„Miesto mugės – geriausia vieta pabūti su savo klientais, stebėti jų reakcijas ir išsiaiškinti, kas jiems patinka, ką norėtų pirkti ir kas nuo to sustabdo“, – tuo įsitikinusi netradicinius namų apdailos sprendimus siūlančio prekės ženklo „Native.lt“ kūrėja Kristina Šilnytė. Užsieniečių itin pamėgtų gaminių kūrėja tikina, kad „Kauno mugės“ metu gimė net ir netikėto populiarumo susilaukęs gaminys.Seną susiejo su nauja
Kūrėjos sėkmės paslaptis – moderniai pateikti tradiciniai lietuvių raštai ir gamtos vaizdai skaitmeninės spaudos būtų perkelti ant staltiesių, pagalvėlių, stalo takelių ar pirkinių maišelių. Viena iš naujovių – prekių maišeliai su Mikalojaus Konstantino Čiurlionio paveikslų motyvais.
„Mane visada žavėjo Lietuvos tautiniai raštai, senojo kaimo vaizdai. Atsiradus progai, nusprendėme pabandyti juos pateikti naujai ir išnaudoti šiuolaikinių technologijų galimybes. Rezultatu buvome patenkinti, taip ir gimė šių gaminių linija. Su laiku ji vis plėtėsi, ieškojome naujų vaizdų, daugėjo prekių. Šiuo metu linkstame į aksesuarus, suvenyrus, ant kurių norime perteikti Kauno miesto ir menininkų kūrinius“, – pasakojo Kristina.
Verslininkė neslepia, kad didžioji dalis šių kūrinių yra parduodami internetu ir keliauja į užsienio valstybes. Su šia mintimi buvo parinktas ir prekės ženklo pavadinimas. Visgi verslui svarbi ir Lietuvos rinka. „Native.lt“ gaminius galima įsigyti keletoje parduotuvių, muziejų ar surasti mugėse. Prekės ženklo stendą bus galima aptikti ir rugsėjo 8–10 dienomis vyksiančioje „Kauno mugėje“.
Mugėse gimsta nauji gaminiai
Daugeliui atrodo keista, kad sėkmingai internetinėje erdvėje gyvuojantis prekės ženklas renkasi dalyvavimą ir mugėse. Visgi, kaip pastebi Kristina, dalyvavimas mugėse yra itin svarbus ir į jį žiūrima ne kaip į galimybę kuo daugiau parduoti, o kaip būdą atrasti naujų pirkėjų, sužinoti jų poreikius.
„Neturime savo fizinės parduotuvės, tad susiduriame su problema, kad neturime tiesioginio ryšio su klientais ir nesulaukiame iš jų grįžtamojo ryšio. Tiesiog iš skaitmeninio bendravimo tokios reakcijos negausi, kaip bendraudamas gyvai. Pasitaiko, kad sulaukiame ir įdomių pasiūlymų, individualių užsakymų. Pavasario Kauno mugėje, mergina iš Vokietijos paprašė pagaminti pirkinių maišelį su tulpių vaizdais, kuriuos naudojome ant pagalvėlės. Patys tokios minties neturėjome, o šiuo metu šis gaminys tapo itin populiaria preke ir sulaukėme stambių verslo įmonių užsakymų jiems“, – sakė verslininkė.
Kristina tikina, kad jos gaminiai dažniausiai nėra perkami spontaniškai. Visgi pirkėjui reikia tiksliai žinoti ir savo stalo ar pagalvėlių dydį. Pasvarstyti ar pagalvėlė ar staltiesė tiks prie namų interjero. O ir gaminių kaina nėra tokia, kad daugelis ryžtųsi gaminius pirkti čia ir dabar.
Reikia turėti tikslą
Tad kaip pasirūpinti, kad praleistos trys dienos mugėje būtų sėkmingos? Pasak Kristinos, reikia pirmiausia žinoti ko nori vykstant į mugę – kuo daugiau parduoti, pasireklamuoti ar užmegzti ryšį su būsimais pirkėjais.
„Žinome savo klientus ir suprantame, kad mugė turi duoti naudą ilguoju laikotarpiu, o ne skaičiuojame, kad tuo metu ji atsipirktų. Visada esame pasiruošę savo vizitinių kortelių, gaminių pristatymus, tokius kaip atvirukus. Tikslas, kad atėję žmonės, pačiupinėtų, pamatytų kaip gyvai atrodo mūsų gaminiai ir vėliau pas mus sugrįžtų ir juos įsigytų internetu ar iš platinimo vietų. Mes į mugę žiūrime kaip į puikią reklamą, kurios metu prisistatome tiems, kurių nepavyksta pasiekti interneto rinkodaros pagalba“, – pasakojo Kristina.