Vasario 19 d., 17:30 val., Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos Valstybingumo centras kvies į atminties kultūrai skirtus pokalbius, kuriuose nuo vasario iki gegužės mėnesių bus svarstomi svarbiausi Lietuvos istorijos politikos klausimai.
Pirmame pokalbije „Tautiniai simboliai: kaip ateina naujieji ir įsitvirtina istoriniai“ bus kalbama apie tai, kaip nauji simboliai (ne)išplinta Lietuvoje, kas lemia jų populiarumą arba priešpriešas, taip pat apie nevienodą istorinių simbolių išpopuliarėjimą.
Kodėl Vytis kviečia netgi užsukti į degalines, o su Gediminaičių stulpais susiduriame rečiau? Kodėl kasmet sausio pradžioje Lietuva suskyla dėl „Neužmirštuolės“? Kokia ateitis laukia „Kardelio“, nacionalinio transliuotojo pastangomis bandomo padaryti Baltijos kelio simboliu?
Šiuos ir kitus klausimus svarstys Sąjūdžio iniciatyvinės grupės narys, Mykolo Romerio universiteto politologas Alvydas Medalinskas ir Krašto apsaugos ministerijos (KAM) Strateginės komunikacijos departamento analitikas, istorikas Karolis Zikaras. Pokalbiui vadovaus visuomenininkė, istorikė, pilietinių projektų sumanytoja ir įgyvendintoja Luka Sinevičienė.
nezabudkai NE…na o kardeliai baltijos kelyje buvo,manau kad trispalvis kardelis galėtų būti tos akcijos simboliu.
…”šaukštukėli” trigubasai, – vietoj kalavijo kardelspalvis – kradelis-gladijolususas (taip užgimsta visokie fašzmai …pasiFašjjonizavimai, gerbiamasai -Trišaukt(š)ukėli) 🙁
// ir beje …gerbiamieji – save gerbt p r i v a l u – Lietuviškai: kokios “akcijos” – kai Pokalbiams kviečiama, kaip ir “aktas” ar “aktavimas” Vasario itos NUTARIMO //
Gerbt. save, vėliavą, himną, Vytį – privalu. O žudyt pokalbius bei nutarimus, žema-nešvanku.
Žodis po Žodžio – kalba ir gyvens. išliks ir G y v u o s !
Labai aktuali, netgi vėluojanti tema, bet ją svarstant reikalingos istorijos, kitų visuomenės mokslų žinios, o visuomenė per tuos 30 metų šviečiama nebuvo, ji yra žinių bagažo neturinti. Tuo laikotarpiu lietuviškų – ne žečpospolitinių, ne rusiškų – šalies istorijos žinių viešoje erdvėje, galima sakyti, nėra girdėjusi. Žodžiu, lietuviški taškai per tą laikotarpį Lietuvos istorijos, mitologijos, kalbotyros moksle nebuvo dėti. Politikų, valdžių asmenų atsakingų už tokios Lietuvos istorijos politikos vykdymą – nėra. Pasakyti, kad tai KGB darbas nepakanka. Tas galvas, diktavusias tokį neišmanymą ar piktnaudžiavimą istorijos mokslo politikoje, derėtų parodyti, pateisinimų čia neturėtų būti …
Gera mintis rengti tokią diskusiją.Kuo daugiau apie tai kalbėsime, tuo rimčiau patys atrodysime, o kurti naujus simbolius, atsisaknat senųjų, neprotinga. Taip kertame savo didžios istorijos šaknis, kurias tuoj pasigriebia baltarusiai.
Pasakyta trumpai, drūtai ir aiškiai. Tikiuosi, daugelis taip mąsto.
meilingoji kauniete
(miela sakyt negaliu, nes… nužudėte “į atminties kultūrai skirtus pokalbius” Žodį lietuvišką
– POKALBĮ – įvardijusi “diskusija””””) ar ne gėda?
taip meilikaujant ir nejučia svetimžodžiaujant greit meilės gali nelikt, – anei seilės
…vien “loba-liowe-liebe-liūbe’kocherizmai” ar vien “saliv-speichel-slin’dribliojimai”,
matot, angliukai, vokietukai ar lenkiukai kaimynėliai “įbėgę pasui mus prieš kokį
15000-20000 metukų ir lekia “driblinguojasi” drėbdami ligi šiol, brukuojasi ar mostuojasi
brydėm-brydžais per upes …iš paskos, paknopstom (tad “atsiiminėt” sau Žodžio perdarus iš jų atgalios …nevalia) 🙁
IR GĖDA juk.
Globalistams ir kosmopolitams lietuviški iškilūs istoriniai ženklai,kaip Vytis,Gedimino stulpai, yra ne prie širdies.Tad, jie,pvz. neoliberalios Gabrieliaus partijos daugelis narių, užuot Vyties ar Gedimino stulpų pasirenka ,,neužmirštuolę” /žibutę/, ,, kardelį”, – o tai yra ištautėjimo ir susvetimėjimo požymiai.Deja.