Sekmadienis, 6 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Milžiniška Vyčio vėliava grįžta į Lukiškių aikštę

www.alkas.lt
2013-11-22 12:16:35
43
Lietuvos valstybės istorinė vėliava virš Lukiškių aikštės | Alkas.lt, A.Sartanavičiaus nuotr.

Lietuvos valstybės istorinė vėliava virš Lukiškių aikštės | Alkas.lt, A.Sartanavičiaus nuotr.

Vyčio vėliava virš Lukiškių aikštės | Alkas.lt, A.Sartanavičiaus nuotr.
Vyčio vėliava virš Lukiškių aikštės | Alkas.lt, A.Sartanavičiaus nuotr.

Milžiniška Vyčio vėliava grįžta į Lukiškių aikštę lapkričio 23 d., kuomet minima Lietuvos kariuomenės diena. Ji bus pakelta griaudžiant pabūklui šį šeštadienį, 12.15 val.

Kaip pasakoja vienas iš pilietinės akcijos sumanytojų Deivydas Rimkevičius, rekordinę vėliavą teko nukabinti dėl senų, nepatvarių, 1956 m. statytų, Lukiškių aikštės šviestuvų, prie kurių trosais buvo pritvirtinta vėliava.

„Sovietmečiu statyti šviestuvai galimai yra avarinės  būklės, siūbuojantys, tad kilus bent kiek stipresniam vėjui, jie galėjo nuvirsti“ – teigia D. Rimkevičius. 

Gavus Vilniaus savivaldybės leidimą, Lukiškių aikštėje buvo pastatyti nauji 12 metrų aukščio „Vyčio vėliavos stulpai“, ant kurių ir plazdės nuo šio šeštadienio į Lukiškių aikštę sugrįžtanti 5 metrų ilgio Vyčio vėliava.

Projekto atnaujinimo diena, kuomet minima Lietuvos kariuomenės diena, pasirinkta neatsitiktinai. Pasak kito šios patriotinės idėjos autoriaus Mindaugo Siaurio, Vyčio vėliava ir kariuomenė visuomet buvo neatsiejami: su Vyčiu laimėtas nevienas mūšis, 1661 m. iš Vilniaus išvaryta Carinės Rusijos kariuomenė, su šiuo simboliu vyko 1831 m. ir  1863 m. sukilimai, su šia vėliava 1918 vasario 16 d. paskelbta Lietuvos nepriklausomybė.

Planuojama, kad Vyčio vėliava virš Lukiškių aikštės plėvėsuos daugiau kaip tris mėnesius.

„Akciją baigsime taip pat ypatingą dieną, kitų metų vasario 16-ąją, tą pačią dieną pražygiavę Gedimino prospektu, padovanosime šią milžinišką vėliavą bei akcijos nuotraukas Valstybei“ – pasakoja projekto organizatoriai.

Didžiulės Vyčio vėliavos iškėlimas Lukiškių aikštėje tai – ne pirma istorinio Lietuvos simbolio gerbėjų, susibūrusių į VšĮ „Mūsų vėliavos“, akcija. Plačiai nuskambėjo ir kitas šios organizacijos projektas, kuomet šių metų liepos  6-ąją Valstybės dienos proga Gedimino pilyje, po daugiau kaip 200 metų, buvo iškelta 10 Vyčio vėliavų.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Per Vėlines virš Lukiškių aikštės Vilniuje iškilo milžiniška Vyčio vėliava (nuotraukos)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 43

    1. Artūras says:
      12 metų ago

      Su šios vėliavos atsiradimu (susidėjus su lenkija ir nukopijavus jos vėliavą) ėmė žlugti Lietuvos Imperija. Man ji nesimbolizuoja nieko kito, tik žlugimą ir degradaciją.

      Nieko keista, kad šią vėliavą stumia tomaševskio gauja per zuoką. Gaila, kad į šitą rusijos darbą įtraukiami kai kurie mūsų tautiečiai, vadinantys save “tautininkais”.

      Atsakyti
    2. Vilna says:
      12 metų ago

      Visgi neabejotina, kad su šia vėliava (Vyčio) Lietuvos funkcionuota buvo jau kaip Lenkijos karalystės dalies.
      Antai, 1410 metais Vytauto vadovujama kariuomenė Žalgirio mūšyje dar dalyvavo su senąja (mitinių laikų) Lietuvos vėliava – vadinamais Gedimino stulpais.
      Gėda, kad per 20 metų net šito lenkizmo neatsikratyta.

      Atsakyti
      • Nepolitikas says:
        12 metų ago

        Pagal LR Konstituciją tai yra ne vėliava, o Lietuvos herbas: 15 straipsnis
        Valstybės vėliavos spalvos – geltona, žalia, raudona.
        Valstybės herbas – baltas Vytis raudoname lauke.
        Valstybės herbą, vėliavą ir jų naudojimą nustato įstatymai.
        Tautininkai turi žinoti, ir nerašyti nesąmonių.

        Atsakyti
        • lyvis says:
          12 metų ago

          Tai visiškai teisėtai yra vyčio Lietuvos vėliava, o lenkų baltai raudona yra ne lenkų, o jotvingių. Gerbkim savo praeitį ir neaukštinkim nusikaltelius lenkus. lyvis

          Atsakyti
      • Jotvingis says:
        12 metų ago

        Visiškai pritariu “Vilnos” komentarui. Ne be reikalo Lietuvos patriotai 1918 – ais metais “Vyčio” vėliavos atsisakė, ją pakeisdami į Trispalvę.

        Atsakyti
        • lyvis says:
          12 metų ago

          Baikit nesąmones rašinėję. Vyčio vėliava yra senoji lietuvių vėliava. O tai tuoj visi tapsite stribais. lyvis

          Atsakyti
    3. Nojus says:
      12 metų ago

      Puiki idėja.Ačiū.

      Atsakyti
    4. Vilna says:
      12 metų ago

      Kaip galima “senąja Lietuvos vėliava” laikyti vėliavą su Vyčio ženklu, jeigu dar Žalgirio mūšyje Lietuva dalyvavo su vėliavomis, kuriose vytimi buvo vadinami Gedimino stulpai. Tai patvirtina ne kokie nors svetimųjų rašyti metraščiai, o pačios išlikę mūšio vėliavos.
      Be to, pats ženklo vaizdavimas rodo, kad Gedimino stulpai yra vienu iš seniausio svastikos arba kryžiaus ženklo variantų.
      Aišku ir tai, kad šis ženklas yra atsiradęs ne Gedimino laikais, jį Gedimino stulpų vardu pavadino, berods, istorikas T.Narbutas, matyt, pagal tai, kad rado patvirtinimą, jog jis jau buvo tais laikais.
      Vyčio ženklas yra jau po liublijinis…

      Atsakyti
      • lyvis says:
        12 metų ago

        Užmiršai prūsus, kai sudeginamas velionis kryžiuočiai šaipėsi, kad vaidila mato kad vėlė kaip karvedys joja ant balto žirgo atpasakoju savo žodžiais. Jei netiki pasitikslink. lyvis

        Atsakyti
        • Kažin says:
          12 metų ago

          Pats žirgas nėra ženklas, jis – realija, o ženklas yra abstrakčios ir visuotinės idėjos savitas išreiškimas, žodžiu yra pasaulėžiūrinis vaizdinys.
          Taigi, pateiktas faktas iš prūsų šiuo atveju nėra tinkamas argumentas – ne iš tos operos…

          Atsakyti
          • lyvis says:
            12 metų ago

            Pats pasiklydai tarp operos ir estrados. Negi negali suprasti vėliavos prasmę: velionis – vėlė – vėliava. Taigi prūsų vėlė – raitelis anrtbalto žirgo ir yra vėliava. lyvis

            Atsakyti
        • lyvis says:
          12 metų ago

          Dvigubas kryžius yra jotvingių antro luomo ženklas ir nieko bendro neturi su lenkais. Jotvingis nežino savo praeities ir dvigubą kryžių priskiria okupantams lenkams tai praeities iškraipimas. Viengubas kryžius yra karių luomo lietuvių ženklas. lyvis

          Atsakyti
          • Jotvingis says:
            12 metų ago

            Kam tie prasimanymai? O jeigu kas nors patį suklaidino, siūlau pasigooglinti ir įvesti frazę “Jogailaičių dinastja” ir viskas bus aišku.

            Atsakyti
      • Jotvingis says:
        12 metų ago

        Gedinino stulpai yra seniausias Lietuvos ženklas, kuris buvo naudojamas ant sidabrinių “ilgųjų” lietuviškų pinigų XI amžiuje (tai nepaneigiamas faktas: tokių “ilgųjų” pinigų yra ir dabartiniuose Istorijos muziejuose). Todėl labai tikėtina, kad Gedimino stulpai, kaip Lietuvos valstybinis herbas, buvo naudojamas ir ikiunijinės LDK valstybinėje vėliavoje. Vytis (su ant skydo pavaizduotu Jogailaičių dinastijos ženklu – dvigubu kryžiumi) buvo ir yra jau apkrikštytos Lietuvos herbas.

        Atsakyti
        • lyvis says:
          12 metų ago

          Pateik kur yra vaizduojami stulpai ant lietuviškų ilgųjų. lyvis

          Atsakyti
          • Jotvingis says:
            12 metų ago

            Sovietmečiu beveik kiekviename Lietuvos istorijos vadovėlyje būdavo pateikiamos lietuviškų ilgųjų pinigų su išlydytais Gedimino stulpais NUOTRAUKOS, o taip pat šie pinigai būdavo eksponuojami Kauno Istorijos muziejuje.

            Atsakyti
            • Vilmantas Rutkauskas says:
              12 metų ago

              Su juodais paltukais (aiškiai susireikšminus nucopyjuotais iš juodaskvernių) verslininkai pinigus kažkodėl vadina babkėmis.

            • lyvis says:
              12 metų ago

              O dabar jų nebeliko stulpų ant sidabrinių ilgųjų. lyvis

    5. Jotvingis says:
      12 metų ago

      Lietuvos praeities didybę labiau simbolizuoja Gedimino stulpai, negu Vytis. Todėl manau, kad Lietuvos gynybinėse struktūrose vis dėl to labiau tinka naudoti senosios Lietuvos herbą – Gedimino stulpus, bet ne Vytį.

      Atsakyti
      • Vilna says:
        12 metų ago

        Jeigu tai Jogailaičių ženklas, tai prie to, kas pasakyta dar pridurčiau, kad Jogailos išdavikiškas elgesys lietuvio dvasiai nepriimtinas, taigi pritariu, jog Lietuvos herbu naudotini tik Gedimino stulpai, be to, jie turi labai gilią prasmę, apie kurią būtų ilga kalba. Tik reikėtų pakeisti ženklo pavadinimą. Labiausiai tiktų vadinti Lietuvos kryžiumi, bet tiktų ir Lietuvos stulpų pavadinimas. Žinoma, labai tikėtina, kad jis buvo ir karaliaus Mindaugo laikų Lietuvos ženklas, tačiau reikalingi dar nuodugnesi tyrimai tuo klausimu.

        Atsakyti
      • lyvis says:
        12 metų ago

        Klystama yra tai kad vytis yra vėlesnis negu stulpai, o tai sąmoningai sutartinai meluojama. lyvis

        Atsakyti
    6. Amelija says:
      12 metų ago

      Kokius niekus mes čia diskutuojame, kai Rygoje broliai latviai skaičiuoja pusšimtį žuvusiųjų… Alko redaktoriau, įdėk bent užuojautų skyrelį, nes visos penktadienio naujienos atrodo makabriškai… Nejaugi šitas portalas tikrai yra finansuojamas V. Putino, kaip kalba pikti liežuviai. Netikiu, nemanau, matau kitą dimensiją. Bet baikit nedėti naujienų – kokia jums atrodo priimtina forma, trumpai ar ilgai… Ačiū, ponas Jonai, už dėmesį.

      Atsakyti
      • Sėlis says:
        12 metų ago

        Tie pikti liezuviai lai plaka, jie priklauso visokiems zydriems sunims, tolerastams, globalistams, kuriems labai skauda, kad egzistuoja tokie tinklalapiai, kaip pvz. Alkas.

        Atsakyti
        • ojoj says:
          12 metų ago

          Paparaščiau būtų parašyti, kieno finasuojama apsimetėlė “amelija”. Nesėdėtų čia, jeigu Alkas netrukdytų tiems, kurie jai moka 😉 Juokas ima, kad kažkas moka tokiai negrabiai melagei, paskaitykite po kitais straipsniais, kitus klaidinama visai susipainiojo 🙂

          Atsakyti
          • Vilmantas Rutkauskas says:
            12 metų ago

            Jai, matyt, Menoros reikia.

            Atsakyti
            • Vilmantas Rutkauskas says:
              12 metų ago

              Ir dar raudų sienos, ant kurios būtų iškaltos lietuviškos pavardės ir vardai.

            • Vilmantas Rutkauskas says:
              12 metų ago

              O dar “geriau” – pastatyti kryžių !
              CHA

    7. Klodas says:
      12 metų ago

      Lietuvos stulpų ženklas neturi nieko bendro su Gediminu. Ženklas turi mitologines ištakas nuo protėvynės. Karaliaus Mindaugo laikmetyje pasirodo kaip piliakalnis ir stulpai, kurie žymi pilies gynybinę sieną, ryšium su krikščionybe ant stelos uždėtas skersinis. Šis ženklas kiek pakitęs, vietoje piliakalnio – vartai, vėl pasirodė Kęstučio valdymo metais. Tiksliausias pavadinimas yra Lietuvos stulpų ženklas.

      Atsakyti
      • Jotvingis says:
        12 metų ago

        Sunku pasakyti, ar Lietuvos stulpai turėjo ar neturėjo kokį nors ryšį su Gediminu. Lietuvos didysis kunigaikštis Gediminas, būdamas absoliučiu Lietuvos valdovu, galėjo savo giminės ženklą susitapatinti su senoviniu Lietuvos herbu. Tai visiškai nepaneigia Lietuvos stulpų žymiai ankstesnę kilmę (kas yra visiškai neabejotina!) už Gedimino valdymo metus. Asmeniškai aš turiu dar sovietmečiu, 1957 – ais metais, atspausdintą knygą “Lietuvos TSR istoriją”, redaguotą J.Žiugždos, kurios 48 – ame puslapyje yra dviejų ilgųjų pinigų (datuojamų iš XI – XII amžiaus) su Lietuvos stulpais NUOTRAUKA. Įtariu, kad kai kurie dabartiniai piktavaliai istorikai, norėdami sumenkinti Lietuvos stulpų reikšmę, faktą apie ilguosius pinigus SU LIETUVOS STULPAIS slepia ir stengiasi Lietuvos stulpus susieti tik su Gediminaičių dinastija.

        Atsakyti
        • Vilmantas Rutkauskas says:
          12 metų ago

          Ženklas baltiškai “cimboboliškai” labai senas neturėtų būti vien dėl to, kad “žiūrisi” taryt nuo horizonto. Greičiausiai tai tik pusiukė mūsų kažkokio baltiško ženklo, ir dar skaityme pakrikščioninto – likus pusei mąstymo.
          Mat visi mūsų ženklai (“cimboliai”) šiaip turi “žiūrėtis” taryt iš viršaus – taryt baltdieviškai.

          Atsakyti
        • Vilna says:
          12 metų ago

          Tai, kad Lietuvos stulpai yra senesnis už Vytį ir kad būtent Lietuvos ženklas rodytų ir tai, kad Kęstutis 1351 metais, jam valdant Lietuvą kartu su Algirdu, sutvirtindamas sutarties pasirašymą su Vengrijos karaliumi Liudviku pagal lietuvių paprotį atliko jaučio aukojimą, kurio metu “viršuje pririšo du baslius”… Tad šiuo atveju buvo panaudoti “pririšti du basliai”, t.y. stulpai. Taigi, naudoti du stulpus, o ne Vytį, kaip ženklą (herbą), dar XIV a. viduryje, valdant Algirdui su Kęstučiu, buvo Lietuvos papročiu.

          Atsakyti
        • Jotvingis says:
          12 metų ago

          Be to krinta į akis didelis meninis skirtumas tarp Vyčio ir Lietuvos (Gedimino) stulpų, kuris perša mintį, kad įmantrus, meniškai sudėtingas, Vyčio ženklas galėjo būti nupaišytas tik įvykus kultūriniam lūžiui Lietuvoje, kuris įvyko būtent po Lietuvos krikšto. Taigi ir šiuo požiūriu Vytis gali būti tik krikščioniškos Lietuvos herbas.

          Atsakyti
          • Vilmantas Rutkauskas says:
            12 metų ago

            Čia taikli mintis.
            Užsirašysiu.

            Atsakyti
            • Vilmantas Rutkauskas says:
              12 metų ago

              Šiaip ženklas neša didesnį dvasinį jėgos krūvį, nei piešinys. Piešinys gali tik kažkaip papildyti ženklą…

            • Vilmantas Rutkauskas says:
              12 metų ago

              Pastebėk, iš Dievų mes irgi laukiame kažkokių ženklų, bet ne vaizdų.

    8. Vilna says:
      12 metų ago

      Manau daug tuo klausimu pasakytų paties Gedimino vardo etimoligija. Vis labiau linkstu manyti, kad tai ne asmens, o institucijos (tarybos, krivulės ar pan.), kolektyviai tuomet valdžiusios Lietuvą pavadinimas. Mirtinas smūgis Vytenio Lietuvai buvo smogtas apie 1316 metus. Matyt, po tokio smūgio Lietuva ir tegalėjo būti valdoma kunigaikčių tarybos. Tokiu atveju gedeminaičių dinastija apskritai būtų prolenkiškų (dlugošinių) metraštininkų padirbtas pamatas – Jogailos dinastijai pagrįsti ir atsirasti.
      Tad tie visi metraštiniai gedeminaičiai – 8 sūnūs ir 6 dukros galimai yra gryniausias prasimanymas. Tiek Algirdas, tiek Kęstutis tikėtina buvo skalmantaičiai (Skalmantas – Skolomend (lenkiškai). Pirmoji vardo dalis “Skolo” laikytinas iš liet. žodžio “kuolas”, kuris yra stulpo sinonimas. Taig akivaizdu, kad Algirdo -Kęstučio valdymo laiku Lietuvos žnklu galėjo būti tik STULPAI.
      Taigi Vytis yra Jogailos laikų Lenkijos primestas Lietuvai, kaip jos pavaldumo Lenkijai ženklas, o tam tinkamas momentas tegalėjo būti po Jogailos atlikto Lietuvos krikšto 1387 m.
      Gali būti, kad jis prieš tai buvo Jogailos perimtas iš jotvingių, kaip lietuvių giminaičių, kai šie buvo galutinai palaužti ir pasidalinti Lenkijos, Ordino ir Lietuvos. Manau, kad tas faktas ir yra vaizduojamas Lenkijos herbo variante, kur Vytis yra patupdytas po Lenkijos “višta”. Taigi, ar gali būti mums priimtinas iš po Jogailos “vištos” ištrauktas Vytis, be to, jis simbolizuotų amžiną Lietuvos pavaldumą Lenkijai.

      Atsakyti
      • Klodas says:
        12 metų ago

        Gedimino geopolitinės orientacijos pokyčiai jungčiai su lenkais nulėmė Lietuvos likimą. J. Dlugošas ir rusų metraščiai nurodo, jog Gediminas buvęs Lietuvos didžiojo kunigaikščio Vytenio tarnas, kuris po savo valdovo mirties (ar net nužudęs jį) užgrobė valdžią. Kažkoks vardo atgarsis 1251 m. įvykiuose prie Klaipėdos, kur sembams atvykus padėti kovai prieš kryžininkų pasistatytą pilį, sembus išdavęs nobiliu vadintas Gedūnas gavo žemių Žemaitijoje.

        Atsakyti
        • Vilna says:
          12 metų ago

          Gedimino pilį kronininkas Petras Diusburgietis pirmą kartą pamini 1305 metais, tačiau asmens – kunigaikščio, didžiūno ar pan. – veikiančio Gedimino vardu, paminėto tuo – Vytenio valdymo laikotarpiu kronikose nėra. Taip pat nėra paminėjimų, kad ji būtų pulta kryžiuočių kaip Lietuvos pilis.
          Tad šis kronininko Gedimino pilies paminėjimas padėties dėl prielaidos, kad tai galėjusi būti tokio pavadinimo institucija, įkurta dar Vytenio ar net Mindaugo laikais, nekeičia.
          Beje, čia neatmestina ir kita prielaida, kad tai gali būti pačių kryžiuočių kartu su mozūrais įkurta institucija ir jai bazuotis Žemaitijos teritorijoje pastatyta pilis, suprantama, tą darant Lietuvos užvaldymo tikslais. Daryta panašiai, kaip buvo Lietuvoje kuriama antra – Vilniaus vyskupystė su vyskupu Vitu, Mindaugo laikais.
          Taigi Lietuva siekta užvaldyti visokiomis apgaulėmis.
          Istorinis laikotarpis po Vytenio iki Algirdo lieka mįslingas.

          Atsakyti
      • Vilmantas Rutkauskas says:
        12 metų ago

        Taip “išeitų”, kad kartu su krikščionybe Lietuvon “atėjo” ir baudžiava. Taip “išeina”, kad ant Vyties arklio joja ne tik žydvasinis baudžiauninkas, bet tikras.

        Atsakyti
      • lyvis says:
        12 metų ago

        Vėl rašydamas klaidini lenkų vadinama “višta” t y erelis yra jotvingių valstybinis ženklas ir nekerk tai lenkams, lenkai neturi savo valstybinių ženklų. Taigi Vilna nerašyk tokius suktus pasisakymus. lyvis

        Atsakyti
        • Vilna says:
          12 metų ago

          Manau, kad per lietuvių ar jotvingių ženklų tapatinimus su Lenkija, kaip ir Pilsudskio tapatinimas su lietuviu iš esmės tarnauja Lietuvos lenkinimui. Kaip tik šiuose tapatinimuose ir yra pasislėptas lenkinimo suktumas. Logika tokia, jeigu jau jie turi mūsų ženklus, tai jie yra mes – lenkinkimės… Taip per pasąmonę dirbama Lenkijos naudai…

          Atsakyti
    9. Toto says:
      12 metų ago

      Visiškas nesigraibimas istorijoje ir visų…..
      O dar vadinasi tėvynainių svetainė…. vienas juokas

      Atsakyti
      • Vilna says:
        12 metų ago

        Laukei ir čia lenkiškos Lietuvos istorijos!…

        Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Maskirovka
    Ukrainos balsas

    Maskvos maskirovka

    2025 07 06
    Frankas-Valteris Šteinmejeris ir Gitanas Nausėda
    Lietuvoje

    G. Nausėda susitiko su Vokietijos Prezidentu

    2025 07 06
    Apdovanojimų įteikimas Prezidentūroje
    Lietuvoje

    Valstybės dienos proga Prezidentas įteikė valstybės apdovanojimus

    2025 07 06
    Globojančių šeimų festivalis | SADM nuotr.
    Gamta ir žmogus

    Vaikų globos savaitę užbaigė naujas Lietuvos rekordas

    2025 07 06
    Šiauliai
    Kultūra

    Šiauliai kvies jungtis į šventinę bendrystę

    2025 07 05
    A. Stulginskiui skirta paroda
    Istorija

    Istorinėje Prezidentūroje atidaroma A. Stulginskiui skirta paroda

    2025 07 05
    Baltijos esperantininkų dienos Kaune | Lietuvos esperantininkų sąjungos nuotr.
    Kalba

    Baltijos esperantininkų dienos Kaune

    2025 07 05
    „Tautiška giesmė aplink pasaulį“ | Facebook nuotr.
    Kultūra

    „Tautiška giesmė“ sekmadienį skambės visoje Lietuvoje: skelbia giedojimo vietų sąrašą

    2025 07 05

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • +++ apie Maskvos maskirovka
    • +++ apie Maskvos maskirovka
    • Atvirkštuva apie D. Razauskas: Kas išvaduos iš baudžiavos? Tik Dievo sūnus
    • +++ apie D. Razauskas: Kas išvaduos iš baudžiavos? Tik Dievo sūnus

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Maskvos maskirovka
    • Gyventojai vis drąsiau kalba apie panikos priepuolius
    • G. Nausėda susitiko su Vokietijos Prezidentu
    • Švedijos vietos, kurias verta atrasti anksčiau už kitus

    Kiti Straipsniai

    V. Jencius-Butautas. Ar buvo rasti Vytauto palaikai 2024 gruodį Vilniaus katedroje?

    V. Jencius-Butautas. Ar buvo rasti Vytauto palaikai 2024 gruodį Vilniaus katedroje?

    2025 02 17
    dr. Dainius Razauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

    D. Razauskas. Mūsų ir baltarusių Vytis

    2025 01 21
    LDK naudotas Vytis su XV a. nusistovėjusiomis herbinėmis spalvomis: raudona, mėlyna, auksinė, sidabrinė

    V. Apžvalgininkas. Lietuvos valdžia be žmonių leidimo atidavė gudų šovinistams Vytį?

    2025 01 20
    Renginio akimirka | alkas.lt A.Sartanavičiaus nuotr.

    Sostinėje paminėta Lietuvos kariuomenės diena (nuotraukos)

    2024 11 23
    Lietuvos kariuomenės 3-ojo pėstininkų Lietuvos Didžiojo kunigaikščio Vytauto pulko karių pietūs fronte su lenkais prie Vievio, 1920 m. | vdkaromuziejus.lt nuotr.

    Lietuvos karių mityba nepriklausomybės kovų laikotarpiu

    2024 11 16
    Lietuvių kalba 16 a. | wikipedia.org nuotr.

    V. Apžvalgininkas. Ar pavojingas yra litvinizmas? Gudiškojo šovinizmo apologetika naiviesiems

    2024 10 15
    Rasa Čepaitienė | propatria.lt nuotr.

    R. Čepaitienė. Nacionalizmas ir demokratija (III)

    2024 09 05
    S. Nėries gimnazija | vilnius.lt nuotr.

    Vilniaus S. Nėries gimnazija pervadinta Vyčio vardu

    2024 05 16
    Atviras muziejus | Projekto nuotr.

    A. Vyšniūnas. Lukiškių aikštė – tarp istorinės atminties įamžinimo ir komunalinio dangų sutvarkymo

    2024 03 18
    Lietuvos žmogaus teisių organizacijos stoja mūrų už LGGRTC vadovą

    A. Jakubauskas. Išsaugokime istorinę atmintį ir simbolius

    2024 02 12

    Skaitytojų nuomonės:

    • +++ apie Maskvos maskirovka
    • +++ apie Maskvos maskirovka
    • Atvirkštuva apie D. Razauskas: Kas išvaduos iš baudžiavos? Tik Dievo sūnus
    • +++ apie D. Razauskas: Kas išvaduos iš baudžiavos? Tik Dievo sūnus
    • " Didelės tautos vengia įsitraukti"? apie D. Razauskas: Kas išvaduos iš baudžiavos? Tik Dievo sūnus
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    dr. Aurelijus Veryga | sveikata.lt nuotr.

    „Nulis laipsnių“. A. Veryga: Alkoholis nėra susijęs nei su sveiku, nei su sėkmingu gyvenimu (video)

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai