Lapkričio 20 d. po konservatorių parengtu interpeliacijos tekstu pasirašė 41 parlamentaras, dauguma jų yra iš opozicinių frakcijų – konservatorių, liberalų ir socialdemokratų.
Šveitimo ir mokslo ministrei Jurgitai Petrauskienei nesusitvarkant su situacija švietimo srityje po etatinio mokytojų darbo apmokėjimo, negebant bendrauti su mokytojų bendruomene dėl ko vyksta mokytojų streikai, skelbiama interpeliacija prašant atsakyti, ar prieš pereinant prie pedagogų darbo etatinio apmokėjimo ir atsisakant mokyklų finansavimo pagal „mokinio krepšelio“ principą buvo parengtas šių priemonių įgyvendinimo planas?
„Kodėl neįsiklausėte į Seimo opozicijos, dalies mokyklų ir savivaldybių vadovų, pedagogų profesinių sąjungų nurodytas galimas problemas, kurios neišvengiamai turėjo iškilti skubiai pakeitus mokyklų finansavimo ir mokytojų atlyginimų reglamentavimo principus? Ar normalu, kad dar ir šiandien dalis mokyklų dirba neturėdamos atlyginimų apskaičiavimo aprašo ir nesant pasirašytų darbo sutarčių su mokytojais?“ – klausia Seimo nariai.
„Ministrė atsisako dalyvauti mūsų frakcijos posėdžiuose, kuriuose bandome išsiaiškinti vykdomo etatinio mokytojų darbo apmokėjimo problemas ir ieškoti išeities iš susidariusios ypač įtemptos situacijos švietimo srityje? Tačiau ministrė ignoruoja ne tik opozicines frakcijas, bet ir švietimo bendruomenę“, – sako Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos seniūnas G. Landsbergis.
Interpeliacijoje ministrės prašoma atsakyti, kodėl imtasi pradėti įgyvendinti esminius mokyklų ir mokytojų darbo finansavimo pakeitimus jau nuo 2018 m. rugsėjo 1 d., jei politinis sprendimas buvo priimtas tik birželio pabaigoje, o poįstatyminiai aktai – dar vėliau ir, akivaizdu, nebuvo įmanoma normaliai pasiruošti minėtų radikalių finansavimo pokyčių įgyvendinimui? Ar buvo norima net brutaliu būdu įvesti etatinį mokytojų darbo apmokėjimą, siekiant prieš artėjančius trejus rinkimus paskelbti, kad naujoji valdžia neva sugebėjo įvykdyti esminę švietimo sistemos reformą?
Remiantis Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) standartais, mokytojų atlyginimas turi būti maždaug 20-30 proc. didesnis nei bendras šalies VDU. Lietuvoje mokytojų atlyginimų vidurkis siekia 90 proc. VDU. Tačiau nepaisant tokios skurdžios mokytojų padėties, Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis drįsta viešai pareikšti: „Turėti gana daug laisvo laiko ir gauti tūkstančio eurų atlyginimą… tokios galimybės (mokytojams) tikrai nėra“.
„Ar ir Jūs taip pat kaip Ministras Pirmininkas šiandieninį mokytojo darbą vertinate kaip suteikiantį daug laisvo laiko ir nevertą europinių atlyginimų proporcijų? Ar priešingai – kritiškai vertinate tą netaktišką Ministro Pirmininko pasisakymą ir galėtumėte pasiūlyti jam atsiprašyti pedagogų bendruomenės?“, – interpeliacijoje klausiama šios Vyriausybės atstovų.
Kada pradėsime reformuoti ministerijas,kad jos taptų strategijų planuotojais,o ne biurokratiniais raštvedžiais,kaip dabar?