Rugsėjo 28 d., Aplinkos ministerijoje UAB „BGI Consulting“ pristatė galutinę ataskaitą dėl pasiūlymų apmokestinti transporto priemones Lietuvoje, taip siekiant mažinti jų keliamą taršą.
Pristatyme dalyvavo Aplinkos, Finansų, Susisiekimo, Energetikos, Užsienio reikalų, Ūkio ministerijų, Vyriausybės kanceliarijos ir tyrimą atlikusios UAB „BGI Consulting“ atstovai.
Ekspertai pateikė keturis galimus efektyvius transporto priemonių apmokestinimo variantus. Tyrimo rezultatai naudotini kaip pagrindas rengiant pasiūlymus dėl Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo, kuris reglamentuoja taršos šaltinių apmokestinimą ir tik iš dalies įgyvendina „teršėjas moka“ principą, pakeitimo.
Siekiant parengti galimas transporto priemonių apmokestinimo alternatyvas, tyrimo metu išanalizuotos tarptautinėje praktikoje taikomos apmokestinimo sistemos ir papildomos priemonės, skatinančios naudoti mažiau taršias transporto priemones. Alternatyvos vertintos aplinkosauginiu, ekonominiu ir socialiniu požiūriu. Geriausiai alternatyvai nustatyti taikytas sąnaudų ir naudos analizės metodas.
Aplinkos ministerijos informacija
Lietuvoje mažėja gyventojų, reikia (ir vis sunkiau) išlaikyti kelius, didinami mokesčiai.