai dažnai klysta langų plovimo skysčio koncentrą sumaišę su vandeniu ne tokiomis dalimis, kokiomis nurodo gamintojas, todėl gaunama agresyvi medžiaga, kuri ėda valytuvų gumeles.
Cypimas ir žymės ant stiklo
K. Jakseboigos teigimu, pastebėjus, kad stiklas nuvalomas prasčiau ar dalis stiklo nenuvaloma, būtina suskubti pasikeisti valytuvus ne tik tam, kad užtikrintumėte saugumą, bet ir dėl to, kad valytuvai gali subraižyti jūsų automobilio stiklą. Vertėtų sunerimti ir tada, kai valytuvai pradeda cypti bei palieka ryškias žymes ant stiklo.
„Keičiant priekinius valytuvus, nepamirškite patikrinti ir galinio. Apie jo būklę vairuotojai dažniausiai susimąsto tik tada, kai šio prireikia, tačiau svarbu retkarčiais patikrinti ir jo veikimą bei šluotelės būklę. Jei galinis stiklas nešvarus, vairuotojas nemato, kas vyksta kelyje už jo automobilio“, – pabrėžia K. Jakseboga.
Tinkamas pasirinkimas
Kiekvienam automobiliui valytuvai turi būti pritaikyti atskirai, todėl, kad skiriasi ne tik jų tvirtinimas, bet ir šluotelės ilgis bei paties valytuvo tipas. „Norint nesuklysti renkantis valytuvus, užtenka žinoti savo automobilio duomenis – markę, modelį, kartais kėbulo tipą. Tada kreipkitės į žinovus, kurie jums padės“, – pataria K. Jakseboga.
Paprastai valytuvai yra skirstomi į tris pagrindines rūšis: rėminiai, berėmiai ir hibridiniai. Paprasčiausi ir dažniausiai senesniuose automobiliuose naudojami pirmieji. Jie tai pat vadinami karkasiniais. Lyginant su kitomis valytuvų rūšimis, rėminiai valytuvai yra ganėtinai pigūs, tačiau jie linkę prišalti prie stiklo, nes į karkasą patenka purvo ir drėgmės.
„Patys mėgstamiausi yra berėmiai. Šie valytuvai stipriau prisispaudžia prie stiklo, geriau valo, o ir atrodo gražiau. Tačiau berėmių valytuvų tvirtinimas priklauso nuo automobilio markės, todėl parinkti juos teisingai yra žymiai sudėtingiau“, – teigia K. Jakseboga.
Hibridiniai valytuvai yra panašūs į rėminius, tačiau jų karkasas mažesnis. Taip pat jie turi ir plastikinį karkaso gaubtą, kuris saugo nuo purvo bei padeda užtikrinti geresnes aerodinamines savybes. Tiesa, žinovai pastebi, kad šiuos valytuvus vairuotojai renkasi rečiau dėl didesnės kainos ir riboto pasirinkimo.