Pirmadienis, 25 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Baltų žemėse

D.Butvilas po „Sarma 2013“: ralyje reikia važiuoti iki paskutinio metro

www.alkas.lt
2013-03-01 10:25:29
0
D.Butvilas. S.Masono nuotr.

D.Butvilas. S.Masono nuotr.

D.Butvilas. S.Masono nuotr.
D.Butvilas. S.Masono nuotr.

Praeitą savaitgalį Latvijoje vyko ralis „Sarma 2013“, kuris taip pat buvo ir antrasis Lietuvos ralio čempionato etapas.

Latvijoje startavo itin didelis dalyvių skaičius – daugiau nei 100 lenktynininkų ekipažų. Sudėtingame dviejų dienų ralyje aukštą antrąją poziciją iškovojo Lietuvos atstovas Dominykas Butvilas, kuris po šio etapo pirmauja Lietuvos ralio čempionate.

Kalbiname iš ralio sugrįžusį prizinės vietos nugalėtoją.

Ar jau spėjai pailsėti po „Sarma 2013“ ralio?

Pailsėti dar nespėjau. Nors ralis tikrai nėra fiziškai sunkiausia sporto šaka, bet po varžybų nuovargis jaučiasi Įtampa, susikaupimas, šiek tiek išsekina psichologiškai, todėl dar kelias dienas jaučiuosi kaip ne savame kailyje.

Kaip klostėsi ralio pradžia?

Labai sunku rasti vieną teisingą epitetą varžyboms apibūdinti, bet jei pasakyti trumpai – šiame ralyje padarėme progresą . Pirmąją dieną padariau klaidą, kuri kainavo 15–20 sek., bet privertė dar labiau susikaupti: po jos, abu su šturmanu Renatu nebeklydome, ir iki pat finišo važiavome švariai. Tiesa, psichologiškai Sarmos ralis nebuvo lengvas. Starto sąraše tiek daug greitų sportininkų, kad net ir atsilikęs keliomis sekundėmis nuo lyderio, gali atsidurti dešimtuko pabaigoje – atstumai tarp greičiausiųjų labai maži. Nuo pat pirmųjų kilometrų jaučiau, kad dar negaliu važiuoti taip, kaip noriu, todėl pagrindinis tikslas tapo kuo greičiau adaptuotis prie esamų sąlygų ir pagreitėti, kol konkurentai nenurūko į priekį.

Pirmąją dieną turėjai incidentą su žiūrovų automobiliu. Gal gali papasakoti, kaip viskas įvyko?

Naktiniame greičio ruože pačioje greičiausioje ruožo vietoje, keli šimtai metrų už didelio tramplyno, padariau klaidą – ne taip išgirdau atstumą iki kito posūkio. Todėl nespėjau laiku sustabdyti. Tai supratau gan anksti, ir turėjau keletą pasirinkimų – arba važiuoti į dideles ledines sniego pusnis, arba sukti į šalutinį keliuką, kuriame stovi žiūrovų automobiliai. Jeigu būčiau pasukęs pusnų link, ten ir būčiau pabaigęs ralį. Taigi, pasirinkau šalutinį kelią. Žiūrovų mašinos buvo sustatytos taip arti trasos, kad sustoti iki jų neturėjau šansų. Keliukas toje vietoje pasitaikė itin siauras, todėl, jau beveik sustojus savo šonu stuktelėjau į žiūrovų mašiną. Smūgis buvo labai lengvas – atbulas grįžau į kelią ir tęsiau lenktynes! Žiūrovai negali pasitikėti vien organizatorių žymėjimais ir patys turėtų suprasti, kad taip stovėt yra labai nesaugu. Vertinant situaciją dabar, galiu pasakyti, kad viskas baigėsi dar labai laimingai.

Antrąją dieną pradėjai bendroje įskaitoje užimdamas 10-ąją vietą. Kaip pavyko pasiekti tokį aukštą rezultatą ralio finiše?

Dešimtoji vieta tikrai atrodė toli nuo tos, kurioje finišavome. Esminis dalykas ko mums reikėjo – greitėti ir išlaikyti stabilų tempą. Kaip matome, mums tai pavyko padaryti.

Kada sužinojai apie lenktynes baigusius konkurentus? Ar tai tave paskatino dar labiau spausti ir siekti aukščiausio rezultato, ar kaip tik, matydamas tokius pavyzdžius, buvai atsargesnis?

Dalį jų mačiau už trasos, o apie kelis sužinojau tik pamatęs rezultatus. Tiesą sakant, mano tempo tai nepaveikė – visą laiką buvo kažkas, kas kvėpavo į nugarą ir neleido atsipalaiduoti. Nors, tai ir buvo tarsi priminimas, kad klaidą padaryti itin paprasta ir reikia dar atsakingiau ir švariau važiuot.

Kada sužinojai apie pasiektą rezultatą ir kiek tai tau buvo pačiam netikėta?

Taip, paskutiniame greičio ruože iškovota antroji vieta buvo šiek tiek netikėta. Tai puikus priminimas man pačiam, kad ralyje reikia važiuoti iki paskutinio metro, nes kiekvienas gali ir daro klaidas, o laimės tas, kuris padarys priešpaskutinę klaidą.

Kaip vertini kitų finišavusių lenktynininkų pasirodymą?

Vertinu puikiai. Labai džiaugiuosi kitų sportininkų pasiekimais, pirmajame dešimtuke Lietuvos lenktynininkų daugiausiai, o ir ir klasių nugalėtojų tarp viename ašimi varomų automobilių turime ne vieną. Skeptikai iš lietuvių tokių gerų rezultatų nesitikėjo, o aš džiaugiuosi, kad kartu mes visi įrodėme, kad galime būti greiti ne tik savo trasose.

Ar automobilis nukentėjo šiame ralyje?

Automobilis visiškai sveikas. Yra tik keletas kosmetinių pažeidimų, kurie yra normali ralio dalis. Galiniu bamperiu kartas nuo karto turi atsiremti į pusnį.

Kokius įvardintum ralio Lietuvoje ir Latvijoje skirtumus?

Pagrindinis skirtumas tas, kad Latvijos raliai susilaukia daug sportininkų iš svečių šalių, įdomi konkurencija sukuria gerą atmosferą ir į tokius ralius norisi grįžti. Konkrečiai šiame ralyje prie visko prisidėjo dar ir geros oro sąlygos, tiesiog tobulas žieminis ralis.

Ar daug buvo žiūrovų iš Lietuvos?

Taip, mačiau daug trispalvių šalia trasos! Tai labai padeda ir skatina nesustoti, greitėti. Žaviuosi ralio fanų pasiryžimu ir užsidegimu. Faktas, kad žmonės iš taip toli atvyksta palaikyti savo tautiečių suteikia jėgų. Ačiū visiems, kurie už mus sirgo, linkėjo ir linki sekmės!

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ralyje „Sarma 2013“ tarp lietuvių greičiausias buvo D.Butvilas
  2. Bendrame Lietuvos ir Latvijos ralio etape „Sarma 2013“ pirmauja svečias iš Rusijos (nuotraukos)
  3. Baigėsi ralis Utenos apylinkių keliais (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Tauro apygardos vadovybė | Genocido aukų muziejaus fondų nuotr.
Istorija

Vilniuje – diskusija, skirta Tauro apygardos 80-mečiui paminėti

2025 08 25
Mokiniai | smsm.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Išsaugotos 42 miestelių gimnazijos, kurioms grėsė pertvarka dėl per mažo mokinių skaičiaus

2025 08 23
Žemės ūkis
Lietuvoje

Ministerija ramina ūkinkus dėl galimo įsipareigojimų nevykdymo

2025 08 22
Piniginė
Lietuvoje

Ką svarbu žinoti skolininkui, susidūrusiam su sunkumais?

2025 08 22
Vaistinė
Gamta ir žmogus

Atnaujinama vaistų išrašymo ir išdavimo tvarka

2025 08 22
J. Basanavičiaus gatvė
Lietuvoje

Dėl archeologinių tyrimų keičiasi eismas J. Basanavičiaus gatvėje

2025 08 22
Klaipėdos daugiabučiai
Lietuvoje

Klaipėdoje toliau didinamas statymo vietų skaičius

2025 08 22
„Vytis“
Lietuvoje

Steigiamas gynybos ir saugumo inovacijų kūrimo centras

2025 08 22

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Denisas Jelisievičius apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • Aleksandras Dubinskis apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • O 2025 m., apie Pratybų „Zapad“ nebus: rusai neturi tam pajėgumų
  • Jau seniena? apie Elektrą gaminančių vartotojų skaičius jau pasiekė 140 tūkst.

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Vilniuje – diskusija, skirta Tauro apygardos 80-mečiui paminėti
  • Maistiniai dažai: koks jų poveikis sveikatai
  • Antifrogen N – patikima apsauga nuo užšalimo ir korozijos
  • Kolekciniai automobiliai: kaip išvengti klaidų perkant?

Kiti Straipsniai

Įvažiavimas į Neringą

Mažėja vietinės rinkliavos dydžiai už įvažiavimą į Neringą

2025 08 21
Automobilių stovėjimo aikštelė

Kelyje Kaunas–Marijampolė–Suvalkai atidaryta stovėjimo aikštelė

2025 08 20
Automobilių statymas Trakuose

Trakų savivaldybė imasi veiksmų prieš nelegalų verslą

2025 08 18
Kelionė, automobilis

Ilgos kelionėms automobiliu: dėmesys kūnui sumažins nuovargį

2025 08 16
Degalinė

Važiuojant iki paskutinio lašo pasekmės gali būti liūdnos

2025 08 15
Automobilis

Pradėjo augti automobilių vagysčių skaičius

2025 08 09
Automobilis kelyje | Shutterstock nuotr.

Tyrimas: važiuojant vairuotojai pasižiūri ir „YouTube“

2025 08 08
Žaliųjų ežerų paplūdimys

Sostinėje – pokyčiai prie Žaliųjų ežerų paplūdimio

2025 08 08
Žaliųjų ežerų paplūdimys

Į sostinės paplūdimius – autobusu ar dviračiu

2025 07 24
Pasieniečiai padeda Latvijos kolegoms

Dar 8 pasieniečiai išvyko saugoti Latvijos sienos su Baltarusija

2025 07 21

Skaitytojų nuomonės:

  • Denisas Jelisievičius apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • Aleksandras Dubinskis apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • O 2025 m., apie Pratybų „Zapad“ nebus: rusai neturi tam pajėgumų
  • Jau seniena? apie Elektrą gaminančių vartotojų skaičius jau pasiekė 140 tūkst.
  • Alfa.lt apklausa: apie S. Buškevičius. Šiandienos Vilnius: lietuviškai kalbantis vaikas išvadintas „labusu“
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Dviračių takas | Kauno miesto savivaldybės nuotr.

Šįmet Kaune numatytas 2 naujų dviračių takų tiesimas ir senųjų remontas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai