Sausio 20 d. įsigaliojo Vyriausybės nutarimas, patvirtinantis dar vieno svarbaus projekto „Rail Baltica“ tarpsnio įgyvendinimo Lietuvoje pradžią. Teisinę galią įgavo Susisiekimo ministerijos pateiktas europinės vėžės specialusis planas, kuriame nurodyta tiksli geležinkelio nuo Kauno iki Latvijos valstybės sienos linija. Tai reiškia, kad bus pradedamas žemės paėmimas visuomenės poreikiams.
Susisiekimo ministerijos Plėtros ir tarptautinių ryšių departamentas per 5 darbo dienas išsiųs daugiau nei 2 tūkst. 100 pranešimų žemės sklypų savininkams ir (ar) kitiems naudotojams, kuriuos informuos apie įsiteisėjusį Vyriausybės nutarimą.
Visuomenei bus pranešta, kad prasideda žemės paėmimas visuomenės poreikiams ypatingos valstybinės svarbos projekto „Rail Baltica“ europinio standarto geležinkelio linijai Kaunas–Lietuvos/Latvijos valstybių siena tiesti pagal šalies Vyriausybės patvirtintą specialųjį planą.
Papildomos žinio bus pateiktos žiniasklaidoje, kad apie pradedamą žemės paėmimą galėtų sužinoti sklypų savininkai, kurie išvykę į užsienį ar nėra žinoma jų gyvenamoji vieta, taip pat mirusių žemės sklypų savininkų paveldėtojai.
Žemės paėmimą visuomenės poreikiams ketinama baigti 2019 m. antroje pusėje.
Taigi su vadinamu “lėšų įsisavinimu” skubama toliau. O kaipgi neskubėsi, juk ką gali žinoti – ims ir paaiškės, kad tą žemę išpirkti valstybei visai nebreikalinga, kad tai daroma visiškai ne valstybės, o kitokių subjektų interesais. Juolab, kad “Rail Baltica” reikalingą geležinkelio pylimą nuo Latvijos sienos iki Šiaulių ir toliau per Lietuvą valstybė kaip ir turinti. Juk Lietuvos interesas čia toks, kad europinė vėžė praeitų kiek galima arčiau Klaipėdos, t.y. per Šiaulius. Priešingu atveju Klaipėdos uosto reikšmė krovinių tranzitui ženkliai sumažėtų – kroviniai nuo Kauno keliautų į Rygą ar Gdanską, turinčius europines vėžes. Taigi su tuo “lėšų įsisavinimu” iš tikrųjų reikalinga skubėti kol dar naujoji Vyriausybė į reikalą nėra “įsigilinusi”…