Sekmadienis, 27 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Visuomenė Politika ir ekonomika

2019-aisiais bankai paskolas transporto įmonėms dalija atsargiau

www.alkas.lt
2019-04-15 20:10:49
0
Rengėjų nuotr.

Rengėjų nuotr.

Rengėjų nuotr.
Rengėjų nuotr.

Šiuo metu krovinių gabenimo verslo bendruomenė kone visas pajėgas sutelkė kovodama dėl vienodų veiklos galimybių Vakarų Europoje.

Nemažai problemų kelia ir ES Mobilumo paketas – išsamios su kabotažu, komandiravimu ir vairuotojų poilsiu susijusios taisyklės, kurioms pastaruoju metu daug dėmesio buvo skiriama Europos Parlamente.

Tačiau dar vienas iššūkis, su kuriuo susiduria Lietuvos logistikos verslo bendruomenė – kylančios paskolų kainos bei sudėtingesnės skolinimo sąlygos.

Pakloti sėkmingi pamatai logistikos verslui

Prieš 5 m. Lietuvos transporto sektoriui didelį smūgį sudavė Rusijos embargas. Daugelis įmonių buvo priverstos mažinti savo transporto parką bei patirti su tuščiais sandėliais susijusių išlaidų. Ir nors be padarinių neapsieita, verslas sugebėjo išvengti didelių nuostolių ir atsitiesti.

Tarptautinė transporto birža Cargo.lt užfiksavo, kad pastarąjį penkmetį suklestėjo ir smulkieji vežėjai, o didieji sugebėjo konkuruoti su stipriausiomis ir didžiausiomis Europos logistikos gigantėmis. Lietuvos įmonės verslą sėkmingai išplėtojo Vakarų Europoje. 2018-aisiais krovinių vežimo mastai pasiekė rekordines aukštumas: palyginus su ankstesniais metais, apyvarta didėjo 14,5 proc.

Lietuva garsėja ir kaip ES šalis, turinti bene naujausią transporto parką (sunkvežimių, kurių bendra masė – daugiau nei 16 t, per pastaruosius metus lietuviai įsigijo daugiausiai, lyginant su kitomis ES šalimis). Sėkmingus verslo pagrindus transporto verslui pakloti padėjo bankai, kreditų bendrovės. Palyginimui, 2018 m. logistikos verslas skolinosi net trečdaliu daugiau nei ankstesniais metais. 

Tačiau 2019 m. galima įvardyti kaip metus, kai transportininkų reikšmingiausi verslo partneriai po truputį atsitraukia: jie paskolas suteikia nebe taip paprastai, taikomos ir kur kas aukštesnės palūkanų normos, didėja kiti mokesčiai. Vežėjų nuomone, tai susiję ne su lėtėjančiu ekonomikos augimu, bet su mažėjančia konkurencija tarp bankų, naujų finansines paslaugas teikiančių bendrovių įsigalėjimu rinkoje. Beje, nepalankius verslui pokyčius pastebi ne vien vežėjai, bet ir statybų sektoriai.

Kas galėjo lemti bankų konkurencijos mažėjimą ir prastesnes skolinimosi sąlygas?

  • Pirma, dviejų svarbių šios rinkos dalyvių susijungimas. 2017 m. spalio 1 d. susijungė du bankai – „Nordea“ ir DNB, o savo veiklą pradėjo naujasis „Luminor“ bankas.
  • Antra, ankstesnė ekonominė krizė pirmiausia smogė būtent statybų ir logistikos bendrovėms – bankai turėjo perimti bankrutuojančių įmonių nekilnojamąjį turtą bei ką tik įsigytą sunkųjį transportą. Natūralu, kad neskubama skolinti sektoriams, patenkantiems į sėkmingiausių, bet tuo pačiu ir rizikingiausių krizei ištikus TOP 5-uką.
  • Trečia, Tarptautinio valiutos fondo vyriausiasis ekonomistas M. Obstfeldas teigia, kad dar nesulaukus 2020-ųjų pasaulio ūkio augimas sulėtės. Tad nauja pasaulinė ekonominė krizė artimiausiu metu – dar vienas galimas scenarijus.
  • Ketvirta, nuolat augant degalų kainoms, didėjant transporto verslo darbuotojų atlyginimams, vežėjų pelnas gali ženkliai sumažėti.
  • Penkta, riziką didina minėtasis Mobilumo paketas, mažinantis konkurenciją ir išstumiantis kai kuriuos rinkos dalyvius.
  • Šešta, reikėtų nepamiršti ir „Brexit‘o“: kietasis išstojimo scenarijus kuria papildomas kliūtis vežėjams.

Taigi, apibendrinant, artimiausiu metu didelių pokyčių sektoriuje tikėtis neverta, o logistikos verslo dalyviams svarbu atidžiau įvertinti savo galimybes bei skrupulingiau rinktis partnerius. Tikimasi, kad transporto sektorius, kasmet sugeneravęs ne mažiau kaip 12 proc. šalies BVP, ir toliau ras būdų prisitaikyti ir verslą išlaikyti aukštumose.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. ES šalyse transporto priemones registruoti bus lengviau
  2. Vežėjai protestuos prie Europos Parlamento
  3. Š.Navickis. Dar apie nesiskaitymą (II)
  4. Apribota Ūkio banko veikla, paskirtas banko laikinasis administratorius ir pradėtas ikiteisminis tyrimas
  5. V. Katkus: Skurdžiausi euro zonos gelbėtojai
  6. O. Strikulienė. Graikijos scenarijus gresia ir mums. Kada nors
  7. A. Bertašius: Su mokesčių vengėjais kovos apkraudami darbu sąžiningus vežėjus
  8. Bendriems mokslo ir verslo projektams skatinti bus paskirstyta 60 mln. eurų
  9. Europos Parlamentas siekia sparčiau mažinti automobilių taršą
  10. EP komitetas pritarė gyvybes gelbstinčioms technologijoms automobiliuose
  11. Tarptautiniai mokėjimai už euro zonos ribų taps pigesni

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Medininkų bėgimas
Gamta ir žmogus

Sekmadienį – tradicinis Medininkų bėgimas

2025 07 26
Po ilgo delsimo – sprendimas dėl Sporto rūmų: Paveldo komisija primena apie paveldo vertes
Architektūra

Po ilgo delsimo – sprendimas dėl Sporto rūmų: Paveldo komisija primena apie paveldo vertes

2025 07 26
Lietuva stiprina vaidmenį kosmoso technologijose | Alkas.lt nuotr.
Astronomija ir kosmonautika

„Melius Futurum“ jungiasi prie Lietuvos Kosmoso pramonės

2025 07 26
Pranzcūzija pripažino Palestiną
Užsienyje

Prancūzija pripažins Palestinos valstybę? Izraelis tai vadina „apdovanojimu terorizmui“

2025 07 25
Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilniuje prasideda kelionės elektriniu laivu Nerimi

2025 07 25
Gelbėjimosi ratas
Gamta ir žmogus

Skendimo prevencijos diena: kaip išvengti skaudžių nelaimių?

2025 07 25
Aplinkos apsaugos departamento logotipas | aad.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Iš pareigų traukiasi AAD direktorius

2025 07 25
Sunkvežimiai „Renault D“
Lietuvoje

Lietuvos kariuomenę pasiekė „Renault“ sunkvežimiai

2025 07 25

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Budweiser apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimgaudas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • P.Skutas apie R. Grigas. Lietuvio kryžkelė: dvasinė ar tik geografinė Tėvynė?
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kokią gertuvę rinktis ir kokios vengti?
  • Kodėl svarbu po atostogų nuleisti karštą vandenį?
  • Vasaros saulė – maloni jums, bet ne telefonui
  • Švieži pomidorai – ir ant skrebučio

Kiti Straipsniai

Sunkvežimiai „Renault D“

Lietuvos kariuomenę pasiekė „Renault“ sunkvežimiai

2025 07 25
Susisiekimas, neįgalieji | sumin.lrv.lt nuotr.

Siūloma peržiūrėti A+ juostos naudojimo tvarką asmenims su negalia

2025 07 23
Vilijampolė

Vilijampolės transporto mazgas užtikrins sklandesnį eismą

2025 07 22
Kelionė, automobilis

2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos

2025 07 20
Banko kortelės

Pirmieji veiksmai, pametus ar radus mokėjimų kortelę

2025 07 20
Pinigai

Anksčiau grąžinta būsto paskola: verta ar ne?

2025 07 20
Piniginė, pinigai

Lietuvoje – vartojimo paskolų bumas

2025 07 15
Mopedas

Siūloma mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

2025 07 11
Troleibusas

Vilnius įsigis 73 naujus troleibusus

2025 07 11
Telefonas

Žinovas įvardijo, kas iš tiesų galėtų pažaboti telefoninius sukčius

2025 07 10

Skaitytojų nuomonės:

  • Budweiser apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimgaudas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • P.Skutas apie R. Grigas. Lietuvio kryžkelė: dvasinė ar tik geografinė Tėvynė?
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • +++ apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Įsigijote naują telefoną? Nepamirškite pasirūpinti ir senuoju

Įsigijote naują telefoną? Nepamirškite pasirūpinti ir senuoju

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai