Ketvirtadienis, 15 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Skaitiniai Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos

A. Radušytė. Tacito aisčiai ir kregždės

Aldona Radušytė, www.satenai.lt
2018-06-18 08:32:43
4
ox.pl nuotr.

ox.pl nuotr.

ox.pl nuotr.
ox.pl nuotr.

Parama Lietuvai

…Na, skaitau, skaitau, bet vis tiek mažai žinau: dr. Rolandas Kregždys rašydamas įspūdingą mokslinę monografiją (ji išleista 2012 m.) daug kur rėmėsi Andžėjumi M. Kempinskiu (Andrzej M. Kempiński), tačiau su šiuo lenkų autoriumi iki šiol nebuvau susidūrusi, o internetas tepateikia Kempinskio viešbutį Vilniuje. Bėgte bėgu į Lietuvos nacionalinę Martyno Mažvydo biblioteką.

– Nėra. Mes jo darbų neturime.

– Gal galite užsakyti iš Lenkijos?

– Galime. Bet luktelėkite. – Daili panelė pažaidžia kompiuterio klavišais ir sako: – Šią Andžejaus Kempinskio knygą galite pasiskolinti iš Mostiškių, Lavoriškių, Nemenčinės arba Rudaminos bibliotekų.

– Kaip? Jie turi, o jūs – ne?

– Aš fondų nekomplektuoju.

– Atsiprašau, ar visos naujesnės knygos lenkų kalba – tik ten?

– Ne.

– Lenkijos parama? O vokiečiai Lietuvos neremia?

– ? – pakyla ilgos blakstienos.

– Gal knygos vokiečių kalba – Mėmelyje?

– Viso gero.

– Ačiū.

Ohoho! Taip prasidėjo A. M. Kempinskio knygos Ilustrowany leksykon mitologii wikingów, išleistos 2009 m., paieška. Nieko baisaus – Nemenčinė netoli.

Tacito užkurta pirtis Lietuvoje

Šiemet daug jubiliejų. Taigi, primenu dar vieną. Iššaukime gražią fejerverkų puokštę Publijaus Kornelijaus Tacito garbei, nes šiemet sukanka 1 920 (!) metų, kai šis romėnų šviesuolis apie 98 m. pasauliui šį bei tą pranešė apie aisčius, gyvenančius prie Svebų (Baltijos) jūros. Dabartiniais laikais kiekvienas Tacito žodis yra auksavertis.

2012 m. dr. R. Kregždys parašė, kad minėtą Tacito pranešimą apie baltus jis išvertė pažodžiui. Tai labai išmintinga. Šaltinius tik taip ir reikėtų versti. Šio autoriaus monografijoje („Baltų mitologemų etimologijos žodynas I: Kristburgo sutartis“, 2012) daug savito požiūrio, skęstančio tarptautiniuose žodžiuose ir begalinėse išnašose, išmaniai žaidžiančiose tarpusavyje. Gausiame šaltinių ir literatūros sąraše spindi mokslininko erudicija. Jo mokslinė intuicija dažnai yra tiksli ir vertinga, bet kai atsilošęs mosteli ir senajame šaltinyje apie baltus panaikina Tacito minimus faktus, tai mane suima siutas. Ryžtuosi pasiimti šluotražį ir pamosikuoti prieš tokias kategoriškas išvadas. (A. M. Kempinskis turbūt pasakytų „berserkė“, jeigu yra femininum.)

Taigi užsižiebiu visas šviesas, nes apniukusi popietė vilioja pasnausti. Kairėje pasidedu A. M. Kempinskio knygą su ryškiu gal bibliotekos spaudu parama, o priešais – R. Kregždžio monografiją. Atsiverčiu man rūpimą minėtos jo knygos 297 puslapį ir garsiai skaitau tuos du svarbius Tacito sakinius:  aisčiai „[…] garbina dievų motiną, šernų atvaizdą – ženklą prietaringumo užsidėję nešioja: jis kaip ginklai ir visokia apsauga saugų deivės garbintoją ir tarp priešų daro“.*

Puolu į visažinį internetą. Tacito žinia apie dievų motiną ir šernų atvaizdus reta. Akivaizdu, kad žinančiųjų „apvalyta“. Vadinasi, vengiama pirmojo amžiaus žinios apie dievų motiną ir šernišką karių išvaizdą. Pakartotinai skaitau tuos du sakinius knygoje ir 4 išnašoje (p. 19) Jūs, daktare, rašote: „Šerno atvaizdai sietini ne su baltų pseudomitologema dievų motina (resp. mater deum), bet šiaurės germanams įprastu karinių šalmų puošybos šerno atvaizdais kultūrologiniu motyvu.“ O toliau – dar kategoriškiau (p. 323): „Nekyla jokių abejonių, kad tai yra germaniškojo paveldo reminiscencija, jokiu būdu nesietina su baltų etnokultūrine savastimi ir materialiuoju paveldu.“

Štai! Pseudomitologema. Lengvai dabartiniais laikais mėtomas madingas žodelytis „pseudo“. Jūs, daktare, vienu mostu laidojate dalį seniausio šaltinio apie baltus. Ar visi recenzentai tylėjo? Matyt, tylėjo. Gal todėl ir internete tekstas „apvalytas“? Kas čia darosi, a? Kaip čia taip nusprendėte, kad Didžioji motina – ne baltams, kad tai – baltų pseudomitologema? Dar niekas to neįrodė – Jūs taip pat. Niekas neišsprendė baltų Didžiosios motinos problemos, kaip neišsprendė ir kuršių genties klausimo. Pseudo! Aplinkui tik švaistomasi pseudomitologemomis. Na jau ne, tikrai ne. Ne. Nei šiaurės germanams, nei keltams Tacito skelbtos žinios apie aisčius neatiduosiu. Ne!

Spyriau į duris ir išlėkiau laukan. Viens, du. Viens, du. Visai sutemo. Tegul sau būna tie šernai ant germanų galvų. Tacitas rašė kitaip! O argi šiaurės germanai garbino dievų motiną, a? Prakaituoju. Viens, du. Viens, du, – spardydama pusnis skaičiuoju. Tik pirmyn! Tamsu. Toli mirksi žiburėlis. Viens, du. Kontūrai ryškėja. Kažkas viduje šūkaloja, pliaukši, garas veržiasi iš pirtelės. Praveriu duris. Girdžiu:

– Marija Gimbutienė lotynų formas gestant „suteikia […] nebūdingą reikšmę, t. y. kaukes nešioja“. „Vėlesniuose jos veikaluose ši sintagma į lietuvių kalbą išversta dar kitaip, plg. „įvaizdžių ar amuletų nešiojimą“ (p. 297, išnaša 442). M. Gimbutienei – du kartus!

Girdisi švelnus vantos šleptelėjimas: šlept, tekšt…

– Vytautas Mažiulis? „Panašiai Tacito tekstą mėgino aiškinti ir V. Mažiulis lot. formae aprorum versdamas sintagma „gintariniai amuletai“. Toks aiškinimas, žinoma, priskirtinas kazuistikai“ (ten pat).

Pila karšto vandens kaušą. Ir ne tik ant nugaros. Oho! Ruošiasi trečiam. Kam? Rimantui Balsiui dilgėline vanta tik šast: „R. Balsys pateikia sintagmą šerno pavidalų amuletų, kuri negalima […]“ (ten pat).

Pasidarė linksma. Kieno dabar eilė? Daktaras atsitiesė, matyt, su kažkuriuo ilgiau kamuosis. Stveria po dilgėlinę vantą į abi rankas. Pamerkia abi kartu ir staiga tik taukšt, taaaukšt, taukšt taukšt iš abiejų pusių Dariui Aleknai ir garsiai murma:

– Va tau jūros krantas skalauja aisčių gentis. Krantas skalauja… – Šast, šast. – Omnique, o ne omniumque.

Viešpatie, pradėsiu mokytis lotynų kalbos. Omnique, omnique… (p. 298, išnaša 443) Išpylė prakaitas ir mane. Apkvaitau nuo karščio. Kažkas tupi greta garuose. Bandau stotis. Šliūkšt ledinio vandens kaušą man veidan. Brrr… Nieko nematau. Atsisėdu ir rėkiu:

– Tacitas parašė, kad užsidėję nešioja! Užsidėję neš…

Šliūkšt. Tyla.

– Mielas ir gerbiamas daktare R. Kregždy, Tacitas rašė, kad užsidėję nešioja. Vadinasi, kažką užsideda, kas gerai matoma, ar ne? Bet ar būtinai tik šalmą? Gal sakinyje neaiškūs daugiskaitos, linksnių ar būdvardžių klausimai, – neišmanydama, ką sakyti, ir toliau burbuliuoju: – Šernų formą – ženklą prietaringumo – užsidėję nešioja… Šernų atvaizdus – ženklą prietaringumo – užsidėję nešioja… Šerninį atvaizdą – ženklą prietaringumo – užsidėję nešioja… Šerneną – ženklą prietaringumo – užsidėję nešioja…

– Cha, cha! Runkeliai!

Šliūkšt, šliūkšt vėl į akis du kartus.

– Aisčiams žiemą šernena kaip ožkena, zuikena ar meškena.

– Kvailė!

Tekšt, šliūkšt, šliūkšt.

– Ir Simonas Daukantas rašė, kad ant pečių kailius nešiojom, o rankose kuokas turėjom.

– Gal karštesnio užpilti?

– Tacitui nereikėjo aiškinti apie kailį, užmestą ant galvos ar pečių, nes tas romėnas gerai išmanė kariuomenės reikalus ir ženklus. Visi ženklanešiai romėnų Herkulio arba graikų Heraklio pavyzdžiu nešiojo žvėries kailį: letenos buvo sukryžiuotos arba surištos ant krūtinės Heraklio mazgu, o Heraklio mazgą užmegzti mokėjo kiekvienas. (Ir romėnų nuotakos kaspiną po krūtine susirišdavo Heraklio mazgu.) Na, pažiūrėkite:

Romėnų imperatorius Komodas Heraklio poza. Iš: Dalia Dilytė, Senovės Romos kultūra, Vilnius: Metodika, 2012, p. 321 | satenai.lt
Romėnų imperatorius Komodas Heraklio poza. Iš: Dalia Dilytė, Senovės Romos kultūra, Vilnius: Metodika, 2012, p. 321 | satenai.lt
 Romėnų karys ženklanešys. Iš: Dalia Dilytė, Senovės Romos kultūra, Vilnius: Metodika, 2012, p. 68 | satenai.lt

Romėnų karys ženklanešys. Iš: Dalia Dilytė, Senovės Romos kultūra, Vilnius: Metodika, 2012, p. 68 | satenai.lt

Ne tik ženklanešys, bet ir kai kurie pagalbiniai kariuomenės kariai nešiojo kailinius šarvus. Kodėl rašote tik apie šalmus? Romėnai suprato, ką reiškia ant galvos ir pečių uždėto kailio simbolis: Heraklis dar jaunystėje užmušė liūtą, jo kailį užsidėjo ant galingų pečių ir nešiojo kaip apsiaustą. Priekines liūto kojas buvo susirišęs mazgu ant krūtinės. Aplink Heraklio sprandą styrojo įspūdingi liūto gaurai, o baisūs nasrai buvo apžioję galvą. Būdamas visa galva aukštesnis už kitus, jis vien savo išvaizda ginkluotus priešus vertė sprukti į pašones. O kai jis skubėdavo, tai kabančios liūto užpakalinės kojos ir uodega švytuodamos į šonus…

– Nutilkit!

– Ne! Apžiūrėkite Heraklio paveikslėlius internete. Kai atlikdamas penktąjį žygdarbį Heraklis pagavo milžinišką šerną, užsimetė jį ant nugaros, ant liūto kailio, ir žviegiantį nešė į Mikėnus, karalius iš siaubo į žalvarinį indą įlindo. Kada garsiausias antikos didvyris neteko galių? Ogi tada, kai pats nusisiautė liūto kailio apsiaustą ir užsivilko žmonos išaustą, pavydu ir hidros krauju užnuodytą audeklą. O Jūs – tik apie šalmus.

– Nusibodote! Eikit lauk!

– Teisingai Dalia Dilytė mano, kad Tacito tekste akcentuojamas siluetas arba atvaizdas (ten pat, išnaša 442). Daktare R. Kregždy, surašėte lotynų žodžio forma reikšmes, tai iš jų renkuosi pačią pirmąją – išvaizdą. Prašau, gerbiamasis R. Kregždy, gabus kalbininke, dar kartą apgalvoti Tacito tekstą. Prašome visi. Tai Tėvynės reikalas.

– Cha! O kaip dievų motina?

– Tacitas viską teisingai parašė. Garbintoji aisčių Motina turėjo reikalų su žvėrimis. Ramiai mąstykim, popierėlius sudėliokim. Jums pirmam parodysiu, jeigu…

– Nekyla jokių abejonių, kad tai yra germaniškojo paveldo reminiscencija…

– O man kyla abejonių. Šeši puslapiai Jūsų teksto – didelis noras įrodyti, kad šernų atvaizdai yra tik šiaurės germanų…

– Archeologiniai radiniai, moteriške!

– Teisybės dėlei reikia pasakyti, kad šiaurės germanų mitologijoje kiti žvėrys yra svarbesni negu šernai.

– Atsiverskite Andžejaus Kempinskio knygą.

– Tiek jau to. Gerai. Atsiverčiu. 239 puslapyje yra bronzinė šalmo plokštelė. Joje iškalti du kariai. Ant abiejų galvų yra po lokį ir šerną. Plokštelėje aiški meistro mintis apie drąsą, bet ne tai, ką Tacitas pasakė. Kodėl Jūs neparašėte, kad ant šiaurės germanų šalmų greta šerno yra lokys?

– Užsičiaupkit! Ne jūsų reikalas.

– Negi tebetvirtinate, kad šiaurės germanai garbino dievų motiną?

– Jūs stačiokė.

– Nesuprantu, kodėl kalbame tik apie šalmus, kai Tacitas jų išvis nemini. Bet tiek to. Gerai. Kalbant apie plokšteles su iškaltais lokiais ir šernais, kurios būdavo ant šalmų, tai lyg ir norėtųsi Jums pritarti. Bet priešai tų plokštelių nematė, nes jos visai mažos. Manykim, kad jos ramino šalmą dėvintį karį, įtikėjusį savo berserkiškumu ir amuleto galiomis, kaip kai kurios tautos tiki paukščio plunksnos ar kokio spyglio globa. Bet kariai berserkai dažniausiai buvo pabėgę nusikaltėliai ir kažin ar išvis buvo girdėję apie dievų motiną. Per savo kraugerišką įsiūtį jie…

– Jums iš galvos dūmai rūksta.

– Išties? Mat kailinius turiu, o šalmo neturiu. Esu tikra, kad apie 98 metus po Kristaus gimimo Tacitas „Germanijos“ XLV dalyje rašė apie aisčius.

Daktaras kažkur pradingo. Matyt, nusibodau… Derybos buvo sunkios ir nevaisingos.

Lietuviškos aimanos

Atsibudau anksti. Supratau, kad miegota ant nutirpusių rankų, užsigulus abi knygas. Į mane žiūrėjo besijuokiančios biglio akys – šuo laukė pirmojo žodžio.

– Reikalas nebaigtas, – pasakiau garsiai.

Tikrai nebaigtas. Prabėgo daug metų, bet mokslininkams dar nepavyko iki galo išaiškinti tų dviejų Tacito sakinių. O dabar turime nemalonų rezultatą: neapsikentęs R. Kregždys pareiškė, kad Tacito tekstas apie aisčius „yra iš esmės koreguotinas […]“ (p. 330). Įdomu, kas išdrįs koreguoti Tacito žodžius, kas bus tas Heraklis? Mūsų mokslinių tyrinėjimų ir hipotezių kiemas neiššluotas, nesutvarkytas, užgriozdintas nežinia, istorinių šaltinių bei įvairių svarstymų ironija. Pone R. Kregždy, gal nereikia Tacito koreguoti? Geriau parašykite jam pagarbos odę. Mes, mirtingieji, norime – ponai mokslininkai, tokius svarbius savo ego palikę už durų, susėskite prie balto apskrito stalo ir išsiaiškinkite tiesą, nors ir pavėluotai.

– – –

* Du minėtieji Tacito sakiniai: matrem deum venerantur. insigne superstitionis formas aprorum gestant: id pro armis omnique tutela securum deae cultorem etiam inter hostis preastat (p. 297).

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. A. Radušytė. Ro­ga­chi­na, ar­ba Ką iš tik­rų­jų pa­sa­kė Kęs­tu­tis?
  2. Mokslų akademijoje bus pristatyta archeologo E. Jovaišos knyga „Aisčiai. Raida“
  3. E. Jovaišos knyga „Aisčiai. Lietuvių ir Lietuvos pradžia“ jau prekyboje
  4. Vilniaus knygų mugėje bus pristatyta E. Jovaišos knygą „Aisčiai. Raida“
  5. Akademikas E. Jovaiša pristatė monografiją „Aisčiai. Lietuvių ir Lietuvos pradžia“ (nuotraukos, video)
  6. Nepriklausomybės Akto signatarai kviečia į susitikimą su akademiku Eugenijum Jovaiša
  7. Jorės šventė vėl skubino Tėvynės pavasarį (nuotraukos, video)
  8. T. Baranauskas. Naujai prakalbinta aisčių istorija
  9. Kuršių nerijos metraštis „Nidos mokyklos kronikos“ bus pristatomas Berlyne
  10. Vyks knygos „Kas liko laiškuose“ pristatymas
  11. Festivalyje „Mėnuo Juodaragis“ – kelionė į sapnų pasaulį su Anglijos muzikos legenda „And Also The Trees“
  12. G. Songaila. Vėluojanti istorija ar pavėlavę istorikai? (I)
  13. „Baltų kelias“ apima visą Lietuvą
  14. R. Matulis. Ptolemėjo geografija ir baltų tautos
  15. Bus pristatyta trečioji akademiko E. Jovaišos monografija apie aisčius

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 4

    1. Atmintis says:
      7 metai ago

      Įdomūs pastebėjimai. Taip Aldona Radušytė atliepia į primirštamą Baltijos Asamblėją, kuri 1994 m. gegužės 13-15 d. Jurmaloje (Kemeri) paskelbė memorandumą „Dėl būtinybės visuotinai pasirengti tautinio identiškumo Baltijos valstybėse klausimui spręsti”.

      Atsakyti
    2. Kažin says:
      7 metai ago

      Bet čia pastebėjimai reiškiami juokelių žanrų, to rezultatas – istorija nerimtas dalykas – juokeliai… Formuojama paniekinama pažiūra į istoriją, kad ja neverta domėtis. Tą daro ir TV Savukynas laidoje “Istorijos detektyvai”. Tai nėra jau toks nekaltas dalykas, juk žinoma, kad tas, kas nežino savo istorijos, gyvenime lieka vaiku… Tad, ar ne to siekta ir šiais juokeliais?

      Atsakyti
      • Atmintis says:
        7 metai ago

        Gal nebūtina taip rūsčiai vertinti sąmojų. Juk nuo Antikos laikų žinoma, jog dažnai tuo pasiekiama įtaiga, kuri įsitvirtina pasąmonėje. Žinoma, Savukynas dažnai paviršutiniškas.

        Atsakyti
        • Žemyna says:
          7 metai ago

          O, žodžio ir kitko meistrai Savukynas ir Užkalnis.

          Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Seimas
    Lietuvoje

    Sugriežtinta atsakomybė už tarptautinių sankcijų pažeidimus

    2025 05 15
    Žemė | am.lrv.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Seimas priėmė Žemės įstatymo pataisas

    2025 05 15
    Miškas | pixabay.com nuotr.
    Lietuvoje

    Ribojami miško kirtimai Kaliningrado ir Baltarusijos pasienyje

    2025 05 15
    „TikTok“ | pixabay.com nuotr.
    Gamta ir žmogus

    ES bręsta iniciatyva vaikams uždrausti naudotis „TikTok“ ir „Instagram“

    2025 05 15
    Gaisras
    Gamta ir žmogus

    Kaip išvengti ličio baterijų sukeltų gaisrų?

    2025 05 15
    Orijana Mašalė ir Nilsas Hilmeris
    Lietuvoje

    Aptarti Vokietijos brigados perkėlimo į Lietuvą klausimai

    2025 05 15
    Išmoka | pixabay.com nuotr.
    Lietuvoje

    Tėvų pareigos nevykdymas „Sodrai“ kainuoja apie 20 mln. per metus

    2025 05 15
    Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
    Gamta ir žmogus

    Traukiniautojų dieną – 90 proc. pigesnės kelionės

    2025 05 15

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Arta ir Tauta apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Hindustan Times apie Derybos be Putino: ko tikėtis iš Rusijos ir Ukrainos derybų Turkijoje
    • Rimgaudas apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Kažin apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Sugriežtinta atsakomybė už tarptautinių sankcijų pažeidimus
    • Seimas priėmė Žemės įstatymo pataisas
    • Ribojami miško kirtimai Kaliningrado ir Baltarusijos pasienyje
    • ES bręsta iniciatyva vaikams uždrausti naudotis „TikTok“ ir „Instagram“
    Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

    Kiti Straipsniai

    Muziejų naktis | kernave.lt nuotr.

    Europos muziejų naktį pasitikime ten, kur prasideda mūsų istorija – senojoje Kernavėje!

    2025 05 14
    B. Makauskas. Suvalkų sutartis – po šimto metų (VI)

    V. Valiušaitis. Lenkams – didvyris, lietuviams – grobikas: 90 metų po J. Pilsudskio mirties

    2025 05 12
    Kernavės piliakalniuose – Rudens lygiadienio ir baltų vienybės šventė | Širvintų kultūros centro nuotr.

    R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (III)

    2025 05 10
    Pirminiai pasaulio suvokimo vaizdiniai

    V. Toporovas. Pirminiai pasaulio suvokimo vaizdiniai

    2025 04 29
    Knygos „Nenugalimos karūnos“ sutiktuvės | istorineprezidentura.lt nuotr.

    Knygos „Nenugalimos karūnos“ sutiktuvės Istorinėje prezidentūroje

    2025 04 27
    Tarptautinė XXXI knygos šventė „Laikas gyvena knygose“ | punskas.pl nuotr.

    Tarptautinė XXXI knygos šventė „Laikas gyvena knygose“

    2025 04 26
    Vytauto Didžiojo karo muziejaus rinkinių stiklo negatyve – Bišpilio (Višpilio) piliakalnis, XX a. 3-4 deš. | B. Buračo nuotr.

    Prieš 735 metus kryžiuočiai puolė Kolainių pilį

    2025 04 25
    Istorija tapusi praeitis | voruta.lt nuotr.

    A. Kairys. Istorija tapusi praeitis (IX)

    2025 04 11
    Ažagų - Eimuliškio kautynių 80 - mečio minėjimas

    R. Kaminskas. Ažagų-Eimuliškio kautynės buvo vienos iš didžiausių Lietuvos partizanų kautynių prieš sovietų okupantus

    2025 04 10
    Birutė Servienė. Žvaigždė ir bažnyčia, 2023 | mlimuziejus.lt nuotr.

    Klaipėdoje pristatoma tradicinių karpinių meistrės paroda ir Mažosios Lietuvos papročiai

    2025 04 10

    Skaitytojų nuomonės:

    • Arta ir Tauta apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Hindustan Times apie Derybos be Putino: ko tikėtis iš Rusijos ir Ukrainos derybų Turkijoje
    • Rimgaudas apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Kažin apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • -.-.- apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Miškas | E. Drąsučio nuotr.

    Daugelyje Lietuvos miškų – aukščiausio laipsnio miškų gaisringumas – ribojamas patekimas

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai