Pirmadienis, 13 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Baltų žemėse

D.Butvilas po „Sarma 2013“: ralyje reikia važiuoti iki paskutinio metro

www.alkas.lt
2013-03-01 10:25:29
0
D.Butvilas. S.Masono nuotr.

D.Butvilas. S.Masono nuotr.

       
D.Butvilas. S.Masono nuotr.
D.Butvilas. S.Masono nuotr.

Praeitą savaitgalį Latvijoje vyko ralis „Sarma 2013“, kuris taip pat buvo ir antrasis Lietuvos ralio čempionato etapas.

Latvijoje startavo itin didelis dalyvių skaičius – daugiau nei 100 lenktynininkų ekipažų. Sudėtingame dviejų dienų ralyje aukštą antrąją poziciją iškovojo Lietuvos atstovas Dominykas Butvilas, kuris po šio etapo pirmauja Lietuvos ralio čempionate.

Kalbiname iš ralio sugrįžusį prizinės vietos nugalėtoją.

Ar jau spėjai pailsėti po „Sarma 2013“ ralio?

Pailsėti dar nespėjau. Nors ralis tikrai nėra fiziškai sunkiausia sporto šaka, bet po varžybų nuovargis jaučiasi Įtampa, susikaupimas, šiek tiek išsekina psichologiškai, todėl dar kelias dienas jaučiuosi kaip ne savame kailyje.

Kaip klostėsi ralio pradžia?

Labai sunku rasti vieną teisingą epitetą varžyboms apibūdinti, bet jei pasakyti trumpai – šiame ralyje padarėme progresą . Pirmąją dieną padariau klaidą, kuri kainavo 15–20 sek., bet privertė dar labiau susikaupti: po jos, abu su šturmanu Renatu nebeklydome, ir iki pat finišo važiavome švariai. Tiesa, psichologiškai Sarmos ralis nebuvo lengvas. Starto sąraše tiek daug greitų sportininkų, kad net ir atsilikęs keliomis sekundėmis nuo lyderio, gali atsidurti dešimtuko pabaigoje – atstumai tarp greičiausiųjų labai maži. Nuo pat pirmųjų kilometrų jaučiau, kad dar negaliu važiuoti taip, kaip noriu, todėl pagrindinis tikslas tapo kuo greičiau adaptuotis prie esamų sąlygų ir pagreitėti, kol konkurentai nenurūko į priekį.

Pirmąją dieną turėjai incidentą su žiūrovų automobiliu. Gal gali papasakoti, kaip viskas įvyko?

Naktiniame greičio ruože pačioje greičiausioje ruožo vietoje, keli šimtai metrų už didelio tramplyno, padariau klaidą – ne taip išgirdau atstumą iki kito posūkio. Todėl nespėjau laiku sustabdyti. Tai supratau gan anksti, ir turėjau keletą pasirinkimų – arba važiuoti į dideles ledines sniego pusnis, arba sukti į šalutinį keliuką, kuriame stovi žiūrovų automobiliai. Jeigu būčiau pasukęs pusnų link, ten ir būčiau pabaigęs ralį. Taigi, pasirinkau šalutinį kelią. Žiūrovų mašinos buvo sustatytos taip arti trasos, kad sustoti iki jų neturėjau šansų. Keliukas toje vietoje pasitaikė itin siauras, todėl, jau beveik sustojus savo šonu stuktelėjau į žiūrovų mašiną. Smūgis buvo labai lengvas – atbulas grįžau į kelią ir tęsiau lenktynes! Žiūrovai negali pasitikėti vien organizatorių žymėjimais ir patys turėtų suprasti, kad taip stovėt yra labai nesaugu. Vertinant situaciją dabar, galiu pasakyti, kad viskas baigėsi dar labai laimingai.

Antrąją dieną pradėjai bendroje įskaitoje užimdamas 10-ąją vietą. Kaip pavyko pasiekti tokį aukštą rezultatą ralio finiše?

Dešimtoji vieta tikrai atrodė toli nuo tos, kurioje finišavome. Esminis dalykas ko mums reikėjo – greitėti ir išlaikyti stabilų tempą. Kaip matome, mums tai pavyko padaryti.

Kada sužinojai apie lenktynes baigusius konkurentus? Ar tai tave paskatino dar labiau spausti ir siekti aukščiausio rezultato, ar kaip tik, matydamas tokius pavyzdžius, buvai atsargesnis?

Dalį jų mačiau už trasos, o apie kelis sužinojau tik pamatęs rezultatus. Tiesą sakant, mano tempo tai nepaveikė – visą laiką buvo kažkas, kas kvėpavo į nugarą ir neleido atsipalaiduoti. Nors, tai ir buvo tarsi priminimas, kad klaidą padaryti itin paprasta ir reikia dar atsakingiau ir švariau važiuot.

Kada sužinojai apie pasiektą rezultatą ir kiek tai tau buvo pačiam netikėta?

Taip, paskutiniame greičio ruože iškovota antroji vieta buvo šiek tiek netikėta. Tai puikus priminimas man pačiam, kad ralyje reikia važiuoti iki paskutinio metro, nes kiekvienas gali ir daro klaidas, o laimės tas, kuris padarys priešpaskutinę klaidą.

Kaip vertini kitų finišavusių lenktynininkų pasirodymą?

Vertinu puikiai. Labai džiaugiuosi kitų sportininkų pasiekimais, pirmajame dešimtuke Lietuvos lenktynininkų daugiausiai, o ir ir klasių nugalėtojų tarp viename ašimi varomų automobilių turime ne vieną. Skeptikai iš lietuvių tokių gerų rezultatų nesitikėjo, o aš džiaugiuosi, kad kartu mes visi įrodėme, kad galime būti greiti ne tik savo trasose.

Ar automobilis nukentėjo šiame ralyje?

Automobilis visiškai sveikas. Yra tik keletas kosmetinių pažeidimų, kurie yra normali ralio dalis. Galiniu bamperiu kartas nuo karto turi atsiremti į pusnį.

Kokius įvardintum ralio Lietuvoje ir Latvijoje skirtumus?

Pagrindinis skirtumas tas, kad Latvijos raliai susilaukia daug sportininkų iš svečių šalių, įdomi konkurencija sukuria gerą atmosferą ir į tokius ralius norisi grįžti. Konkrečiai šiame ralyje prie visko prisidėjo dar ir geros oro sąlygos, tiesiog tobulas žieminis ralis.

Ar daug buvo žiūrovų iš Lietuvos?

Taip, mačiau daug trispalvių šalia trasos! Tai labai padeda ir skatina nesustoti, greitėti. Žaviuosi ralio fanų pasiryžimu ir užsidegimu. Faktas, kad žmonės iš taip toli atvyksta palaikyti savo tautiečių suteikia jėgų. Ačiū visiems, kurie už mus sirgo, linkėjo ir linki sekmės!

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ralyje „Sarma 2013“ tarp lietuvių greičiausias buvo D.Butvilas
  2. Bendrame Lietuvos ir Latvijos ralio etape „Sarma 2013“ pirmauja svečias iš Rusijos (nuotraukos)
  3. Baigėsi ralis Utenos apylinkių keliais (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas Sausio 13-osios minėjimo projektams
Kultūra

Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas Sausio 13-osios minėjimo projektams

2025 10 11
Arūnas Gelūnas | Alkas.lt nuotr.
Lietuvoje

R. Žemaitaitis viešai pasišlykštėjęs A. Gelūno poelgiu – vėl sujudino koaliciją

2025 10 10
Išmaniosios programėlės gali išnykti – kas taps jų įpėdiniu?
Lietuvoje

Lietuva statys dirbtinio intelekto gamyklą

2025 10 10
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

KAM ir LSA susitarė dėl naudų savivaldybėms su poligonais

2025 10 10
Elektros tinklai
Gamta ir žmogus

ESO ir Šiauliai suvienijo pastangas, kad apsaugotų apuokus

2025 10 10
Druskininkų autobusų stotis
Lietuvoje

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje – ir žinia ateities kartoms

2025 10 10
Žemės ūkis
Lietuvoje

Netrukus smulkūs ir vidutiniai ūkiai vėl galės kreiptis paramos

2025 10 10
Regionų forumas
Lietuvoje

Prezidentas atidarė septintąjį Regionų forumą

2025 10 10

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
  • Ir dar: apie Rusija smogė Ukrainai rekordiniu dronų skaičiumi: Kijeve sugriauti gyvenamieji namai, užsiliepsnojo Vyriausybės pastatas
  • Kiek sidabrinių Kremlius skyrė? apie Rusija smogė Ukrainai rekordiniu dronų skaičiumi: Kijeve sugriauti gyvenamieji namai, užsiliepsnojo Vyriausybės pastatas
  • Poveikis apie Aktyvus dėstytojas socialiniuose tinkluose – būtinybė ar pasirinkimas?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • Alfa Romeo eksploatacija: ką būtina žinoti kiekvienam italų legendos savininkui
  • Apvalūs ar stačiakampiai valgomojo stalai: kas praktiškiau?
  • Sukčiai naudojasi ir netikrais QR kodais

Kiti Straipsniai

Kelio ženklas – gyvūnai

Kas aštuntas vairuotojas yra patyręs avariją dėl laukinio gyvūno

2025 10 12
Automobilis

Ką pravartu žinoti vairuojant automobilį užsienyje?

2025 10 11
Automobilis

Švara po variklio dangčiu: kodėl tai yra svarbu?

2025 10 05
Automobilių remontas

Kodėl automobilių taisymo kainos skiriasi kelis kartus?

2025 10 05
Elektromobilis

Lietuviai labiau linksta prie hibridinių automobilių

2025 10 04
Automobilių patikra

Vairuotojai galės nemokamai pasitikrinti automobilio techninę būklę

2025 10 02
Senas automobilis

Vairuotojams nebenaudojamo automobilio atsisakyti bus paprasčiau

2025 10 01
Automobilis

5 patarimai renkantis nuomojamą automobilį kelionei

2025 09 27
Automobilių statymas

Kiek kainuoja automobilių statymas Baltijos šalių sostinėse?

2025 09 27
Automobilis

Suklastota rida – ne šiaip formalumas

2025 09 21

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
  • Ir dar: apie Rusija smogė Ukrainai rekordiniu dronų skaičiumi: Kijeve sugriauti gyvenamieji namai, užsiliepsnojo Vyriausybės pastatas
  • Kiek sidabrinių Kremlius skyrė? apie Rusija smogė Ukrainai rekordiniu dronų skaičiumi: Kijeve sugriauti gyvenamieji namai, užsiliepsnojo Vyriausybės pastatas
  • Poveikis apie Aktyvus dėstytojas socialiniuose tinkluose – būtinybė ar pasirinkimas?
  • ... .... :( apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Dviračių takas | Kauno miesto savivaldybės nuotr.

Šįmet Kaune numatytas 2 naujų dviračių takų tiesimas ir senųjų remontas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai