Ketvirtadienis, 4 kovo, 2021
  • Apie Alkas.lt
  • Saulės arkliukai
    • Naujienos
    • Diskusijos
    • Kultūros teorijų labirintai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Ką žinome ir ko nežinome apie krovinių gabenimą lėktuvais

www.alkas.lt
2020 02 19 13:37
4
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Ar žinote, koks krovininis lėktuvas gali pelnytai didžiuotis didžiausio pasaulyje titulu? Kokiomis dienomis ir valandomis danguje yra daugiausiai lėktuvų? O kuriame pasaulio oro uoste perkraunama daugiausiai krovinių? Ir kokios prekės dažniausiai keliauja krovininiais lėktuvais iš Lietuvos?

Lietuvos oro uostų duomenimis, mūsų šalyje oro transportą besirenkančių keleivių ir siunčiamų krovinių srautai nuosekliai auga. Prognozuojama, kad ši tendencija nesikeis ir šiemet, tad ką apie populiarėjančią transporto bei logistikos rūšį verta žinoti keliaujantiems ar norintiems siųsti krovinį lėktuvu?

Aktyviausias metas – ne per šventes

Užimčiausias laikas skristi lėktuvu yra liepos ir rugpjūčio mėnesių penktadieniais nuo 14 iki 16 valandos Grinvičo laiku (nuo 16 iki 18 val. Lietuvos laiku). Tuo metu dangų raižyti gali daugiau nei 16.000 orlaivių.  Skrydžių stebėjimo portalo „Flightradar24“ duomenimis, intensyviausia per stebėjimų laikotarpį nuo 2006 metų iki šiol buvo 2018 m. birželio 30 diena, kai vienu metu visoje planetoje buvo pakilę virš 19.000 lėktuvų.

„Tai labiausiai susiję su intensyvesniu atostogų periodu, kai dauguma Šiaurės pusrutulio gyventojų keliauja lėktuvais, ir aukštą aktyvumą išlaikančiais prekybos srautais, užpildančiais krovininius lėktuvus“, – paaiškina krovinių ekspedijavimo ir tiekimo grandinės valdymo bendrovės „Balti Logistika“ Lietuvos padalinio vadovė Jūratė Cimanavičienė.

Ir nors daugelis spėja, kad didžiosios metų šventės yra vienas intensyviausių kelionių periodų, specialistė šį mitą paneigia.

„Pavyzdžiui pirmoji Kalėdų diena yra viena iš ramiausių metuose. Intensyviau keliaujama tik prieš didžiąsias šventes, tačiau ir tuomet pagrindinį srautą sudaro asmeninės kelionės, o verslas savo skrydžius perkelia pošventiniam laikotarpiui, tad tie srautai pasiskirsto“, – teigia J. Cimanavičienė.

Didžiausi srautai – prekybos ir vartojimo milžinėse

Užpernai oro transportu visame pasaulyje buvo gabenama daugiau kaip 54 milijonai tonų siuntų ir šis skaičius kasmet šiek tiek paauga.

Didžiausias srautas jau ne vienerius metus susiformuoja Honkongo tarptautiniame oro uoste, kuriame per metus perkraunama daugiau nei 5 mln. tonų krovinių (2018 m. šis skaičius pasiekė 5,12 mln. tonų). Antrąją vietą užima Jungtinių Amerikos Valstijų Memfio miesto tarptautinis oro uostas (4,47 mln. tonų), trečiąją – Šanchajuje esantis Pudongo oro uostas (3,77 mln. tonų).

Įdomu tai, kad pirmajame dešimtuke nėra Europos oro uostų. Anot J. Cimanavičienės, Europoje daugiausiai krovinių perkraunama Frankfurto prie Maino oro uoste Vokietijoje (2,18 mln. tonų 2018-aisiais).

Specialistės teigimu, didžiausi krovinių srautai šiuose oro uostuose formuojasi dėl aplink juos susitelkusių didžiųjų pervežimo kompanijų bei gerai išvystytos ir greitai pasiekiamos kitų logistikos šakų – pervežimų jūra, geležinkeliu ar kelių transportu – infrastruktūros.

„Toliau Europoje pagal apimtis rikiuotųsi oro uostai Paryžiuje, Londone, Amsterdame. Krovinių pervežimo aktyvumas Lietuvos oro uostuose taip pat auga, tačiau nuo didžiųjų Vakarų Europos miestų dar gerokai atsiliekame. Pernai visuose trijuose Lietuvos oro uostuose aptarnautų krovinių skaičius paaugo 7 proc. ir sudarė beveik 17,2 tūkst. tonų, iš kurių 14 tūkst. tonų buvo perkrauta Vilniuje“, – atskleidžia J. Cimanavičienė.

Specialistės teigimu, populiariausi krovinių maršrutai į Lietuvą driekiasi iš Kinijos, Pietų Korėjos, Taivano ir JAV.

Kroviniai skrenda ir keleiviniais lėktuvais

„Įprasta manyti, kad kroviniai keliauja krovininiais orlaiviais reguliariais maršrutais. Tačiau didelė dalis prekių taip pat gabenama į paskirties vietą ir keleivinių orlaivių bagažo skyriuose. Žinoma, tokiuose lėktuvuose prioritetas skiriamas keleivių bagažui, tuomet – pašto siuntoms, ir tada jau visiems kitiems kroviniams“, – paaiškina J. Cimanavičienė.

Specialistės teigimu, vidutinė vienos tonos oro transportu gabenamų krovinių vertė beveik visada yra daug didesnė nei kitų transporto rūšių.

„Akivaizdu, kad dėl didesnio poreikio saugumui, lėktuvu dažniau gabenami brangesni kroviniai“, – paaiškina J. Cimanavičienė.

Dažniausiai lėktuvais gabenamos elektronikos, moderniųjų technologijų prekės, įrengimų dalys, automobilių pramonės detalės ir komponentai, farmacijos produktai bei mados prekės, kurių sparčiai daugėja pastaraisiais metais. Ekspertės teigimu, panašūs prekių srautai susiformavę ir Lietuvoje.

„Oro transportu į ir iš Lietuvos daugiausiai gabenama elektronika, pramonės įrenginiai, medicinos ir farmacijos produktai, civilinių orlaivių atsarginės dalys, drabužiai, sporto įranga“, – vardija J. Cimanavičienė.

Rekordininkas

Didžiausias ir galingiausias pasaulyje transporto orlaivis yra Ukrainoje pastatytas ir dar 1988 metais pirmąjį skrydį atlikęs milžinas „Antonov An-225 Mriya“, kurtas kaip dalis daugkartinio panaudojimo kosminio laivo „Buran“ transporto projekto. Lėktuvui šiame projekte buvo numatytas raketų-nešėjų bei kosminio laivo komponentų transportavimas iš gamybos ir surinkimo vietų į starto aikštelę. Taip pat „An-225“ buvo skirtas kosminio laivo pargabenimui į kosmodromą, jeigu šiam tektų nusileisti atsarginiuose oro uostuose.

Orlaivio ilgis yra 84 metrai, keliamoji galia – 253 tonos. Nestandartinių gabaritų krovinius jis galėjo transportuoti tiek fiuzelažo viduje, tiek tvirtinant orlaivio išorėje.

Iš viso buvo pagaminti tik du tokie lėktuvai, vienas jų šiuo metu priklauso kompanijai „Antonov Airlines“ ir ypatingais atvejais yra panaudojamas specifinių krovinių gabenimui. 2010 metais jis iš Kinijos į Daniją pervežė ilgiausią oro transporto istorijoje krovinį – 42,1 metro ilgio vėjo turbinos mentes, o prieš trejus metus iš Brazilijos į Čilę nuskraidino 182 tonų elektros gamybos turbiną su karkasu.

Spausdinti 🖨

Nėra susijusių.

ALKO TURINYS

Pastabos 4

  1. is anglijos says:
    11 mėn. ago

    Na žinau kad lėktuvais transportuoti krovinius yra tikrai brangu, o ypač į kokią angliją. Todėl susiradau įmonę kuri transportuoja krovinius keliais ir keltais. Taip tikrai pigiau ir kartais net greičiau būna

    Atsakyti
    • :) says:
      11 mėn. ago

      🙂

      Atsakyti
  2. gabenimas oru says:
    10 mėn. ago

    Žinau tik tai, kad pasirinkus tokią logistikos įmonę kuri gali transportuoti krovinius oru yra tikrai labai gera, o kroviniai visada pasiekią vietą greičiausiai kaip tik įmanoma.

    Atsakyti
  3. daliniai kroviniai iš Vokietijos says:
    8 mėn. ago

    Oru transportavimas greičiausias, tačiau ir brangiausias. Manau logistikos kelio pasirinkimas labai priklauso ir nuo krovinio tipo. Transportavimo kaštai turi būti proporcingi krovinio vertei

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Lietuvos paštas pradėjo išmanųjį siuntų skirstymą

Lietuvos paštas pradėjo išmanųjį siuntų skirstymą

2021 03 01
Lėktuvas | sam.lt nuotr.

Vasarį nuo pandemijos kenčiančiai aviacijai vilčių suteikė ir gėlės

2021 02 28
Siunta | omniva.lt nuotr.

Pašto siuntos gavėjų nepasiekia ir dėl siuntėjų klaidų

2021 02 25
Kaimiškų vietovių gyventojams maistą pristatys mobilieji laiškininkai

Sugrįžta įprastas registruotų siuntų pristatymas

2021 02 15
Siunta | omniva.lt nuotr.

Siuntų kiekiai nemažėja ir sausį

2021 02 06
Klaipėdos jūrų uostas | sumin.lrv.lt nuotr.

Klaipėdos uostui 2020 metai buvo sėkmingiausi per visą jo gyvavimo laikotarpį

2021 01 08
Lietuvos paštas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Lietuvos paštas praneša, kas keisis po „Brexit“

2020 12 31
Lietuvos paštas | sumin.lt nuotr.

Siuntos į Jungtinę Karalystę ar iš jos ženkliai vėluos

2020 12 22
Lietuvos paštas | sumin.lt nuotr.

Sugriežtinus ribojimus, Lietuvos paštas veiklą tęs įprastai

2020 12 15
Klaipėdos uostas | sumin.lrv. lt nuotr.

Sėkminga metų pabaiga Klaipėdos uoste leidžia tikėtis išskirtinių metinių pasiekimų

2020 12 12
Rodyti daugiau

Naujienos

VMI nuotr.
Lietuvoje

Deklaruoti turtą ir pajamas šiemet gyventojai gali anksčiau

2021 03 03
Koronavirusas | sam.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Į Lietuvą – tik su neigiamu COVID-19 tyrimo atsakymu

2021 03 03
Vairavimo egzaminas | regitra.lt nuotr.
Lietuvoje

Švelnėja karantinas lauke, bus galima laikyti vairavimo egzaminus

2021 03 03
Lietuvos ir Estijos vadovai sutarė stiprinti regioninį bendradarbiavimą
Lietuvoje

Lietuvos ir Estijos vadovai sutarė stiprinti regioninį bendradarbiavimą

2021 03 03
EP siūlo naujas priemones kovoti su pinigų plovimu
Lietuvoje

Kovai su korupcija pasitelkiamos naujos priemonės

2021 03 03
Pirmą kartą Lietuvoje vyks Nacionalinis ekonomikos egzaminas
Lietuvoje

Pagalbai abiturientams ruošiantis egzaminams – 390 tūkst. eurų

2021 03 03
Lietuvos respublikos vyriausybė | lrkm.lt nuotr.
Lietuvoje

Vyriausybė skelbia programos nuostatų įgyvendinimo planą

2021 03 03
Mažinami mokesčiai už paveldimą ar dovanojamą turtą
Lietuvoje

Nuo kovo 8 dienos – vienkartinės išmokos ir turgaus prekeiviams

2021 03 03


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Pajūrietis apie Seime – pasitarimas dėl medžioklės priežiūros (tiesioginė transliacija)
  • Pajūrietis apie Ekspertų patarimai apie vištų dedeklių auginimą ir tinkamą priežiūrą
  • LRT nerimo dienos? apie Kultūros komiteto pirmininkas prašo LRT Tarybą paaiškinti LRT vadovybei išmokėtų atlyginimų dydį
  • O kaip tai patinka? apie A. Širinskienė. Demokratijos šventės karalius nuogas arba kaip (ne)vyko TS-LKD pirmininko rinkimai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Ekspertų patarimai apie vištų dedeklių auginimą ir tinkamą priežiūrą
  • Deklaruoti turtą ir pajamas šiemet gyventojai gali anksčiau
  • Į Lietuvą – tik su neigiamu COVID-19 tyrimo atsakymu
  • Seimas ruošiasi Pavasario sesijai – numatoma surengti 50 posėdžių

Skaitomiausi straipsniai

  • Č. Iškauskas. Žydai – bolševikų tarnyboje peržiūrėta: 1179; komentarų: 14
  • Grupė visuomenininkų reikalauja stabdyti propagandinius išpuolius priešinančius tautines mažumas ir lietuvius peržiūrėta: 1074; komentarų: 17
  • R. Karbauskis. Ar tradicinės šeimos gynimas bus pripažintas nusikaltimu? (video) peržiūrėta: 885; komentarų: 49
  • LVŽ šešėlinėje vyriausybėje bus aptartas ir 365 tūkst. visuomenės parašų surinkęs pareiškimas (tiesioginė transliacija) peržiūrėta: 763; komentarų: 10
  • Politinės užuovėjos nebus: Genocido centras ir toliau bus puolamas peržiūrėta: 577; komentarų: 12
  • M. Kundrotas. Nužmoginimas ir nužmogėjimas. Ką pasakė Artūras Žukauskas? peržiūrėta: Array; komentarų: 24

Artimiausi renginiai

  1. Rasos

    2021-06-23 08:00 - 2021-06-24 17:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

Lietuvos paštas pradėjo išmanųjį siuntų skirstymą

by Ditė Česėkaitė
2021 03 01
0
Lietuvos paštas pradėjo išmanųjį siuntų skirstymą

Kovo 1-oji svarbi diena Lietuvos paštui – naujajame Vilniaus logistikos centre visiškai pereita prie išmanaus skirstymo. Nuo šiol didžioji dalis...

Skaityti toliau

Vasarį nuo pandemijos kenčiančiai aviacijai vilčių suteikė ir gėlės

by Ditė Česėkaitė
2021 02 28
0
Lėktuvas | sam.lt nuotr.

Oro uostuose keleivinių skrydžių švieslentės dėl pandemijos vis dar apytuštės, tačiau ne visam aviacijos sektoriui 2020-ieji buvo tokie neįtikėtinai blogi....

Skaityti toliau

Pašto siuntos gavėjų nepasiekia ir dėl siuntėjų klaidų

by Ditė Česėkaitė
2021 02 25
0
Siunta | omniva.lt nuotr.

Kasmet Lietuvą pasiekia milijonai siuntų iš užsienio, tačiau apie 30 proc. jų atkeliauja su netinkamai nurodytu gavėjo adresu – pavyzdžiui, ...

Skaityti toliau

Naujausios pastabos

  • Pajūrietis apie Seime – pasitarimas dėl medžioklės priežiūros (tiesioginė transliacija)
  • Pajūrietis apie Ekspertų patarimai apie vištų dedeklių auginimą ir tinkamą priežiūrą
  • LRT nerimo dienos? apie Kultūros komiteto pirmininkas prašo LRT Tarybą paaiškinti LRT vadovybei išmokėtų atlyginimų dydį
  • O kaip tai patinka? apie A. Širinskienė. Demokratijos šventės karalius nuogas arba kaip (ne)vyko TS-LKD pirmininko rinkimai
  • Virginija apie Švenčionių krašto knygnešiai ir didieji lietuvintojai XIX-XX amžių sandūroje
Kitas straipsnis
Teismas toliau svarstys visuomenininkų skundą dėl Punios šilo kirtimo | Pixabay.com nuotr.

Aplinkos ministerija pripažino, kad Punios šile kirstos sveikos pušys

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi rašiniai
Pradžia

 

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Apie Alkas.lt
  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai