Pirmadienis, 2 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Etninė kultūra

Užgavėnės, karnavalai ir kaukės simbolika

„Saulės arkliukai“, www.alkas.lt
2018-02-13 21:47:51
0
Užgavėnės, karnavalai ir kaukės simbolika

Zen koan: Kaip tavo veidas atrodė prieš tavo tėvams gimstant?

Karnavalas, simbolizuojantis žiemos pabaigą, paplitęs visoje Europoje (Venecijos karnavalas, Vokietijos, Belgijos karnavalai, lietuvių Užgavėnės, rusų Maslenica ir kt. tautų karnavalai).

Venecijos karnavalo kilmė –pagoniška romėnų šventė Saturnalijos, skirtos romėnų dievui Saturnui (dievo Jupiterio tėvui), kuriam yra priskiriama derlingumo globojimo funkcija.Ištisus metus dievo Saturno skulptūrėlė gulėdavo šventykloje surištomis kojomis ir tik prieš šventę jo kojos būdavo atlaisvinamos, tokiu būdu visuomenė būdavo išlaisvinama iš sistemos gniaužtų ir ji pradėdavo „šėlti“: daug gerdavo, šokdavo gatvėse, lošdavo, taip pat dalydavosi dovanomis.

Per Saturnalijas žmonės dovanodavo vieni kitiems žvakes ir molines kaukes. Saturnalijos buvo vadinamos romėniškomis Kalėdomis, jos buvo švenčiamos gruodžio 17 d. Šventė tęsdavosi įvairiai, iki dviejų savaičių. Šios šventės metu žmonės keisdavosi rolėmis: turtingieji pavirsdavo vargšais, belaisviai įgydavo laisvę, suaugusieji patarnaudavo vaikams ir pan. Šventės esmė – žmogus, užsidėdamas kaukę, gali tuo metu pakeisti savo socialinį statusą ir pabūti bet kuo.

Yra žinoma, kad Užgavėnių persirengėliai kartais buvę piktoki ir Lietuvoje – užkeldavę akėčias ant stogo ir palikdavę, merginos nuo jų slėpdavusios ir pan. Visi stengdavosi kuo greičiau nuo jų „išsipirkti“ dovanomis, maistu ir pinigais. Vis dėlto persirengėliams kurią sodybą aplenkus, neaplankius tų namų, irgi buvę nelabai gerai…

Įsigalėjus krikščionybei, Saturnalijos buvo uždraustos, tačiau neišnyko, – jos transformavosi į karnavalinę žiemos pabaigos šventę. Per Saturnalijas tvyrojo gana pavojinga kriminogeninė situacija – kartais minia su kaukėmis taip įsisiautėdavusi, kad valdantieji bijodavę jos nesuvaldyti. Karnavalo metu galėdavę būti įvykdomi ir tam tikri nusikaltimai.

Romėnų Saturnalijos ir dabartinis Venecijos karnavalas ar Vokietijos Užgavėnės su persirengėliais yra miesto šventė, o lietuviškos Užgavėnės buvo visiška kaimo šventė. Lietuvoje jos buvo švenčiamos kaimuose ir siejamos su agrarine kultūra. Kaukės labai skyrėsi nuo miestietiškų. Jos būdavo medinės – velniai, raganos ir pan., taip pat zoomorfinės kaukės. Anot A. Vaicekausko, tokiu būdu lietuviai siekdavo užmegzti ryšį su protėviais ir garantuoti sėkmingą naują derlių. Žmonių susibūrimai vykdavę prie bažnyčių, persirengėliai lankydavo namus. Siekiama atgaivinti Užgavėnes ir mieste. Šiuo metu Lietuvoje Užgavėnių šventimo centras yra Rumšiškėse, kur galima pasivažinėti su arkliais, suvalgyti blynų, deginama Morė ir vyksta daug panašių karnavalizuotų atrakcijų.

Dabartinės kaukės yra daromos papjė mašė technika, Lietuvoje atgaivinamos ir drožiamos medinės kaukės, kurios jau buvo įvardytos kaip nykstančios. Venecijoje originalių kaukių galima įsigyti profesionalų darbų centruose, pas mus – tautodailės meistrų salonuose.

Gabono (Afrika) kaukė | Wikipedia. com nuotr.
Gabono (Afrika) kaukė | Wikipedia. com nuotr.

Kaukės simbolika labai dvilypė ir įvairiai aiškinama.

Iš tikrųjų, žmogus, užsidėdamas kaukę, paslepia save, bet ir išryškina kažkokį esminį vidinį bruožą, kuris yra jo personos dalis, jis slepia savo asmenybę po sustingusiu bruožu, įkūnytu kaukėje. Dažniausiai tai būna idealaus grožio įvardijimas, – tobuli moters veido bruožai. Kartais kaukė išvirsta į groteskišką karikatūrą – pajacas. Kartais ji būna pikta, gąsdinanti, bauginanti, kartais su humoro gaidele – velniai, raganos ( teatre – tai pykčio išraiškos kaukė, kuri karnavalo metu dažniausiai nebūna naudojama), kartais tai būna gyvūnus vaizduojančios kaukės.

Kaukės kilmė siekia genčių laikus, kada ritualų metu buvo stengiamasi susisiekti su protėviais arba gyvūnais, norint perimti iš protėvių žinojimą ir užsitikrinti gerą medžioklę. Užsidėti kaukę – tai paslėpti savo personą (pirminė lot. „persona“ reikšmė – kaukė, tik vėliau šis žodis įgijo reikšmę „asmuo“), savo veidą, kuris tave identifikuoja, atskleidžia tavo sielą ir komunikuoja. Kaukė yra tik vieno kokio nors bruožo ir simbolio įkūnijimas, ji statiška, ji nekomunikuoja, tačiau gali padėti išreikšti žmogaus personos vidaus esmę, kadangi komunikuodamas žmogus taip pat neatsiskleidžia iš esmės, tai yra subjektyvu, vieniems jis atsiskleidžia „viena puse“, kitiems – „kita“, be to, žmonės dažnaisusikuria išankstinę iliuziją arba nuomonę, kiekvienas turi individualų ir ribotą pasaulio suvokimą, kiekvienas yra subjektyvus.

Tačiau, pavyzdžiui, visi supranta, ką pasako kaukė – tai tobulas grožis, tai pajacas, tai kažkas baugaus. Suvokdami kito žmogaus grožį, talentus ar kitokius išskirtinius jo bruožus bei gebėjimus, žmonės ima pavydėti ir pradeda juos menkinti, kaukė gi yra sąstingis, momento, emocijos arba esmės išraiška. Užsidėdamas kaukę žmogus paslepia savo veidą, jis nekomunikuoja, jis nutrina ribotumo ribas ir priartėja prie vieno kokio nors esminio asmens bruožo. Norėdamas pasislėpti po kauke arba kuo nors apsimesti, žmogus paslepia savo vidų, savo „gylį“ ir iškelia į paviršių sustingusią nekomunikuojančią esmę, vieną savo bruožą

Socialiniame gyvenime egzistuoja daug „kaukių“, kurias žmogus demonstruoja priklausomai nuo emocinės, psichologinės būsenos ir aplinkybių. Sąmoningai ją užsidėdamas ir oficialiai demonstruodamas, slepia savo vidų, nes be kaukės jis yra pažeidžiamas. Užsidėdamas kaukę jis arba atveria vieną iš savo asmenybės bruožų kitiems, slėpdamas savo „gylį“, arba meluoja, taip pat slėpdamas savo vidų. Kodėl žmogus pasijunta nejaukiai pamatęs žmogų, dėvintį kaukę? Jis turi priimti nesubjektyvią, neribotą esmę, jis gali apčiuopti tik savotišką absoliutą, jis tarytum negali „paliesti“, komunikuoti ir priartėti, tai yra užmegzti ryšį. Pamatęs kaukę dėvintį žmogų, jis tarytum nori ją nuplėšti ir sužinoti, o kas gi iš tikrųjų po ja slepiasi?

Štai vienas iš kaukės aprašų, pateiktas viename iš simbolių žodynų (žr. lit. sąrašą: The book of symbols…): Kaukė – tai veido įsivaizdavimas, kuris suteikia dievą. Nuo paleolito laikų iki dabar kaukė  – žmogaus psichologinės išraiškos esmė. Kaukė vaizduoja žmogaus „gyvenimo dramą“ visais jo aspektais, įtikinamai prikaustydama dėmesį. Ji yra dviprasmiška, kelia neaiškumą, ji yra klastingas ir išdavikiškas „tikrasis aš“, slepiantis savo paprastąjį „aš“. Kai žmogus dėvi kaukę, jis ar ji transformuojasi į archetipinį pavyzdį ir pateikia save kaip socialinį ar psichologinį modelį, kurį diktuoja kaukė. Šie archetipiniai įvaizdžiai yra perkelti į dabrtinių laikų gyvenimą ir tapę socialinio ir psichologinio gyvenimo modeliais.

Naudojama garbinti dievui,siekiant išgijimo, iniciacijai, norint užsitarnauti socialinį autoritetą liaudyje, laikytis papročių, taip pat siekiant jų išvengti, kaukė priklauso mitiniam dramos menui ir istorijų pasakojimui. Savo ruožtu, pastarieji siejasi su praeities genčių, šamanizmo laikais ir tiesia liniją tarp misterijos, paslaptingumo ir žmogaus patirties „gylio“. Galingų archetipinių emocijų – meilės, baimės, įniršio, nevilties, džiaugsmo – išgryninimas suteikia kaukei nuasmenintą meninę formą, kuri paradoksaliai sustiprina tiek katarsį, tiek atsitapatinimą.

Besišypsančios moters ko-omote (Mažas veidas). Vienas iš dešimties japonų No teatro moterų kaukių tipų, kurias usidėdavo vyrai, vaidindami moteris. Kongo mokykla, Kioto prefektūra, Japonija. | Nuotr. iš kn. "The book of symbols".
Besišypsančios moters ko-omote (Mažas veidas). Vienas iš dešimties japonų No teatro moterų kaukių tipų, kurias užsidėdavo vyrai, vaidindami moteris. Kongo mokykla, Kioto prefektūra, Japonija. | Nuotr. iš kn. „The book of symbols“

Kaukė  psichologinei patirčiai tiesia kelius į „dvasias“, instinktyvius archetipinius asmenybės veiksnius, tiems „dievams“ sukurdama „laikinuosius namus“. Kaukė yra viršelis, šydas, melas, pagrobimas, sugavimas, užuomina, asociacijos sukėlimas, bekūniškumas ir transformacija.

Geriausios No teatro kaukės gali „pakeisti emocijas“ priklausomai nuo to, kokiu kampu jos apšviečiamos, pagaudamos „esmę“, jos „keičia“ emocinio ir psichologinio gyvenimo pobūdį. Besikeičiantis kaukės pavidalas  leidžia ritualiniam perėjimui pasiekti tokių  patyrimo lygių, kurie neįmanomi sąmoningam mąstymui. Jos gali pagyvinti arba bauginti. Genčių ar kulto iniciacijų ritualai baugina ir priveda prie kolektyvinio sąstingio.

Baugu būti sutapatintam su kažkokia persona, su mūsų šiuolaikinėmis „gentinėmis rolėmis“ – kaukėmis, kurias užsidėję mes įeiname į pasaulį ir jame gyvename kaip „sutuoktinis“, „gydytojas“, „menininkas“ „motina“.

Šios kaukės nuolat esti tarp subjektyvumo ir kolektyviškumo ir yra veikiamos kolektyvinio autoriteto. Tuo pat metu jos atspindi archetipinę paskatą adaptuotis ir įsilieti į kolektyvinį gyvenimą, paskatą įkūnyti „dievus“.

Taigi pasaulis dėvi kieno nors kaukę, gyvendamas „maskaradą“, apsimesdamas, t. y. kažką paslėpdamas, kažką atskleisdamas – ir tai, kas daroma dėl patogumo, ir tai, kas yra tikra. Tas, kuris turi kaukę-archetipinį įvaizdį, gali „valdyti“, tas, kuris neturi, – yra pažeidžiamas ir gali turėti nesėkmių psichologiniame gyvenime.

Anglų kalbos žodis „mask“ yra kilęs iš arabų kalbos ir reiškė „buffoon“ – juokdarys. Kuris gali paslėpti savo veidą ar apsimestinai jį pateikti. Buvimas be kaukės reiškia pažeidžiamumą, užsidėdamas kaukę žmogus paslepia savo kančią ir taip „išsaugo veidą“.

Kaukės galingumas kyla iš archetipinių lygmenų. Kaukė – tai netiesioginė pastanga susidraugauti su emocijomis ir psichologiniais modeliais, kurie gali būti neįveikiami, jeigu patiriami tiesiogiai iš tavo veido. Mažiausiai žmogus yra savimi, kai kalba. „Duok žmogui kaukę, ir jis pasakys tiesą.“ (Oskaras Vaildas |Oscar Wilde). Kita vertus, kiti yra labiau savimi, kai nusiima kaukę.

Venecijos karnavalo kaukės | Svetainės „The beauty of art“ nuotr.
Venecijos karnavalo kaukės | Svetainės „The beauty of art“ nuotr.
Venecijos karnavalo kaukės | Svetainės „The beauty of art“ nuotr.
Venecijos karnavalo kaukės | Svetainės „The beauty of art“ nuotr.

Lenkų  mokslininkė dr.Joana Tabor (Joanna tabor) savo straipsnyje „Kaukės motyvas Jurgio Savickio ir Vitoldo Vojtkievičiaus (Witold Wojtkiewicz) kūryboje“ aptaria kaukės motyvo vaizduoseną lenkų modernisto dailininko Vitoldo Vojtkievičiaus (1879-1909) ir lietuvių prozininko Jurgio Savickio (1890-1952) kūryboje. Autorė skiria tris reikšminius šio simbolio variantus – aktorių, vaidmenį ir marionetę. Anot autorės, kaukės simbolika įgalina perteikti literatūros ir dailės kūrinio modernią egzistencinę atmosferą, susijusią su būties neapibrėžtumo pojūčiu. Dievas arba neturi sąmonės, arba jo sąmonė yra begalinė. Sąmonės neturėjimą arba sąmonės begalybę simbolizuoja manekenas arba marionetė.

Marionetei grąžinama pirmykštė ritualinė kaukės galia, kurios dėka žmogus galėjo bendrauti su dievais. Ji yra tarpininkė tarp sacrum ir profanum pasaulių, bet pati gali tapti dievybe – panašiai kaip kaukė, kuri yra ir tam tikros dvasios simbolis, ir leidžia į ją persikūnyti. Aktorius pasiduoda emocijoms, marionetė pajėgi perteikti meno esmę nesudrumstomis formomis.

Marionetė neteisingai kildinama iš lėlės, ji kilusi iš akmeninių atvaizdų senovės šventyklose, šiuo metu ji yra tarsi degradavęs dievybės pavidalas, leidžiantis prisiliesti prie sacrum sferos. Marionetė pranoksta aktorių, nes niekada nebus nenatūrali, o jos nesąmoningumas pakylėja ją iki dievų. Nepaisant priklausomybės nuo virvelių, kurios ją judina, ji yra laisvesnė nei aktorius ir – nors pati neturi nei proto, nei sielos – gali išreikšti tai, kas žmoguje yra gražiausia ir vertingiausia.

Kaukės reikšmių ambivalencijos ašimi vyksta nuolatinė vertybių apykaita. „Panašiai kaip ir mitas, kaukė tuo pat metu ir praneša, ir neigia; esminga joje tai, ką rodo ar nori parodyti, kaip ir tai, ką pašalina“. „Kaukei būdinga ir distancija, ir priartėjimas. Tai dvylipumas, ambivalentiškumas, nepažinus pasaulis“. Anot autorės, kaukė ir uždengia, ir atidengia, kuria ir yra kuriama, naikina ir saugo – ne veltui jos istorija siekia žmonijos priešistorę. Įsižiūrėjus į kaukės simbolio apibrėžtis, galima pastebėti, kad jos pasiduoda tam tikrai gradacijai: nuo negatyvių interpretacijų, aiškinančių kaukę kaip tiesos uždangą ir tikrovės falsifikaciją; neutralių teiginių, kad kiekvienas nešioja kokią nors kaukę, dėl to ji yra vienintelė galima tikrovė, kurią būtina priimti; iki pozityvių tvirtinimų, kad kaukė – tai šarvai, saugantys trapią vidujybę, ir tik su jais šioji gali išgyventi; ir galiausiai iki kraštutinio teigiamo požiūrio, pagal kurį kaukė – tai geresnė tikrovė, tai, kas priartėja prie tobulybės, dievybės.

Venecijos karnavaalo kaukė | Svetainės "The beauty of art" nuotr.
Venecijos karnavaalo kaukė | Svetainės “The beauty of art” nuotr.

Venecijos karnavalo kaukės | Svetainės „The beauty of art“ nuotr.

Laikydamasi šios gradacijos, autorė peržvelgia atskirus kaukės interpretacijos tipus.

Kaukė – tai chaosas, kuris tapo kūnu. „Veidas, – yra sakęs Ciceronas, – tai sielos veidrodis“; taigi kaukė, dengianti veidą, neleidžia mums pažinti vidujybės, yra tarsi skraistė, dengianti veidrodį. Kaip galima pažinti žmogų, jei negalima pamatyti jo tikrojo veido?

Prancūzų rašytojas intelektualas Žoržas Batajus (George Bataille) teigia kur kas kategoriškiau: tarp mįslių, kurias mums siūlo trumpas [mūsų] gyvenimas, toji, susijusi su kaukėmis, turbūt labiausiai kupina nerimo ir prasmės. Be nuogų veidų, kurie yra vien priverti langai nuo svetimų ar grėsmingų regimybių chaoso, niekas nėra žmogiška nesuprantamame pasaulyje. Kaip toliau rašo Batajus, tai, kad veidai komunikuoja vienas su kitu, žmogui yra nepaprastai vertingas dalykas. Jei tasai ryšys nutraukiamas panaudojus kaukę, žmogus tampa sau pačiam priešiška esybe, maitinama slaptų aistrų. Taigi užsidėdamas kaukę žmogus apiplėšia savo žmogiškumą ir didina chaosą, kuris kelia grėsmę tvarkai ir gyvenimui pasaulyje.

Nepalankų poveikį žmogaus gyvenimui ir žmogiškiesiems ryšiams iškelia, aiškindamas kaukę, ir lenkų šventikas bei filosofas Juzefas Tišneris (Józef Tischner) knygoje „Dramos filosofija“. Kaukė dengia veidą ir klaidina, o juk veidas esmingai apibrėžia žmogaus susitikimą su kitu žmogumi.

Anot antropologo Klodo Levi-Stroso (Claud Lévi-Strauss), „Kaukės reikšmė nėra tai, ką ji rodo, bet tai, ką ji perkeičia, taigi būtent tai, prieš ką (vietoje ko) ji rodo“.

Tuo momentu, kai užsidedama kaukė, simboliškai nutrinamos ribos tarp to, kas paslėpta, ir to, kas slepia – nuo tol sukuriama jų vienovė.

Autorė pabrėžia kaukės demoniškumą, nes ji yra susijusi su žmogaus galutine tikrove.

xxx

Antikoje buvo siekiama nužudyti mitologinę būtybę ar dievą, kad įgytum jo galias, t. y. sumenkinti dievybę, paversti ją pabaisa (pavyzdžiui, Medūza, iš kurios gimė kūrybos dievas Pegasas), nužudyti, paneigti dievybę ir tokiu būdu perimti jos funkcijas, kaip kad visada ir būna – iš pradžių yra paneigiamos dievybės, o ant tų pačių pamatų pastatomos naujos dievybės.

Pažvelgus į Afrikos tautų mitologiją, susijusią su kaukėmis bei ritualais, paaiškėja atvirkštinis manevras, kuriuo buvo siekiama susisiekti su gyvūnais, šokant užsidėjus gyvūno kaukę ir papuolant į transą, tokiu būdu užsitikrinant sėkmę medžioklėje, t. y. iš pradžių buvo bandoma pavirsti tuo gyvūnu (totemas?), kad vėliau galėtum jį nužudyti (sėkmė medžioklėje). Afrikiečiai bandydavo susisiekti ir su protėviais, kad perimtų iš jų žinojimą.

Literatūra:
Istorijos įdomybės: Saturnalijos – romėniškos Kalėdos. Iš: www.istidom.lt 
Antikinė literatūra: [vadovėlis aukštosioms mokykloms]. Vilniaus universiteto leidykla, 2005, p. 451.
A.Vaicekauskas. Lietuviškos Užgavėnės: tradicija ar paveldas? Iš: www.alkas.lt
The book of symbols, reflection on archetypal images. Tashen. 2010
Kultūros naujienos iš Kauno. Šalia velnių – kaukės iš Afrikos. Iš www.bernardinai.lt Joanna Tabor. Colloquia 53

Parengė Beatričė Rastenytė

K. Kagio nuotraukose – Užgavėnių Rumšiškėse  kaukės. 2009, 2010 metai.

IMG_0385-1200
IMG_0527-001-1200
IMG_0643-1200
IMG_0649-1200
IMG_0728-1200
IMG_0733-1200
IMG_0736-1200
IMG_0792-1200
IMG_0807-1200
IMG_0808-1200
IMG_0814-1200
IMG_0836-1200
IMG_0840-1200
IMG_0856-1200
IMG_0909-1200
IMG_0912-1200
IMG_0933-1200
IMG_1167-1200

srtrf-logo
Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. J. Vaiškūnas. Ką slepia Užgavėnių kaukės?
  2. Naisiuose atšvęstos Didžiosios Užgavėnės (nuotraukos)
  3. Per Užgavėnes dirbti negalima – važiuojame linksmintis į Rumšiškes!
  4. Nacionaliniame muziejuje bus mokoma pasidaryti užgavėnių kaukes
  5. Artėja Užgavėnės
  6. Klaipėda per Užgavėnes ūš kaip avilys!
  7. Dainaviškiai Užgavėnės atšvęs Draugystės parke
  8. Kviečia Užgavėnės Žemaitijos nacionaliniame parke
  9. Liaudies buities muziejus kviečia į Užgavėnes
  10. A. Vaicekauskas. Lietuviškos Užgavėnės: tradicija ar paveldas?
  11. Liaudies buities muziejus kviečia į Užgavėnes Rumšiškėse! (dienotvarkė)
  12. J. Vaiškūnas: Užgavėnės – esmingiausia senosios lietuvių religijos šventė (nuotraukos)
  13. Į Naisius vėl atkeliavo Didžiosios Užgavėnės (nuotraukos)
  14. Užgavėnės Vilniaus mokytojų namų kiemelyje ir jaunam, ir senam…
  15. Kviečia užgavėnės prie Žaliūkių vėjo malūno Šiauliuose (dienotvarkė)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Ukrainos dronų ataka Rusijos gilumoje | Alkas.lt koliažas
Ukrainos balsas

Rusijos „Perl Harboras“: susprogdinti bombonešiai, sąmyšis Maskvoje ir Stambulo derybų kortos

2025 06 01
Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 12 12 10:45
Ukrainos balsas

Rusiškos „derybos“: reikalavimas pasiduoti

2025 06 01
Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais | lzs.lt nuotr.
Etninė kultūra

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais

2025 06 01
Saulės elektrinė | statybunaujienos.lt nuotr.
Energetika

Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?

2025 06 01
Bernadetos gobelenas | valdovurumai.lt nuotr.
Kultūra

Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

2025 06 01
LNM
Architektūra

Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

2025 06 01
Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Net jeigu taip - apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Kas toliau? - apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • Tam mokestį naudotų? apie R. Šimaitis. 230–276 mln. eurų kasmet –nedirbantiems užsieniečiams, o lietuviams NT mokestis po kaklu?
  • +++ apie Z. Vaišvila. Kur mus vedate?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Rusijos „Perl Harboras“: susprogdinti bombonešiai, sąmyšis Maskvoje ir Stambulo derybų kortos
  • Rusiškos „derybos“: reikalavimas pasiduoti
  • Kai televizorius tampa kibernetinių atakų taikiniu
  • Tik sporto ir mitybos apsisaugoti nuo celiulito gali nepakakti

Kiti Straipsniai

„Vėjų vėjai“

Klaipėdos padangę papuoš spalvingi aitvarai

2025 05 30
Parko skaitykla | kaunas.lt nuotr.

Kauno parkuose atveriamos vasaros skaityklos

2025 05 26
Kauno gimtadienis | kaunas.lt nuotr.

Su šūkiu „Kaunas džiaugiasi!” miestas pasitinka 617-asias Magdeburgo teisių gavimo metines

2025 05 20
Minimos pasieniečio Gintaro Žagunio 34-osios žūties metinės

Minėsime pasieniečio Gintaro Žagunio 34-asias žūties metines

2025 05 19
„Meridianas“

Klaipėdos „Meridianas“ pakels bures į vasarą

2025 05 14
Dviratininkai

Gegužės 1-ąją sostinės gatvėse šurmuliuos dviratininkai

2025 05 01
„Žiobrinės“ | neringa.lt nuotr.

„Žiobrinės“ savaitgalį kviečia į Neringą

2025 04 24
Renginiai Kaune

Kaune – naujos kultūros erdvės ir augantis renginių skaičius

2025 04 24
Kiaušimių marginimas

„Putojančių“ kiaušinių dažymas – smagus užsiėmimas vaikams

2025 04 12
Dviračiai

Sostinė skatins vilniečius krutėti

2025 04 07

Skaitytojų nuomonės:

  • Net jeigu taip - apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Kas toliau? - apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • Tam mokestį naudotų? apie R. Šimaitis. 230–276 mln. eurų kasmet –nedirbantiems užsieniečiams, o lietuviams NT mokestis po kaklu?
  • +++ apie Z. Vaišvila. Kur mus vedate?
  • +++ apie Rusijos „Perl Harboras“: susprogdinti bombonešiai, sąmyšis Maskvoje ir Stambulo derybų kortos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Laidoje „Skrajojantys ežerai. Baltų mitai ir simboliai“ R. Ambraziejienė – apie įvaizdinių prasmes (video)

Laidoje „Skrajojantys ežerai. Baltų mitai ir simboliai“ R. Ambraziejienė – apie įvaizdinių prasmes (video)

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai