Trečią Pietų Amerikos dykumų maratoną per savo lenktynininko karjerą bebaigiantis įveikti Benediktas Vanagas ir Andrejus Rudnickis rodo geležinę kantrybę ir nepalaužiamas ambicijas. „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ ekipažas įveikė vienuoliktą važiavimą iš visų trylikos ir finišo liniją kirto naujose aukštumose – ketvirtoje vietoje. Tai aukščiausias pasiekimas iš visų kada nors kare dalyvavusių lietuvių.
194 km greičio ruožą lietuvio ir baltarusio valdomas visureigis įveikė per 1 valandas 53 minutes 50 sekundžių ir tik 40 sekundžių atsiliko nuo jau penktąjį kartą šiemet bei 23-ąjį karjeroje laimėjusio reido lyderio Nasero Alatyjos iš Kataro, kuris išliko pirmasis bendroje įskaitoje. Pritrūko tik 1 sekundės, kad važiavimą baigtų treti. Bendrame katile jie dabar yra 22 vietoje.
„Visada smagu ir miela matyti tokį rezultatą, bet nieko antgamtiško mes nepadarėme. Stengėmės važiuoti greitai, nedaryti klaidų ir tai parodė, kad turime potencialo kautis su pačiais greičiausiais“, – savo aukščiausio karjeros pasiekimo pernelyg nesureikšmino B. Vanagas.
Dar prieš greičio ruožo pradžią B. Vanagas džiaugėsi palankia šios dienos startine pozicija. Išvakarėse sėkmingai finišavęs lenktynininkas į starto rikiuotę vienuoliktame etape stojo atitinkamoje 15 vietoje. Antrajame dešimtuke dalyviai startuoja kas dvi minutes, todėl kurį laiką gali važiuoti geresnio matomumo sąlygomis, nepatenkdami į priekyje esančių varžovų keliamas dulkes.
Vos pajudėjęs į 194 km ilgio trasą, lietuvių ekipažas savuoju „Toyota Hilux“ visureigiu ėmė vaikytis ir lenkti pačius greičiausius varžovus. Jau pirmame kontrolės punkte B. Vanago ir Andrejaus Rudnickio duetas puikavosi rekordiškai aukštoje ketvirtoje vietoje, nuo lyderio atsilikdamas vos 8 sekundėmis. Keliose greičio ruožo atkarpose lietuviai netgi buvo greitesni už šį 2011 m. Dakaro nugalėtoją.
„Buvo labai greitas ir techniškas greičio ruožas, kuriame reikėjo stipiai padirbėti. Važiavome, manau, tikrai drausmingai ir labai greitai. Reikia būti drąsiu vairuotoju norint važiuoti tokiame greičio ruože greitai. Pusiaukelėje ėmiau gailėtis, kad neužsidėjome naujų padangų. Tiesą pasakius, mes jų jau nebeturime – išsirinkome geriausias iš turimų naudotų. Greičio ruožo viduryje pavijome bagį, kurio polotas niekaip nenorėjo mūsų praleisti. Dėl to viename posūkyje nepataikėme į reikiamą kelio trajektoriją ir nulėkėm tiesiai. Visa laimė, kad spėjau išsisukti nuo pakelėje stovėjusio akmeninio stulpelio, nes ten tikriausiai būtume palikę automobilį“, – iškart po itin sėkmingo finišo įspūdžiais dalijosi B. Vanagas.
Antano Juknevičiaus ir Edvardas Duoba šią dieną buvo 65-i, o bendroje įskaitoje lieka 60-i, bei toliau tęsia Dakaro lenktynes.
Penktadienį Dakaro dalyvių laukia priešpaskutinis, dvyliktasis išbandymas – 298 km greičio ruožas. Pasak organizatorių, šioje lenktynių atkarpoje varžovai, o ypač lenktynių lyderiai, dar turės progos pakeisti savo užimamas pozicijas. Net menkiausias išsiblaškymas čia gali nulemti neplanuotą pasivažinėjimą šalia trasos ir nepageidaujamą akistatą su pakelėse vegetuojančia skurdžia augmenija.