Vilniečių bendruomenė vis garsiau pradeda reikšti nepasitenkinimą miesto viešojo transporto reforma, kuri planuojama nuo liepos 1 d.
Birželio 21 d. nuo 17 val. prie Vilniaus savivaldybės prasidės aktyvių transporto keleivių akcija – prie stotelių su plakatais rinksis Judėjimo už troleibusus Vilniuje atstovai ir kalbės su keleiviais apie numatomą reformą, dalins informacines skrajutes, kvies į mitingą.
Birželio 26 d. gautas leidimas rengti jungtinį viešojo transporto reformos priešininkų mitingą. Tuo metu savivaldybės opozicija planuoja skūlyti Vilniaus tarybai laikinai nutraukti reformą kol bus įvertintos visos visuomenininkų pastabos ir pasiūlymai. Mitinge dalyvaus judėjimo už troleibusus Vilniuje aktyvistai, privačių vežėjų, savivaldybės tarybos opozicinių politinių partijų atstovai, vairuotojų profesinės sąjungos, aplinkosauginių organizacijų atstovai.
Vienas iš akcijos organizatorių, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininko pavaduotojas Tomas Tomilinas teigia: „Kai paaiškėjo visos reformos teisinės ir techninės aplinkybės, daugelis Vilniečių buvo šokiruoti. Savivaldybės viešieji ryšiai mums nesako, kad vadinami nauji greitieji dujiniai autobusai važinės retai, dalis jų bus seni ir dyzeliniai. Kai pradėjome kalbėti su Vilniaus tarybos nariais, paaiškėjo, kad kai jie pernai balsuodami už naują strateginį transporto planą visai nebuvo supažindinti su troleibuso naikinimo planu. Jis atsirado tik dabar,pradėjus sisteminę troleibusų nepriežiūrą mero ir pavaldžių biurokratų lygmenyje, jokio demokratiškai rinktos tarybos palaiminimo tam nebuvo. Tik visuomenės spaudimo dėka Zuokas pagaliau pripažino (interviu LRT), kad naikins troleibuso sistema. Ar tai daroma dėl tramvajaus?“
Pokiliminis susitarimas naikinti visus Vilniaus troleibusus paskatino vilniečius jungtis į visuomeninį judėjimą ir rengti protesto akcijas, mitingus, analizuoti savivaldybės milžiniškus dokumentus, specialiuosius planus, eismo grafikus. Judėjimo iniciatoriaus, vilniečio Mariaus Markevičiaus teigimu: „Švarūs ir ekologiški troleibusai kainuoja kur kas pigiau nei tramvajus. Pavyzdžiui visus esamus troleibusus važinėjančius 22-se maršrutuose pakeisti naujais, patikimais lietuviškais (Amber) tereikėtų apie 200 mln. litų per kelerius metus. Tuo tarpu, pavyzdžiui, viena tramvajaus linija kainuotų trigubai daugiau, neskaitant pačių tramvajų, kurių vieno kaina – nuo 7 mln. litų. Kur logika tiesti tramvajų, jei jis vis tiek stovės kamščiuose kaip ir troleibusas?“
Parsisiųsk skrajutę iš ČIA.
Kaip tik yra šansas sukilti… O gal Zuokas to ir nori? Nenustebčiau, jei šis sukčius taip ir galvoja.
Naikinti troleibusus tikrai dar neatėjo laikas. Jei panaikins, tai bus didelė suirutė mieste. Kiek troleibusų dabar važinėja mieste? Ar jau miestas pasiruošęs juos visus pakeisti naujais autobusais? Ar padidėjęs autobusų srautas labiau neužterš mūsų miesto? Man atrodo, kad ir finansiškai dar ne laikas daryti tokias permainas.
Be to įvesta bilietų sistema nėra pilnai apgalvota. Ir jau visai nepritaikyta seniems žmonėms. Matau, kaip sunkiai bilietus pasižymi seni žmonės, o kartais ir pakankamai jauni. O blogiausia yra, kad į tą pačią vilniečio kortelę `įsidedi` kartu valandinius ir pusės valandos bilietus aba tiesiog pinigus. Tada būna problema su bilietu pasižymėjimu. Gal ir galima `paprašyti` kurį tau bilietą atžymėti, bet jei tu neturi akinių ir nematai, kaip susidoroti su komandom? O gal tau vaikščiojimui reikia vienų akinių, o skaitymui kitų? Tai ir vaikščiok po autobusą vienus akinius užsidėjęs, o kitus nešdamas rankoj ir dar kortelė kitoj.O dar nei autobusas, nei troleibusas nestovi vietoj. O taip dažnai pavažiuoja, kad nuo vieno galo, atsiduri kitame gale. Tai kaip saugiai senam ar invalidui pasižymėti bilietą?
Dar yra problema dėl bilieto galiojimo laiko. Pasižymi pusės val bilietą ir neramus važiuoji: užteks pusės val ar ne iki reikiamos stotelės. Vienas dalykas,tai, kad neramu. O antras kad, jei neužteks, reikės pirkti antrą bilietą ir tada kelionė kainuos dvigubai daugiau, o antras bilietas bus tik dalinai panaudotas.
Todėl mažiausia, ką jūs galit padaryti, tai pusės valandos bilietu leisti naudotis nuo maršruto pradžios iki pabaigos be persėdimo į kitą transportą.
O ar kas nors pasitikrinot kaip veikia optimalūs varijantai? Gal tik kompiuteriu? Kompiuteris smegenų neturi. Jis tik automatiškai parenka maršrutus. O automatiškai, tai reiskia, kad tą pačią minutę vienas transportas atvažiavo, o kitas jau nuvažiavo, bet užfiksuota bus, kad viskas vyko pagal grafiką. O ką daryti keleiviui , jei autobusas išvažiavo anksčiau nei priklauso pagal grafiką? Laukti sekančio? O jei sekantis atvažiuos tik po pusvalandžio ar vėliau? Tai ne tik neįsiteksi į duotą bilieto laiką, bet prarasi ir savo laiką, kurio jau tikrai niekas nekompensuos. O sakote, kad svarbiausia yra žmogus! Sakote, bet nedarote taip, kad tam žmogui būtų geriau. Ir dar – Kartais jūsų tinklapiai rodo nesąmones. Jei aš rašau, kad man reikia išvažiuoti 13 val, tai kartais gaunu visą eilę pasiūlymu nuo pat ankstyvo ryto, bet tik iki 13 val.
Žodžiu, įveikti tas problemas reikia įdėti ne mmažai protingo žmogaus darbo
Pirmiausia reikia šitą kenkėją iškrapštyti iš valdžios.