Sekmadienis, 1 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Gamta ir ekologija

Kas labiau teršia – elektromobiliai ar dyzeliniai automobiliai?

www.alkas.lt
2019-06-18 12:00:38
0
Kas labiau teršia – elektromobiliai ar dyzeliniai automobiliai?

pixabay.org nuotr.

pixabay.org nuotr.
pixabay.org nuotr.

Iš pirmo žvilgsnio atsakymas būtų akivaizdus, tačiau įvertinus visą automobilio gyvavimo ciklą, nuo pirmosios suvirintos veržlės iki paskutinio nuvažiuoto kilometro, dyzelinis automobilis yra „švaresnis“ aplinkai nei elektromobilis.

Vokietijos tyrimų institutas IFO atliko studiją, skirtą įvertinti skirtingų transporto priemonių poveikį aplinkai. Tyrimo metu buvo tikrinamas „Tesla 3“ modelio, „Mercedes 220d“ dyzelinio automobilio ir „Mercedes C“ klasės modelio paliekamas anglies dvideginio pėdsakas.

Studijos rezultatai parodė, kad elektromobiliai išmeta dešimtadaliu ar net daugiau anglies dioksido nei įprasti dyzeliniai automobiliai. Vienam nuvažiuotam dyzelinio „Mercedes“ kilometrui tenka 141 gramas į aplinką išmesto anglies dvideginio – į šį rodiklį buvo įskaičiuotas ir kuro išgavimas, perdirbimas, transportavimas. „Tesla“ automobiliui teko nuo 156 iki 181 gramo anglies dvideginio.

Kodėl elektromobiliai nėra tokie „žali“? Mokslininkų skaičiavimais, pagrindinė „Tesla“ problema – labai tarši baterijų gamyba. IFO skaičiavimais, vien baterijos gamybai tenka nuo 73 iki 98 gramų anglies dvideginio vienam nuvažiuotam kilometrui, įvertinant, kad baterija veikia 10 metų, per metus nuvažiuojant apie 15 tūkst. kilometrų.

Kita priežastis – stipri Vokietijos priklausomybė nuo anglimi kūrenamų elektrinių. Nors Vokietijoje energijos gamyboje atsinaujinantys šaltiniai tampa vis svarbesni, tačiau kai nepučia vėjas ar nešviečia saulė, daug elektros pagaminama iš anglies. Būtent šis faktorius papildomai prisidėjo 83 gramais anglies dvideginio vienam „Tesla“ nuvažiuotam kilometrui.

Pasak Biodegalų asociacijos prezidento Mindaugo Palijansko, elektromobiliai dažnai yra savaime suvokiami kaip panacėja mažinant oro taršą, kai vidaus degimo varikliais varomos priemonės, ypač su dyzeliniais varikliais, laikomi taršos šaltiniai.  „Pirmiausia, nereikia supriešinti dyzelinių ir elektra varomų transporto priemonių – tyrimo tikslas yra diskusijoje apie transporto įtaką aplinkai, atsisakyti išankstinių nuostatų ir remtis realiais faktais ir skaičiais. Skaičiavimai parodė, kad elektromobiliai taip pat gali būti taršūs, todėl ypač svarbu skatinti ekologišką jų gamybą bei plėtoti atsinaujinančius energijos šaltinius“, – pabrėžė M. Palijanskas.

Vokietija dosniomis subsidijomis vartotojus skatina įsigyti elektromobilius. Europos Komisija elektrinius automobilius vertina kaip „nulinės emisijos transporto priemones“. Tačiau tyrimo autoriai teigia, kad transporto politikos formuotojai, užuot skatinę elektra varomų transporto priemonių industriją, verčiau sudarytų vienodas sąlygas visoms transporto rūšims konkuruoti tarpusavyje.

Remiantis „Regitros“ pateikiamais duomenimis, balandžio 1 d. Lietuvoje buvo užregistruoti 1033 elektromobiliai, 970772 dyzeliniai automobiliai.

Reklama: trafic.lt

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Elektromobiliai Lietuvoje
  2. Automobiliai dažniausiai apdaužomi 3 ir 6 valandą ryto
  3. Vilniuje automobiliai bus statomi išmaniai
  4. Dar mažesnis automobilių išmetamo CO2 kiekis
  5. Elektromobilius galima bus įkrauti veltui
  6. KTU Studentų miestelio ateitis – be aplinką teršiančio transporto
  7. Kauno rajonas populiarins elektromobilius
  8. Automobilis ir ekologija, jau suderinama?
  9. Sekmadienį prasidės savaitė „Mieste – be savo automobilio“
  10. Susisiekimo ministerija skatina elektrinio transporto plėtrą
  11. Kuršių nerijoje prasideda akcija „Automobilį statyk atsakingai“
  12. Prasideda Europos judrioji savaitė
  13. Kas devintas į šalį įvežamas automobilis turės būti sunaikintas
  14. Ketinama pažaboti nelegalius automobilių ardytojus
  15. Tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių. Kaip elgtis?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais | lzs.lt nuotr.
Etninė kultūra

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais

2025 06 01
Saulės elektrinė | statybunaujienos.lt nuotr.
Energetika

Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?

2025 06 01
Bernadetos gobelenas | valdovurumai.lt nuotr.
Kultūra

Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

2025 06 01
LNM
Architektūra

Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

2025 06 01
Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Vilna apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Negalima! apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Z. Vaišvila. Kur mus vedate?
  • Kaip išrinkti tinkamiausią telefoną tėvams?
  • Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais
  • Pomidorai: ar žinote, kaip ilgai juos galima virti bei kepti?

Kiti Straipsniai

Automobilis

Laiku nesutvarkytas automobilio stiklas gali lemti nemažus nuostolius

2025 05 31
Išrinkti vardai sostinės laivams

Išrinkti vardai naujiems elektriniams sostinės laivams

2025 05 30
Vilnius | S. Žiūros nuotr.

Pradedamas įgyvendinti Vilniaus Žaliojo miesto veiksmų planas

2025 05 29
Transporto ministrų susitikimas

Vilniuje – įsipareigojimas stiprinti karinio mobilumo jungtis

2025 05 28
Avarija

Kai nedidelė avarija paralyžiuoja miestą: ką žinoti vairuotojams?

2025 05 25
Automobilis

Naujų automobilių skaičius Lietuvoje šoktelėjo net 35 proc.

2025 05 25
Klaipėda

Klaipėdoje atsiras dar 500 automobilių statymo vietų

2025 05 23
Automobilio nutempimas

Įžūlaus vairuotojų elgesio Kaunas netoleruos

2025 05 20
Komisija

Vilnius kviečia balsuoti už 4 geriausius vardus laivams

2025 05 20
Valakampių tiltas

Įsigaliojo eismo ribojimai vykstant Valakampių tiltu

2025 05 19

Skaitytojų nuomonės:

  • Vilna apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Negalima! apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimvydas apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

G. Martišius. Tinklas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai