Birželio 7 d., Kinijos Ningbo mieste pradeda veikti „Versli Lietuva“ iniciatyva įkurta nuolatinė lietuviškų prekių ekspoziciją „Lietuviškų prekių namai“ (angl. Lithuanian national trading house), kuri Lietuvos verslui tarnaus kaip prekybos Kinijoje platforma. Nuolatinėje ekspozicijoje dvejus metus pristatyti savo produktus galės maisto, gėrimų, kosmetikos, suvenyrų, namų interjero, baldų ir kitų sektorių gamintojai.
„Eksportas į geografiškai ir kultūriškai tolimą Kiniją nėra paprastas ir greitas procesas. Į Kiniją eksportuojantis šalies verslas žino, kiek reikia laiko, kol partneriai ir vartotojai patiki bei pamėgsta jiems tolimos Lietuvos produkciją.
Ekspozicija turėtų tapti savotišku ledlaužiu, leisiančiu greičiau užmegzti kontaktus ir pagreitinti įėjimą į naują rinką, kad pernai 40 proc.
Pasistiebusi Kinija ir toliau išliktų sparčiausiai augančia eksporto rinka“, – sako Kinijoje viešintis Lietuvos ūkio ministras Virginijus Sinkevičius.
Lietuvos prekių ekspozicija „Lietuviškų prekių namai“ veiks ne tik kaip lietuviškų gaminių pristatymo erdvė, bet ir kultūrinių mainų, verslo ryšių biuras. Planuojama, kad šiame biure bus organizuojamos parodos, seminarai, susitikimai tarp abiejų šalių verslininkų ir potencialių investuotojų.
„Mintis atidaryti tokią nuolatinę ekspoziciją kilo prieš kelerius metus. Ši idėja virto tikrove labai palankiu metu, kai Kinija deda daug pastangų pritraukti partnerius iš užsienio, o lietuviai kaip tik atranda šią augančių galimybių šalį. Lietuviškų prekių namai bus naudingi ir jau eksportuojančioms, ir tik pradedančioms eksportuoti bendrovėms. Jos ne tik čia galės pristatyti savo prekes, bet ir turės patikimą importo į Kiniją partnerį. Be to, logistika bus kur kas paprastesnė ir nereikės potencialiam klientui siųsti produkto pavyzdžių iš Lietuvos – juos bus galima siųsti tiesiai iš Ningbo miesto“, – sako Daina Kleponė, „Versli Lietuva“ generalinė direktorė.
Paviljoną administruos „Versli Lietuva“ įgaliota Kinijos bendrovė „Shanghai Richuan Industrial Co“, kuriai keliamas uždavinys padėti konkuruoti lietuviškiems gaminiams Kinijos rinkoje, užtikrinti logistiką ir galimybes parduoti gaminius elektroninės prekybos kanalais.
Vykdydama iniciatyvą „Viena juosta, vienas kelias“, Kinijos valdžia siekia skatinti Vidurio ir Rytų Europos šalių gaminių populiarumą Kinijoje. Birželio 8-12 d. Ningbo mieste vyksta Vidurio ir Rytų Europos šalių vartojimo prekių gamintojų paroda „China-CEEC Investment and Trade Expo“. Joje iš Lietuvos dalyvauja septynios įmonės: „Imlitex“, „Medicata“, „Švyturys“, „Aromika“, „Ekosodas“, „Prieskonių ambasada“ ir „PEONIA LAB“.
Kinija yra viena iš Lietuvos prioritetinių eksporto rinkų. 2017 m. Lietuva į Kiniją eksportavo prekių už 180 mln. eurų, o lietuviškos kilmės prekių eksportas sudarė beveik 131 mln. eurų. Daugiausia į Kiniją eksportuota baldų (29 proc. viso eksporto), medienos ir jos dirbinių (22 proc.), optikos ir matavimo prietaisų, chirurginių instrumentų (14 proc.), mašinų ir mechaninių įrenginių (7 proc.).