Penktadienis, 1 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra

Berlyne sukurtas spektaklis „Amžinoji Rusija“ atvyksta į Vilnių

www.alkas.lt
2019-02-20 14:22:55
1
Berlyne sukurtas spektaklis „Amžinoji Rusija“ atvyksta į Vilnių
„Amžinoji Rusija“ | Dorothea Tuch nuotr.
„Amžinoji Rusija“ | Dorothea Tuch nuotr.

Garsi Rusijos teatro kritikė ir prodiuserė Marina Davydova Berlyno „HAU Hebbel am Ufer“ teatre 2017 m. pristatė savo pirmąją premjerą „Amžinoji Rusija“. Tai buvo projekto „Utopinės realybės“, skirto Rusijos Vasario revoliucijos 100-osioms metinėms, dalis. Didelio susidomėjimo ir pripažinimo sulaukusį spektaklį balandžio 12–14 dienomis į Vilnių atveža Lietuvos nacionalinis dramos teatras.

„Amžinoji Rusija“ yra Marijos Davydovos kuriamo diptiko apie Rusijos istoriją pirmoji dalis. Antrosios dalies premjera jau šių metų balandį įvyks „Thalia“ teatre Vokietijoje, šio spektaklio koprodiuseris – LNDT. Balandį Vilniaus žiūrovai turės galimybę apsilankyti „Amžinojoje Rusijoje“, o rudenį Lietuvos nacionalinis dramos teatras juos pakvies į antrąją diptiko dalį – spektaklį „Checkpoint Woodstock“. 

„Amžinojoje Rusijoje“ žiūrovai tikrąja to žodžio prasme gauna galimybę įžengti į Rusijos istoriją. Didžiulė instaliacija suteikia progą atėjusiems judėti erdvėje ir laike ir taip pamatyti Rusiją iškart po 1917-ųjų metų, kai šalis išgyveno politinį, meninį ir seksualinį prabudimą. O vėliau, besivystant spektaklio dramaturgijai, keliauti iš vienos istorinės epochos į kitą, galiausiai suvokiant ne tik epochų skirtumus, bet ir istorijos cikliškumą. „Amžinoji Rusija“ bus parodyta „Menų spaustuvėje“ aštuonis kartus ir išdėstyta per daugumą jos erdvių.

Netradicinės formos spektaklis sulaukė teigiamų teatro kritikų atsiliepimų. Sergei Ostrovsky savo recenzijoje rašė: „HAU kūrinys „Amžinoji Rusija”, į kurią bilietai buvo išparduoti dar prieš premjerą, yra apie ypatingą Rusijos ciklą, kai revoliuciją neišvengiamai keičia kontrrevoliucija. Spektaklyje naudojama Oskaro Vaildo (Wilde’o) citata, kuri galėtų būti ir epigrafas: „Rusijoje įmanoma viskas, išskyrus reformas“.

„Amžinoji Rusija“ – mažas, sumanus spektaklis. Žiūrovai, tiesiogine žodžio prasme, dalyvauja ture po Davydovos idėjas. Čia nėra aktorių, Rusijos istorijos ciklas papasakojamas naudojant scenografiją, rekvizitą, elektroninę muziką, filmuotą istorinę medžiagą ir meninių filmų ištraukas. Rusų kalba verčiama į anglų bei vokiečių ir titrų puikiai pakanka, kad tiek rusų, tiek ne rusų publika juoktųsi tose pačiose vietose“.
Lietuvoje spektaklis vyks rusų kalba su vertimu į anglų ir lietuvių kalbas.

M. Davydova įsitikinusi, kad vakariečiai mažai žino apie 1917-ųjų Rusijoje įvykusį bolševikų perversmą. Retas nusimano, kad iš tiesų buvo net dvi revoliucijos, ar žino, kad 1917 metų vasarį Rusija tapo bene laisviausia šalimi visame pasaulyje. Tuomet įdiegta rinkimų sistema, pasak M. Davydovos, neperdedant, buvo viena liberaliausių planetoje. Teisės, kurias moterys tada gavo Rusijoje, Jungtinėje Karalystėje  buvo įdiegtos tik 1930-iais, o Prancūzijoje dar vėliau – penktajame dešimtmetyje. „Tai buvo labai staigus šuolis iš archajiškumo, ir kuo jis buvo staigesnis, tuo buvo stipresnis ir sugrįžimas į archajiškumą“, – teigia menininkė.

Kalbant apie ryškią Rusijos nubudimo istoriją kyla klausimas, kodėl šių idėjų nepavyko įgyvendinti ilgalaikėje perspektyvoje. Šiuo darbu mėginama paaiškinti barbarišką sovietinio socializmo pokytį, kuris, po revoliucijos praėjus vos dešimčiai metų, baigėsi totalitarine diktatūra, meistriškai užmaskuota komunizmo šūkiais. Tampa akivaizdu, jog visa tai yra šimtas metų nostalgijos ikirevoliucinei Rusijos imperijai.

Pati Marina Davydova žiniasklaidai apie savo kūrinį sakė: „Tai yra ir parkūras, ir instaliacija, ir videoinstaliacija, bet iš tiesų visa tai yra tiesiog dalys tam tikro naujo estetinio fenomeno, kuriam vardas greičiausiai dar nesugalvotas. Bent jau aš jo nežinau. Man svarbiausia, kad šiame projekte edukaciniai, analitiniai ir meniniai elementai susijungia į vieną visumą. Man „Amžinoji Rusija“ išauga ne tik iš įvairių parodų, spektaklių, performansų, kuriuos žiūrėjau dėl savo profesijos, bet taip pat ir iš mano dėstytojavimo patirties. Tam tikra prasme pradedu suprasti, kad paskaita irgi gali tapti meno kūriniu. „Amžinoji Rusija” tampa naujokų iniciacija į kultūrą“.

Skeptikus, abejojančius ar teatro teoretikas gali sukurti gerą spektaklį, Sergei Ostrovsky nuramina: „Neįprasta, kad teatro kritikui sektųsi režisuoti. Kenetas Tynanas (Kennethas Tynanas), žymus Anglijos teatro kritikas, pastebėjo: „kritikas yra tas, kuris žino kelią, bet nemoka vairuoti automobilio“.  Visgi tiek prodiuserių, tiek režisierės atvejais, Marinos Davydovos bandomasis važiavimas HAU teatre pavyko. Gilus ir dosnus šaltinis, kupinas temų, kas gi yra Rusija, palaiko ir maitina šį spektaklį“.

Marina Davydova yra teatro kritikė, istorikė ir prodiuserė. Ji dirbo vyr. tyrėja Meno studijų institute, dėstė Vakarų Europos teatro istoriją įvairiuose universitetuose ir rengė seminarus apie teatro kritiką Rusijos valstybiniame humanitarinių mokslų universitete. M. Davydova parašė monografiją „Ende einer Theaterepoche“, kurioje apžvelgė pastarojo dešimtmečio Rusijos teatrą. Kritikė rašo straipsnius tokiems laikraščiams kaip „Izvestija“ bei yra žurnalo „TEATR“ vyr. redaktorė. M. Davydova yra Maskvos NET-Festival režisierė, reguliariai rašo straipsnius svetainei Colta.ru ir kuravo Vienos festivalio 2016 programą.

Menininkė ir režisierė Vera Martynov nuo 2012 iki 2015 m. dirbo Maskvos Gogolio centro meno vadove. Po to  ėmėsi labiau nepriklausomos veiklos teatruose, muziejuose ir galerijose. 2016 m. tapo „New Space Theatre of Nations“ meno vadove. V. Martynov yra ne tik viena iš Dmitrijaus Krymovo laboratorijos steigėjų, bet ir dirba šios laboratorijos scenografe, kostiumų dailininke ir aktore. 2012–2013 m. ji dirbo Roberto Vailsono (Wilsono) įsteigtame „Watermill Center“. V. Martynov pelnė daugybę apdovanojimų, tarp jų – Prahos kvadrienalės premiją „Golden Triga“, Edinburgo tarptautinio meno festivalio premiją (kartu su Dmitrijaus Krymovo laboratorija) ir „Auksinės kaukės“ premiją už geriausią scenografiją.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Lietuvos šokio savaitė prestižinėje scenoje Berlyne
  2. Varėnoje vyks profesionalių teatrų festivalis, skirtas D.Tamulevičiūtei atminti
  3. Lietuvos nacionaliniame dramos teatre vyks „Naujosios dramos dienos“
  4. Kitą pusmetį Lietuvos nacionaliniame dramos teatre – net 6 naujienos
  5. Naujuosius kūrybinius metus pradeda Stalo teatras
  6. R. Tuminas: Pasiskolinkim karalių
  7. Menų spaustuvėje – dvi pasakos už vienos kainą

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Gustavas says:
    6 metai ago

    Prašom pro šalį.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Apdovanojimų iškilmės
Kultūra

Klaipėda ruošiasi švęsti 773-iąjį gimtadienį!

2025 08 01
Putinas, Kremlius, žemė veriasi po kojomis
Ukrainos balsas

A. Navys, M. Sėjūnas. Putino režimas kabo ant plauko

2025 07 31
Naikintuvai
Lietuvoje

NATO oro policijos misiją perėmė Vengrija ir Ispanija

2025 07 31
D. Trampas davė 10 dienų V. Putinui
Užsienyje

Trampo ultimatumo laikrodis tiksi – ką darys Rusija?

2025 07 31
Autobusas
Lietuvoje

Susisiekimo ministerija atvėrė duomenis apie viešąjį transportą

2025 07 31
Medininkų žudynių minėjimas
Lietuvoje

Prezidentas pagerbė Medininkų žudynių aukas

2025 07 31
FNTT | fntt.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

G. Palucko brolienės įmonėje atliktos kratos, sulaikytas jos direktorius

2025 07 31
Kelias
Lietuvoje

Iki rudens bus atnaujinta beveik 30 km blogiausios būklės kelių

2025 07 31

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • taiva apie V. Vasiliauskas. Kuo skiriasi Ideokratija nuo Idiokratijos?
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • KTU žinovės atskleidė, kodėl kultūros paveldas svarbus bendruomenių vienybei
  • V. Vasiliauskas. Kuo skiriasi Ideokratija nuo Idiokratijos?
  • Klaipėda ruošiasi švęsti 773-iąjį gimtadienį!
  • Kaip tekėjo XVI amžiaus didikės ir karalaitės: nuo Bonos Sforcos iki Barboros Radvilaitės

Kiti Straipsniai

Putinas, Kremlius, žemė veriasi po kojomis

A. Navys, M. Sėjūnas. Putino režimas kabo ant plauko

2025 07 31
D. Trampas davė 10 dienų V. Putinui

Trampo ultimatumo laikrodis tiksi – ką darys Rusija?

2025 07 31
skęstantis laivas, Putinas

A. Navys, M. Sėjūnas. ruzzija laimi

2025 07 30
putinas | Alkas.lt koliažas

Rusija skęsta savo pačios išsikastoje srutų duobėje

2025 07 27
Unsplash.com, D. Fonteino nuotr.

Nuogas Rusijos caras

2025 07 20
Trampas, „Patriot“ raketos, Ukraina

D. Trampas: „Patriot“ raketos jau pakeliui į Ukrainą

2025 07 16
rusų sutriuškinimas

Geriausia investicija į saugumą – visiškas Rusijos pajėgų sutriuškinimas

2025 07 13
Tarptautinis Baudžiamasis Teismas ir agresija Ukrainoje

J. Vaiškūnas. Tarptautinis teismas atsisako persekioti agresorius?

2025 07 12
D. Trampas keičia požiūrį į karą Ukrainoje?

D. Trampas keičia požiūrį į karą Ukrainoje?

2025 07 11
Aplinkos ministras Povilas Poderskis

P. Poderskis siūlo ES imtis veiksmų prieš Rusijos šešėlinį laivyną

2025 07 09

Skaitytojų nuomonės:

  • taiva apie V. Vasiliauskas. Kuo skiriasi Ideokratija nuo Idiokratijos?
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Jurkiškio upelio pažintinis takas | vstt.lt nuotr.

Saugomose teritorijose gausėja lankytojams pritaikytų objektų

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai