Nuo praėjusios savaitės pabaigos kauniečiai ir miesto svečiai greta centrinio Kauno miesto savivaldybės pastato gali apžiūrėti sumažintą legendinio lėktuvo „Lituanica“ kopiją.
Praeitą savaitę savivaldybės prieigas papuošė besileidžianti „Lituanica“ kopija, įtvirtinta 3 metrų aukštyje (maketo mastelis 1:3). Kaip ir tikrojo lėktuvo, modelio karkasas aptrauktas drobe. Lėktuvo kopijos sparnų ilgis siekia 4,7 m, o pačio lėktuvo ilgis – 2,8 m.
„Kasdien matau, kad prie „Lituanicos“ maketo sustoja ir fotografuojasi tiek kauniečiai, tiek ir turistai. Lėktuvo kopiją Laisvės alėjoje planuojame laikyti iki pat metų pabaigos“, – teigė Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.
Idėją tokiu būdu įprasminti S. Dariaus ir S. Girėno skrydžio per Atlantą metines pasiūlė Audrius Norkus. Sulaukus miesto vadovų pritarimo, lėktuvo modelis buvo pagamintas per 2 savaites. Kūrėjus konsultavo ir tikslius brėžinius patikėjo žinomas aviacijos sportininkas, aviakonstruktorius, lakūnas-inžinierius Vladas Kensgaila.
„Lituanica“ – 1932 m. birželio 18 d. S.Dariaus ir S.Girėno specialiai transatlantiniam skrydžiui iš bendrovės „Pal-Waukee“ nupirktas šešiavietis lėktuvas „Bellanca CH-300 Pacemaker“ su 300 AG varikliu „Wright J6“. Perdirbti lėktuvą transatlantiniam skrydžiui S. Darius susitarė su „E.M. Laird Airplane Co“.
1933 m. balandžio 24 d. buvo pirmą kartą paleistas ir sureguliuotas variklis, atliktas pirmasis sėkmingas „Lituanicos“ skrydis. Balandžio 29 d. ant lėktuvo buvo užrašyti skrydžio garbės rėmėjų vardai, o gegužės 6 d. įvyko lėktuvo krikštynos. Gegužės 8 d. S.Darius ir S.Girėnas nuskrido į Niujorko Beneto aerodromą – didžiojo skrydžio starto vietą. Šio aerodromo septintajame angare „Lituanica“ buvo saugoma ir ruošiama skrydžiui.
Startui paruošta „Lituanica“ svėrė 3765 kg. Sparnų ilgis siekė 15,24 m, sparnų plotas – 27,87 kv.m., lėktuvo ilgis – 8,45 m, o aukštis – 2,6 m. Didžiausias „Lituanicos“ pakilimo aukštis buvo 6 km, o didžiausias greitis – 217,3 km/val.