Antradienis, 28 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Šiaulių oro uoste ketinama statyti naują orlaivių peroną

www.alkas.lt
2017-08-16 00:23:58
0
Šiaulių oro uoste ketinama statyti naują orlaivių peroną

Šiaulių oro uoste ketinama statyti naują orlaivių peroną | K. Vanago nuotr.

       
Šiaulių oro uoste planuojama statyti naują orlaivių peroną | K. Vanago nuotr.
Šiaulių oro uoste ketinama statyti naują orlaivių peroną | K. Vanago nuotr.

Šiaulių oro uoste ketinama statyti naują orlaivių peroną. Skaičiuojama, kad investavus 5 mln. eurų į oro uosto infrastruktūrą, būtų įrengta 10 vietų lėktuvų stovėjimo aikštelė, kur orlaiviai galėtų būti iškraunami, pakraunami ar remontuojami, taip pat nutiesti privažiavimo takai.

Oro uosto vadovas tikisi, kad dešimtmetį atidėliotą sprendimą, dėl investicijų į strateginio objekto infrastruktūrą, miesto tarybai pavyks patvirtinti jau artimiausiu laiku, o naujas peronas būtų pastatytas

per 3 metus. „Šiaulių oro uostas turi visas galimybes išnaudoti nišą ir tapti vieninteliu Lietuvoje krovininiu oro uostu, kuriam papildomas pajamas neštų užsakomieji keleiviniai skrydžiai bei orlaivių remonto ir priežiūros paslaugos“, – sako nuo 2016 m. kovo įmonei vadovaujantis Andrius Daujotas.

Pasak jo, pagrindinis oro uosto privalumas išskirtinė kilimo-tūpimo tako infrastruktūra. Pavasarį Šiaulių oro uostą auditavo „Boeing“ įmonės specialusis patarėjas, aviakompanijų prašymu tikrinęs sąlygas, ar Šiaulių aerodrome gali leistis sunkiasvoriai lėktuvai „Boeing“ 747 8F – vieni didžiausių krovininių orlaivių pasaulyje. Ekspertas pateikė išvadas Lietuvos civilinės aviacijos administracijai, kuri Šiaulių oro uostui suteikė leidimą priimti minėtus lėktuvus. Tačiau, bėda ta, kad oro uoste nėra tinkamos vietos nusileidusiems lėktuvams sustatyti ar juo labiau taisyti.

„Šiuo metu naudojamės kariškiams priklausančiu vadinamuoju Šiauriniu peronu, tačiau jo būklė prasta, o panaudos kaina, kiek žinome, tik augs. Tad geriausias sprendimas būtų statyti nuosavą peroną, juo labiau, kad Šiaurinis mūsų veiklos mastams šioje srityje yra per didelis, o jo atnaujinimas – tris kartus brangesnis nei naujo perono statyba. Jei naujas peronas, įmonių apklausos duomenimis, kainuotų apie 5 mln. eurų, tai senojo perono atnaujinimo kaina būtų apie 15 mln.“, – skaičiuoja A. Daujotas.

Pasak oro uosto vadovo, ilgą laiką strateginis objektas buvo atsidūręs nepavydėtinoje padėtyje. „Įmonė veikė praktiškai be turto. Tad ilgainiui atsidūrėme uždarame rate – nėra infrastruktūros, nėra ir besileidžiančių orlaivių, tad kartu ir pajamų, o kai nėra lėšų, nėra ir investicijų į infrastruktūrą“, – sako A. Daujotas.

Padėtis pasikeitė 2015 m. pabaigoje, kai oro uostas tapo žemės savininku. Šiuo metu įmonė vykdo dalies žemės nuomos aukcioną. Tikimasi, kad pirmosios oro uosto vietoje įsikurs orlaivių remonto ir priežiūros paslaugas teikiančios įmonės.

„Susidomėjimas nuomos aukcionu yra nemažas – su sąlygomis susipažino net tik spaudoje jau minėtos, bet ir keletas naujų įmonių. Pagrindinis kliuvinys šiandien yra oro uosto infrastruktūra. Potencialūs investuotojai bijo likti iš esmės neveikiančiame oro uoste, kur prisiparkuoti vienu metu gali tik vienas lėktuvas. Tačiau, manau, ši problema bus išspręsta, juo labiau, kad Šiaulių miesto taryba ir meras ne kartą viešai pabrėžė, jog civilinis oro uostas Šiauliams yra svarbus konkurencinis pranašumas regione, kurį būtina išnaudoti“, – sakė Šiaulių oro uosto direktorius.

Strategine vieta Šiaulių oro uostas buvo paskelbtas dar 2002 m. 2007-2016 m. strateginiame miesto plane buvo numatyta, kad oro uostui bus skirta 9,4 mln. eurų miesto biudžeto ir ES fondų lėšų.

„Jei tiek būtų buvę investuota į infrastruktūrą, šiandien jau turėtume pilnai veikiančią ir pajamas miesto biudžetui nešančią vietą“, – skaičiuoja A. Daujotas. Deja, strateginiai planai taip ir liko planais, o per 9 metus Šiaulių oro uostas sulaukė tik 400 000 eurų investicijų, kurių užteko įmonei atsinaujinti krovos ir orlaivių aptarnavimo įrangą.

„Pinigai nėra didžiausia Šiaulių oro uosto problema, svarbiausia, pakeisti požiūrį į jį. Turime visi suprasti, kad tai yra strateginė Lietuvos ir  Šiaulių miesto bei viso regiono vieta, kuri gali sukurti didžiulę pridėtinę vertę visam regionui. Kalbame ne tik apie finansinę naudą, bet ir naujas gerai apmokamas darbo vietas, kurios sumažintų demografines Šiaulių problemas, emigracijos mastą. Kasmet tai suprantančių žmonių ir politikų daugėja, tad, manau, kalbos apie oro uosto ateitį yra į naudą miestui“, – sako A. Daujotas.

Naujajame miesto strateginiame plane taip pat yra numatytos investicijos į ilgalaikį oro uosto turtą. 5 mln. eurų, kuriuos skirti prašoma miesto, būtų svarbi šių investicijų dalis.

„Visi preliminarūs skaičiavimai buvo pateikti miesto tarybai ir vadovams. Tad belieka priimti sprendimą ir pradėti ruošti techninį planą. Miesto biudžetui ši investicija netaps didele našta, nes investuoti lėšas, skaičiuojame, reikės per 2-3 metus. Investuotojai, dalyvaujantys žemės nuomos aukcione, irgi laukia aiškios miesto nuomonės, nes niekas nenori tapti padėties, kai sprendimai vis atidedami, įkaitais“, – sako Šiaulių oro uosto vadovas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. „Kylam“: Kaip buvo pradėti ruošti aviacijos specialistai Lietuvoje? (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Šliūpų šeima (Jonas, Vytautas, Grasilda), 1936 m. Kaunas
Istorija

Jonas Šliūpas – tarp Palangos, Amerikos ir šeimos atminties: 95-osioms gimimo metinėms

2025 10 28
„Sengirės fondas“
Gamta ir ekologija

Pirmieji Lietuvos verslai jungiasi prie „1% for the Planet“ judėjimo

2025 10 28
Mokomoji stotelė prie LNM Istorijų namų
Etninė kultūra

LNM Istorijų namai kviečia pažinti etnografiją per žaidimą

2025 10 28
Vytautas Baltus pretenduoja į architektūros „Oskarą“
Architektūra

KTU SAF docentas Vytautas Baltus pretenduoja į architektūros „Oskarą“: sužavėjo projektuota sodyba Gaižėnų kaime

2025 10 28
Apsaugota apie 600 tūkst. miško sodmenų
Gamta ir ekologija

Bendromis jėgomis apsaugota apie 600 tūkst. miško sodmenų

2025 10 28
Nacionalinis susivienijimas: Radžvilas vs Sinica
Lietuvoje

Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica

2025 10 28
Sporto salė
Lietuvoje

Kaune atidaryta šiuolaikiškiausia sporto salė mieste

2025 10 27
Dronas
Lietuvoje

Už ribojamojoje zonoje pakeltus bepiločius gresia baudos

2025 10 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • taškas apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
  • matas apie KTU SAF docentas Vytautas Baltus pretenduoja į architektūros „Oskarą“: sužavėjo projektuota sodyba Gaižėnų kaime
  • Tikrai apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
  • Rimgaudas apie D. Simanaitis. Pati seniausia, turtingiausia ir gražiausia pasaulyje…Ar tikrai?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Jonas Šliūpas – tarp Palangos, Amerikos ir šeimos atminties: 95-osioms gimimo metinėms
  • Pirmieji Lietuvos verslai jungiasi prie „1% for the Planet“ judėjimo
  • LNM Istorijų namai kviečia pažinti etnografiją per žaidimą
  • KTU SAF docentas Vytautas Baltus pretenduoja į architektūros „Oskarą“: sužavėjo projektuota sodyba Gaižėnų kaime

Kiti Straipsniai

Saigtasparnis

Kariuomenė išbandė naujus sraigtasparnius

2025 10 23
Inga Ruginienė

Lietuva imasi griežtų veiksmų dėl kontrabandos gabenimo bepiločiais

2025 10 23
Oro uostas

Socialdemokratai aviacijos saugumo darbuotojų signalus vadina grėsmingais

2025 09 15
Aviacijos šventė

Nidoje – aviacijos šventė „Aero Nida 2025“

2025 09 12
IAE

IAE profsąjunga: darbuotojams – radiacija, vadovybei – premijos

2025 08 05
Prieš 100 metų Antano Gustaičio ANBO-I pakilo į orą | vdkaromuziejus.lt nuotr.

Prieš 100 metų Antano Gustaičio ANBO-I pakilo į orą

2025 07 15
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Aviacijos bendruomenė spaudžia Rusiją dėl GNSS signalų

2025 07 07
Palangos oro uostas

Iš Palangos į Londoną lėktuvai kils 7 kartus per savaitę

2025 06 20
Lėktuvas

Nematoma GPS trikdžių grėsmė

2025 04 14
Emocijos, kompiuteris

Sukčiai renkasi ne tik patiklius pensininkus

2025 04 06

Skaitytojų nuomonės:

  • taškas apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
  • matas apie KTU SAF docentas Vytautas Baltus pretenduoja į architektūros „Oskarą“: sužavėjo projektuota sodyba Gaižėnų kaime
  • Tikrai apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
  • Rimgaudas apie D. Simanaitis. Pati seniausia, turtingiausia ir gražiausia pasaulyje…Ar tikrai?
  • Tikiuosi apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Drauge su „Velomaratonu“ – kūrybiniai užsiėmimai | Rengėjų nuotr.

Drauge su „Velomaratonu“ – kūrybiniai užsiėmimai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai