Sekmadienis, 8 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Šiaulių oro uoste ketinama statyti naują orlaivių peroną

www.alkas.lt
2017-08-16 00:23:58
0
Šiaulių oro uoste ketinama statyti naują orlaivių peroną

Šiaulių oro uoste ketinama statyti naują orlaivių peroną | K. Vanago nuotr.

Šiaulių oro uoste planuojama statyti naują orlaivių peroną | K. Vanago nuotr.
Šiaulių oro uoste ketinama statyti naują orlaivių peroną | K. Vanago nuotr.

Šiaulių oro uoste ketinama statyti naują orlaivių peroną. Skaičiuojama, kad investavus 5 mln. eurų į oro uosto infrastruktūrą, būtų įrengta 10 vietų lėktuvų stovėjimo aikštelė, kur orlaiviai galėtų būti iškraunami, pakraunami ar remontuojami, taip pat nutiesti privažiavimo takai.

Oro uosto vadovas tikisi, kad dešimtmetį atidėliotą sprendimą, dėl investicijų į strateginio objekto infrastruktūrą, miesto tarybai pavyks patvirtinti jau artimiausiu laiku, o naujas peronas būtų pastatytas

per 3 metus. „Šiaulių oro uostas turi visas galimybes išnaudoti nišą ir tapti vieninteliu Lietuvoje krovininiu oro uostu, kuriam papildomas pajamas neštų užsakomieji keleiviniai skrydžiai bei orlaivių remonto ir priežiūros paslaugos“, – sako nuo 2016 m. kovo įmonei vadovaujantis Andrius Daujotas.

Pasak jo, pagrindinis oro uosto privalumas išskirtinė kilimo-tūpimo tako infrastruktūra. Pavasarį Šiaulių oro uostą auditavo „Boeing“ įmonės specialusis patarėjas, aviakompanijų prašymu tikrinęs sąlygas, ar Šiaulių aerodrome gali leistis sunkiasvoriai lėktuvai „Boeing“ 747 8F – vieni didžiausių krovininių orlaivių pasaulyje. Ekspertas pateikė išvadas Lietuvos civilinės aviacijos administracijai, kuri Šiaulių oro uostui suteikė leidimą priimti minėtus lėktuvus. Tačiau, bėda ta, kad oro uoste nėra tinkamos vietos nusileidusiems lėktuvams sustatyti ar juo labiau taisyti.

„Šiuo metu naudojamės kariškiams priklausančiu vadinamuoju Šiauriniu peronu, tačiau jo būklė prasta, o panaudos kaina, kiek žinome, tik augs. Tad geriausias sprendimas būtų statyti nuosavą peroną, juo labiau, kad Šiaurinis mūsų veiklos mastams šioje srityje yra per didelis, o jo atnaujinimas – tris kartus brangesnis nei naujo perono statyba. Jei naujas peronas, įmonių apklausos duomenimis, kainuotų apie 5 mln. eurų, tai senojo perono atnaujinimo kaina būtų apie 15 mln.“, – skaičiuoja A. Daujotas.

Pasak oro uosto vadovo, ilgą laiką strateginis objektas buvo atsidūręs nepavydėtinoje padėtyje. „Įmonė veikė praktiškai be turto. Tad ilgainiui atsidūrėme uždarame rate – nėra infrastruktūros, nėra ir besileidžiančių orlaivių, tad kartu ir pajamų, o kai nėra lėšų, nėra ir investicijų į infrastruktūrą“, – sako A. Daujotas.

Padėtis pasikeitė 2015 m. pabaigoje, kai oro uostas tapo žemės savininku. Šiuo metu įmonė vykdo dalies žemės nuomos aukcioną. Tikimasi, kad pirmosios oro uosto vietoje įsikurs orlaivių remonto ir priežiūros paslaugas teikiančios įmonės.

„Susidomėjimas nuomos aukcionu yra nemažas – su sąlygomis susipažino net tik spaudoje jau minėtos, bet ir keletas naujų įmonių. Pagrindinis kliuvinys šiandien yra oro uosto infrastruktūra. Potencialūs investuotojai bijo likti iš esmės neveikiančiame oro uoste, kur prisiparkuoti vienu metu gali tik vienas lėktuvas. Tačiau, manau, ši problema bus išspręsta, juo labiau, kad Šiaulių miesto taryba ir meras ne kartą viešai pabrėžė, jog civilinis oro uostas Šiauliams yra svarbus konkurencinis pranašumas regione, kurį būtina išnaudoti“, – sakė Šiaulių oro uosto direktorius.

Strategine vieta Šiaulių oro uostas buvo paskelbtas dar 2002 m. 2007-2016 m. strateginiame miesto plane buvo numatyta, kad oro uostui bus skirta 9,4 mln. eurų miesto biudžeto ir ES fondų lėšų.

„Jei tiek būtų buvę investuota į infrastruktūrą, šiandien jau turėtume pilnai veikiančią ir pajamas miesto biudžetui nešančią vietą“, – skaičiuoja A. Daujotas. Deja, strateginiai planai taip ir liko planais, o per 9 metus Šiaulių oro uostas sulaukė tik 400 000 eurų investicijų, kurių užteko įmonei atsinaujinti krovos ir orlaivių aptarnavimo įrangą.

„Pinigai nėra didžiausia Šiaulių oro uosto problema, svarbiausia, pakeisti požiūrį į jį. Turime visi suprasti, kad tai yra strateginė Lietuvos ir  Šiaulių miesto bei viso regiono vieta, kuri gali sukurti didžiulę pridėtinę vertę visam regionui. Kalbame ne tik apie finansinę naudą, bet ir naujas gerai apmokamas darbo vietas, kurios sumažintų demografines Šiaulių problemas, emigracijos mastą. Kasmet tai suprantančių žmonių ir politikų daugėja, tad, manau, kalbos apie oro uosto ateitį yra į naudą miestui“, – sako A. Daujotas.

Naujajame miesto strateginiame plane taip pat yra numatytos investicijos į ilgalaikį oro uosto turtą. 5 mln. eurų, kuriuos skirti prašoma miesto, būtų svarbi šių investicijų dalis.

„Visi preliminarūs skaičiavimai buvo pateikti miesto tarybai ir vadovams. Tad belieka priimti sprendimą ir pradėti ruošti techninį planą. Miesto biudžetui ši investicija netaps didele našta, nes investuoti lėšas, skaičiuojame, reikės per 2-3 metus. Investuotojai, dalyvaujantys žemės nuomos aukcione, irgi laukia aiškios miesto nuomonės, nes niekas nenori tapti padėties, kai sprendimai vis atidedami, įkaitais“, – sako Šiaulių oro uosto vadovas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. „Kylam“: Kaip buvo pradėti ruošti aviacijos specialistai Lietuvoje? (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Populiariausi vardai 2024 m.
Kalba

VLKK nutarimo „Dėl lietuviškos vardo formos“ paaiškinimas

2025 06 08
Selemonas Paltanavičius | vdu.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Prezidento V. Adamkaus gamtosauginės premijos laimėtojas S. Paltanavičius: patys geriausi darbai atliekami nelaukiant ir nesitikint jokių premijų

2025 06 08
LMA - Lietuvos muziejų asociacija | lma.lt nuotr.
Istorija

Lietuvos muziejų asociacija: kviečiame Valstybės kontrolę dialogui dėl muziejinių vertybių apskaitos

2025 06 07
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

Ministerijos susitarė dėl bendrų veiksmų ugdant pilietišką jaunimą

2025 06 06
Lėktuvas | sumin.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Sukčių taikiklyje – neatidūs keliautojai

2025 06 06
Sveikata | sam.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Kada ligoniai siunčiami į kitas šalis ir kas už tai moka?

2025 06 06
Dviračių takas
Lietuvoje

Klaipėdoje atnaujinami dviračių ir pėsčiųjų takai

2025 06 06
Ankstyvojo skaitymo erdvė
Lietuvoje

Sostinės darželiuose – naujos ankstyvojo skaitymo erdvės

2025 06 06

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • skt. apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Rimgaudas apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Lietuva – tvirtovė, kuri žvelgia į ateitį: Prezidentas Gitanas Nausėda metiniame pranešime ragina stiprinti gynybą, puoselėti istorinę atmintį ir atskleidžia valdžios spragas
  • Reikalavimas apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kiek pinigų dovanoti jaunavedžiams?
  • Naminį padažą makaronams pakeis slaptas priedas
  • Renkantis elektromobilį – dėmesys poreikiams ir baterijai
  • Vytauto Didžiojo karo muziejuje – knygos apie Birželio sukilimą pristatymas

Kiti Straipsniai

Lėktuvas

Nematoma GPS trikdžių grėsmė

2025 04 14
Emocijos, kompiuteris

Sukčiai renkasi ne tik patiklius pensininkus

2025 04 06
Lietuvos Karo aviacijos mokyklos mokinių pirmoji laida prie lėktuvo LVG C-VI, 1919 m. Pirmoje eilėje pirmas iš dešinės stovi Leonardas Peseckas (1899–1976), penktas – JURGIS DOBKEVIČIUS. Sėdi antras iš kairės (už nugaros) Antanas Gustaitis (1898–1941). Ant dešiniojo lėktuvo sparno pirmas iš dešinės sėdi Jeronimas Garolis (1900–1972) | Vytauto Didžiojo karo muziejaus rinkinių nuotr.

DOBI lėktuvų kūrėjui Jurgiui Dobkevičiui – 125!

2025 03 25
Lėktuvas | sumin.lrv.lt nuotr.

Aviacinė vasara: naujos kryptys ir dažnesni skrydžiai

2025 03 17
Palangos oro uostas

Palangos oro uostas vasarą pasitiks atsinaujinęs

2025 03 13
Lėktuvas | eezzee.co nuotr.

Aviacijos ateitis: kokius sprendimus yra pasiryžusi įgyvendinti Lietuva?

2025 03 10
airBaltic | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

„airBaltic“ dvigubins skrydžių skaičių tarp Vilniaus ir Amsterdamo

2025 01 22
Energetikos ir technikos muziejus pasipildys išskirtiniu ANBO-I lėktuvo modeliu | etm.lt nuotr.

Energetikos ir technikos muziejus pasipildys išskirtiniu ANBO-I lėktuvo modeliu

2024 12 30
Lėktuvas | pixabay.com, Stock Snap nuotr.

Skrydžio baimė išsisklaidys: kodėl lėktuvai – patys saugiausi

2024 11 02
A. Bilotatė ir statutinių tarnybų vadovai | vrm.lrv.lt nuotr.

Paskirti nauji policijos, PAGD ir VST vadovai

2024 10 23

Skaitytojų nuomonės:

  • skt. apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Rimgaudas apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Lietuva – tvirtovė, kuri žvelgia į ateitį: Prezidentas Gitanas Nausėda metiniame pranešime ragina stiprinti gynybą, puoselėti istorinę atmintį ir atskleidžia valdžios spragas
  • Reikalavimas apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • :( :( :( apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Drauge su „Velomaratonu“ – kūrybiniai užsiėmimai | Rengėjų nuotr.

Drauge su „Velomaratonu“ – kūrybiniai užsiėmimai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai