
Natūralus mineralinis vanduo „akvilė“ garbingiausiuose pasauliniuose apdovanojimuose „Global Bottled Water Awards“ pelnė geriausios technologinės naujovės apdovanojimą už ekologišką pakavimą. Komisija įvertino visą vandens ruošimo procesą – nuo nekenksmingo aplinkai gamybos proceso iki naujoviško pakavimo – butelių rišimo juostele.
„akvilė“ – pirmieji gamintojai Lietuvoje, pelnę tokį apdovanojimą. Tikimasi, jog šis įvertinimas dar labiau praplės pardavimus.
Geriausios technologinės naujovės kategorijoje „akvilė“ varžėsi su pasaulyje garsia prancūzų tarptautine maisto produktų korporacija „Danone“, kuri pristatė mineralinio vandens „Font Vella“ naujovę – „Coach2o“ prietaisą, matuojantį, kiek vandens žmogus išgeria,
ir Didžiosios Britanijos vandens technologijų gerinimo bendrove „WET Group“, kuri sukūrė „Activated Enhancement System“ – patobulintą vandens gerinimo sistemą, kuri gamina švarų vandenį su stabiliu pH lygiu iki 10,5.
Pasaulinio vandens buteliuose kongreso metu vykę apdovanojimai – vieni išskirtiniausių vandens buteliuose pramonės apdovanojimų, vertinančių sprendimų naujoviškumą. Geriausios technologinės naujovės kategorijoje gaminiai buvo vertinami pagal tris savybes: patobulinimą, lyginant su ankstesne įmonės naudota technologija, naujoviškumą ir naudą taupant kaštus, didinant efektyvumą bei technologiją pritaikant visoje pramonėje.
Natūralaus mineralinio vandens „akvilė“ gamybos ir pakavimo sumanymas buvo įvertintas kaip geriausia naujovė šioje kategorijoje dėl tvaraus gamybos proceso bei naujoviškos pakavimo technologijos – vietoje plastikinių pakuočių „akvilės“ buteliai surišami juostele, taip net 90 proc. sumažinant plastiko naudojimą.

„Šiuo metu tokios inovatyvios pakuotės skirtos eksporto rinkai, pirmosios tokios pakuotės jau artimiausiu metu išvažiuos į Prancūziją. Kitą sezoną šis sprendimas bus taikomas ir Lietuvoje. Tikime, kad šioms pakuotėms pavasarį pasirodžius Lietuvoje, turėsime pripažinimą ir vietinėje rinkoje. Toks sprendimas sutaupo ir logistikos kaštų, ir sumažina CO2 kiekį, nes transportuojant vandenį ant paletės nuo šiol sutelpa 20 proc. daugiau pakuočių, nepaliekant nereikalingos tuščios vietos. Be to, „akvilės“ vanduo yra išpilstomas į RPET – perdirbto plastiko – butelius, o visas gamybos procesas yra draugiškas aplinkai. Visa mūsų veikla atliepia pagrindinę prekės ženklo idėją – rūpestį ne tik bendruomene ir žmonių sveikata, bet ir gamta“, – pasakoja įmonės „Birštono mineraliniai vandenys“, gaminančios „akvilės“ vandenį, direktorė Aistė Pranckuvienė.
Spalio 9 dieną Dubajuje paskelbti nugalėtojai penkiolikoje skirtingų kategorijų: geriausio natūralaus negazuoto vandens, geriausio natūralaus gazuoto vandens, geriausio vandens su skoniu, geriausio funkcinio vandens, geriausios skardinės, geriausio kartoninio įpakavimo, geriausio stiklo, geriausio PET plastiko, geriausio įpakavimo ir etiketės dizaino, geriausio dangtelio, geriausio marketingo ar kampanijos socialinėje medijoje sprendimo, geriausios socialinės atsakomybės kampanijos, geriausios technologinės inovacijos, geriausio naujo prekės ženklo bei geriausios naujos vandens koncepcijos kategorijose. Apdovanojimai šešioliktą kartą surengti pasaulyje pirmaujančios maisto ir gėrimų konsultacijų įmonės „Zenith Global“ organizuojamo „Global Bottled Water Congress“ kongreso metu.
Kiekvieną gaminį vertino, komisija sudaryta iš šešių vandens industrijos ekspertų: JAV nealkoholinių gėrimų verslo naujienų „Beverage Digest“ leidinio vykdančiojo redaktoriaus Duane Stanford, mitybos konsultantės Dr. Džasminos Bradlei (Yasemin Bradley), Abu Dabio lyderiaujančios maisto ir gėrimų kompanijos „Agthia“ buvusio vykdančiojo viceprezidento Fasahat Beg, Vandens someljė sąjungos (WSU) vykdančiojo direktoriaus Dr. Piterio Šropo (Peter Schropp), ekspertinių įžvalgų ir faktų apie vandenį tinklapio BottledWaterWeb.com vyriausiojo redaktoriaus Maiklo Sevino (Michael Cervin) ir vandens naujienų tinklalapio BeverageDaily.com redaktorės Reičelės Artur (Rachel Arthur).
Kasmetinis „Global Bottled Water Congress“ kongresas šiemet pritraukė 120 dalyvių iš 23 pasaulio šalių. Tarp jų – ir pasaulyje gerai žinomi gamintojai „Danone“, „Nestle Waters“ bei „Coca Cola“.