Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) studentų grupė sukūrė unikalų vienvietį elektromobilį, pretenduojantį užpildyti rinkoje esantį atotrūkį tarp dviračio ir automobilio. 45 kilometrų per valandą greitį išvystanti ekologiška transporto priemonė puikiai pasitarnautų neįgaliesiems, nes jos rėmas gali būti transformuojamas taip, kad lengvai tilptų į lifto kabiną.
Pusmetį kurtas elektromobilis įkraunamas vos per 3 valandas – per tiek laiko gautos energijos užtenka nuvažiuoti apie 50 kilometrų. 65 kilogramus sveriančiai transporto priemonei užtenka dviejų izoliuotų ir šalčiui atsparių geležies fosfato akumuliatorių, kuriuos galima įkrauti naudojantis paprastu namuose naudojamu elektros lizdu.
Dėl transformuojamo korpuso ir elektrinės pavaros elektromobiliu galima važinėti ir uždarose patalpose. Tai reiškia, kad neišlipus iš transporto priemonės galima lengvai patekti ir į liftą. Kaip teigia kūrėjai, norint šiuo vienviečiu elektromobiliu važinėti Lietuvos keliais, net nereikėtų vairuotojo pažymėjimo, užtektų išklausyti specialius kursus. Dėl nedidelio greičio jis galėtų važinėti ir dviračių takais, aplenkdamas transporto kamščius.
„Šiuo metu bendraujama su potencialiais investuotojais, kad elektromobilio prototipas galėtų tapti serijinės gamybos produktu. Nors studentai kurdami šį projektą daugiausia galvojo apie tai, kaip pagerinti savarankišką neįgaliųjų judėjimą mieste, elektromobilis tikrai galėtų užpildyti rinkoje atsiveriantį atotrūkį tarp dviračių bei nedidelių automobilių“, – sakė VGTU Mechanikos fakulteto prodekanas Audrius Čereška.
Elektromobilio „Smart EV“ kūrybiniame procese dalyvavo įmonės „N technologijos“ inžinierius Karolis Beniulis ir komanda „Enginious“, kurios branduolį sudarė VGTU Mechanikos fakulteto studentai Raidas Nedolia, Edgaras Zapašnikas, Vytenis Verbus bei Vilniaus Universiteto atstovas Dominykas Stankevičius. Projektas pripažintas geriausiu studentų verslumo konkurso „Demola Vilnius“ rudens semestre, jį rėmė įmonė „N technologijos“ ir VGTU Mechanikos fakultetas, kurio laboratorija tapo elektromobilio gamybine baze.
Jaunieji inžinieriai elektromobilį kūrė nuo nulio – patys braižė brėžinius, projektavo, ieškojo tinkamiausių dalių ir detalių, virino korpusą ir atliko bandomuosius važiavimus. Tolimesniuose transporto priemonės tobulinimo etapuose numatyta pašalinti eksploatavimo metu vairuotojui kylančius nepatogumus ir kurti elektromobilio vidaus bei išorės dizainą.
Tai bent stebuklas. Panašios elektrinės kaliaskės ant ratų invalidams jau seniai gaminamos. Ir akumuliatorių galima įkrauti per tris ar mažiau valandos. Dar daugiau – atskleisiu paslaptį. Lengvojo automobilio akumuliatorių irgi galima įkrauti per 3 valandas. O tokiam parpalui koks nuotraukoje nereikia automobilionio akumuliatoriaus… Žodžiu, eilinį kartą išradinėja tai, kas jau išrasta.