Ketvirtadienis, 26 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Kaip apsaugoti Neveronis nuo geležinkelio plėtros padarinių?

www.alkas.lt
2016-03-17 17:17:08
1
Kaip apsaugoti Neveronis nuo geležinkelio plėtros padarinių?

E. Mališausko nuotr.

E. Mališausko nuotr.
E. Mališausko nuotr.

„Rail Baltica“ projektas yra svarbus, tačiau nauja infrastruktūra turėtų būti kuriama įstatymų nustatyta tvarka ir nepažeisti Neveronių gyventojų interesų. Tokios nuomonės laikosi ir Kauno rajono savivaldybė, ir vietos bendruomenė.

Kovo 16 d. vykusiame savivaldybės ir Neveronių bendruomenės atstovų susitikime seniūnė Aldona Petkevičienė informavo, kad jau surinkta beveik pusantro tūkstančio gyventojų parašų. Žmonės labiausiai pasigenda viešumo ir konstruktyvaus dialogo su projekto vykdytojais.

„Visą laiką manėme, kad šalia senosios geležinkelio vėžės bus tiesiama europinė. Tik atsitiktinai sužinojome, kad gyvenvietėje atsiras 10-12 vėžių kelynas su perkrovimo stotimi, didžiulis lokomotyvų ir vagonų aptarnavimo centras (LVAC), plovykla, kiti objektai. Jaučiamės įvaryti į kampą“, – teigė Neveronių bendruomenės centro narė Oksana Šukaitienė.

Gyventojai norėtų, kad planuojami geležinkelio infrastruktūros objektai būtų perkelti į Jonavos rajoną arbą Sergeičikų miško pusę, kur beveik nėra gyventojų. „Galėtų paslinkti tą LVAC bent kilometru į šalį, juk laisvos vietos aplink gyvenvietę apstu. Kodėl jie braunasi į miestelio vidurį, šalia gimnazijos, vaikų darželio?“, – piktinosi neveroniškiai.

Geležinkelininkai turi savo argumentų. Jų nuomone, pakeitus vietą, Viešasis logistikos centras taptų mažiau konkurencingas. Gyventojai tuo netiki ir yra pasiryžę kviesti nepriklausomus vertintojus iš ES struktūrų.

Pastebėjo daug pažeidimų

Kauno rajono savivaldybės mero pavaduotojo Jono Gursko vadovaujama darbo grupė parengė ir išsiuntė raštą LR Susisiekimo ministerijai, LR Aplinkos ministerijai, AB „Lietuvos geležinkeliai“, projekto rengėjai „AECOM Infrastructure & Environment UK Limited“ ir kitoms su šiuo projekto rengimu susijusioms institucijoms. Jame pateiktos pastabos dėl Poveikio vertinimo aplinkai (PAV) ataskaitos ir išdėstyti siūlymai dėl tolesnės projekto eigos.

Kauno rajono savivaldybės Urbanistikos skyriaus vedėjas Marius Torrau pastebėjo, kad buvo pažeistos PAV ataskaitos viešinimo procedūros. Svarstymas vyko ne Kauno rajono savivaldybės, o kitoje teritorijoje (Kauno miesto savivaldybėje), todėl Neveronių gyventojai neturėjo galimybių su ja susipažinti. Svarstymo laikas ir vieta taip pat nebuvo derinti su Kauno rajono savivaldybės administracija, kaip to reikalauja įstatymas.

Kilo abejonių ir dėl PAV ataskaitoje pateiktos informacijos teisingumo. Pavyzdžiui, dokumente pateikta klaidinga informacija, kad geležinkelis yra nutolęs daugiau nei 200 m atstumu nuo gyvenamosios ir visuomeninės paskirties pastatų. „Paviešinta ataskaita buvo parengta ne pagal PAV programą ir nepilna. Ataskaitoje turi būti nagrinėjamos bent kelios alternatyvos“ – tvirtino M. Torau.

Siūlo kitus sprendimus

Susitikime dalyvavusi Seimo narė Raminta Popovienė sakė, kad šia tema jau kalbėjosi su susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi, kuris pažadėjo surengti visų suinteresuotų pusių susitikimą. „Ministras kviečia siūlyti motyvuotas projekto alternatyvas“, – teigė politikė.

Kauno rajono savivaldybės administracija siūlo du projekto įgyvendinimo variantus. Pirmas – kelyną ir LVAC įrengti ne arčiau kaip 8-tame geležinkelio vėžės kilometre, atstumą skaičiuojant nuo Palemono stoties.

Antrasis – geležinkelio kelyną ir LVAC atitraukti ne mažiau kaip 400 metrų atstumu į šiaurę nuo planuojamos vėžės sankasos, išdėstant šiuos du objektus lygiagrečiai geležinkelio trasai, vieną už kito, tarp jų ir geležinkelio trasos įrengiant triukšmo mažinimo priemonę – sankasą, kurios tikslius dydžius nustatyti akustiniais skaičiavimais.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Lietuvoje įgyvendintas milžiniškas projektas – puiki patirtis būsimiems „Rail Baltica“ darbams
  2. Bendriems mokslo ir verslo projektams skatinti bus paskirstyta 60 mln. eurų
  3. Už visuomenės poreikiams paimamą privačią žemę ūkininkams bus atlyginama pinigais

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Kažin says:
    9 metai ago

    Neveroniečių teisingai manoma, kad Lietuvos valdžios ir jos partinių interesų diktuojamą saviveiklą parenkant “Rail Baltica” maršrutą per Lietuvą tegali nutraukti tik ES struktūros. Akivaizdu, kad suinteresuotumas krovinių tranzitui per Lietuvą yra ir tegali būti tik Rytų-Vakarų kryptimi, t.y. Vilnius-Klaipėda. Poreikio krovinių pervežimui sausuma per Lietuvą Šiaurės- Pietvakarių (Lenkijos) kryptimi nėra. Todėl niekuo nepateisinama europinės vėžės geležinkelio atkarpos nuo Kauno iki Lenkijos sienos nutiesimas šalia jau buvusios rusiškos vėžės, sukišant tam apie 370 mln. eurų. Išleidus tokias lėšas nei krovinių, nei keleivių šia kryptimi, kaip nebuvo, taip ir neatsirado. Objektyviai jų ir negali atsirasti, be to, geležinkeliu nuo Kauno realiai negali ekonomiškai nieko gero Lietuvai gautis, o tik Klaipėdos uosto blokavimo Lenkijos uostų naudai.
    240 km/val greičio “Rail Baltica” faktiškai skirta keleivių, o ne krovinių pervežimui, tačiau ir tų keleivių negali tiek rastis, kadangi maršrutas per Kauną Lietuvai yra bene netinkamiausias iš galimų. Yra taip, kad į Varšuvą (Vakarus) važiuojama ne per kur kitur, o per Baltstogę, taigi iš Vilniaus į Baltstogę, esančią nuo jo apie 170 km., per Kauną, K.Rūdą, kaip niekas nevažiavo iki šiol, taip ir nevažiuos. Taigi, tų 370 mln. eurų išleidimas niekuo nepateisinamas, tiek atsiėjusiai vėžei apkrovimo nėra. Tačiau abejotino maršruto „Rail Baltica“ vėžė knisama toliau, ką čia tie neveroniečiai jai, matai, kelią nori pastoti… Tad tik ES struktūros gali tuos knisimus įvertinti ir sustabdyti. Taigi sėkmės, kovojant!…

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Gitanas Nausėda
Naujienos

Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus

2025 06 26
Pinigai
Lietuvoje

Gynybos fondą papildys pajamos iš naujų šaltinių

2025 06 26
Seimas | Seimo kanceliarijos nuotr.
Lietuvoje

Keisis antroji pensijų kaupimo pakopa

2025 06 26
Liberalai
Lietuvoje

Liberalai mokesčių reformą vadina principų išdavyste

2025 06 26
Saulės elektrinė
Energetika

Saulės ir vėjo elektrines bus galima įrengti paprasčiau

2025 06 26
Pinigai | pixabay.com, 22737298 nuotr.
Lietuvoje

Seimas įteisino GPM įstatymo pakeitimus

2025 06 26
Kariuomenė
Lietuvoje

Keisis Lietuvos kariuomenės struktūra

2025 06 26
Daugiabutis | enmin.lrv.lt nuotr,
Lietuvoje

Seimas patvirtino NT mokestį

2025 06 26

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Mahyar Tousi apie Hagoje – istoriškai jautrus NATO viršūnių susitikimas: dėmesio centre – Ukraina, Irano krizė ir Trampo grįžimas
  • Europos ateitis? apie J. Panka. Imigrantai – nuskriausti žmonės ar naujieji Europos šeimininkai?
  • Kas žudynėms skatina??? apie Ukraina gali nugalėti Rusiją net be JAV: pagrindinis vaidmuo tenka Europai
  • Rimvydas apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Nebūtinai brangu, bet tikrai įspūdinga: kaip dizaino sprendimai keičia namų pojūtį
  • Google Ads ar SEO? Kur investuoti, jei biudžetas ribotas?
  • Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus
  • Gynybos fondą papildys pajamos iš naujų šaltinių

Kiti Straipsniai

Automobilių pervežimas

Kaip saugiai ir efektyviai pervežti automobilius tarptautiniais maršrutais?

2025 06 25
Patikra

Daugės mokamų kelių krovininiam ir komerciniam transportui

2025 06 25
Kelio darbai

Kelyje link Lenkijos sienos įsigalioja eismo pokyčiai

2025 06 25
Elektromobilis

Kokį elektromobilį pasirinkti – naudotą ar naują?

2025 06 23
Automobilis, visureigis

Kaip statyti automobilį per Joninių renginius

2025 06 22
Eugenijus Sabutis

E. Sabutis: Vilnius – neatsiejama „Rail Baltica“ projekto dalis

2025 06 19
Karinė degalinė

KAM į karinių degalinių vystymą investuoja virš 18 mln.

2025 06 17
Geležinkelis

Kertant geležinkelį svarbiausia – budrumas

2025 06 14
Mokykla, telefonas

ŠMSM teikia siūlymus dėl mobiliųjų naudojimo mokyklose

2025 06 13
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

E. Sabutis ragina EK imtis veiksmų dėl navigacijos trikdžių

2025 06 10

Skaitytojų nuomonės:

  • Mahyar Tousi apie Hagoje – istoriškai jautrus NATO viršūnių susitikimas: dėmesio centre – Ukraina, Irano krizė ir Trampo grįžimas
  • Europos ateitis? apie J. Panka. Imigrantai – nuskriausti žmonės ar naujieji Europos šeimininkai?
  • Kas žudynėms skatina??? apie Ukraina gali nugalėti Rusiją net be JAV: pagrindinis vaidmuo tenka Europai
  • Rimvydas apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie M. Kundrotas. Politinis pragaras ir jo scenarijai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Algimantas Jucevičius ir Gerimantas Statinis | Alkas.lt nuotr.

„Atspindžiai“: Keliautojų sąjungos prezidentas A. Jucevičius kviečia pažinti savo kraštą (video)

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai