Sudėtingai skinasi kelią referendumas „Tautos valia“ ir Seime. Ne visi suvokėme, kad kovo 10-ąją šis kelias galėjo baigtis, jei nebūtų buvęs priimtas svarstymui nutarimo projektas, kuriuo šis referendumas vyktų š.m. birželio 29 d. Alternatyvos buvo dvi – arba Seimas, nepritardamas šiam projektui, laidoja šią iniciatyvą, arba priima šį projektą, dėl kurio keitimo siekiant referendumo bent gegužės 25 d. reikia kovoti toliau – ir visuomenei, ir Seimo nariams, siūlant šio projekto pakeitimus, žemės pardavimo užsieniečiams moratoriumą. Iš 108 balsavime dalyvavusių Seimo narių už šį projektą balsavo 79, prieš 5 (Audronis Ažubalis, Linas Balsys, Rima Baškienė, Naglis Puteikis ir Povilas Urbšys), susilaikė 24 (konservatoriai, liberalai ir darbietis M. Zasčiurinkas). Nustebino balsavusieji prieš. Negi jie nesuvokė, kad daugumai, kurios šis penketukas nekontroliuoja, taip pat pabalsavus „prieš“, referendumas jau būtų buvęs palaidotas? Paradoksas, tačiau padėtį išgelbėjo drausmingai įvykdytas socialdemokratų ir darbiečių užkulisinis susitarimas – socialdemokratai balsuos už referendumą, jei jo data bus birželio 29 d.
Tačiau pinklės referendumui Seime rezgamos ir toliau. Šiandien Seimas, „pamiršęs“ į posėdį pakviesti referendumo iniciatyvinę grupę (referendumo įstatymo 14 str. 1 d. įpareigoja Seimą tai daryti), priėmė svarstymui ir skubos tvarka po 3 valandų priėmė nutarimą sudaryti ekspertų grupę. Ši grupė iki kovo 20 d. turi pateikti išvadą dėl piliečių reikalavime paskelbti referendumą dėl LR Konstitucijos 9, 47 ir 147 straipsnių pakeitimo teikiamo sprendimo teksto atitikties LR Konstitucijai. Seimo narių P. Urbšio, Petro Gražulio, Povilo Gylio, Aurelijos Stancikienės, Algirdo Patacko ir R. Baškienės pasiūlymui nustatyti, kad išvados pateikiamos iki kovo 18 d., Seimas nepritarė. Pavojinga, nes bundanti pilietiška visuomenė gali įtikinti Seimą paskelbti referendumą gegužės 25 d.
Jei Seimas norėtų nešališkos nuomonės, tai šiai ekspertų grupe neskirtų vadovauti Europos teisės departamento prie teisingumo ministerijos generalinio direktoriaus Deivido Kriaučiūnu, kuris pagal pareigas negali pateikti nešališkos išvados. Tą patį tenka pasakyti ir apie M. Riomerio universiteto profesorius Vytautą Sinkevičių bei Igną Vėgėlę, viešai pasakiusius savo išankstinę nuomonę. Negali būti nešališku ir ilgametis konservatorių Seimo narys Stasys Stačiokas. Belieka tikėtis M. Riomerio universiteto docentės Ingos Daukšienės ir Vilniaus universiteto docento Vaidoto Vaičaičio nešališkos nuomonės.
Tačiau esmė yra kita. Šį klausimą Seimui teikusiam teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkui Juliui Sabatauskui priminsiu š.m. sausio 24 d. Konstitucinio teismo nutarimo dėl Konstitucijos 125 straipsnio nuostatas, kurias jis pats komentavo sausio 24 d. LRT „Panoramoje“, t.y. puikiai žino: „… iš Konstitucijos 147 straipsnio 1 dalies kyla draudimas svarstant Seime iš esmės pakeisti ne mažesnės kaip 1/4 visų Seimo narių grupės arba ne mažiau kaip 300 tūkstančių rinkėjų pateikto Konstitucijos keitimo įstatymo projekto turinį; pagal Konstituciją Seimo struktūriniai padaliniai, inter alia komitetai, taip pat atskiri Seimo nariai neturi teisės pateikti Seimui svarstyti Konstitucijos keitimo įstatymo projekto, kuris iš esmės skirtųsi nuo ne mažesnės kaip 1/4 visų Seimo narių grupės pateikto Konstitucijos keitimo įstatymo projekto inter alia tuo, kad keičiama siūlomo konstitucinio teisinio reguliavimo apimtis, siūlomos iš esmės kitokios konstitucinio teisinio reguliavimo priemonės siekiamam tikslui pasiekti, siūloma keisti kitą Konstitucijos nuostatą.“ Todėl jokios ekspertų ar Vyriausybės išvados, kurių Seimas paprašė kovo 10 d., negali pakeisti referendumo iniciatorių formuluotės. Tikrasis tikslas – referendumo vilkinimas ir žlugdymas.
Jei ekspertai turi nustatyti, kad referendumo nuostatos prieštarauja Konstitucijai, tai užtenka vien sveiko proto ir paprastos logikos. Taip, prieštarauja! Nes juo keičiama Konstitucija. Jei samprotaujama, kad Konstitucijos vienos dalies nuostatos negali prieštarauti jos kitos dalies nuostatoms, tai šiuo požiūriu tiek Konstitucinis teismas, tiek Seimas turėtų neužmiršti vadovautis ir sveika logika – jei keičiama Konstitucija, tai daugiau ar mažiau keičiama ir jos visuma. Po Konstitucijos pakeitimo ir Konstitucinis teismas turi vadovautis naujomis Konstitucijos nuostatomis ir peržiūrėti jos visumą, o ne abstrakčiai teigti, kad ne visada galima keisti Konstituciją. Manau, kad Seimas tikisi, jog ekspertai pasirems š.m. sausio 24 d. Konstitucinio teismo nutarimo nuostatomis, kad stojimo į Europos Sąjungą sutartis tariamai atėmė iš Tautos suvereno teises ir kad bet koks Konstitucijos keitimas, prieštaraujantis šiai sutarčiai, negalimas, nes tariamai reikštų išstojimą iš Europos Sąjungos (beje, priminsiu kad stojimo sutartyje į ES nėra Lietuvos įsipareigojimo dėl žemės pardavimo užsieniečiams – jis atsirado tik Seimui pakeitus Konstituciją).
Tačiau ir šiuo atveju ta pati sveika logika parodo tokio aiškinimo absurdą. Tokio teiginio apologetams paaiškinu, kad ir išstojimo iš Europos Sąjungos klausimas, vadovaujantis tokia pačia logika, negalimas, nes jis, anot jūsų, pažeistų stojimo į ES sutartį. Ar neatrodo, mielieji, bijantieji Tautos valios, kad su tokia absurdiška logika priėjote liepto galą? Juk tai reiškia, kad atstovaujamoji valdžia Seimas, šiurkščiai pažeisdamas Konstituciją ir padedamas Konstitucinio teismo, uzurpuoja Tautos suvereno teises! Vasario 9 d. piliečių forume „Už valstybę be melo!” šį absurdą kaip senais gerais Sąjūdžio laikais savo kalboje puikiai atskleidė Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio iniciatyvinės grupės narys Gintaras Songaila.
Šį Seimo nutarimą dėl ekspertų paskyrimo reikėtų matyti kito Seimo nutarimo projekto, kurį Seimas priėmė šiandien svarstymui (40 – už, 9 – prieš, 19 susilaikė), šviesoje ir kurį pateikė Eligijs Masiulis, Jurgis Razma, Gintaras Steponavičius ir Stasys Šedbaras. Šių Seimo narių siūlymą kreiptis į Konstitucinį teismą Seimas svarstys jau kovo 27 d., t.y. iki šio referendumo. Juo siekiama „ištirti“, ar LR referendumo įstatymo 14 straipsnis ta apimtimi, kuria Seimui, gavus ekspertų išvadą, kad piliečių reikalavime paskelbti referendumą teikiamas sprendimo tekstas gali neatitikti LR Konstitucijos, nesuteikiama teisė spręsti dėl tokio referendumo skelbimo, neprieštarauja LR Konstitucijos 6 straipsnio pirmajai daliai, 7 straipsnio pirmajai daliai ir konstituciniam teisinės valstybės principui. Kalbant Gintaro Songailos kalbos terminologija, „chebrytė“ užsimanė, kad Seimas, veikdamas drauge su Konstituciniu teismu, būtų aukščiau Konstitucijos ir galėtų uždrausti Tautai naudotis suvereno teise. Kreipiantis į Konstitucinį teismą, sustabdomas teisės akto, dėl kurio konstitucingumo nustatymo kreiptasi, galiojimas. T.y. priėmus šį Seimo nutarimą, turėtų būti stabdomas LR referendumo įstatymo 14 straipsnio, kurio pagrindu Seimas privalo skelbti referendumą, galiojimas. Taigi, sumanyta ilgam, jei ne visiškai sustabdyti bet kokią konstitucinę tautos iniciatyvą. Nutarimo projektą pristatęs E. Masiulis apsimetė, kad jis sveikos logikos nesupranta – jam tapo neaišku, ar galima pakeisti Konstituciją referendumu, kurio formuluotė prieštarauja Konstitucijai. Konservatorė Vilija Aleknaitė-Abramikienė net įjungė gąsdinimo karu argumentą.
Todėl nusiraminti, kad bent jau š.m. birželio 29 d. įvyks referendumas „Tautos valia“, nevalia. Sąmokslas prieš Tautą vykdomas atvirai ir jis tęsiasi. Paaiškėjo dar viena priežastis, dėl kurios vėlinama referendumo data. Tarkime, š.m. kovo 25 d. Seimas paskelbs, kad referendumas vyks birželio 29 d., o Konstitucinis teismas iki to pritars šiai konservatorių ir liberalų nuomonei ir pasakys, kad Seimas gali kištis į Tautos valios pareiškimą, vadovaudamasis savo galimai šališka nuomone, ir sustabdyti referendumą. Ar abejojate, kad Seimas nenutars sustabdyti net paskelbtą referendumą?
Šia proga Seimui, akivaizdžiai vilkinančiam referendumo paskelbimą, priminsiu kelias tiesas:
– Lisabonos sutarčiai, kurioje pirmą kartą reglamentuojamas šalies narės išstojimas iš ES, mūsų Tauta referendumu nėra pritarusi, nors tebegaliojantis 1991-02-11 LR konstitucinis įstatymas „Dėl Lietuvos valstybės“ nustato, kad nuostata, jog Lietuva ir nepriklausoma demokratinė respublika, gali būti pakeista tik ¾ rinkėjų sąrašo balsais, t.y. referendumu, kuriame sprendimui priimti reikia tokio balsų skaičiaus.
– Kadangi 2003 m. gegužės 10-11 d. referendume dėl Lietuvos Respublikos narystės Europos Sąjungoje už šią nuostatą (bet ne stojimo sutartį!) balsavo ne 75%, o tik 57% sąrašinių rinkėjų, todėl LR Konstitucijos I skyrius „Lietuvos valstybė“, įskaitant ir LR Konstitucijos 1 straipsnį, nustatantį, jog Lietuvos valstybė yra nepriklausoma demokratinė respublika, liko nepakeistas ir tebegalioja.
– LR Konstitucijos 2 straipsnis nustato, kad Lietuvos valstybę kuria Tauta, o suverenitetas priklauso Tautai.
– LR Konstitucijos 3 straipsnis nustato, kad niekas negali varžyti ar riboti Tautos suvereniteto, savintis visai Tautai priklausančių suverenių galių. Tauta ir kiekvienas pilietis turi teisę priešintis bet kam, kas prievarta kėsinasi į Lietuvos valstybės nepriklausomybę, teritorijos vientisumą, konstitucinę santvarką.
Pataisyti savo beviltiškai žlungančią reputaciją Seimas gali tik atsisakydamas šio absurdiško kreipimosi į Konstitucinį teismą (Seimo posėdžio metu A. Stancikienė ir P. Urbšys liberalui E. Masiuliui priminė 1994 m. Konstitucinio teismo nutarimą, išaiškinantį, kad niekas negali riboti Tautos teisės į referendumą, tačiau nei E. Masiulis teikėsi į tai atsakyti, nei J. Sabatauskas įsikišo į šį teisinį absurdą) ir skubos tvarka priimdamas nutarimą referendumą skelbti gegužės 25 d., drauge paskelbdamas ir moratoriumą žemės pardavimui užsieniečiams, kurio nėra numatyta net stojimo į ES sutartyje.
http://www.zemesvardu.lt/apylinkes
Nesvarbu, kas ir kaip balsuoja, jei nežinia kas ir kaip balsus skaičiuoja“
Matydami, kokios pajėgos metamos bandant žlugdyti referendumą, ir suprasdami, kad paskelbus referendumą situacija taps tik dar labiau įtempta, privalome užtikrinti kuo įmanoma didesnį sąžiningumą rinkimų ir – visų svarbiausia – referendumo balsų skaičiavimo metu, į rinkimų komisijas siųsdami savo patikimiausius žmones kaip narius bei stebėtojus.
Šiuo metu galime siūlyti po vieną kandidatą į komisijų narius kiekvienoje iš 2004-ių rinkiminių apylinkių
(taip pat stebėtojus visose apylinkėse ir savivaldybėse).
Kad surinktume tokį kiekį pasiryžusių dirbti žmonių, reikia Jūsų pagalbos.
Registracijos forma adresu: http://www.ZemesVardu.lt/apylinkes
stebėjau visa tai internetu tiesiogiai – manau atėjo laikas iškelti ir Eligijaus Masiulio apkaltos klausimą dėl PROJEKTO (Nr. XIIP-1565), turint 1994 m. liepos 22 d. – KT nutarimą.
alkas.lt/2014/03/12/p-urbsys-nutyletas-konstitucinio-teismo-nutarimas/
// LR Konstitucija, 9 straipsnio 4 dalis: REFERENDUMO SKELBIMO IR VYKDYMO TVARKĄ NUSTATO ĮSTATYMAS // —— O įstatymas aiškiai sako: // Referendumo įstatymo 14 straipsnio 2 dalis: Jeigu Seimo sudaryta ekspertų grupė padaro išvadą, kad piliečių reikalavime paskelbti referendumą teikiamas sprendimo tekstas gali neatitikti Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Seimas šią išvadą turi paskelbti visuomenei, tačiau ŠI IŠVADA NEGALI BŪTI PAGRINDAS NESKELBTI REFERENDUMO //.
Neaišku dėl LR Konstitucijos 147 str. I dalies ir 148 str. III dalies taikymo referendumo rezultatams.
Jie kreipsis į KT, kas šis išaiškintų, jog ši įstatymo dalis prieštarauja konstitucijai ir referendumo skelbti negalima…
Didysis tautos kiršintojas nerimsta. Labai daug kam padės apsispręst, kad tas referendumas – Putino užsakymas.
tai tamsta Putino atstovas Lietuvoje,ar kaip,kad taip gerai sakotės žinantis Putino užsakymus?
Vaišvila supanašėjo su Stalinu kuris būdavo kiekvieno laikraščio ir kiekviena diena pirmame puslapyje. lyvis
Kiekvieno laikraščio, kiekvieną dieną… 🙂 Vajetau, kad jūsų žodžiai- tiesiai Dievui į ausį. Kaip norėtume. Deja, kol kas taip nėra…
Kai kas šnekėjo šnekėjo “rusai puola” ir prišnekėjo bėdą vargšei Ukrainai.Dabar susizgribo,kad ir Lietuvai pavojus gręsia realus.Gal reiktų mąstyti vis šnekant ir šnekant tą patį,nes Tautos išmintis perspėja,kad šnekant ir prišnekama.
Valdžiažmogiaims gerai, kad “rusai puola”. Valdžiažmogiai galės nukanalizuoti referendumą, sutelkti tautą apie DG-prezidentę, mūru stojančia prieš Rusiją – runkeliai gi nemąsto, kas slypi po lozungu “rusai puola”. Galės toliau stiprinti policinės valstybės terorą piliečių atžvilgiu, traiškyti tautines jėgas, pradėti masinius “rusijos agentų” areštus. Jau gi VSD vadukas užsiminė, kad visi važiuojantys Rusijon yra potencialiai pavojingi.
tu tai tikrai pavoningas, seniai įsitikinau…
Pavojingiausi yra tie, kurie nuodija jaunimo dvasią – pornografija vienas iš nuodų.
Ligoniui Alkas vėl suteikė žodį kalboms ir tautos kiršinimui, na “tautininkai” kaip užribinė partija per rinkimus gaus 0,0 procentų rinkėjų balsų. Z Vaišvilai laikas gultis į stacionarą rimtam gydymui.
iš kur tokis grybukas išlindai ? Propagandos mašina, užgrobusi visus didžiuosius žiniasklaidos organus (todėl jų šiandien nebegalime vadinti žiniasklaida, o tik propaganda) , visokeriopai blokuoja bet kokią informaciją, pateiktą Vaišvilos . Pvz.: jis nurodė, kad už euro įvedimą turėsime be visokių tenai techninių mokesčių dar ir atiduoti šalies valiutines atsargas, auksą . Ar oficialūs asmenys ką nors rimto atsakė? – visi žinom, kad tikroji informacija slepiama po uždanga. Todėl tokie žmonės kaip Z.Vaišvila yra tiesos gurkšnis melo okeane.
Kas domisi ankstyvąja LDK istorija, tas puikiai žino, kad XIII a. buvo toks LDK Didysis kunigaikštis Vaišvilkas (dar – Vaišelga). Mindaugo sūnus, priėmęs stačiatikybė, surusėjęs, siekęs tą patį padaryt su visa Lietuva, tačiau po kelių metų atsisakęs sosto ir užsidaręs vienuolyne.
Ar čia tas panašumas tik pavardėse? Na, kaip čia pasakyti… Paralelių yra daug. O ir “palaikymo komanda” daug tų panašumų turi. Puikiai žinome, į kieno glėbį Lietuvą bando “nustumt” referendumus organizuojantys žemgrobiai ir jų ištikimieji pagalbininkai – lietuviškieji “tautininkai”…
Puikiai žinome, kurlink veda ir kokiai kaimyninei šaliai itin paranku, kad Lietuva neįsivestų EURO. Vaišvilko ainiai ir čia nesnaudžia…
Taigi, paralelės labai įdomios. Galėtų šiandienos vaišvilkais pasidomėti ir žmonėms pateikti sklandžiau nei aš čia, mūsų žurnalistai…
Buvo docentas iš VU, atsirado istorikas.
eik tu, glušiau, nerašinėk nesąmonių. Eik į lauką, gražus oras, gal smegenis pravėdinsi.
P.s. vakarykštį panašų mano komentarą ištrynėt 🙂 ką gi – nesunku jį perrašyti.
Tik įdomu, “Alke” nuo kada praktikuojate cenzūrą?
Leidžiate skelbti tik jums parankius komentarus? Negerai. Taip galite tapti tik penkių šizofreniškų nacionalistų klubu…
sau diagnozę pasirašei. Žinosime, kad esi pavojingas ligonis
Vaišvila apeina Konstitucijos 4 str., kuriuo nustatoma Tautos suverenios galios vykdymas ir iš kurio aišku, kad ji gali būti vykdoma tiesiogiai ar per demokratiškai išrinktus atstovus.
Toliau Konstitucijos 9 str. 1 d. nustato, kad tiesiogiai tauta sprendžia tik svarbiausius Valstybės ir Tautos gyvenimo klausimus, kiti galios vykdymo klausimai atitinkamais Konstitucijos straispsniais yra pavesti vykdyti kitoms valstybinėms valdžioms. Taigi, tiesioginiam galių vykdymui Tautai yra likę tik svarbiausi gyvenimo klausimai, prie kurių ūkiniai klausimai neskirtini.
Akivaizdu, kad Konstitucija turi būti skaitoma sistemiškai. Vaišvila, kaip paprastai, ją skaito mėgėjiškai darydamas iš to visą savo politiką.
Tai cia zemes pardavimas ‘ukiniai reikalai’? Ar tamsta apie kazka kita…
Žiūrėkite Konstitucijos IV skirsnį, apie žemę yra jame…
Ir ką? O jei ūkinių klausimų rėmuose iškelti visuotinės turto nacionalizacijos klausimą? Jis būtų ūkinis ar visgi svarbiausias?
Nacionalizacija kaip tokia yra turtinių santykių formos klausimas, taigi tiesiogiai prie svarbiausių Valstybės ar Tautos gyvenimo klausimų vargiai galėtų būti priskirtas. Tai priklausytų nuo visos kartu su ja keliamų klausimų visumos .
Nesąmonė. Pagal tokią logiką iš viso galima visus klausimus padaryti nesvarbiais, ūkiniais, organizaciniais. Juk ir lietuvių kalbos kaip valstybinės statuso panaikinimas tik techninis klausimas – juk tik technikos reikalas, kokia kalba kalbėsime. Ar ne???
Esmė tame, kad Konstitucijos keitimas pats savaime yra svarbus klausimas. Ir visiškai nesvarbu, kas konkrečiai joje keičiama. Jei žemės pardavimas ar nepadavimas būtų reguliuojamas tik įstatymais bei visiškai neužfiksuotas Konstitucijoje, tada galbūt tokį referendumą ir būtų galima pripažinti nesvarbiu.
Akivaizdu, kad Tautos gyvenimas yra gyvybiškai susijęs su kalba, taigi valstybiniai kalbos vartojimo, jos ugymo klausimai yra priskirtini prie svarbiausių Tautos gyvenimo klausimų. Tad jie tegali būti sprendžiami tik referendumu.
Valstybės be teritorijos nebūna, taigi teritorjos vientisumo, klausimai taip pat spręstini tik referendumu.
Be abejonės suvereno teisės, valstybės statuso klausimai taip pat priskirtini prie svarbiausių Tautos gyvenimo klausimų.
Tai matyt, ir viskas ką pagal Konstituciją (9 str. 1 d.) priklausytų spręsti referendumu.
Visas kitas valdymas yra Tautos demokratiškai išrinktų atstovų galioje (4 str.).
Apskritai Konstitucijos keitimą savaime laikyti svarbiausiu Valstybės bei Tautos gyvenimo klausimu, sprendžiamu referendumu, manau, nebūtų jokio teisinio pagrindo. Tai būtų Valstybės valdyme, Tautos gyvenime jovalas, o ne tvarka.
Žemė irgi gyvybiškai svarbi. Tai teritorija, tai gamybos priemonė, tai turtas. Bet tai ne namas ar mašina. Tai neatsinaujinantis ir nesukuriamas turtas. O kalba šiandien gali būti lietuvių, rytoj anglų. Dar patogiau, kaip įrodinėtų liberalai.
Nereikia vėl kartotis. Konstitucija nenurodo, kokie tie svarbūs klausimai yra. Ir negali nurodyti, nes kas vakar buvo svarbu, rytoj gali būti nesvarbu. Tai natūraliai, visuomenės ir valstybės tam tikram gyvenimo etape iškylantys klausimai. Kadangi referendumui yra priešinamasi visomis įmanomomis priemonėmis, tai rodo, kad klausimai yra iš tiesų labai svarbūs. Vieni jiems nori pritarti, o kiti nenori.
Nepudrink smegenų. Jei tauta mano (surinkti parašai), kad klausimas yra svarbiausias, tai reiškia, kad jis yra svarbiausias ir niekas pagal tą pačia Konstituciją, kurią siūlai sistemiškai skaityti (kas ir daroma), jos suverenių galių negali riboti. Ne valdžiai nurodinėti, kas yra svarbiausia, o kas nesvarbiausia. Ūkinių klausimų termino Konstitucija iš viso neįveda.
O kas, jeigu Vaišvilkas yra 1009 metais Brunono Lietuvos su Netimeru pakrikštijimo tęsėjas, juk Brunono laikais bizantiškieji ir romiškieji krikštijimai dar nebuvo atsiskyrę. Todėl, ar ne per ankstyvas toks suprastintas svetimų istorikų primestas Vaišvilko asmens istorinis supratimas.
kad alkas ėmė rodyti IP adresus. Kiekvienas nepatingėjęs atsiversti internete bet kurį iš IP adresų paieškos tinklapį gali atskirti eilinių piliečių komentarus nuo samdomų etatinių dezinformatorių trolių, iš “gebe” tik eilinių, susodintų trijuose atsparos taškuose Vilniuje, Kaune ir Balsiuose, Pakruojo rajone, profesoriais docentais besivadinančių. Apgailėtinos ir nykios tokios pastangos durninti žmones 21 technikos pažangos amžiuje…
Nejuokink pasaulio, sekly Morka 🙂
Gali rodyti tuo IP adresus, gali jų nerodyti – jokio skirtumo. Jei nusikalstamus komentarus rašai – tuomet teisėsauga bet kuriuo atveju tave susieks, jei tik to panorės. Net užsienyje gyvenančius išaiškina ir, tarpininkaujant tų šalių teisėsaugai, pagal IP adresus juos suranda. Čia jau buvo tokių atvejų 🙂
O jei nusikalstamų komentarų nerašinėji – tai turėkit tuos IP adresus, jūs – isteriški svieto “gąsdintojai”. Niekam tai neįdomu. Tik teisėsauga turi galimybių išsiaiškinti IP savininkus. O net jei kažkaip nuskiltų jums (pvz. jei turit ryšių teisėsaugoje) – tuomet byla (būtent jums ir jūsų talkininkams teisėsaugoje) byla garantuota. Žmogaus teisių į privatumą pažeidimas, mielas “protingasai” ponuli 🙂
Pasvilo po uodega, kad taip aiskintis pradejai? Buk tai cia ne nusikalstami komentarai ir tt. Zinoma ne, tik juokingi, kai visokie nupirkti luzeriai bando save uz “docentus, “studentus”, “istorikus” ir kt. pristatyti, matyt zonoje pagarbos pritruko? Taip kad uzsidirbinekit pakeliui cigareciu kiek jums norisi, tik nesitikekit kad mes jus uz tikra piniga priimsim.
proxius mėtyti po bet kur moka dauga kas, bet va būtent toks slėpimasis pirmiausiai įrodo, kad ne viskas yra gerai su komentuojančiu asmeniu…
Tautos suverenios galios vykdymo pasidalinimo galimybė yra nustatyta Konst. 4 str. Kokią šios galios vykdymo dalį Tauta yra pasilikusi sau – nustato Konst. 9 str. 1 d.
Akivaizdu, kad Tautos valia nėra kokia nereglamentuota mistika, matome, kad jos sprendžiamų klausimų ratas yra reglamentuotas minėtuose ir kituose Konstitucijos straipsniuose bei kad tokiu atveju norimi referendumu spręsti klausimai nėra iš priskirtinųjų šiam ratui. Taigi referendumu norima spręsti ne jo galiai Konstitucijos priskirtus klausimus.
Tai, – manau, turėtų būti išeities taškas teisiniams ir politiniams samprotavimams referendumo skelbimo klausimu.
Ir vėl tą patį varai. Konstitucija nenumato, kas turi spręsti, koks klausimas svarbus, o koks nesvarbus ir nenurodo, kokie konkrečiai klausimai gali būti svarbūs, o kokie nesvarbūs. Jei piliečiai patys kelia tokį klausimą, tai logiškai mąstant, jis yra svarbus. Jiems svarbus, ne valdžiai, nes ne valdžia suverenas yra.
Ne pačiam “varau”, o norintiems suprasti…
Vien vieno ar kito klausimo kėlimas nereiškia, kad jis būtinai turėtų būti sprendžiamas referendumo būdu. Juk, jeigu jis, pvz., yra ūkinis, tai akivaizdu, kad pagal Konstitucijos nustatytą suverenių galių vykdymo reglamentavimą jis yra valstybės valdžių kompetencija. Vadinasi, iniciatorių noras ūkiniu klausimu organizuoti referendumą yra paprasčiausia nekompetencija – norima išspręsti klausimą Konstitucijoje nenumatytu, t.y. neteisėtu būdu. Beje, tokiu atveju referendumu valdžios galia būtų ribojama ne Konstitucijos, o tai būtų jos 5 str. 2 d. pažeidimas.
Koks klausimas pagal Konstituciją yra svarbus, suprantama, yra teisinis klausimas. Kaip aišku, jis turi būti sprendžiamas pareiškimo organizuoti referendumą nagrinėjimo procese, taigi yra VRK kompetencijoje ir privalo būti išsprendžiamas kartu su pareiškimu dėl referendumo organizavimo. Akivaizdu šį kartą VRK jį išsprendė netinkamai, taigi dėl to turėtų prisiimti atsakomybę ir iš jos pasitraukti.
Oi, kaip vis dar norisi “palaidų balų” ieškotojams, jose pliuškentis…, viliojant į jas ir mus.
Reiškia, nes tokią teisė suteikiama. Jei tyčia nesprendžiama seimo ar kitų institucijų lygmenyje, tautau belieka tik referendumas. Ir dar kartą kartoju, kad tauta turi kompetenciją visiems klausimams spręsti pagal tą pačią konstituciją – tauta yra aukščiausias suverenas ir niekas negali savintis jos suverenių galių.
Taip pat ir paleisti Seimą
Čia ne pačiam rašau, o tiems, kurie nuo teisinių dalykų nesirauko…
Pagal Kontituciją suverenių galių vykdymas yra dalinamas tarp Tautos ir jos demokratiškai išrinktų savo atstovų (4 str.). Tauta yra pasilikusi sau pačiai spręsti referendumais tik svarbiausius Valstybės bei Tautos gyvenimo klausimus (9 str. 1 d.), kurių tesusidaro apie 5-6.
O pagal Konstituciją atstovams priskirtus klausimus imti spręsti pati Tauta referendumais negali, nes tokiu atveju būtų pažeista Konstitucijos 5 str. 2 d. nuostata, kad valdžių galias riboja Konstitucija.
Tai daryti, kad Seimą būtų priverstas spręsti pribrendusius klausimus, jį galima priversti pertvarkius į veiksmingesnį Seimo paleidimo mechanizmą, be to, padarius didesnes galimybes opozicijai perimti valdžią Seime. Suderinus abu šiuos mechanizmus būtų galima pasiekti reikiamą poveikį Seimo darbui.
Suverenios galios ne dalinamos, o perleidžiamos valdžios institucijoms, nes taip patogiau. Dėl kiekvienos smulkmenos referendumą rengti nepatogu, neoperatyvu ir t.t.
Bet tai nereiškia, kad jos perleidžiamos visiems laikams ir visa apimtimi, o esant poreikiui tauta jomis negali pasinaudoti sprendžiant svarbius klausimus. Ir dar trukdoma tą padaryti.
Labai teisingai ir aiškiai apibendrinta. Taškas.
Net “Kažin”, jei gerbia save, negali to nesuprasti. Nebent jam (jai) neleidžiama tai daryti.
Kai galią be jokių sąlygų esi perleidęs, tai teisiškai laikoma, kad tu jos perleidimo metu neturi. Šiuo atveju dalis Tautos suverenių galių per rinkimus pereina jos atstovams (Seimui, Prezidentui) atitinkamos jų kadencijos laikui. Taigi kadencijos metu pati Tauta tų atstovams per rinkimus perėjusių galių neturi ir imtis jas vykdyti referendumų rengimo būdu negali.
Sąlygos yra – “niekas negali savintis…” Iš karto pagal pirmą reikalavimą ta galia sugrįžta. Ir nereikia čia kišti jokių įmantrių perdavimi-priėmimo procedūrų su aktais ir ceremonijomis…
nemulkink skaitytojų, gerai? Jei teisės bent ABC suvoki, tai gal nepervark pagal užduotį aiškindams, kad atstovas gali turėti daugiau galių už atstovaujamąjį ar kad suvereno funkcijų delegavimas atstovui reiškia tų galių praradimą.
‘kažin” ar tu taip blogai mokeisi, kad nesuvoki, kas yra šalies suverenas ? Šalies suverenas gali spręsti bet kuriuos svarbius klausimus, kai to nebesugeba valdantieji klanai. Per dešimt metų kiek nuveikta, įvedant saugiklius?
Mes savo laiku praėjom visokius izmus, todėl aiškiai matyti, kad tavyje glūdi izmų recidyvas. Panašiai kaip antikonstituciniame teisme, kuris pats sau leidžia ir atlyginimą pasikelti ?
Ko jūs bijot to referendumo? Jei tik nebus sutapatinkas su rinkimais, niekas į jį neis. Jaunimas, studentai ir taip neis. O kaimiečiai (ne žemgrobiai, o paprasti kaimiečiai) – nebent tik tuomet, kai bus sutapatinta su rinkimais. Tai ir ateis į jį tik įsijautę nacionalistai ir jų rėmėjai žemgrobiai. O kiek tokių? Vienetai. net tie kurie pasirašė neis. Didelė dalis tų paprastų žmonių tiesiog apgauta, ar moraliai priversta buvo. Pažįstami pasirašė vien todėl, kad nenorėjo konfliktuot.
Puiku kęstukai. O dabar įsivaizduok referendumas neįvyksta. Žemes susiperka pasaulinės korporacijos ale monsanto, ševronai, bei kitų nedraugiškų valstybių korporacijos bei asmenys. Tada aš sakau: nėra to blogo, kad neišeitų į gerą. Tad neesant žemnės nebus ir ką ginti. Lietuvos žemę galės ginti danų kiaulinikai, olandų tulpinikai, ševronai, monsantai ir patrijarXo anūkai su mediniai automatais.O man tokios pareigos nėra… , nes nebėra žemės kurią turėčiau ginti. Ne mano ir ne mano valstybės žemė, ne mano daržas ne mano pupos, Va čia patriarXas nusipirkęs žydišką patranką galės saugoti savo sodybą pamarį. Ar tu tada apeliuosi į patriotinius jausmus. Tai tu tada rėksi reikalaudamas kur jūs nacionalyyystai fašyyyystai greit marš gint danų kiaulinikų, olandų tulpinikų, monsanto, ševronų. O aš raginsiu masiškai trauktis ir išsaugoti gyvastį. Tada tu parazite vienas galėsi tupėti okupuotoj Lietuvoj be žemės be garbės ir be tautybės. To tau ir linkiu. Linkiu būti vergu, kurį kruš visi kas netingi, o tu galėsi linksėti ir dėkavoti.
Nesiakarščiuok, dieduli. Nuo kada monsanto, ševronai, danai, olandai ir kiti vakariečiai tuau “nedraugiškomis valstybėmis” tapo? man – jos draugiškos.
O pats, matomai, darugų ne taip toli į rytus susiradai. Tai ir drošk ten. Apsiš… Rusijos Putkai ar balbašinui Lukašai labai tokiu kaip tu reikia. Nors senas esi, bet dėl skaičiaus tiksi 🙂 Tad gali važiuot ten. Nes iš to emocilnaliai šiziško komentaro matosi, kad turi ne vieną tėvynę. Tai jei Lietuvoje nepatinka, jei mūsų vakarų draugai nepatinka, gali sau drošt pas Putką į antrąją tėvynę, Ten tokiem kaip tu ir vieta. Tuoj visa chebra tautinių pas jų sulėks. Galėsit kurt “dorivingąją Rasiją” 🙂
vax vax vax. Į isteriją puolei. Man patinka. Smagu kai kosmopolitukai nervuojasi. Šiaip tai niekas nedraudžia galėsi ateiti pakovoti už danų kiaules ar monsanto, ševronus ir olandiškas tulpes. Tik va lietuviams neverta to daryti, nes kieno nuosavybė tas ją ir tegul gina ir kraują telieja. O dėl amžiaus – Iš kur ištraukei, kad aš senas. Jei pats senis tai nereiškia, kad aš senis. O važiuosiu ten kur norėsiu ir tokių žioplių kaip tamista tikrai neatsiklausiu
olandams, danams ar tarptautinėms korporacijoms kaip monsanto ar ševronas rūpi tik pelnas. Jei reiks ginti Lietuvą jiems tai tikrai negins. Ir dar dėl draugiškumo. Taip tai draugiškos valstybės ir danų viena politikė įspėjo lietuvius, kad neįsileistų danų kiaulininkų, kaip ji išsireiškė: jie apšiko visą daniją ir juios veja iš danijos todėl jie ir grūdasi čia. Bet gi mūsiškiai kleptokratai užuodė eurus kelis tai net kelnes prileido iš laimės.
Patikslinu – nedraugiškas valstybes aš būten ir laikau rusiją gal dar kiniją, baltarusija. O supirkti jie gali lengvai, nes malta pardavinėja pasus visiems norintiems. 500 tūkstančių eurų ir tavo pasas. Taigi bet kuris rusų oligarchas įsigijęs tokį pasą tampa eu valstybės piliečiu ir tuo pačiu įgyja teisę pirkti žemę Lietuvoj. O be to gali bet kuris rusų oligarchas ar keli oligarchai įsteikti įmonę bet kurioje eu šalyje ir per ją supirkti visas Lietuvos žemes. Ir tada okupacija įvyks naturaliai. Va tada sau ir galėsi pasiėmęs medinę strėlbą šokinėti prieš rusiškus tankus. Bet be manęs ir mano giminės.
meluoji , berneli. Skaityk iš naujo apie referendumo idėją .Taigi valdantieji klanai, uzurpavę valdžią, labiausiai bijo liaudies balso, kad bus įteisinta 100 000 parašų norma referendumui surengti . Jie bijo demokratijos, o tu tik jų klapčiukas, atidirbinėji 30 sidabrinių.
Tuscias ramsas. Dekit kortas ant stalo ir varykit namo. Referendumas NEIVYKS.
Kur dingo gerbiamas Zigmas Vaišvila? Kas atsitiko?
DĖL ŽEMGROBIŲ KETINIMŲ REFERENDUMU MONOPOLIZUOTI ŽEMĖS RINKĄ LIETUVOJE.
Dėmesio: Kam teko keliauti Lietuvos pažintiniais takais, turistiniais keliais, tam teko susidurti su masiškai gadinamais informaciniais stendais, kuriuose „EUROSKEPTIKAI” naikina ANGLU KALBA įrašus išimtinai už Europos Sąjungos lėšas atkurtose fantastiško grožio Lietuvos vietovėse, galinčios pritraukti turistus. Piktadariai „euroskeptikai” kenkia tarptautinio turizmo plėtotei Lietuvoje. Būtina silpnapročius prorusiškus „euroskeptikus”, svajojančius patekti į Seimą šliužus, zigmus, pankus ir kt. įspėti dėl tokios, palankios žemgrobiams, neva „patriotinės veiklos”. Juos palaiko žemgrobių klanas, kuriam svarbus žemės monopolis Lietuvoje. Atėjo laikas viešai skelbti neteisėtai žemgrobių už dyką prisigrobtą žemę, leisti įsigyti žemę užsieniečiams, kaip tas yra daroma civilizuotose Europos Sąjungos šalyse. Būtini sveiki saugikliai, kurie apsaugos žemės rinką Lietuvoje nuo vietinių ir užsienio oligarchų.