Lietuvoje visą savaitę lankysis viešnios iš Mongolijos: Ariunčimeg Dovčin (Ariunchimeg Dovchin), Mongolijos švietimo aljanso („Mogolian Education Alliance“) tarptautinio projekto „Step by Step“ koordinatorė, Bulgan Batčulun (Bulgan Batchuluun), Mongolijos valstybinio universiteto prorektorė, lopšelių-darželių direktorės Bajarsaikhan Džamba (Bayarsaikhan Jamba) ir Altanazija Adija (Altanzaya Adiya), mokyklos vadovė Munkhtsatsral Terbiš (Munkhtsatsral Terbish) ir Batkhu Kuk (Batkhuu Khukh), Mongolijos švietimo aljanso mentorė ir trenerė.
Švietimo eksperčių iš Mongolijos vizito tikslas – susipažinti su mūsų švietimo sistema ir tarptautinio „Step by Step“ projekto (Lietuvoje jis vadinamas „Gera pradžia“) diegimo Lietuvoje patirtimi. Viešnias ypač domina ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas vykdančių įstaigų veikla, pedagogus šioms įstaigoms rengiančių aukštųjų mokyklų programos.
„Tarptautinis projektas „Gera pradžia“ Lietuvoje diegiamas nuo 1996 m. ir yra ne tik gerai atpažįstamas ir žinomas Lietuvoje. Tai projektas, kuris siejamas su aukšta ugdymo kokybe, aiškiu požiūriu į vaiką ir jo ugdymą, o daugelis projekto idėjų tapo nacionalinės ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo sistemos dalimi, – sako Laimutė Jankauskienė, laikinai einanti Švietimo ir mokslo ministerijos Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vedėjo pareigas. – Lietuvos ekspertai, dirbantys šiame projekte, jau patys talkina, konsultuoja kitų šalių, taip pat ir Mongolijos, praktikus, universitetų, rengiančių ikimokyklinio ugdymo auklėtojus, atstovus dėl kokybiško ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo praktikos gerinimo“.
Viešnios iš Mongolijos savo vizitą spalio 19 d. pradėjo Švietimo ir mokslo ministerijoje. Čia delegacijai buvo išsamiai pristatyta Lietuvos ikimokyklinio ugdymo ir pradinio ugdymo sistema, atsakyta į klausimus. Viešnios iš Mongolijos taip pat pristatė savo švietimo sistemą. Įdomu tai, kad valstybinės ikimokyklinio ugdymo įstaigos Mongolijoje yra nemokamos, o pradinis ugdymas prasideda nuo 6 metų.
Mongolijos atstovės susitiks ne tik su ministerijos darbuotojais, – numatomi susitikimai su aukštųjų mokyklų, savivaldybių atstovais, galimybė stebėti praktinę pedagogų veiklą Lietuvos ugdymo įstaigose.
Lietuvoje ikimokyklinio ugdymo įstaigas lanko apie 77 proc. vaikų nuo ketverių iki šešerių metų. Lietuvos siekis – iki 2020 metų šį procentą padidinti iki 95. Artimiausiu metu – nuo 2016 metų rugsėjo Lietuvoje ketinama įteisinti privalomą priešmokyklinį ugdymą.
Lietuva Europos Sąjungoje ypač gerai vertinama dėl pažangių ikimokyklinio ugdymo rekomendacijų, kuriomis gali vadovautis ikimokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojai. Lietuvoje vaikus ugdantys auklėtojai visi be išimties turi aukštąjį išsilavinimą.
Tarptautinių tyrimų duomenys rodo, kad vaikų, kurie bent vienerius metus iki mokyklos lankymo pradžios dalyvavo kokybiškame instituciniame ugdyme, matematikos, skaitymo gebėjimai vėliau buvo pastebimai geresni nei tų, kurie tokios galimybės neturėjo. Kokybiškas ikimokyklinis ugdymas yra svarbi skurdo, iškritimo iš švietimo sistemos mažinimo priemonė. Jo teigiama įtaka išlieka bemaž visą žmogaus gyvenimą. Šalys, kurios ankstyvajam vaikų ugdymui skiria ne mažiau dėmesio ir investicijų nei kitiems švietimo lygmenims, vėliau turi gerokai didesnę ekonominę naudą – mažiau išlaidų joms reikia skirti sveikatos, socialinės apsaugos, teisingumo sistemoms.
Šmm informacija