Pirmadienis, 25 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

www.alkas.lt
2019-06-27 13:08:35
0
7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

gokwikkar.com nuotr.

gokwikkar.com nuotr.
gokwikkar.com nuotr.

Žmonės vis dažniau linksta automobilio priežiūrą patikėti specialistams – kai kurių detalių keitimas ar remontas tapo gerokai sudėtingesnis. Visgi tam tikras dalis ar detales, pavyzdžiui, valytuvus, pakeisti tebegali kiekvienas. Kaip bebūtų, vairuotojai juos keisti neretai delsia, nors valytuvus galima įsigyti daugelyje degalinių, jie pigūs, o įtaka eismo saugumu ir komfortui – neišmatuojamai didelė.

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui? Žemiau – 7 faktai, kuriuos reikėtų žinoti apie šios nebrangios, tačiau svarbios detalės eksploataciją. Juos pateikia ir komentuoja automobilių detalių parduotuvės „Autoaibė“ pardavėjas Tadas Gaidjurgis.

1. Valytuvus reikia keisti laiku

Valytuvų nusidėvėjimo negalima matuoti pagal prekės ženklą, automobilio priekinio stiklo amžių ar kitą kriterijų. Šią detalę reikėtų keisti ne pamačius subraižytą stiklą ar išgirdus cypimą valytuvams veikiant – tokie požymiai liudija, jog gumelės visiškai susidėvėjusios ir jas keisti jau vėluojama.

Valytuvus rekomenduojama keisti maždaug kas pusmetį, o jeigu važinėjama rečiau – kas metus. Tiesa, kokybiški ir tinkamai prižiūrimi valytuvai gali likti funkcionalūs ir ilgiau. Jeigu pastebėjote, kad valytuvai dirba ne taip efektyviai, kaip prieš kelias savaites, verčiau juos pakeiskite – reiškia, jų guma jau prarado svarbiausias savo savybes ir toliau naudojant gali pradėti braižyti stiklą.

2. Valytuvus irgi reikia prižiūrėti

„Jei nusipirksi „Bosch“ ar „Champion“, važiuosi porą metų, jeigu pigius kiniškus – keisti reiks kasmet.“ Daugeliui vairuotojų tai – girdėta frazė. Tačiau parduotuvės atstovas paneigia šį mitą. „Universalus valytuvų keitimo terminas neegzistuoja – jį nustatyti įmanoma tik kiekvienam atskirai, įvertinus nuvažiuojamą atstumą bei kitus parametrus. Galbūt vienas žmogus ledus ant apšalusio stiklo gramdikliu nudaužo, o kitas iškart šluoja valytuvais – tai labai sutrumpina jų gyvavimo laiką. Automobilio laikymas saulėkaitoje gumų ilgaamžiškumo taip pat nedidina.“

Pasak specialisto, netausojant net ir patys kokybiškiausi valytuvai po pusmečio gali tapti nebetinkami naudoti, o tvarkingai eksploatuojami prastos kokybės kiniški išliks patenkinamos būklės ir daugiau nei metus.

3. Kokybei įtaką daro langų plovimo skystis

Valytuvų gumų ilgaamžiškumui didelės įtakos turi naudojamas langų plovimo skystis. Vieni jų (paprastai – patys pigiausi) yra labiau kenksmingi gumoms, nes jas graužia, o kiti – beveik negadina. Langų apiplovimo skystis turi įtakos ne tik valytuvų, bet ir kitų guminių detalių ilgaamžiškumui – priekinis stiklas, durelės, daug kitų detalių yra aptraukti guma.

Visgi naudoti paprastą vandenį vietoje specialaus skysčio parduotuvės „Autoaibė“ komandos narys nepataria: žiemą jis užšąla, o vasarą netirpdo vabzdžių liekanų, tad valytuvo guma tik be reikalo braukoma per priekinį stiklą. Po ilgesnės kelionės greitkelyje net ir pats geriausias langų plovimo skystis gali nenuvalyti ant stiklo priskretusių vabzdžių liekanų, tad rekomenduojama sustoti degalinėje ir pasinaudoti daugelyje jų esančia priekinio stiklo plovimo įranga – kibirėliu su šluotele.

4. Geriausias laikas keitimui – prieš vasarą

Gaidjurgis skaičiuoja, jog automobilį naudojant vidutiniškai – per metus nuvažiuojant 20–30 tūkst. km ir valytuvus prižiūrint, juos keisti reikėtų kartą į metus. Geriausia – pavasarį ar tik prasidėjus vasarai.

„Žiemą valytuvai dėvisi labiausiai, nes reikia nuvalyti daug purvo ir sniego, gumelės kartais trinasi į aštrų ledą. Vasarą eksploatacija paprastesnė, todėl gumelės susidėvi mažiau ir naujais puikios būklės valytuvais naudotis galima ilgesnį laiką“, – sako prekybos tinklo „Autoaibė“ pardavėjas.

5. Negalima pamiršti galinio valytuvo

Priekinius valytuvus anksčiau ar vėliau keičia visi, tačiau ar taip pat dažnai reikia keisti ir galinį? Jis naudojamas mažiau, tad ir keisti reikėtų kur kas rečiau. Vis tik, pasak T. Gaidjurgio, kartas nuo karto reikėtų galinio stiklo valytuvui „duoti darbo“ nuvalant užpurkštą langų plovimo skystį. Galinis stiklas labiau nei priekinis pasidengia purvu, todėl naudojant šį valytuvą tik retomis progomis, jis gali stiklą subraižyti. Galinio stiklo valytuvo keisti nebūtina tol, kol jis nesusidėvi. O tai, naudojant ne ypač dažnai, nutinka per kelerius metus.

6. Įtaka matomumui – tiesiog neišmatuojama

Gaidjurgis akcentuoja, kad nusidėvėję valytuvai ne tik nebenuvalo stiklo, bet ir jį braižo. O tai turi didžiulę įtaką matomumui – vienam pagrindinių saugaus eismo elementų. Be to, panaikinti stiklo subraižymus paprastai nebeįmanoma – vadinamieji „voratinkliai“ ant jo atsiranda visam laikui. Jie labai apsunkina matomumą saulėtomis dienomis.

7. Išsirinkti galima žinant automobilį

Norint įsigyti naujus valytuvus, į automobilių detalių parduotuvę nereikia nešti jau turimų susidėvėjusių ar jų išmatuoti. Užtenka tik žinoti savo automobilio markę, modelį, kartais – modifikaciją (sedanas, universalas ir pan.) bei pagaminimo metus. Bet kurios automobiliams skirtų prekių parduotuvės „Autoaibė“ specialistai pagal šiuos parametrus parinks tinkamiausius valytuvus.

Beje, taip daryti yra netgi saugiau – jei pirkote naudotą automobilį, ant jo buvęs savininkas galėjo uždėti netinkamus valytuvus. Rinkdamiesi naujus pagal esamų ilgį, vėl nupirktumėte netinkamus, kurie valytų blogai. Taigi, tiek pasirinkimas, tiek atidi priežiūra, reguliarus būklės įvertinimas – tai, kas leis važiuoti ir komfortiškiau, ir saugiau.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ar sutinkate mokėti už kito vairuotojo klaidas?
  2. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Putinas–Brežnevas, degantis Kremlius
Ukrainos balsas

A. Navys, M. Sėjūnas. Rusiją reikia sutriuškinti jos pačios labui

2025 08 25
Siuntos
Architektūra

RRT: kaip elgtis su siuntomis į JAV po muitų pokyčių

2025 08 25
Pratybos | KASP nuotr.
Lietuvoje

Pietryčių Lietuvoje – lauko taktinės pratybos

2025 08 25
Huffingtonpost.com nuotr.
Lietuvoje

Tyrimas: dalis gyventojų keliauja nepaisydami skolų

2025 08 25
Vudis Alenas Maskvos kino savaitėje
Kultūra

Ukraina pasmerkė Maskvoje pasirodžiusį Vudį Aleną

2025 08 25
D. Šakalienė lankosi Ukrainoje
Lietuvoje

Krašto apsaugos ministrė lankėsi Kijeve

2025 08 25
Eglė Navickienė pradėjo bado akciją
Lietuvoje

Kalvarijos mokytoja pradėjo bado akciją: ministrė žada tyrimą, LŠDPS ragina solidarizuotis

2025 08 25
Sveikata
Lietuvoje

Valstybės kontrolė: regionuose patekti pas medikus sunkiau

2025 08 25

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Saulės Vilna apie A. Valotka. Valininiai ledai
  • D Ė M E S I O !!! apie Prezidentas pateikė Seimui Ministrės Pirmininkės kandidatūrą
  • D Ė M E S I O !!! apie A. Valotka. Valininiai ledai
  • Vytautas apie Minimos pirmojo Lietuvos Prezidento Antano Smetonos 150-osios metinės

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • A. Navys, M. Sėjūnas. Rusiją reikia sutriuškinti jos pačios labui
  • RRT: kaip elgtis su siuntomis į JAV po muitų pokyčių
  • Pietryčių Lietuvoje – lauko taktinės pratybos
  • Lietuviška daina suskambusi parodoje Japonijoje pakvietė pažinti Lietuvą per kultūrą ir išskirtinius papročius

Kiti Straipsniai

Įvažiavimas į Neringą

Mažėja vietinės rinkliavos dydžiai už įvažiavimą į Neringą

2025 08 21
Vilniaus rotušė

Kapitalinis Vilniaus rotušės atnaujinimas – jau šį rudenį

2025 08 21
Automobilių stovėjimo aikštelė

Kelyje Kaunas–Marijampolė–Suvalkai atidaryta stovėjimo aikštelė

2025 08 20
Automobilių statymas Trakuose

Trakų savivaldybė imasi veiksmų prieš nelegalų verslą

2025 08 18
Kelionė, automobilis

Ilgos kelionėms automobiliu: dėmesys kūnui sumažins nuovargį

2025 08 16
Degalinė

Važiuojant iki paskutinio lašo pasekmės gali būti liūdnos

2025 08 15
Šilutės plentas

Pradedama tvarkyti viena judriausių Klaipėdos gatvių

2025 08 13
J. Basanavičiaus gatvė

Prasideda sostinės J. Basanavičiaus gatvės atnaujinimas

2025 08 12
Automobilis

Pradėjo augti automobilių vagysčių skaičius

2025 08 09
Automobilis kelyje | Shutterstock nuotr.

Tyrimas: važiuojant vairuotojai pasižiūri ir „YouTube“

2025 08 08

Skaitytojų nuomonės:

  • Saulės Vilna apie A. Valotka. Valininiai ledai
  • D Ė M E S I O !!! apie Prezidentas pateikė Seimui Ministrės Pirmininkės kandidatūrą
  • D Ė M E S I O !!! apie A. Valotka. Valininiai ledai
  • Vytautas apie Minimos pirmojo Lietuvos Prezidento Antano Smetonos 150-osios metinės
  • Vertybės apie Prezidentas pateikė Seimui Ministrės Pirmininkės kandidatūrą
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Ramuvos stovykla atgaivino lietuvišką dvasią | V. Girskienės nuotr.

Pasipriešinus katalikams Seimas nesuteikė valstybės pripažinimo Senovės baltų religinei bendrijai „Romuva“ (video, tiesioginė transliacija)

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai